RAFAL10 Zgłoś #41 Napisano 21 Czerwca 2011 1. Wg TEJ bazy, dla Twojego silnika odchyłki dopuszczalne wynoszą +/- 2,8 mg/skok. 2. Silnik odczytuje prędkość obrotową po prostu z czujnika prędkości obrotowej. Wykres takiej prędkości ma przebieg podobny do sinusoidy (jak spalanie w którymś cylindrze to przyspiesza, jak sprężanie to zwalnia). Na tej podstawie sprawdza, który z cylindrów jaki wkład daje w pracę całego silnika. Gdy po spalaniu w danym cylindrze prędkość obrotowa wzrośnie zbyt mało, to oznacza, że trzeba temu cylindrowi podnieść dawkę. Czujnik spalania stukowego, natomiast, występuje w silnikach z układem CR (pewnie nie we wszystkich) i służy do kalibracji wtrysku wstępnego. 3. Tak jak piszesz, zarówno wtryskiwacze jak i ciśnienie sprężenia ma wpływ na tę korekcję. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernest_1978 Zgłoś #42 Napisano 31 Lipca 2012 Czy po wymianie pierścieni i zrobieniu głowicy ma sens sprawdzanie grupy 013 czyli korekcji, czy może trzeba trochę pojeździć aby się wszystko dotarło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlodek83 Zgłoś #43 Napisano 20 Maja 2013 Witam. Orientuje się ktoś co może mieć wpływ na zmieniające się w bardzo szerokim zakresie korekcje dawek wtryskiwaczy? Na rozgrzanym silniku korekcje są np: 1; -0,5; 1. Po przejechaniu kilkuset metrów i zatrzymaniu korekcje wynoszą np : -2,5; 0; 1, raz nawet miałem 5; -1; 5 a czasami mieszczą się w granicach -1-1 (wartości które podaje są w zaokrągleniu). Czy jest prawidłowe to że za każdym razem są one inne i że te różnice są takie duże? Czasami na jednym cylindrze jest -1 a czasami +2. Dodam że sterownik nie ma żadnych błędów, kąt wtrysku prawidłowy, nastawnik wyczyszczony. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #44 Napisano 3 Lipca 2013 Witam u mnie w AFN pokazało : -0,5 -0,2 0,12 -0,5 czy takie korekcje są OK ? dodam ,że słysze lekkie klepanie prawdopodobnie szklanki bo po dodaniu gazu klepania brak ..no chyba, że ten 3 wtrysk coś broi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszprus Zgłoś #45 Napisano 10 Lipca 2013 (edytowane) cały czas wyskakuje mi błąd - coś tam coś tam - zbyt uboga mieszanka paliwowa na 1 cylindrze i tylko na bezynie, na gazie pracuje równo i już błędu nie wywala. czy wystarczy zmienić ilość paliwa na danym cylindrze jakimś programem czy mogą być inne przyczyny? jeśli programem to jakim? (pierwszy post, posiadaczem Passata B5 jestem od tygodnia) Edytowane 11 Lipca 2013 przez mariuszprus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pauliosss Zgłoś #46 Napisano 24 Lipca 2013 Jak zobacze to uwierze:rolleyes: 1.9 110 AFN oryginalny przebieg 340tys. 1cyl: -0,2 2cyl: 0,0 3cyl:-0,2 od 240tys.w polsce na polskim ON czasami rosyjskim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszprus Zgłoś #47 Napisano 24 Września 2013 cały czas wyskakuje mi błąd - coś tam coś tam - zbyt uboga mieszanka paliwowa na 1 cylindrze i tylko na bezynie, na gazie pracuje równo i już błędu nie wywala. czy wystarczy zmienić ilość paliwa na danym cylindrze jakimś programem czy mogą być inne przyczyny? jeśli programem to jakim? (pierwszy post, posiadaczem Passata B5 jestem od tygodnia) problem się chyba rozwiązał, wymieniłem pompe paliwa i problem przestał się pojawiać, nie wywala błędu także: WINA POMPKI PALIWOWEJ w moim przypadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek.wi Zgłoś #48 Napisano 21 Października 2013 (edytowane) Panowie a co byście powiedzieli o takich dawkach. W ciągu 3 tyś zmieniły się z minimalnych na takie jak poniżej. Oczywiście silnik PD. Pozdrawiam. Edytowane 21 Października 2013 przez krzysiek.wi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemolang771 Zgłoś #49 Napisano 22 Lutego 2014 Witam w moim przy mrozach auto paliło bardzo ładnie a teraz jak rano jest +2 stopnie zaczeło ciężko palić podłączyłem u kolegi pod vcdsa iw grupie 13 [ -0,80 0,26 0,16 0,33 ] a bipy w 23 [ 2,0 -11 13 2 ] co powiecie na temat pompek i gdzie szukać przyczyny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemolang771 Zgłoś #50 Napisano 26 Lutego 2014 Witam w moim przy mrozach auto paliło bardzo ładnie a teraz jak rano jest +2 stopnie zaczeło ciężko palić podłączyłem u kolegi pod vcdsa iw grupie 13 [ -0,80 0,26 0,16 0,33 ] a bipy w 23 [ 2,0 -11 13 2 ] co powiecie na temat pompek i gdzie szukać przyczyny ? Witam może ktoś odczytać czy moje korekcje wtryskiwaczy są w normie ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #51 Napisano 1 Marca 2014 (edytowane) Ogólnie na moje oko ok ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie. ja mam korekcje chyba nie bardzo się różniące od Twoich ale BIP-y bardzo różne coś około(10,25,35,40) i nie mam problemu z rozruchem chyba że zdarzy się że aku padnie. może czujnik temp.np szwankuje.... dla porównania tu podaję moje logi... Log (0 - 008) Log (1 - 000) Log (2 - 001) Log (3 - 003) Log (4 - 007) Log (5 - 013) Log (6 - 014) Log (7 - 004) Log (8 - 018) Log (9 - 023) Edytowane 1 Marca 2014 przez waldi2807 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach