Skocz do zawartości
Duży

[B5] Jaki olej wlewać do silników TDI

Rekomendowane odpowiedzi

z doświadczeń z golfem IV tdi 110 KM (AHF)

od wymiany do wymiany nie trzeba było uzupełniać żadnego z testowanych przeze mnie olejów

 

castrol pół syntetyk - sisza, miód-malina

 

mobil pełny syntetyk - delikatnie słychać popychacze, przy temp -26 stopni po jednym grzaniu zapalał z "ćwierć obrotu" i pracował równo

 

mobil pół-syntetyk - delikatnie słychać popychacze -

 

castrol pół syntetyk - znów wszystko tip top, słychać tylko szum pasków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już chyba reguła z tym MOBILEM. Już prawie każdy pisze że hydraulikę słychać na nim. A ja tylko potwierdzę że kiedy mieszkałem w UK , miałem PASSATA B5 1.8 20V i po zalaniu go MOBIL 5W50 też delikatnie słychać było popychacze czego nie było na zalanym kochanym przez brytoli CASTROLU.:dobrze

 

Ale przejrzałem forum MAZDY i się okazuje że są laboratoria w Polsce gdzie każdy może zlecić zbadanie swojego oleju oczywiście odpłatnie. :bleble

 

Ponadto na forum MAZDY tylko potwierdzają że na naszym LOTOS też silniki ładniej pracują niż na MOBIL.

Zresztą kurcze ja jak widzę MOBIL to mam przed oczyma obrazek że rozlewają go gdzieś w stodole do wcześniej zakupionych zużytych baniek. Nie wiem z tego co czytałem to MOBIL może się trafić podrobiony nawet w normalnym sklepie czy hurtowni więc dla mnie to za duże ryzyko i nie kupiłbym tego do auta.

 

CASTROL z kolei podobno od jednego producenta kupuje baze od innego dodatki gdzieś indziej rozlewa czyli też tak nie do końca wiadomo z kąd pochodzi. A na allegro sprzedają CASTROL z DE ale też nie wiadomo co tam jest w tej bańce bo jak się sprawdzi to ani paragonu nie wysyłają ani F VAT więc olej równie dobrze może być z BIEDRONKI. :bleble

 

Dla mnie najpewniejszy dziś jest polski olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie poczytajcie to : http://www.amsoil.com/tsb/mo-2005-08-29-sludgeissues.pdf

 

Jest po angielsku może później coś przetłumaczę albo weźcie sobie to na googlarke tłumacza.

Chodzi o tzw SLUDGE problem który dotyczył też silników PASSATA i A4 prod od 1998 do 2005 roku. Problem jest olejowy dlatego tutaj umieszczam notkę.

 

Mniej więcej chodzi o to że w silnikach niektórych producentów w tym VW/AUDI z w/w lat w wyniku nie typowych warunków pracy nadmiernego powstawania gazów i słabego odpowietrzania skrzyni korbowej może dochodzić do powstawania sporej ilości szlamu i osadów co w konsekwencji może blokować kanały olejowe i doprowadzić do niewydolności pompy oleju i uszkodzenia silnika.

 

Konkretnie chodzi o jednostkę 1.8 20V Turbo.

 

Przy okazji dowiadujemy się jak nas w europie traktują producenci samochodów. Jak się okazuje w US VW/AUDI dają aż 8 lat gwarancji na swoje auta a u nas śmiech.

Edytowane przez fenomen2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym sie różni np. Castrol 10w40 b4 od 10w40 b3?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz diesla to cię teoretycznie norma ACEA A nie interesuje. Diesla interesuje norma ACEA B. Na olejach uniwersalnych czyli zarówno do diesla jak i do benzyny podawana jest norma ACEA A XXX B XXX ale silniki diesla obowiązuje norma B.

Znalazłem taki opis

 

Do silników benzynowych w samochodach osobowych

A1 - oleje wielosezonowe do wszystkich nowoczesnych silników. Dzięki niskiej lepkości zwiększa oszczędność paliwa (spełnia wymogi A2);

A2 - oleje wielosezonowe do silników po 1989r. Podstawowa klasa olejów o mineralnych o zwykłej lepkości;

A3 - oleje wielosezonowe (0W/XX, 5W/XX, 10W/XX) do nowoczesnych silników sportowych i typowych. Dzięki niskiej lepkości zwiększa oszczędność paliwa;

A4 - do silników sportowych lub typowych z przedłużonym czasem ścieku oleju;

A5 - oleje łączące energooszczędność z najwyższą jakością.

 

Do silników diesla małej pojemności w samochodach osobowych i dostawczych

B1 - oleje wielosezonowe do wszystkich nowoczesnych silników samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych. Dzięki niskiej lepkości zwiększa oszczędność paliwa (spełnia wymogi B2);

B2 - olej wielosezonowy, szczególnie polecany do silników bez wtrysku bezpośredniego;

B3 - olej wielosezonowy o niskiej lepkości (0W/XX, 5W/XX, 10W/XX) do silników sportowych i o dużej mocy;

B4 - oleje wielosezonowe do silników najnowszej konstrukcji z wtryskiem bezpośrednim (rozszerzona B2);

B5 - Kategoria olejów konwencjonalnych i lekkiego biegu. Odpowiada ACEA A3, jednakże z obniżoną lepkością HTHS. W silniku pomiarowym w porównaniu do oleju referencyjnego 15W-40 musi zostać wykazana oszczędność paliwa > 2,5%.

 

Ale ciebie przede wszystkim powinna interesować norma VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha. Bo zalewałem zawsze Castrol Magnatec Diesel. A teraz przez przypadek kupiłem Castrol Magnatec. I nie wiem czy zalewać go czy nie. Normę VW spełnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,kupiłem ponad rok temu passata b5 tdi 110KM 1998rok AFN,cały czas był lany olej AgipSint 2000 10W40 raz zalałem castrola i głośniej pracował i od razu powróciłem do AgipSint,,do teraz zalewałem taki sam,ale chce teraz zmienić na inny,zastanawiam sie na Valvoline 10W40,nie chce żadnego Castrola czy Sheell.Jaki olej doradzicie mi?Valvoline czy Motul?i jaki dokładnie rodzaj oleju tzn. specyfikacja,norma itp

Edytowane przez flop1234

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Motul ma lepsze parametry...przynajmniej na papierze...

Cenowo też dobrze wyjdzie...

Na twoim miejscu nic bym nie zmieniał...

AGIP to bardzo dobry olej...jako pierwszy na świecie wprowadził półsyntetyki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale chce teraz zmienić na inny

A dlaczego, skoro z Agipa zadowolony jesteś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja planuje na dniach wymienić olej na taki:

http://allegro.pl/castrol-magnatec-diesel-5w40-5w-40-5l-warszawa-i1379221353.html

 

W poprzednim samochodzie używałem identycznego - tylko do benzyniaka, silnik był z mercedesa i nigdy nie miałem z nim żadnych problemów, a i sprzedawca raczej wiarygodny, od 2 lat zaopatruje się w oleje u nich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów!

Znacie może olej 5w40 lun 0w40 który spełnia normę 505.01? wg moich informacji Castrol ani Mobil 1 nie posiada takowego. Jedynie 507 maja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedynie 507 maja.

Jezeli mają normę 507.01 tzn że spełniają tez mniejsze wcześniejsze w tym 505.00 ;505.01;506.01.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli do samochodu co w opisie to nie nadaje się,nie ma normy do PD 505,01.

 

A widzisz, nie zwróciłem uwagi że PD 505.01 tylko na 505.00 patrzyłem. W takim razie co byś polecił z tych:

http://allegro.pl/shell-helix-plus-diesel-5w-30-5w30-505-01-5l-wawa-i1373248099.html

http://allegro.pl/texaco-havoline-ultra-s-5w40-505-01-5l-warszawa-i1377783829.html

http://allegro.pl/castrol-edge-turbo-diesel-5w40-5w-40-4l-warszawa-i1380454421.html

 

Chyba że doradzisz jakiś półsyntetyk....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba że doradzisz jakiś półsyntetyk..

 

No do twojego auta na pewno. Poczytaj wątek i będziesz wiedział co zalać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z przeczytania kilku stron wątku wnioskuje żeby lać wszystko łącznie z wodą oby nie Castrol, a najlepiej Motul i żeby spełniało 505.01, poza tym przeważają posty ludzi z wcześniejszych wersji pasków i co najważniejsze - to jest mój pierwszy własny samochód, do poprzedniego dostałem konkretne zalecenia co i jak lać i tak lałem, nie mam wyrobionego zdania o olejach, wolę 5 razy zapytać niż później żałować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oby nie Castrol, a najlepiej Motul i żeby spełniało 505.01

A może VALVOLINE durablend disel 5W-40 lub LIQUI MOLY top tec 4100 5W40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może VALVOLINE durablend disel 5W-40

 

Ubiegłeś mnie o sekundy, miałem edytować swojego posta pytniem o ten olej:

http://allegro.pl/valvoline-durablend-diesel-5w-40-5w40-5l-warszawa-i1380454406.html

 

Czyli rozumiem, że ten VALVOLINE będzie ok.

Teraz taka kwestia - nie wiem na jakim oleju teraz jeżdżę i czy mam poprostu spuścić ten olej i zalać nowy + wymiana filtra, czy powiniena jeszcze do tego dojść płukanka miski?

 

BTW. Podesłałem Ci jeszcze pytanie na pw, bo nie dotyczy tego tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo wklejajcie jakieś archiwa aukcji albo wcale linków z allegro. Przedawnią się i nie bedzie wiadomo o co chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli rozumiem, że ten VALVOLINE będzie ok.

Tak stwierdzam po przeanalizowaniu tego tematu,niestety nie mogę go polecić ponieważ na nim jeszcze nie jeżdżę,ale myślę go kupić (na ul.Żuławskiego jest odbiór osobisty z tej firmy co dałeś z aledrogo,byłem tam dokupić castrola na dolewkę).Maja tam tego Valvoline w dobrej cenie,jak również CASTROL slx professional na którym jeszcze jeżdżę(jest tam litrowa buteleczka po 35 złotych,ja u mechanika płaciłem po około 60 zł i tego oleju nie mogę polecić niestety.

Jezeli chodzi o LIQUI MOLY to na Ursynowie można odebrać

http://moto.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1427253

Mają też tam płukankę,ale do tego to nie mam zdania,ale też się zastanawiałem.

Ps.

Czy doszło na pw.?

Edytowane przez kmdm24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności