Krembul Zgłoś #41 Napisano 22 Kwietnia 2010 Koledzy. Jest temat na forum o trzeszczącej desce. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10753&highlight=n-ty Recepta jest podana - po zdjęciu bocznych zaślepek deski i jej odkręceniu (2x2 torxy) włożyć kliny między podparcie deski a jej "stopki". U mnie pomogło w 100%. Trzeba tylko dobrać odpowiednią wysokość klinów (deska nie może dotykać szyby). Po przetestowaniu kilku klinów dobrałem idealne. Nawet warszawskie drogi nie powodują trzasków. A mam pytanie o ten preparat do pasków klinowych. Jak on się nazywa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tboruc Zgłoś #42 Napisano 22 Kwietnia 2010 zibitcom26 poniżej umieszczam zdjęcie całego podszybia bez deski, to jest ten wlot bliżej szyby to on wywołuje te drgania, nie przyszło mi do głowy, że można by spróbować wyjąć kratkę i spróbować powalczyć z tymi drganiami bez wyciągania deski ale wydaje mi się to może być kłopotliwe. Ja wyciągałem deskę bo mi się coś "turlało" niestety wnętrze samochodu przenosi różne dźwięki w całkowicie inne miejsca, u mnie to turlanie spowodowane było ocieraniem się deski o te dwa zaznaczone na rysunku uchwyty. Co do drgania w okolicach nawiewu to jak już wspomniałem wcześniej ten wlot widoczny na zdjęciu składa się z dwóch elementów i na wolnych obrotach powstają drgania i te plastiki się odzywają. Nie są do siebie wzajemnie przytwierdzone solidnie i tak się dzieje. W zeszłym roku demontowałem deskę w dosyć szybkim tempie i nie udało mi się wyeliminować wszystkich skrzypów, myślę, że w tym roku powtórzę operację i spróbuję zrobić to solidnie, nie wiem czy używanie pianki do tego typu operacji jest dobrym rozwiązaniem, każde skrzypienie bierze się z tego, że deska pracuje przy różnych przechyłach auta w momencie gdy pianka się oderwie od powierzchni do której udało się jej przykleić skrzypienie będzie jeszcze większe niż wcześniej, myślę, że warto było by zabezpieczyć wszystkie połączenia elementów powiązanych z deską dobrej jakości smarem, który musi być odporny na zmianę temperatur, i który nie wyparuje latem a może wtedy skrzypy ustaną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawus Zgłoś #43 Napisano 17 Sierpnia 2010 witam, w moim passacie tez stuka sprobowalem prysnac troche wd 40 pomiedzy szybe a deske ale nic to nie dalo dalej stuka chyba sprobuje wcisnac cos od dolu pod deske co wy na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ADIcar Zgłoś #44 Napisano 5 Stycznia 2011 Witam koledzy ja mam problem ze skrzypieniem tylko tu jak pisaliście u was dzieje się to jak wjedziecie na jakąś nie równość lub na zakręcie a u mnie jak tylko rusze i skrzypi tak jak by cały cas coś o coś tarło dzwięk nie do wytrzymania nie da się jechać. Pomocy co to może być.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #45 Napisano 5 Stycznia 2011 Witam koledzy ja mam problem ze skrzypieniem tylko tu jak pisaliście u was dzieje się to jak wjedziecie na jakąś nie równość lub na zakręcie a u mnie jak tylko rusze i skrzypi tak jak by cały cas coś o coś tarło dzwięk nie do wytrzymania nie da się jechać. Pomocy co to może być.? może nie jest dobrze poskręcana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ADIcar Zgłoś #46 Napisano 5 Stycznia 2011 nie to chyba raczej nie bo ja jej wogóle nie rozbierałem wszystko było dobrze dopiero od paru dni coś czasami się odezwało a dzisiaj to tylko jak ruszyłem i cały cas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
22baton22 Zgłoś #47 Napisano 13 Maja 2012 witam wszystkich, Posiadam passka 2004 diesla. Chciałbym się podzielić być może lekarstwem dla co niektórych kolegów na stuki-puki "brzęczenie i terkotanie" deski rozdzielczej z okolicy schowka pasażera...objawy były następujące: *podczas dojeżdżania na luzie pojawiały się drgania, *lub w czasie postoju jak się bawiłem gazem przy obrotach ok. 1-1,2, *lub na większych nierównościach. walczyłem dziś z tym dziadostwem około 3h. przy okazji montażu zestawu głośnomówiącego... i tak byłem zmuszony wyciągnąć schowek pasażera, oraz zaślepkę z boku.... ku mojemu zdziwieniu drgania pojawiały się jakby z airbag'u. jak włożyłem rękę z boku deski-tam gdzie jest ta zaślepka i go dotykałem to była błoga cisza, a jak puszczałem to zaczynało trajkotać, próbowałem podklejać i podkładać jakieś podkładki pod plastikowe mocowanie w których biegną przewody chyba airbag'u - ale poprawiało się jedynie minimalnie. W końcu wpadłem na pomysł... przełożyłem przez metalowe mocowanie airbagu i mocowanie do którego przykręca się trzy górne śruby schowka pasażera OPASKĘ ZACISKOWĄ, mocno zacisnąłem i póki co po przejechaniu ok. 100km w dalszym ciągu zadowalam się błogą ciszą nie wiem czy tak można ale zamieszczę to jeszcze w dwóch innych wątkach odnośnie hałasów z deski rozdzielczej powodzenia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #48 Napisano 18 Czerwca 2012 (edytowane) U mnie ten hałas -stuki czy tam skrzyoienie dobiega z okolic poduszki pasażera ,narazie nie udało mi się go zlikwidować. Wydaje mi się, że wina ma szyba która jest zbyt daleko od końca deski można prawie palec tam wcisnąć i to powoduje latanie deski rozdzielczej i trzaski. Edytowane 18 Czerwca 2012 przez devil-80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomasz19790907 Zgłoś #49 Napisano 25 Marca 2013 (edytowane) Witam Porada dotyczy samochodu Passat 2004 rok. Samochodem od nowości jeżdze tylko ja i był bezwypadkowy. Trzeszczenie deski spowodowane jest albo zbyt głębokim osadzeniem szyby po wymianie, albo wypaczeniem się deski od słońca, albo wyrobieniem się uchwytów mocujących ale nie tych zamontowanych w belce które można wymienić tylko tych plastików które sa zintegrowane z deską a w które wchodzą te metalowe zaczepy z belki. Wymiana zaczepów umieszczonych w belce nic nie daje, pomimo tego że nowe są ulepszone i zalane plastikiem. Po wymianie deska dalej skrzypi. Najprostsza metoda to odsunięcie deski włożenie pomiędzy deskę a szybę gąbki. Efetk 100 %. A oto jak to wykonać w kilku krokach. Ja wyjmowałem deskę kilka razy więc zajęło to około dwóch godzin. 1. Zdejmujemy schowek - jest on przykręcony na siedem śrub 2. Zdejmujemy obudowę po lewej stronie tą pod kierownicą jest ona mocowana na dwie śruby z boku od strony drzwi oraz na dwie śruby od dołu. Nie ma potrzeb odłączania kostki świateł ani innych przewodów tylko kładziemy cały plastik na podłodze. 3.Wyjmujemy radio jeżeli jest. 4. Zdejmujemy zaślepkę z panelu klimatyzacji i odkręcamy cztery śruby. Wyjmujemy panel i wypinamy kostki. 5.Odkręcamy dwie śruby znajdujące się pod radiem we wnęce. 6.Gdy jest wyjęte radio i panel klimatyzacji i wszystkie śruby są odkręcone to cały plastik razem z przyciskami (awaryjne, esp itd) można wyjąć i wtedy wypiąć kostki z przycisków. Kostki nie mają żadnych zabezpieczeń, trzeba je po prostu mocno wyciągnąć. 7.Niestety musimy też zdjąć obudowę tunelu ponieważ deska jest przykręcona na dole dwoma śrubami które są zasłonięte przez obudowę przednią tunelu. Najpierw wyjmujemy popielniczkę tylną. Tam są dwie śruby. Później wyjmujemy zaślepki boczne i wykręcamy śruby które łączą dwie obudowy. Tutaj uwaga. Oryginalnie tylna część obudowy tunelu jest przykręcona na cztery śruby których nie widać i dostać się można do nich od dołu. Trzeba przesunąć fotel maksymalnie do przodu a później maksymalnie do tyłu. Nie wiem czy nie będzie trzeba wyjąc foteli ponieważ u mnie wszystkie te mocowania były połamane i nie musiałem tego robić. Zdejmujemy gałkę zmiany biegów i wyjmujemy tylna obudowę a później przednią i odkręcamy te dwie schowane śruby. 8. Po obu stronach drzwi deska jest przymocowana śrubami po lewej stronie dwoma po prawej czterema. Teraz w zasadzie delikatne szarpnięcie deski spowoduje że wysunie się ona do przodu i umożliwi włożenie gąbki pomiędzy szybę a deskę. Wkładamy pasek gąbki najlepiej na całej długości aby nie zaczęło skrzypieć z drugiej strony. Złożenie całości jest odrobinę trudniejsze i zajmuje trochę więcej czasu. Jeżeli ktoś chciałby zdjąć całą deskę to jeszcze musi wykręcić zegary - do odkręcenia dwie śrubki i dwie kostki. I zdjąć kierownicę. Do odkręcenia kierownicy potrzeba dwóch osób, jedna trzyma za kierownicę a druga odkręca. Odkręcanie samemu może spowodować urwanie blokady. Przed całkowitym zdjęciem deski należy odpiąć kabelek który idzie do czujnika umieszczonego na środku deski pomiędzy kratkami wentylacyjnymi. Wystarczy palcami wyjąć ten czujnik z deski i wypiąć kostkę. UWAGA: Jeżeli zdemontujecie całą deskę to można sprawdzić czy nie jest nigdzie pęknięta i czy wlot powietrza na szybę jest dobrze dokręcony. Ma on dwie śruby chyba 13 po lewej i prawej stronie. Wlot nie jest w desce tylko przymocowany do belki. UWAGA UWAGA - nawet jedna brakująca śruba i luźna spinka może doprowadzić was do szaleństwa jeżeli jej nie dokręcicie i będziecie musieli robić wszystko jeszcze raz. U mnie brakowało połowy śrub, więc przed rozkręcaniem warto się zaopatrzyć w zapasowe. W zasadzie to są tam dwa rodzaje. Zwykłe wkręty ze zwykłym gwintem i tych proponuję zakupić około 10 sztuk. W serwisie powiedzieć że chodzi o wkręty do schowka. U mnie były wszystkie spinki więc nie musiałem dokupować żadnej. Drugi rodzaj śrub ma gwint, to takie same jak przykręcają deskę po bokach. Też można parę dokupić. Edytowane 25 Marca 2013 przez tomasz19790907 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guzik23 Zgłoś #50 Napisano 5 Czerwca 2013 Mam dzwiny problem ze skrzypieniem z okolic schowka a raczej za nim. Dzwiek przypomina naprezanie, wyginanie plastikow. Przypuszczam ze ma to cos wspolnego z nagrzewnica ewentualnie nagrzewaniem sie kanalow z powietrzem bo odglos chyba nigdy nie zdarzyl sie na zimnym silniku a bardzo czesto slysze go przy temp powyzej 60stopni. ODglos jest bardzo glosny jakby ktos zginal pusta plastikowa butelke i trwa kilka sekund, pojawia sie co kilkanascie kilkadziesiat sekund a czasem jest spokoj przez kilkanascie minut. Zdarza sie to takze na postoju ale rzadko, czesciej jak sie jezdzi. Wystepuje to zarowno bez wlaczonego nawiewu jak i z wlaczonym. Wydaje mi sie ze nieco pomaga wlaczenie ogrzewania ale to musze jeszcze przetestowac. Co to moze byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajper Zgłoś #51 Napisano 28 Sierpnia 2014 Dotychczas deska piszczałą na nierównościach, dźwięk przypominał ocieranie metalu o metal. Wczoraj zrobiłem patent z podkładką/podniesieniem deski po bokach. Pomogło Nie ma już tych wku... dźwięków jeździ się zupełnie inaczej. Poważnie jak nowym autem (może jestem przewrażliwiony). Odkręciłem torxy po bokach. Jednak polecam odkręcić nie 2x2 a 4x2, mam wrażenie że dwa torxy mocujące dolną część deski trochę też trzymają górę i po odkręceniu 4 na każdą stronę wg. mnie łatwiej było podnieść deskę. Ja użyłem gumy z dętki o wysokości ok 5mm. Z dociśnięciem deski i przykręceniem nie miałem żądnych problemów. jednym słowem POLECAM! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karpiw9202 Zgłoś #52 Napisano 28 Sierpnia 2014 Passaty juz tak maja ,,skrzypia,, ale i tak bym nie zmienił na nic innego mozna kleic cudowac a i tak bedzie skrzypial ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daler Zgłoś #53 Napisano 28 Sierpnia 2014 Passaty juz tak maja ,,skrzypia,, ale i tak bym nie zmienił na nic innego mozna kleic cudowac a i tak bedzie skrzypial ;D Niemoge sie z tym zgodzic, rok temu po zdjeciu deski rozdzielczej i po naprawieniu mocowan (dogiecie i zamocowanie na swoje miejsce blaszek + sylikon silnikowy, a w desce rozdzielczej poprzeczka mocujaca deske na zaczepy oklejona tasma meszkowa typu tesa ) spokój juz rok czasu i nic nie zapowiada zmian. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #54 Napisano 15 Września 2014 dogiecie i zamocowanie na swoje miejsce blaszek + sylikon silnikowy, a w desce rozdzielczej poprzeczka mocujaca deske na zaczepy oklejona tasma meszkowa typu tesa Dodatkowo wkleiłem te blachy mocujące klejem na gorąco i nastała błoga cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #55 Napisano 20 Stycznia 2016 Witam, Mam pytanie związane z deską rozdzielczą. Od zakupu samochodu na desce rozdzielczej mam dziurę po mocowaniu od telefonu lub zestawu głośno mówiącego (foto) Czy można oddzielić Część 1 od Części 2 i wymontować tylko dolną część, czy trzeba zmienić całą deskę? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #56 Napisano 20 Stycznia 2016 Chyba nikt tego jeszcze nie próbował ale możesz być pierwszy, te cześci są pewnie ze sobą w jakiś sposób zgrzane/zespawane wiec napweno sie da je rozdzielić. Ale nie licz że ktoś ci sprzeda jedną z tych połówek;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #57 Napisano 25 Stycznia 2016 U mnie dolna część w połowie pękła, oderwała się od góry. Jest zgrzana w kilku punktach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nizy84 Zgłoś #58 Napisano 11 Marca 2016 Witam.kiedys trzeszczala mi deska i po przeczytaniu forum zrobilem tak ze podlozylem dwie dumy pod deska (zaraz za zaslepkami bocznymi ) Teraz problem jest taki ze deska mi puka co jakis czas a zauwazylem ze ona puka jak dam nawiew gorący na szybe lub jak slonce nagrzeje deske i wtedy sama puka, jesli zgasze auto(jest zima) i zaczyna sie robic chłodno w aucie to deska tez sama puka . Wyglada to na takeij zasadzie jakby sie kurczyła. Czy ktos mi moze doradzic czy jest jeszcze jaksi sposob co zrobic? Odpada rozkrecanei calej deski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach