Gość carlos100 Zgłoś #21 Napisano 21 Marca 2010 '013 Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4 -2,8 to +2,8 mg/H -2,8 to +2,8 mg/H -2,8 to +2,8 mg/H -2,8 to +2,8 mg/H mg/R mg/R mg/R mg/R -0,82 0,64 0,47 -0,33 -0,82 0,64 0,47 -0,33 -0,82 0,64 0,47 -0,33 -0,82 0,64 0,47 -0,33 -0,82 0,64 0,47 -0,33 -0,82 0,64 0,47 -0,33 -0,82 0,64 0,47 -0,33 -0,82 0,64 0,47 -0,33 -0,82 0,64 0,47 -0,33 -0,82 0,64 0,47 -0,33 -0,82 0,64 0,47 -0,33 u mnie koledzy jest tak powiedzcie dobrze czy zle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #22 Napisano 21 Marca 2010 O czym świadczy jeśli korekcja jest na "minus" ? To lepiej? Gorzej? Czy po prostu zdrowa pompka musi odjąć dawki, żeby skorygować niedobór innej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybka126 Zgłoś #23 Napisano 21 Marca 2010 panowie a mozecie moje osadzic miezylem 1500 obr bieg 3 i wdeche http://vaglog.rtnet.pl/bebus6_8941.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość roofmaniak Zgłoś #24 Napisano 28 Marca 2010 Witam. Mam pytanie. Dlaczego w bloku 013 wyświetlają się korekcje tylko dla cylindrów 1,2,3? Gdzie można znaleźć korekcje dla cylindra 4-tego? Bo u mnie pole z cylindrem nr 4 jest puste? proszę o info! pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #25 Napisano 28 Marca 2010 Witam! Mam pytanie. Dlaczego w bloku 013 wyświetlają się korekcje tylko dla cylindrów 1,2,3? Wszystko masz OK! Te wartości dla 3-ech cylindrów są "odchylkami" w odniesieniu do 4-tego - w uproszczeniu powiedzmy "zerowego". Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #26 Napisano 3 Kwietnia 2010 panowie a ja mam tak na zimnym 2,99 0,45 0,50 -0.45 a na ciepłym tak 0,65 1.60 -0,45 -1.60 i co wy na to ?? dodam że auto poszarpuje na 3,4,5 biegu w obrotach od 1500 do 2100 później jest ok!! co z pierwszym zawiesza sie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #27 Napisano 5 Kwietnia 2010 panowie a ja mam tak na zimnym 2,99 0,45 0,50 -0.45 a na ciepłym tak 0,65 1.60 -0,45 -1.60 i co wy na to ?? dodam że auto poszarpuje na 3,4,5 biegu w obrotach od 1500 do 2100 później jest ok!! co z pierwszym zawiesza sie?? Do oceny potrzebne są logi statyczne: 013, 018, 023. Minimum 1 minuta logowania - pojedynczo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernest_1978 Zgłoś #28 Napisano 28 Czerwca 2010 w grudniu sprawdzałem korekcje ale zdjęcie znikło bynajmniej były na poziomie coś na minusach do -2 z groszami teraz patrzyłem mam 0,6 0,1 0,5 co maże być że tak mi pokazało czy aż tak marne paliwo miałem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
midqard Zgłoś #29 Napisano 2 Lipca 2010 w grudniu sprawdzałem korekcje ale zdjęcie znikło bynajmniej były na poziomie coś na minusach do -2 z groszamiteraz patrzyłem mam 0,6 0,1 0,5 co maże być że tak mi pokazało czy aż tak marne paliwo miałem? zima......... i nasze zimowe paliwo. podobne objawy miałem. ---------- Post added at 11:05 ---------- Previous post was at 10:57 ---------- O czym świadczy jeśli korekcja jest na "minus" ?To lepiej? Gorzej? + to cyilinder wykazujący słabszą mocą zasilany jest większą ilością paliwa - to cylinder wykazujący większą mocą zasilany jest mniejszą ilością paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rossi Zgłoś #30 Napisano 3 Listopada 2010 (edytowane) Proszę o informację czy, a jeśli tak to w jaki sposób powinny się zmieniać korekcje dawek w poszczególnych cylindrach przy stopniowym, wolnym zwiększaniu prędkości obrotowej silnika od biegu jałowego do powiedzmy 1500 obr/min . Wyjaśnię skąd to pytanie. W moim AVB rocznik 2003 wszystkie testy statyczne (z wyjątkiem grupy 013) wychodzą dobrze, dynamiczne także. Kąt wtrysku, synchronizacja, turbina, EGR, przepływka, dumasa, poduszki pod silnikiem są OK. Ale co jakiś czas Pasek dostaje lekkich drgań, niezależnie od: temperatury silnika, temperatury otoczenia, paliwa (to samo tankowanie), prędkości obrotowej silnika (ale najbardziej te drgania czuć przy niskich obrotach). Towarzyszy temu głośniejsza i bardziej twarda praca silnika oraz lekka utrata mocy. Jedyny problem wskazywany przez VAG-COM gdy występują drgania to złe korekcje dawek (grupa 013), które wynoszą w przybliżeniu kolejno dla poszczególnych cylindrów 1-4 (silnik gorący, na postoju): - bieg jałowy 861 obr/min: -1.2, -1.3, 1.9, 0.5 (czasem na cylindrze 3 jest nawet +2.2) - 1300 obr/min: -0.8, -0.6, 1.4, 0.0 - 1400 obr/min: -0.7, -0.1, 1.15, -0.4 - 1470 obr/min: -1.0, -0.3, 1.5, -0.2 - 1600 obr/min: -1.25, -0.5, 1.7, 0.0 Grupa 18 – same „zera” po paru minutach logowania. Grupa 23 – przy biegu jałowym wartości BIPów sporadycznie tylko przekraczają 20. Nie udało mi się jeszcze logować gdy wszystko jest OK gdyż od paru dni drgania nie ustają. Jednego dnia auto może jechać bardzo dobrze (zero drgań) i tego samego dnia może pojawić się w/w problem. Zatem jak powinny wyglądać korekcje przy zwiększaniu prędkości i czy można w ogóle z tego coś wnioskować? Edytowane 3 Listopada 2010 przez Rossi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albus Zgłoś #31 Napisano 3 Listopada 2010 A jak włączysz klimę to drgania ustają?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rossi Zgłoś #32 Napisano 3 Listopada 2010 (edytowane) A jak włączysz klimę to drgania ustają?? Drgania te nie zależą od tego czy klima jest włączona czy nie (sprawdzę to jeszcze, ale ja nigdy jej nie wyłączam, a drgania mogą występować lub nie). Nie zależą też od obciążenia silnika (np. włączałem/wyłączałem światła, grzanie foteli na postoju – zmieniają się tylko korekcje dawek). Gdy już występują to są także mocniej odczuwalne przy przyspieszaniu. Nie mogę od 2 lat już powiązać chwili ich występowania z jakimiś warunkami obciążenia silnika czy otoczenia (temp., paliwo). Gdy Paska kupiłem w 2008 było chyba gorzej - początkowo miał większe drgania od czasu do czasu i większa była utrata mocy. Ostatnio jakoś mu się polepszyło, tzn. częściej jest wszystko OK niż źle. Po zakupie wymieniłem olej - był Mobil1 100% syntetyk ale nie spełniał norm VW dla TDI PD. Ja zalałem w 2009 Motul Specific 504/507 (miesiąc temu ponownie). Wymiany filtrów tylko na Knecht/Mann i grubo przed terminami. Paliwo tylko BP Ultimate czasem Shell VPower. Obecnie myślę o czyszczeniu PD w jakimś Bosch Service Diesel. Przy okazji jeszcze jedno pytanie: W grupie 023 na biegu jałowym BIPy w zasadzie mam w granicach +12 do +20. Ale czy macie Panowie jakieś informacje jak BIPy powinny wyglądać po lekkim przygazowaniu - u mnie od ok. 1800 obr/min na 1 i 2 cylindrze przekraczają +30. Edytowane 3 Listopada 2010 przez Rossi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albus Zgłoś #33 Napisano 3 Listopada 2010 Wstaw jakieś logi , a najlepiej komplet logów , przyczyn moze byc kilka: dwumas, pompowtryski, kolo pasowe z tlumikiem drgan... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rossi Zgłoś #34 Napisano 3 Listopada 2010 (edytowane) Wstaw jakieś logi , a najlepiej komplet logów , przyczyn moze byc kilka: dwumas, pompowtryski, kolo pasowe z tlumikiem drgan... Wszystkie logi dla silnika AVB nagrzanego, tylko próby statyczne mam obecnie w plikach. Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/r_rossa_27209.html Grupy: 003 BS - http://vaglog.rtnet.pl/r_rossa_27210.html Grupy: 013,023 - http://vaglog.rtnet.pl/r_rossa_27211.html Grupy: 011 BS - http://vaglog.rtnet.pl/r_rossa_27214.html Grupy: 003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/r_rossa_27212.html Grupy: 013,023,003 - http://vaglog.rtnet.pl/r_rossa_27213.html - tu ze zmianą obr/min. Grupa 018 - same "0" po kilku minutach logowania i to kilkukrotnie. Edytowane 3 Listopada 2010 przez Rossi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
benett32 Zgłoś #35 Napisano 12 Listopada 2010 Koledzy mam w group B wysoki MAF (actual )na poziomie 435. O jakim problemie to świadczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
midqard Zgłoś #36 Napisano 13 Listopada 2010 (edytowane) Koledzy mam w group B wysoki MAF (actual )na poziomie 435. O jakim problemie to świadczy? przygazuj i sprawdz jeszcze raz. ...lub zaslepiony egr Edytowane 13 Listopada 2010 przez midqard Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
benett32 Zgłoś #37 Napisano 13 Listopada 2010 Tak. Egr mam zaślepiony. Więc by wszystko grało powinienem go odblokować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
midqard Zgłoś #38 Napisano 13 Listopada 2010 Tak. Egr mam zaślepiony. Więc by wszystko grało powinienem go odblokować? W twoim przypadku ecu na pewno nie wywala błedu. Odblokowac? szkoly sa rozne ...ja bym zostawił zaslepiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
benett32 Zgłoś #39 Napisano 13 Listopada 2010 Odblokowałem. Auto ciszej, bardziej miękko i łagodnie pracuje. Nie miałem jeszcze czasu podpiąć go do kompa ale wrażenia są pozytywne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marks100 Zgłoś #40 Napisano 21 Czerwca 2011 Witam, Jako laik mam kilka pytań. Rozumiem, że na kanale 013 sprawdzamy dawki wtryskiwaczy a właściwie ich odchyłkę zalezną od stanu silnika i wtryskiwaczy. 1. Jak jest dopuszczalna odchyłka ilości wtrysniętego paliwa? Widze różne wartości ale jaka jest właściwa? 2. Na jakiej zasadzie silnik ustala czy równo pracuje? Czy informajce pochodzą od czujników spalania stukowego? 3. Niewłaściwa korekcja świadczy o zuzutych wtryskiwaczach czy również o nie równomiernym cisnieniu sprężania na poszczególnych cylindrach? Moim zdaniem jedno i drugie ma wpływ. Jakie są wasze zdania. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach