Skocz do zawartości
Kimo

Uszkodzony napiancz łańcucha rozrządu - objawy.

Rekomendowane odpowiedzi

przed złożeniem i odpaleniem silnika/ po raz pierwszy/nie wycisnęli oleju ze szklanek i zawory na 3 cylindrach spotkały się z tłokami,stąd nie ma na nich kompresji

:dobrze

Ponoć nie było żadnego niepokojącego objawu przy pierwszej próbie odpalenia...

Sądzisz, że teraz bez problemu się przyznają i wyciągną kasę na remont??

w celu wyciągnięcia wałka ssącego

Jak już to wałek wydechowy. ;)

w celu wyjęcia wałka wydechowego nie demontuje się przodu

Pewnie chłopaki narobili w spodnie i zrzucili przód co by mieć obraz całego rozrządu z przodu. Bo jak trwoga to do Boga. ;)

Bo w nim przecież znajduje się czujnik ciśnienia oleju ?

Nie czujnik oleju, a zawór N205 regulacji faz rozrządu. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupowałem w ciemno bo uja sie znam na tym , gosc mowił ze silnik ma cos koło 100 tys przebiegu i cały słupek mi sprzedał za 450 zł , zawiozłem do mojego mechanika , rozebral popatrzył podumał i mowi ze stan bardzo dobry i sam sie zdziwil ze udało mi sie kupic razem ze silnikiem za ta kase , przełozył i jak narazie cisza , rezerwowy silnik tez jest w dobrym stanie , przykryty a w gniazda swiec wlałem nafte ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przykryty a w gniazda swiec wlałem nafte ..
:brawo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc sytuacja wygląda tak:

Głowica ściągnięta.

Wszystkie zawory wyglądają OK, nie są wizualnie krzywe, wszystkie dolegają na oko prosto do głowicy.

Mają ją zawieźć do zakładu który się zajmuje regeneracją głowic na sprawdzenie i pomiar.

Pod głowicą i na cylindrach była gruba warstwa SYFU, twardego i grubego.

Z tego co mi pokazywali na jednym z zaworów to po ręcznym wypchaniu zaworu on powolutku lub nawet z oporem wraca zpowrotem na swoje miejsce... Tak jakby się rzeczywiście klinował lub był zapieczony... (taka też była wersja mechanika)

Zarzeka się na wszystko że nic złego się nie stało za pierwszym odpaleniem, jest to mój kolega więc nie wiem co o tym wszystkim myśleć :(

 

Dodatkowo po intensywnym myciu tłoków ukazało się to:

(Po kliknięciu pojawia się w pełnym rozmiarze)

 

94cca1f793df6169m.jpg e8faeb90476047d6m.jpg 37b15fe92fbe011cm.jpg 56989db84541a418m.jpg

 

Prawdopodobnie są to stare ślady po jakiejś kolizji w przeszłości...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby wszystko ok, tymi odbiciami się nie przejmuj to są tzw cechy tłoka mają już takie coś fabrycznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypatrz sie dokladnie na każdym tloku sa takie księżyce jak gdyby zawory się odbiły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko chodzi ,bo pewnie jest lekko krzywy .Dowiedz się gdzie będą robili głowicę i tam dopytaj się co z zaworami .Wszystko wskazuję na uszkodzone zawory .Nic innego nie mogli schrzanić przy montażu .Kolega ,kolegą a co mi Ci powiedzieć żeby tylko nie robić z własnej kasy .Jeżeli wmówi Ci że to wina nagaru to Ty zapłacisz za remont głowicy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 100% zawory pocałowały się z tłokami!!!.Oddajesz sprawne auto tylko na wymianę napinacza i co? nagar/ cyt.SYF/ jest powodem braku kompresji na 3 cylindrach? a przed wymianą napinacza kompresja była?,czy nie było ? bo ja już k...a zgłupiałem!!!

Edytowane przez jurekjp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oddawałem auto w pełni sprawne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak się oddaje auto w ręce kolegi czy znajomego.Teraz wyegzekwować przywrócenie auta do stanu pierwotnego to droga przez mękę. Ale jakim trzeba być zadufanym w sobie dyletantem,żeby przed podjęciem się wymiany napinacza nie sprawdzić procedury wymiany na forum czy na innych dostępnych stronach internetowych. Ja nie jestem z zawodu mechanikiem a rozrządy i napinacze wymieniałem wielokrotnie po uprzednim przewertowaniu dostępnych materiałów na te tematy w internecie. Na przyszłość pozostaje instalować ukryte kamery/ na wzór tvn turbo/ przed oddaniem samochodu do mechanika,bo inaczej wyegzekwowanie swoich praw po spapranej naprawie jest prawie ,że nie mozliwe!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czy w tym przypadku to będzie napinacz jeśli klepie tylko po odpaleniu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat te ślady na tłokach to nie fabryka lecz kolizja spowodowana niewiedzą mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie napiszcie ile teraz trzeba zapłacic za zestaw napinacz+łancuch do AWT. Dzwoniłem do VW Gajewska w stolicy i u Nich to około 2700zł. Mozna gdzieś coś taniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mów ,że chcesz ori nowy kupic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie napiszcie ile teraz trzeba zapłacic za zestaw napinacz+łancuch do AWT. Dzwoniłem do VW Gajewska w stolicy i u Nich to około 2700zł. Mozna gdzieś coś taniej?

No tyle kosztuje:mlask

Ja płaciłem za sam napinacz 2 lata temu po rabatach 1970zł:mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie , mnie 2800 krzykneli u bełtowskiego , załamka , nie kupilem , az takim desperatem nie jestem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez jeszcze nie oszalałem. Jest w ogóle jakąś alternatywa? Używa w dobrym stanie lub sprawdzony zamiennik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przyznam,że jestem pod wrażeniem po zamontowaniu zamiennika.Cisza przy odpalaniu i na rozgrzanym.Używany "no name" za 230zł śmiga jak marzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam.

 

Mam pytanie, prośbę...

Czy napinacz łańcucha ma zaworek zwrotny? To jest silnik 1.8T AEB, AJL, rok 97 / 98.

Jak to wygląda? Może jakiś 'przekrój' fotki googla z tym silnikiem, zaworkiem itd? Nie mogę znaleźć. :/

 

Z góry dzięki.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności