fenomen2 Zgłoś #361 Napisano 27 Grudnia 2010 evolution69 możesz wlać tego CASTROLA na spokojnie spełnia norme 505.00 do twojego silnika a różnica między nim a tym z oznaczeniem diesel będzie pewnie znikoma m in poziom TBN czy też wskaźnik lepkości. Ten jednak spełnia tę samą normę i możesz lać z czystym sumieniem.:dobrze PS. Panowie jutro zabieram się za sprawdzenie cen i parametrów olejów BP i STATOIL. :manga Z tego co wstępnie obcykałem to BP i CASTROL to jedna rzecz. Na oficjalnych stronach CASTROLA od razu widać ze CASTROL spółkuje z BP a raczej do niego należy.:fajny Co do STATOIL to spełniają też normy VW a nawet mają oleje z nazwą STATOIL SUPERWAY TDI etc. Wiem też że produkowane są w Szwecji i Norwegii więc może warto się zainteresować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m@jk Zgłoś #362 Napisano 27 Grudnia 2010 ok, olej zamówiony, zobaczymy jak się spisze, pw doszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogumilt Zgłoś #363 Napisano 29 Grudnia 2010 CASTROL slx professional na którym jeszcze jeżdżę(jest tam litrowa buteleczka po 35 złotych,ja u mechanika płaciłem po około 60 zł i tego oleju nie mogę polecić niestety. Czemu nie polecasz SLX?? firma AMG zaleca do swoich samochodów Castrola RS lub slx. Sam na nim jeżdżę i nie ma problemu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P1eTR3Q Zgłoś #364 Napisano 29 Grudnia 2010 AFN - Mobil 2000 Diesel (Super S) 10W-40 Spełnia następujące normy i specyfikacje: ACEA: A3/B3 A2/B2 API: SL/SJ/CF MB: 229.1 VW: 505.00 Czy mogę być spokojny? Niby spełnia normy. Niepokoi mnie tylko że to semi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur0 Zgłoś #365 Napisano 31 Grudnia 2010 Lotos traffic diesel 505.01 5W40 w passacie 2000r 240tyś na szafie (jak nie więcej) 12tyś km bez żadnego dolewania. Faktem jest że nie należy do najtańszych i trudno go dostać bo większość ludzi po prostu ma blokadę psychologiczną do olejów LOTOS i wolą kupić polski olej w butelce z napisem CASTROL czy MOBIL i zapłacić dwa razy tyle. Dobre oleje nie rozlewane w polsce to m in. Liqui Moly, Valvoline. Obecnie używam oleju liqui moly dlatego że jest tańszy od lotosa i łatwiej go kupić. Zastanawia mnie jeszcze jeden wątek po co reklamują olej Lotos Qazar skoro NIE MA go nawet na stacjach LOTOSU a kupienie go taniej od oleju zagranicznego graniczy z cudem. Wyżej ktoś napisał że nalał olej Lotos City Diesel 15W40 i pisał ze nie dobry, szkoda tylko że nie przeczytał jakie ten olej ma normy i zastosowanie. Mozna go nalać do diesla ale w ciągniku URSUS C330 a nie w aucie z silnikiem TDI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #366 Napisano 2 Stycznia 2011 (edytowane) artur0 czy z tym LOTOSEM pijesz do mnie?? Jeśli tak to nie doczytałeś moich postów. Napisałem że przeszedłem na LOTOS DIESEL SEMISYNTETIC THERMAL CONTROL 10W40 spełniający normę VW 505.00 do TDI VP a także normy API:SL/CF a nie LOTOS CITY DIESEL . Napisałem że jestem jak najbardziej zadowolony i że nie widzę żadnej różnicy między nim a MOTULEM SYNERGIE 6100 10W40.:dobrze Więc jeśli to o mnie ci chodzi a zakładam że tak bo wyżej tylko ja wypowiadałem się o LOTOS to widać nie doczytałeś bądź wogóle nie czytałeś moich postów i z góry założyłeś że jak ktoś wypowiada się o LOTOS to na pewno w kontekście negatywnym a tu masz z mojej strony miłe zaskoczenie co? PS.artur0 co do cen to nie jest tak jak piszesz. Np w markecie w którym niezwykłem kupować oleju widziałem LOTOS SEMISYNTETIC TH 10W40 za 74,99 zł podczas gdy MOBIL S 10W40 kosztuje w tym samym miejscu 71,89 zł obie bańki po 4L. Tak więc LOTOS powoli zaczyna wyrównywać z ceną. Dla porównania na forum vw golfa MOTUL 10W40 kosztuje 95 zł ale bańka 5L. Ceny się więc wyrównują ale ja powiem szczerze że wolę polski pewny olej niż zachodni niepewny. Co do cen to widzę że co sklep to są one inne a najmniej opłacalne jest kupowanie oleju na stacjach paliw gdzie są one zaporowe. Np na stacji LOTOS w Jaworznie olej SEMISYNTETIC kosztuje 124 zł za 4 L bańkę podczas gdy ten sam olej w markecie czy sklepie motoryzacyjnym kosztuje lekko powyżej 70 zł. To samo jest na stacjach ORLENA czy BP , zresztą na stacjach wszystkie oleje są drogie niezależnie od marki. Edytowane 2 Stycznia 2011 przez fenomen2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldorado Zgłoś #367 Napisano 2 Stycznia 2011 Co do cen to widzę że co sklep to są one inne a najmniej opłacalne jest kupowanie oleju na stacjach paliw gdzie są one zaporowe. Np na stacji LOTOS w Jaworznie olej SEMISYNTETIC kosztuje 124 zł za 4 L bańkę podczas gdy ten sam olej w markecie czy sklepie motoryzacyjnym kosztuje lekko powyżej 70 zł. To samo jest na stacjach ORLENA czy BP , zresztą na stacjach wszystkie oleje są drogie niezależnie od marki. bo na stacji olej się kupuje w awaryjnych sytuacjach - w trasie jak nie masz czasu zjeżdżać z trasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidr Zgłoś #368 Napisano 3 Stycznia 2011 Od dwóch tygodni jestem w posiadaniu VW Passata 1.9TDI 130KM AFV rocznik 2005. Auto sprowadziłem z Niemiec, potwierdzony przebieg 161 000. Niestety nie wiem jakim olejem było poprzednio zalane. W każdym razie dwa dni temu zalałem je olejem Shell Helix 5w30. Trudni mi coś powiedzieć o tym oleju bo przed wymianą autem jeździłem tylko jakieś 50km, po wymianie na razie jeszcze mniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #369 Napisano 3 Stycznia 2011 Trudni mi coś powiedzieć o tym oleju To ten post w jakim celu napisałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tygrys55 Zgłoś #370 Napisano 4 Stycznia 2011 Polecam olej PLATINUM SYNTHETIC V 5W-40 posiadający aprobaty VW przeznaczony do silników z pompowtryskiwaczami. Sam na nim jeżdżę i wiem co to za olej. Poniżej link do specyfikacji oleju. http://www.orlenoil.pl/oferta/samochody_osobowe,1,329.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marguze Zgłoś #371 Napisano 4 Stycznia 2011 Ja wlałem do VW Passata 1.9TDI 130KM AVF CASTROL EDGE 5W40 DIESEL przejechałem już 10000tyś i zero dolewki Specyfikacje: ACEA: A3/B3/B4/C3 API: SM/CF VW 502.00; 505.00; 505.01; MB 229.51; WSS FORD-M2C917-A; BMW LONGLIFE-04 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #372 Napisano 7 Stycznia 2011 Jak widać temat olejów jest nieskończony , każdy leje co innego i sobie chwali. Nasuwa się wniosek że nie ma jednego najlepszego oleju bo wtedy cała reszta poszła by z torbami i każdy chciałby lać ten jeden najlepszy. A panowie taki mały OT. Co sądzicie o filtrach MEYLE ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
interflu Zgłoś #373 Napisano 10 Stycznia 2011 Już ktoś mial taki problem, ale i tak prosze o podpowiedź co zrobić leje castrol edge 5w30, ubytki oleju to 2 litry na 15 tys km, przebieg 280 000 km i trochę za duży wyciek albo zużycie oleju czy moge wlac 10w 40? Silnik awx 1,9 tdi 131 km - i w zwiąku z tym większośc mechaników mi to odradza bo 5w 30 castrola jest typowo przeznaczony do pompowtryskiwaczy? pytanie czy ktoś do 130 konnego silnika wlał 10w 40 ? czy ktos wie jakie moga byc skutki wlania tego oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #374 Napisano 11 Stycznia 2011 (edytowane) Do silnika na pompowtryskach musisz lać olej zgodny z normą VW 505.01 . Ktoś gdzieś pisał że jest taki półsyntetyk VALVOLINE który ją spełnia. Ja nie wiem nie sprawdziłem. Ale moim zdaniem powinieneś szukać przyczyny ubytku. Może to być głupia niedroga uszczelka albo jakiś simmering. Ewentualnie turbina ci połyka ten olej, to wcale nie musi być problem silnika. U mnie np olej spija turbina i kiedy nie katuje silnika to wogóle mi nie ubywa. Najpierw sprawdź silnik pod kątem wycieków czy gdzieś są i jeśli tak to gdzie. Jeśli są to je trzeba usunąć. Najczęstszą przyczyną wycieków są uszczelki a nie są to jakieś szczególnie kosztowne elementy. Jeśli nie ma wycieków to diagnostyka turbosprężarki do zrobienia i dopiero po wykluczeniu turbiny zostaje sam silnik. Pamiętaj że zastosowanie oleju niezgodnego z normą 505.01 może doprowadzić i pewnie doprowadzi w pewnym czasie to uszkodzenia pompowtryskiwaczy. Jeśli cena oleju cię przeraża to wlewaj polski np LOTOS też robi syntetyka zgodnego z normą 505.01 i są to bardzo dobre oleje nie gorsze od MOTULA czy MOBILA i na pewno nie gorsze od CASTROLA. Jednak najlepiej poszukaj najpierw przyczyny znikania oleju, może być błahostka a zaoszczędzisz na kosztach dolewania oleju. Jeśli przebieg 280 tys km masz autentyczny to wątpie aby olej łykał motor najprędzej wydaje mi się że pije ci turbina jednak bez sprawdzenia to wróżenie z fusów. Ja mam lekko ponad 500 tys km i mi silnik nie łyka tylko właśnie turbo więc nie wydaje mi się prawdopodobne żeby tobie silnik palił tyle oleju chyba że przebieg jest kręcony. Możesz jeszcze spróbować przesiadki na MOTUL SPECIFIC 505.01 nadaje się do pompowtrysków i z tego co większość używających doświadczyła to na nim spada zużycie oleju choć całkiem to ci raczej nie zniknie. Jednak niektórzy mówią o zmniejszonym zużyciu oleju nawet o 0,5 litra w stosunku do zużycia na innych olejach więc jest to sporo. Edytowane 11 Stycznia 2011 przez fenomen2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobarol Zgłoś #375 Napisano 11 Stycznia 2011 Witam pozwolę się zapytać o tego chwalonego przez wszystkich Motula, jaki nalać do Paska 1.9 115 PS pompowtryski z przebiegiem 253000 km , obecnie hula na repsolu 5w40 TDI i dolałem może 0.6 litra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrystianPoland Zgłoś #376 Napisano 11 Stycznia 2011 Ja wlałem do VW Passata 1.9TDI 130KM AVF CASTROL EDGE 5W40 DIESEL przejechałem już 10000tyś i zero dolewki Ja mam ten sam silnik ,ten sam olej.Zero problemów.Zresztą nawet do silników dwusówowych do łódki używam olejów Castrola.Castrol tylko i wyłącznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #377 Napisano 11 Stycznia 2011 kobarol jak ci wszystko ładnie śmiga na tym REPSOLU i spełnia normę VW 505.01 to po co chcesz zmieniać. Nie zmieniaj, chyba że nie spełnia normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas195 Zgłoś #378 Napisano 11 Stycznia 2011 Witam ,mam zapytanie jaki olej wlac do 1,9 TDI 90 KM AHU 1998 kupilem ze 3 tyg. temu z holandii nie ma ksiazki serwisowej i nie wiem jakim olejem jest zalany i jaki sie stosuje do takich silnikow przebieb 200 tys. prosze o pdopowiedz Thx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #379 Napisano 12 Stycznia 2011 (edytowane) lukas195 olej do twojego motoru przede wszystkim musi spełniać normę VW 505.00 i to jest podstawa przy doborze. Później kwestia lepkości i tutaj skoro nie wiesz co było to proponuję na razie zalać półsyntetyka. Następnie obserwuj jak pracuje ile zużywa oleju i jeśli nie będzie brał bądź będzie brał śladowe ilości to możesz przy kolejnej wymianie przejść na syntetyka oczywiście z normą minimum 505.00. Natomiast jeśli ci będzie zużywał powiedzmy litr od wymiany do wymiany to pozostań przy półsyntetyku. Co do marki oleju to już twoja sprawa co wybierzesz i na co stać twój portfel , generalnie oleje półsyntetyczne spełniające normę VW 505.00 są stosunkowo niedrogie. Jeśli pytasz konkretnie co wlać to powiem tak , możesz wlać chwalony tutaj MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40 , olej bardzo dobry sam na nim latałem i złego słowa nie powiem ale teraz przeszedłem na LOTOSA SEMISYNTETIC i różnicy nie widzę. Jeśli masz kasę na coś droższego to możesz zakupić olej LIQUI MOLY 10W40 też chwalony olej. Ja jednak śmiem twierdzić że większość olejów to jeden pieron to który jest w świadomości ludzi lepszy to raczej robota speców od PR i późniejszej autosugestii że przecież na oleju X silnik musi lepiej pracować niż na oleju Y bo przecież to marka X a nie byle Y. Sprawdzałem parametry fizyko -chemiczne i nie widzę prawie żadnych różnic. Nie mniej jednak wiadomo nie od dziś że jeden silnik polubi bardziej olej X a drugi olej Y. Generalnie po przestudiowaniu lektury olejów nie polecam wlać MOBILA bo wiele osób się wypowiadało że głośno szklanki na nim pracują, co do CASTROLA to się nie wypowiadam ale jeśli już to może warto kupić taki zza zachodniej granicy bo jest go o litr więcej jest tańszy i jest może większa pewność że jest w środku to co na etykiecie. Nie daj sobie nic wmawiać mechanikom bo niektórzy zielonego pojęcia o olejach nie mają i w ogóle o tym co robią. Edytowane 12 Stycznia 2011 przez fenomen2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobarol Zgłoś #380 Napisano 12 Stycznia 2011 fenomen2 olej Repsol normę 505,01 spełnia tylko auto ma już swój wiek 12 lat i przebieg ponad 250 tyś.Więc zastanawiam się czy już nie przechodzić na gęstszy półsyntetyk czy zostać jeszcze przy syntetyku . A pytam o Motula dlatego że może po zalaniu syntetyka przestanę go częściowo dolewać między wymianami oleju.Więc jaki ma być ten Motul lub mobil oczywiście o normie pamiętam czy jest jakiś do silników z pompowtryskami. Czy to wszystko jeden czort?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach