Skocz do zawartości
MłodyWilk22

korekcja dawek wtryskiwaczy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość carlos100

'013

Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4

-2,8 to +2,8 mg/H -2,8 to +2,8 mg/H -2,8 to +2,8 mg/H -2,8 to +2,8 mg/H

mg/R mg/R mg/R mg/R

-0,82 0,64 0,47 -0,33

-0,82 0,64 0,47 -0,33

-0,82 0,64 0,47 -0,33

-0,82 0,64 0,47 -0,33

-0,82 0,64 0,47 -0,33

-0,82 0,64 0,47 -0,33

-0,82 0,64 0,47 -0,33

-0,82 0,64 0,47 -0,33

-0,82 0,64 0,47 -0,33

-0,82 0,64 0,47 -0,33

-0,82 0,64 0,47 -0,33

u mnie koledzy jest tak powiedzcie dobrze czy zle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O czym świadczy jeśli korekcja jest na "minus" ?

To lepiej? Gorzej?

 

Czy po prostu zdrowa pompka musi odjąć dawki,

żeby skorygować niedobór innej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość roofmaniak

Witam.

 

Mam pytanie. Dlaczego w bloku 013 wyświetlają się korekcje tylko dla cylindrów 1,2,3? Gdzie można znaleźć korekcje dla cylindra 4-tego? Bo u mnie pole z cylindrem nr 4 jest puste?

 

proszę o info!

 

pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam pytanie. Dlaczego w bloku 013 wyświetlają się korekcje tylko dla cylindrów 1,2,3?

Wszystko masz OK!

Te wartości dla 3-ech cylindrów są "odchylkami" w odniesieniu do 4-tego - w uproszczeniu powiedzmy "zerowego".

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a ja mam tak na zimnym 2,99 0,45 0,50 -0.45 a na ciepłym tak 0,65 1.60 -0,45 -1.60 i co wy na to ?? dodam że auto poszarpuje na 3,4,5 biegu w obrotach od 1500 do 2100 później jest ok!! co z pierwszym zawiesza sie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie a ja mam tak na zimnym 2,99 0,45 0,50 -0.45 a na ciepłym tak 0,65 1.60 -0,45 -1.60 i co wy na to ?? dodam że auto poszarpuje na 3,4,5 biegu w obrotach od 1500 do 2100 później jest ok!! co z pierwszym zawiesza sie??

 

Do oceny potrzebne są logi statyczne: 013, 018, 023. Minimum 1 minuta logowania - pojedynczo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w grudniu sprawdzałem korekcje ale zdjęcie znikło bynajmniej były na poziomie coś na minusach do -2 z groszami

teraz patrzyłem mam 0,6 0,1 0,5 co maże być że tak mi pokazało

czy aż tak marne paliwo miałem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w grudniu sprawdzałem korekcje ale zdjęcie znikło bynajmniej były na poziomie coś na minusach do -2 z groszami

teraz patrzyłem mam 0,6 0,1 0,5 co maże być że tak mi pokazało

czy aż tak marne paliwo miałem?

 

zima......... i nasze zimowe paliwo.

podobne objawy miałem.

 

---------- Post added at 11:05 ---------- Previous post was at 10:57 ----------

 

O czym świadczy jeśli korekcja jest na "minus" ?

To lepiej? Gorzej?

 

+ to cyilinder wykazujący słabszą mocą zasilany jest większą ilością paliwa

- to cylinder wykazujący większą mocą zasilany jest mniejszą ilością paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o informację czy, a jeśli tak to w jaki sposób powinny się zmieniać korekcje dawek w poszczególnych cylindrach przy stopniowym, wolnym zwiększaniu prędkości obrotowej silnika od biegu jałowego do powiedzmy 1500 obr/min .

 

Wyjaśnię skąd to pytanie.

W moim AVB rocznik 2003 wszystkie testy statyczne (z wyjątkiem grupy 013) wychodzą dobrze, dynamiczne także. Kąt wtrysku, synchronizacja, turbina, EGR, przepływka, dumasa, poduszki pod silnikiem są OK. Ale co jakiś czas Pasek dostaje lekkich drgań, niezależnie od: temperatury silnika, temperatury otoczenia, paliwa (to samo tankowanie), prędkości obrotowej silnika (ale najbardziej te drgania czuć przy niskich obrotach). Towarzyszy temu głośniejsza i bardziej twarda praca silnika oraz lekka utrata mocy.

 

Jedyny problem wskazywany przez VAG-COM gdy występują drgania to złe korekcje dawek (grupa 013), które wynoszą w przybliżeniu kolejno dla poszczególnych cylindrów 1-4 (silnik gorący, na postoju):

- bieg jałowy 861 obr/min: -1.2, -1.3, 1.9, 0.5 (czasem na cylindrze 3 jest nawet +2.2)

- 1300 obr/min: -0.8, -0.6, 1.4, 0.0

- 1400 obr/min: -0.7, -0.1, 1.15, -0.4

- 1470 obr/min: -1.0, -0.3, 1.5, -0.2

- 1600 obr/min: -1.25, -0.5, 1.7, 0.0

 

Grupa 18 – same „zera” po paru minutach logowania.

Grupa 23 – przy biegu jałowym wartości BIPów sporadycznie tylko przekraczają 20.

 

Nie udało mi się jeszcze logować gdy wszystko jest OK gdyż od paru dni drgania nie ustają.

Jednego dnia auto może jechać bardzo dobrze (zero drgań) i tego samego dnia może pojawić się w/w problem.

 

Zatem jak powinny wyglądać korekcje przy zwiększaniu prędkości i czy można w ogóle z tego coś wnioskować?

Edytowane przez Rossi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak włączysz klimę to drgania ustają??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak włączysz klimę to drgania ustają??

 

Drgania te nie zależą od tego czy klima jest włączona czy nie (sprawdzę to jeszcze, ale ja nigdy jej nie wyłączam, a drgania mogą występować lub nie). Nie zależą też od obciążenia silnika (np. włączałem/wyłączałem światła, grzanie foteli na postoju – zmieniają się tylko korekcje dawek). Gdy już występują to są także mocniej odczuwalne przy przyspieszaniu. Nie mogę od 2 lat już powiązać chwili ich występowania z jakimiś warunkami obciążenia silnika czy otoczenia (temp., paliwo). Gdy Paska kupiłem w 2008 było chyba gorzej - początkowo miał większe drgania od czasu do czasu i większa była utrata mocy. Ostatnio jakoś mu się polepszyło, tzn. częściej jest wszystko OK niż źle. Po zakupie wymieniłem olej - był Mobil1 100% syntetyk ale nie spełniał norm VW dla TDI PD. Ja zalałem w 2009 Motul Specific 504/507 (miesiąc temu ponownie). Wymiany filtrów tylko na Knecht/Mann i grubo przed terminami. Paliwo tylko BP Ultimate czasem Shell VPower. Obecnie myślę o czyszczeniu PD w jakimś Bosch Service Diesel.

 

Przy okazji jeszcze jedno pytanie:

W grupie 023 na biegu jałowym BIPy w zasadzie mam w granicach +12 do +20. Ale czy macie Panowie jakieś informacje jak BIPy powinny wyglądać po lekkim przygazowaniu - u mnie od ok. 1800 obr/min na 1 i 2 cylindrze przekraczają +30.

Edytowane przez Rossi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstaw jakieś logi , a najlepiej komplet logów , przyczyn moze byc kilka: dwumas, pompowtryski, kolo pasowe z tlumikiem drgan...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wstaw jakieś logi , a najlepiej komplet logów , przyczyn moze byc kilka: dwumas, pompowtryski, kolo pasowe z tlumikiem drgan...

 

Wszystkie logi dla silnika AVB nagrzanego, tylko próby statyczne mam obecnie w plikach.

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/r_rossa_27209.html

Grupy: 003 BS - http://vaglog.rtnet.pl/r_rossa_27210.html

Grupy: 013,023 - http://vaglog.rtnet.pl/r_rossa_27211.html

Grupy: 011 BS - http://vaglog.rtnet.pl/r_rossa_27214.html

Grupy: 003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/r_rossa_27212.html

Grupy: 013,023,003 - http://vaglog.rtnet.pl/r_rossa_27213.html - tu ze zmianą obr/min.

Grupa 018 - same "0" po kilku minutach logowania i to kilkukrotnie.

Edytowane przez Rossi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam w group B wysoki MAF (actual )na poziomie 435. O jakim problemie to świadczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy mam w group B wysoki MAF (actual )na poziomie 435. O jakim problemie to świadczy?

 

przygazuj i sprawdz jeszcze raz.

 

...lub zaslepiony egr

Edytowane przez midqard

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Egr mam zaślepiony. Więc by wszystko grało powinienem go odblokować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak. Egr mam zaślepiony. Więc by wszystko grało powinienem go odblokować?

 

W twoim przypadku ecu na pewno nie wywala błedu. Odblokowac? szkoly sa rozne

...ja bym zostawił zaslepiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odblokowałem. Auto ciszej, bardziej miękko i łagodnie pracuje. Nie miałem jeszcze czasu podpiąć go do kompa ale wrażenia są pozytywne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jako laik mam kilka pytań. Rozumiem, że na kanale 013 sprawdzamy dawki wtryskiwaczy a właściwie ich odchyłkę zalezną od stanu silnika i wtryskiwaczy.

1. Jak jest dopuszczalna odchyłka ilości wtrysniętego paliwa? Widze różne wartości ale jaka jest właściwa?

2. Na jakiej zasadzie silnik ustala czy równo pracuje? Czy informajce pochodzą od czujników spalania stukowego?

3. Niewłaściwa korekcja świadczy o zuzutych wtryskiwaczach czy również o nie równomiernym cisnieniu sprężania na poszczególnych cylindrach? Moim zdaniem jedno i drugie ma wpływ. Jakie są wasze zdania.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności