Vax Zgłoś #1 Napisano 21 Kwietnia 2009 (edytowane) Panowie nie wiem co jest ale w mój AWX tak przy około 1500 obr/.min zaczyna chodzic jak zetor potem praca ta ustaje i nie ważne czy obroty idą w dół czy do górę. Zawsze jak silnik mija ten półap to zaczyna strasznie klektac. W kompie brak błędów, wtryski leją dobrze, co jest??? Moze ktos mial podobny przypadek. Zastanawiam się czy czasem coś z rozrządem się nie przestwiło? Edytowane 21 Kwietnia 2009 przez Vax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grundzio Zgłoś #2 Napisano 18 Maja 2009 Miałem podobny przypadek w zakresie 1400-1800 orotów. Powodem było połączenie obudowy filtra powietrza i kanału dolotowego powietrza. Luz na połączeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #3 Napisano 18 Maja 2009 Dokładnie, zgadza się jak jest źle wciśnięty ten plastik nad filtrem powietrza i dotyka kanału dolotowego to masakra jest ... Tam nawet jest takie wgłębienie specjalne bodajże na wystający łeb śruby i jak zacznie się dotykać i wzbudzać to można pomyśleć że pół silnika do wymiany - ja tam zapakowałem przed dociśnięciem kawałek pianki takiej do pakowania co można znaleźć nieraz w kartonach z akcesoriami komputerowymi i cisza nastała .. Innym elementem jest plastikowa pokrywa silnika zwłaszcza jak wyrobią się amortyzatorki gumowe na szpilkach do jej mocowania - też potrafi klepać ale delikatniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #4 Napisano 18 Maja 2009 A może to wydech? U mnie tak było. Na obrotach biegu jałowego i właśnie przy 1500-1800 obr/min zaczynała się głośna praca - taki rezonans. I okazało się, że to wydech. A w zasadzie już "wydmuchany" katalizator. Wydech podobno był za sztywny. Pomogło wstawienie elastycznego łącznika między tłumikiem a katalizatorem. Teraz jest cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #5 Napisano 19 Maja 2009 może to byc też łącznik elastyczny ja tak miałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #6 Napisano 24 Października 2009 (edytowane) Witam Podłącze sie pod temat - bo mój problem jest podobny - ok 1500 obórtów nie ważne czy spadających czy rosnących ale UWAGA!! : tylko po nagrzaniu silnika na zimno jest ok - mam prtace silnika jak kombajn taki jakiś rezonans czu cos takiego- jak ten pułap mija jest jednostajny pomruk silnika i wszystko wydaje sie ok - czy to może byc to o czym piszecie powyżej ? Dzięki Aha dodam ze niedawno ściągnąłem sobie osłone silnika i z lewej strony tam gdzie jest łącznik elastyczny tłumika - plecionka jest cała w sadzy (czy tak ma być czy padła ?) - czy moze ona byc powodem owych dzwieków ? Edytowane 24 Października 2009 przez Christoff Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ja456 Zgłoś #7 Napisano 24 Października 2009 Sprawdź jeszcze czy napewno dobrze przykręciłeś osłonę silnika (sprawdź ułożenie gąbki pod osłoną). Jak kiedyś ją odkręciłem i sam dokręcałem to też miałem denerwujące dźwięki właśnie w okolicach 1500 obr/min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #8 Napisano 25 Października 2009 Sprawdź jeszcze czy napewno dobrze przykręciłeś osłonę silnika (sprawdź ułożenie gąbki pod osłoną). Jak kiedyś ją odkręciłem i sam dokręcałem to też miałem denerwujące dźwięki właśnie w okolicach 1500 obr/min. to fakt osłona troche rezonuje - ale po jej ściągnięciu - dzwięk jest cały czas ---------- Post added at 10:28 ---------- Previous post was at 10:25 ---------- aha jestem laikiem w tych kwestiach - ktos może mi pokazac na zdjęciu gdzie znajde to "połączenie obudowy filtra powietrza i kanału dolotowego powietrza". Mam nadzięję ze uda się usunac w koncu ten dzwięk Big TNX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ja456 Zgłoś #9 Napisano 25 Października 2009 Mi raz na jakiś czas po nocnym postoju odzywają się różne plastiki (dziś np. rezonowało coś po lewej stronie pod maską, trzeba się chyba do tego przyzwyczaić w TDI). Foto pomocnicze: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartasVW Zgłoś #10 Napisano 25 Października 2009 chciałbym podpiać sie pod ten temat zeby bezsensu nie zakladać postu...Mam to od kilku dni odpalam zimny samochód i póki jest na 1100 obrotów chodzi w miare ok, ale jak schodzi do 850 obrotów wydaje dziwny klekotajacy dzwiek....delikatnie przypominajacy szklanki popychaczy na zaworach aczkolwiek nie tak glośny i metaliczny..jak przyciskam gas klekot znika gdy przekrocze granice 1000 obrotów...czy ktos miałby jakiś pomysł? Podpowiedź? Z góry dziekuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #11 Napisano 26 Października 2009 Mi raz na jakiś czas po nocnym postoju odzywają się różne plastiki (dziś np. rezonowało coś po lewej stronie pod maską, trzeba się chyba do tego przyzwyczaić w TDI). Foto pomocnicze: ja456 serdecznie dzięki za foto - to potwierdziło mój wczorajszy test - zapakowałem moją piekniejszą połowę do samochodu i poprosiłem o przygazowanie do 1500 obrotów - no i nie mogłem nie usłyszec ani nie zauważyć traktora z lewej strony także na 100 te obudowy - teraz musze jeszcze pomyśleć jak to naprawić i będzie git - a juz myślelm ze mi turbina pada albo ic o innego ---------- Post added at 09:55 ---------- Previous post was at 09:54 ---------- chciałbym podpiać sie pod ten temat zeby bezsensu nie zakladać postu...Mam to od kilku dni odpalam zimny samochód i póki jest na 1100 obrotów chodzi w miare ok, ale jak schodzi do 850 obrotów wydaje dziwny klekotajacy dzwiek....delikatnie przypominajacy szklanki popychaczy na zaworach aczkolwiek nie tak glośny i metaliczny..jak przyciskam gas klekot znika gdy przekrocze granice 1000 obrotów...czy ktos miałby jakiś pomysł? Podpowiedź? Z góry dziekuje... mam tak samo jak ty - jak jest zimny i np cofam to słysze lekki klekot - czytałem w instrukcji passata ze to normalne na zimnym TDI i nie sie co przejmowac moze czasami sobie poklekotac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartasVW Zgłoś #12 Napisano 27 Października 2009 ja456 serdecznie dzięki za foto - to potwierdziło mój wczorajszy test - zapakowałem moją piekniejszą połowę do samochodu i poprosiłem o przygazowanie do 1500 obrotów - no i nie mogłem nie usłyszec ani nie zauważyć traktora z lewej strony także na 100 te obudowy - teraz musze jeszcze pomyśleć jak to naprawić i będzie git - a juz myślelm ze mi turbina pada albo ic o innego ---------- Post added at 09:55 ---------- Previous post was at 09:54 ---------- mam tak samo jak ty - jak jest zimny i np cofam to słysze lekki klekot - czytałem w instrukcji passata ze to normalne na zimnym TDI i nie sie co przejmowac moze czasami sobie poklekotac rzecz w tym ze ja nie mam TDI heheh ) Juz byłem u mechanika i mowił ze na jego to dzwiek gdzies z konca pokrywy czyli tam gdzie wałeczki z tym łancuszkiem...zobaczymy jak to zdejmie w przyszłym tygodniu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #13 Napisano 5 Grudnia 2009 Podaje rozwiązanie mojego problemu - w rezonsnas wpadał kanał dolotowy powietrza - po usztywneinu go - cisza jak makiem zasiał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #14 Napisano 18 Czerwca 2013 Podaje rozwiązanie mojego problemu - w rezonsnas wpadał kanał dolotowy powietrza - po usztywneinu go - cisza jak makiem zasiał Witaj, kanał dolotowy między filtrem a turbo czy między przodem auta a filtrem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #15 Napisano 18 Czerwca 2013 Witaj,kanał dolotowy między filtrem a turbo czy między przodem auta a filtrem? Kolego między przodem auta a filtrem powietrza. Jeśli ma gdzieś duże luzy to rezonansuje że aż miło:blink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #16 Napisano 19 Czerwca 2013 No to u mnie ta częśc już zabezpieczona. Szukam dalej. Kolejnym krokiem bedzie podmiana poduszki (zamiennik) na oryginał VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach