Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Przed liftem nie ma na bank, bo sam tak miałem zrobione, i trzeba było brać na czuja grzanie świec ;-)

A co do fl, to nie wiem, ale skoro piszesz że kontrolka jest, to powie tak jest ;-)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna opcja, ale chyba najwięcej zabawy przy niej jest. Zmienić sterownik na ...018GA

btw. co muszę dokładnie wiedzieć żeby być pewnym że grzanie świec będzie działało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby być pewnym grzania świec, kupić licznik od diesla ;-) no bo jak czytałeś Konrada post, to w fl nawet benzyna po przeróbce ma grzanie świec. Tylko że to wymaga dołożenia can. A z tym chwilę zabawy jest, ale i z doświadczenia napisze, że ogromna przyjemność, jak wszystko zadziała.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiana na sam licznik po FL to żaden problem :) Zmiana komputera też nic wielkiego, podmieniasz kompa i ciagniesz dwa kabelki dodatkowe do licznika i tyle, licznik działa. Zalezy co chcesz dalej osiagnac. Sygnalizacja drzwi kierowcy do zrobienia i temperatura też bez większych problemów. A jeżeli chcesz mieć wszystko "tip top" to zmiana klimatronika, sterownika Air Bag no i aby w pełni wykorzystać licznik to moduł komfortu i silniczki w drzwiach ;) Ja zmieniłem wszystko i jestem szczęśliwy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem MEGA zadowolony z tej pełnej modyfikacji. A u mnie jeszcze hypeFis dopełnia dzieła.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie nie mam nic w zamysle, sama wymiana spowodowana jest diodami w starym liczniku.

Miałem powypalanediody w starym liczniku wiec nabylem droga kupna ~40 diod i siedzialem sie bawilem 4h i przelutowalem co trzeba.

Ale po przelutowaniu pojawil sie problem (przynajmniej dla mnie).

Ogólnie efekt jest AWESOME ale do czasu - czyli do zachodu słońca.

Tu pojawia sie problem taki że nawet na najwiekszym przyciemnieniu źle sie jedzie, ostatnio po 2h jazdy w nocy, czułem sie jakbym caly dzien przy komputerze siedzial. Chyba ze wlutuje opornik w obwod - co da mi jeszcze wieksze przyciemnienie.

 

DSC_0214.jpg

 

Ale to juz malo wazne. Teraz bardziej mysle nad zmiana licznika - czasami tak jest ze chce sie cos innego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie w obwód, tylko zmieniając diody, powinieneś zmienić rezystory na płycie na odpowiednio większe i byłoby ok ;-) tak większość ludzi robi, tylko musiałbyś sobie doczytać jakie wsadzić.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to jest ten hypeFIS?

Interfejs podłączany do licznika fullfis, dzięki któremu można zrobić np. Diagnostykę auta, tak jak za pomocą vagcom. Można sprawdzić i kasować błędy, oraz sprawdzać na bieżąco parametry. Można także wyświetlić wybrane parametry na całym fisie, lub wybrane wyświetlić w pętli na wyświetlaczu dla radia...

2edb3a07da3cfd77892775af3e493ba6.jpg

184c827f4b16f7a352f5e92f71fb3fd7.jpg

ef40cfce2b9ea0d38f28b0a04641f7d9.jpg

f936f77b45a5fa83091f600de9230bb0.jpg38edc4efeb33823400eea8f50505fac1.jpg33d1cdfcbf42c8cd1c07bb51de729b13.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Żeby nie robić sobie problemu będę szukał od diesla. Ale jeszcze jedna rzecz. Co z radiem?

Mam Sony cdx-gt828u, czy dobrze rozumiem że da radę podłączyć je do fisa? Żeby coś tam się wyświetlało co może

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma możliwości podłączenia. Tylko ori radio.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odepnij przewod z czujnika oleju i jak się nie zapali, to podaj na niego masę (nie pamiętam czy ma się kontrola świecic bez masy czy z masą). Jak dalej się nie zapali to coś jest nie tak ;-)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie gdzieś na podstawie filtra oleju. Patrzę że u mnie też się żadna kontrolka od oleju nie zapala, być może dlatego że jest to sygnalizowane Na fisie.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patrzę że u mnie też się żadna kontrolka od oleju nie zapala, być może dlatego że jest to sygnalizowane Na fisie.

Dokładnie tak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem jakiego Full Fisa zapodałeś, ale jeśli to 849 to masz pin w 3D0-3D1.

 

nie jestem przekonany Wojtku czy rzeczywiście pin od radia jest w tych komórkach bo mam kilka wsadów 849/949 i we wszystkich tych wsadach są tam takie same wartości a mianowicie 1E 0A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 847 zadziałało to co podałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

847 ma troszkę inna strukturę wsadu niż 849

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie jestem przekonany Wojtku czy rzeczywiście pin od radia jest w tych komórkach bo mam kilka wsadów 849/949 i we wszystkich tych wsadach są tam takie same wartości a mianowicie 1E 0A

Szczerz powiem że nie weryfikowałem tego do końca w przypadku 849, mam to info od kolegi Grucha...

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeanalizowałem kilka wsadów liczników 849/949 i w każdym z tych epromów rożne są informacje w komórkach 3CC 3CD, wszystkie wcześniejsze jak i dalsze komórki są prawie takie same

najlepiej spróbować zmienić te dwie komórki i sprawdzić czy radio będzie pytało o pin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem ze moje pytanie jest tendencyjne ale czy dobrze mi sie wydaje ze majac licznik od automata 1/2 fis zeby byl na manuala wystarczy zmieniec kodowanie w liczniku? codzi mi o dieselka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiem ze moje pytanie jest tendencyjne ale czy dobrze mi sie wydaje ze majac licznik od automata 1/2 fis zeby byl na manuala wystarczy zmieniec kodowanie w liczniku? codzi mi o dieselka

 

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności