Dany44 Zgłoś #61 Napisano 17 Marca 2011 Dzięki za namiary. Cena na allegroszu jest ok. zamówię u nich tylko powiedz czy aby na pewno te tulejki są dobre - odpowiednie ( chodzi mi o wymiary). na zdjęciu wyglądają jak by były za krótkie. Dzisiaj złożyłem prowizorycznie szybę przy pomocy kołka rozporowego i gumowej tulejki, jednak tulejka gumowa którą zastosowałem jest za cienka i za miękka i za mocno się wygina.... mogło by zostać ale obawiam się, że po kilkudziesięciu otwarciach mogło by znowu się popsuć. Ale zadowolony jestem bo szyba dobrze się zamyka i otwiera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
holker Zgłoś #62 Napisano 20 Kwietnia 2011 przeczytałem cały ten wątek i tak do końca nie wiem wszystkiego... Chodzi mi o to żeby rozebrać całe drzwi po to żeby się dostać do zamka i poprawić luty, jeśli będą uszkodzone, ale wszystko na to wskazuje... Dzisiaj się za to wziąłem, ale zatrzymałem się na zdjęciu blachy... Wszystko poodkręcałem, pozdejmowałem linki i nic, coś jakby dalej trzymało zamek... Czy coś trzeba zrobić przy klamce zewnętrznej? Coś tutaj było wspomniane o tym żeby odgiąć uszczelkę na wysokości zamka i coś tam odkręcić, czyli po zrobieniu tego odejdzie mi cała blacha razem z zamkiem? Czy w ogóle nic nie trzeba ruszać przy klamce zewnętrznej? no bo w sumie tam nie ma wkładki na kluczyk, ale na pewno jest coś co łączy tę klamkę z zamkiem przy tej blasze... I o co chodzi z tym pierścieniem we wkładce? :-) No i nie wiem jak to zrobić, bardzo proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly3310 Zgłoś #63 Napisano 20 Kwietnia 2011 (edytowane) przeczytałem cały ten wątek i tak do końca nie wiem wszystkiego... Chodzi mi o to żeby rozebrać całe drzwi po to żeby się dostać do zamka i poprawić luty, jeśli będą uszkodzone, ale wszystko na to wskazuje... Dzisiaj się za to wziąłem, ale zatrzymałem się na zdjęciu blachy... Wszystko poodkręcałem, pozdejmowałem linki i nic, coś jakby dalej trzymało zamek... Czy coś trzeba zrobić przy klamce zewnętrznej? Coś tutaj było wspomniane o tym żeby odgiąć uszczelkę na wysokości zamka i coś tam odkręcić, czyli po zrobieniu tego odejdzie mi cała blacha razem z zamkiem? Czy w ogóle nic nie trzeba ruszać przy klamce zewnętrznej? no bo w sumie tam nie ma wkładki na kluczyk, ale na pewno jest coś co łączy tę klamkę z zamkiem przy tej blasze... I o co chodzi z tym pierścieniem we wkładce? :-) No i nie wiem jak to zrobić, bardzo proszę o pomoc. Kolego musisz odciagnac klamke i poluzowac srube ktora trzyma wkladke ta pod zaślepką albo pod uszczelką, jak ja poluzujesz na maxa to wyciagniesz wtedy zaślepke obok klamki, jak wyciagniesz już ta zaslepke i sciagniesz linke z klamki to musisz delikatnie podwazyc blache zeby odeszla ta uszczelka ktora na niej jest jak ona pusci to zamek wyjdzie Ci z cała blachą. Edytowane 20 Kwietnia 2011 przez maly3310 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #64 Napisano 20 Kwietnia 2011 Wszystko poodkręcałem, pozdejmowałem linki i nic, coś jakby dalej trzymało zamek... Czy coś trzeba zrobić przy klamce zewnętrznej? Coś tutaj było wspomniane o tym żeby odgiąć uszczelkę na wysokości zamka i coś tam odkręcić, czyli po zrobieniu tego odejdzie mi cała blacha razem z zamkiem? Czy w ogóle nic nie trzeba ruszać przy klamce zewnętrznej? no bo w sumie tam nie ma wkładki na kluczyk, ale na pewno jest coś co łączy tę klamkę z zamkiem przy tej blasze... I o co chodzi z tym pierścieniem we wkładce? :-) No i nie wiem jak to zrobić, bardzo proszę o pomoc. Pierścień masz przy zamku z przodu-trzyma wkładkę zamka.Jeżeli zdemontowałeś tapicerkę to zerknij na blachę-zobaczysz dwie okrągłe gumy/zaślepki.Zjedź szybą tak,abyś mógł dostać się do śrub które przytrzymują szybę.Musisz je poluzować (nie odkręcaj do końca!!) i wyjąć górą szybę z prowadnic bo inaczej blachy nie wyciągniesz.Zamek trzyma się w blasze na plastikowych kołkach,z zewnętrznej części drzwi na śrubach.kołki zostawiasz,wykręcasz śruby,podważasz blachę (może dosyć mocno trzymać na uszczelce) i ją demontujesz.Po zabiegu sprawdź stan uszczelki-przeważnie jest do wymiany,lub poprawy silikonem bo po takim demontażu dostaje się później woda do wnętrza.Jak byś nie chciał kupować uszczelki to posmaruj same drzwi i blachę (w miejscu stykania uszczelki,może być nawet olejem) i zasilikonuj-stara uszczelka zostaje oczywiście na miejscu.Wystarczy zasilikonować spód drzwi i boki do połowy.Olej po to,żeby móc (w razie potrzeby) zdemontować poraz kojelny blachę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
holker Zgłoś #65 Napisano 20 Kwietnia 2011 Później podważyłem usczelkę i wszystko już wiem, teraz czekam aż będę miał wolną chwilkę i biorę się ponownie za rozbiórkę i mam nadzieję, że tym razem dobiorę się do zamka Pozdrawiam i dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desert Zgłoś #66 Napisano 20 Kwietnia 2011 Kolego musisz odciagnac klamke i poluzowac srube ktora trzyma wkladke ta pod zaślepką albo pod uszczelką, jak ja poluzujesz na maxa to wyciagniesz wtedy zaślepke obok klamki Nie radzę odkręcać tej śruby na maxa bo spadnie Ci zabezpieczający wkładkę pierścień stalowy, a uwierz mi włożyć go spowrotem na miejsce jest ciężko bo miejsca tam tyle ze nie idzie ręki włożyć. Jak będziesz odkręcał te śrubę rób to jednocześnie odciągając wkładkę aż to jej całkowitego wyciągnięcia i nie odkręcaj już dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly3310 Zgłoś #67 Napisano 21 Kwietnia 2011 Nie radzę odkręcać tej śruby na maxa bo spadnie Ci zabezpieczający wkładkę pierścień stalowy, a uwierz mi włożyć go spowrotem na miejsce jest ciężko bo miejsca tam tyle ze nie idzie ręki włożyć. Jak będziesz odkręcał te śrubę rób to jednocześnie odciągając wkładkę aż to jej całkowitego wyciągnięcia i nie odkręcaj już dalej Ja us iebie w drzwiach Przednich ja na maksa wykrecam i po odciagnieciu klamki nigdzie nie spada na dol tylko trzyma sie dalej tam. A rozkrecalem juz lewa i prawa strone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #68 Napisano 21 Kwietnia 2011 Ja us iebie w drzwiach Przednich ja na maksa wykrecam i po odciagnieciu klamki nigdzie nie spada na dol tylko trzyma sie dalej tam. A rozkrecalem juz lewa i prawa strone To masz farta Nie powinno się tak robić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly3310 Zgłoś #69 Napisano 21 Kwietnia 2011 Robiłem według schematu Sławka i u niego rowniez nie bylo mowy o wypadnieciu tej srubki do wewnatrz. Koniec OT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #70 Napisano 21 Kwietnia 2011 czasami w roznych autach widzialem te srobki zakonczone zabezpieczeniem jak i w tych tak i wtych co sie wkladke wykreca z boku drzwi czasami sruba jest w takich plastikowych lapkach co obejmuja glowke sruby by nie wypadla pewnie ty tez to masz skoro nic sie nie stalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mafpa Zgłoś #71 Napisano 2 Maja 2011 witam mam problem bo jak się dobrać.... do rozebrania tylnych drzwi jak są zamknięte i nie mam sposobu na to by otworzyć je.... a nie dam rady odkręcić choć trochę... tej śrubki co trzyma zamek... czy znacie jakiś sposób bo odblokować drzwi?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly3310 Zgłoś #72 Napisano 2 Maja 2011 witam mam problem bo jak się dobrać.... do rozebrania tylnych drzwi jak są zamknięte i nie mam sposobu na to by otworzyć je.... a nie dam rady odkręcić choć trochę... tej śrubki co trzyma zamek... czy znacie jakiś sposób bo odblokować drzwi?? Kolego pierwsze co możesz spróbować to poluzować linke w klamce zewnetrznej (Najpierw ja wyciagasz na maksa jak byś chciał otowrzyć drzwi pomiedzy zaslepka masz zamocowana linke postaraj sie ja poluzowac o kilka ząbków) Jeślit to nie pomoże to poczytaj wątek od poczatku, Jaceq miał identyczny problem z otwarciem drzwi i wszystko opisał krok po kroku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mafpa Zgłoś #73 Napisano 2 Maja 2011 no tak tylko jak to zrobić jak po odciągnięciu jej nic nie mam dostępnego a zaślepki nie wyjmę.... o jest zablokowana jakoś.... a nie chcę na chama a co do opisu [email protected] to tak super to zrobił lecz doszedłem do końca opisu a nie wiem co dalej by otworzyć te zablokowane drzwi i w tym mam problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly3310 Zgłoś #74 Napisano 2 Maja 2011 no tak tylko jak to zrobić jak po odciągnięciu jej nic nie mam dostępnego a zaślepki nie wyjmę.... o jest zablokowana jakoś.... a nie chcę na chama a co do opisu [email protected] to tak super to zrobił lecz doszedłem do końca opisu a nie wiem co dalej by otworzyć te zablokowane drzwi i w tym mam problem Kolego jak odciagniesz klamke w drzwiach to pomiedzy klamka a zaslepka masz linke zamocowana do zewnetrznej klamki na takim jak by koleczku wcisnieta w klamke wes plaski srubokret i poluzuj ja ze 2 zabki, musisz ja mocniej nacisnac zeby poszla do tyłu ze 2 zabki, nie boj sie nic sie nie stanie. Jesli przeczytales caly opis i nie otworzyles drzwi to napisz do J@cqa i zapytaj co on zrobił w danym momencie tam gdzie wlasnie stoisz z pewnoscia Ci pomoze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mafpa Zgłoś #75 Napisano 14 Maja 2011 niestety przeczytałem cały i znalazłem gdzie indziej i co innego bo tylko otworzy się... robiąc krótkie zwarcie.... w samych drzwiach i otwarte Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeacockFox Zgłoś #76 Napisano 16 Maja 2011 Ogólne pytanko: czy w przypadku problemów z nieotwierającymi się drzwiami tylnymi (ani z pilota ani klamkami) radzicie rozbierać drzwi czy najpierw sprawdzić moduł komfortu (co - jak wnioskuję po przeczytaniu opisów obu czynności - jest prostsze)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #77 Napisano 16 Maja 2011 Ogólne pytanko: czy w przypadku problemów z nieotwierającymi się drzwiami tylnymi (ani z pilota ani klamkami) radzicie rozbierać drzwi czy najpierw sprawdzić moduł komfortu (co - jak wnioskuję po przeczytaniu opisów obu czynności - jest prostsze)? Ja bym jednak stawiał na drzwi;) Wbrew pozorom nie jest to też takie trudne:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mafpa Zgłoś #78 Napisano 19 Maja 2011 ja też bym stawiał na drzwi..... jak nie możesz ich otworzyć to masz temat gdzie opisałem jak co zrobić... by tylko po rozebraniu tapicerki je odblokować http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1329980#post1329980 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #79 Napisano 19 Maja 2011 Moduł też nie jest problem wywlec, gdzieś w swoim temacie auta opisałem jak rozebrałem auto myśląc że mi moduł padł. Przyczyna była bardziej prozaiczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość valdi666 Zgłoś #80 Napisano 26 Maja 2011 Jestem tu nowy, ale pozwolę sobie na kilka uwag po akcji rozbiórkowej tylnych drzwi - może komuś się przyda, bo zastosowałem kilka swoich pomysłów. Co do najtrudniejszej części - odblokowanie szyby poprzez wyjęcie dwóch koncentrycznych plastikowych bolców, o których już pisali koledzy żeby spróbować szprychą. Ja posłużyłem się... wkrętem. Dobrałem średnicę kręta do otworu w mniejszym wewnętrznym bolcu, delikatnie wkręciłem go w środek i po kilku ruchach w prawo-lewo-góra-dół udało mi się go wyszarpnąć bez większej szkody dla samego bolca. Drugi większy bolec wyszedł już bez kłopotu przy pomocy druta. Montaż ponowny był również kłopotliwy, bo jak pisali koledzy przy wciskaniu mniejszego bolca, większy wypadał z drugiej strony. Ja zastosowałem mędodę docisku: włożyłem delikatnie większy pierścień i jak już sprawdziłem, że jest na swoim miejscu nacisnąłem na szybę w dół i tak przytrzymałem go żeby się nie wysunął. Mniejszego wcisnąłem początkowo znów metodą "na wkręta" i docinąłem śrubokrętem - u nie zadziałało Jeszcze jedna rzecz: przeczytałem gdzieś na forum ( niestety nie pamietam gdzie ), że aby założyć odczepioną linkę z klamki zewnętrznej trzeba rozbebeszyć drzwi od środka - bujda na kółkach. Na bocznej krawędzi drzwi, tam gdzie są śruby mocujące zamek, pod uszczelką znajduje się jeszcze jedna ( trzeba odchylić uszczelkę ). Śruba ta mocuje metalowy element przy klamce (ten w którym w przednich drzwiach jest zamek na kluczyk) i po jej odkręceniu da się delikatnie ten element wyjąć, co daje piękny i bezproblemowy dostęp do odczepionej linki bez rozwałki drzwi i zabawy z szybą Ja się czegoś nauczyłem, choć zabawy było co niemiara. Mam nadzieję, że komuś choć trochę pomogłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach