wojta Zgłoś #281 Napisano 11 Listopada 2010 raczej nie jezdzisz teraz na polsyntetyku i zmiana w ta strone jest nie zalecana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #282 Napisano 11 Listopada 2010 raczej nie jezdzisz teraz na polsyntetyku i zmiana w ta strone jest nie zalecana dopiero po dłuższej chwili dotarło do mnie że po "raczej nie" pewnie miał być przecinek, albo kropka, bo nie mogłem załapać o co chodzi w tej wypowiedzi w pierwszym momencie interpunkcja potrafi zupełnie zmienić znaczenie zdania i tak jest chyba w tym wypadku. Co do meritum: Śmiało zmieniaj. Nic się nie rozszczelni, jeśli teraz jest szczelne. Ja 10kkm temu zmieniłem pół-syntetyka Mobila 10W-30, na Motula 5W-30 8100Xcess. Na mobilu między wymianami na 3-4 raty łącznie ok 1L dolewek w ciągu 12kkm, na motulu połowa tego... więc efekt wręcz odwrotny niż wielu 'fachowców' twierdzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #283 Napisano 11 Listopada 2010 Ktoś jeszcze nie potrafi czytać wątku ze zrozumieniem ?? SeyBee - ostrzeżenie za tak banalne pytania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #284 Napisano 11 Listopada 2010 Dam tabele porownawcze z ktorych wynmika ze motul wcale nie jest taki najlepszy,mowa o 505.01 Valvoline durablend Liqui Moly toptec 4100 Motul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dovercourt Zgłoś #285 Napisano 15 Listopada 2010 Panowie! Grzeczna prosba co sadzicie o olejach quantum zalewanych przez vw UK? Znalazlem ,ze jest to podobno olej produkowany przez firme Castrol i nic wiecej! Czy ktos ma jakies doswiadczenia z tymi olejami ? Dzieki za podpowiedzi! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #286 Napisano 15 Listopada 2010 A ja wam trochę namieszam w tematyce olejów. Zapraszam do zapoznania się z tymi linkami Tutaj o tym jaki MOTUL może być gęsty w zimowych warunkach (gęstszy od LOTOSA) [ame] [/ame] Tutaj test olei na wałkach rozrządu MOTUL I MOBIL nie wypadają zachęcająco http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf Tutaj fachowo na temat olei jest też sporo o normach VW http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf Tutaj dokument pochodzący z samego VW na temat zalecanych olei o normie 502.00 i 505.01 Co ciekawe LOTOS jest między polecanymi przez samo VW olei http://pics.tdiclub.com/data/500/vw_tb_17-05-04.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #287 Napisano 15 Listopada 2010 To ja już zgłupiałem:) Jeżdżę ma MOTUL-u, bo zmieniłem z LOTOS-a... Teraz wypada zmienić na VALVOLINE.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #288 Napisano 15 Listopada 2010 utaj o tym jaki MOTUL może być gęsty w zimowych warunkach (gęstszy od LOTOSA) Pytań może by tu wiele, czy to ori motul, kto sponsoruje kampanie Nie ma co głupiec lać i jeździć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #289 Napisano 15 Listopada 2010 a "se" sprawdzę w zimie:) Tato jeździ Golfem II na Lotosie, obydwa oleje stoją w tym samym miejscu w garażu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #290 Napisano 15 Listopada 2010 (edytowane) Wiec Lysy popatrz na tabele ktore podalem i pokaz mi 1 parametr motula lepszy niz valvo czy LM. Osobiście juz dawno zrezygnowałem z motula,po pierwsze cena po 2 chlał mi go dużo więcej niz LM. Wazne parametry to: TBN zawartosc srodkow myjących(inaczej czystość silnika) Lepkosc przy -40 Lepkosc przy 100 Edytowane 15 Listopada 2010 przez marewel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #291 Napisano 16 Listopada 2010 Wiec Lysy popatrz na tabele ktore podalem i pokaz mi 1 parametr motula lepszy niz valvo czy LM No chyba widzisz że takiego nie ma na twoich załączonych obrazkach więc o co chodzi z tym pytaniem? Przecież każdy i tak ma swój rozum i będzie jeździł na tym czy chce. Ja jeżdżę na motulu i jestem zadowolony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #292 Napisano 16 Listopada 2010 No chyba widzisz że takiego nie ma na twoich załączonych obrazkach więc o co chodzi z tym pytaniem? Jak nie ma po co przeplacac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #293 Napisano 16 Listopada 2010 (edytowane) Kolego LYSY możesz mieć rację, może być różnie z drugiej jednak strony to daje do myślenia tymbardziej że MOTUL przynajmniej w Polsce nie stanowi żadnego zagrożenia dla MOBILA czy CASTROLA przecież każdy wie jaką masową sprzedaż mają MOBIL czy CASTROL więc raczej nikomu nie jest na rękę detronizować zalet akurat dużo słabiej sprzedającego się MOTULA. Co do testów na wałku nie widać żeby ktokolwiek go sponsorował , zresztą równie dobrze to samo mógłby zrobić MOTUL w stosunku do innego producenta.Więc pozostaje nam wierzyć bądź nie wierzyć . Ja tam wierzę bo przynajmniej co do VALVO to sąsiad na dostawczaku pyknął na nim juz 400 tys i nic się nie dzieje. Ponadto warto zauważyć że amerykańskie oleje zawsze miały doskonałą opinię np QUAKER STATE na którym do dziś śmigają HUMMERY po Afganistanie i Iraku.Zresztą nasi polscy taryfiarze też podobno kochają QUAKERA a i nasze Polonezy podobno na tym oleju były w stanie zrobić nawet 300 tys km bez remontu co biorąc jakość silników poldzia można by uznać za cud. Znalazłem kolejne testy gdzie sprawdzano pod jakim naciskiem dojdzie do zatarcia. I tym razem amerykański olej ROYAL PURPLE i AMSOIL wytrzymały dwukrotnie większy nacisk do momentu zatarcia niż MOBIL. Wiem że ktoś z forum TOYOTY rozprowadza ten AMSOIL bo nigdzie indziej go się nie dostanie.Aha mam linka jeśli ktoś zainteresowany to tutaj sprzedają olej ROYAL PURPLE który w teście na zatarcie wałka wypadł doskonale i był w pierwszej trójce, ale ostrzegam że te oleje są drogie.Z drugiej strony jak ktoś posiada autko 5 letnie czy młodsze to go będzie stać na taki wydatek. Tutaj link : http://www.innochem.pl/ Co do MOTULA to ja potwierdzam że jest bardzo gęsty w temp dochodzącej do -20 st. W ubiegłym roku leżał mój MOTULek 6100 synergie w bagażniku bo zapomniałem go do piwnicy wstawić i tak przejeździł całą zimę a że raz musiałem deko dolać to potwierdzam że jest dokładnie tak gęsty jak na tym filmie z YT. Co do LOTOSA to nie wiem może ktoś w tym roku przetestuje jego gęstość w zimowych warunkach. Co do parametrów VALVOLINE to kolega MAREWEL ma rację, oleje VALVO mają lepsze parametry od MOTULA, gdzieś się na tabelę natknąłem jak znajdę to zamieszczę. Tutaj test oleju ROYAL PURPLE :[ame] [/ame] Tutaj AMSOIL: [ame] [/ame] Tutaj MOBIL: [ame] [/ame] MOBIL wypadł blado.Padł pod dwukrotnie mniejszym obciążeniem. Edytowane 16 Listopada 2010 przez fenomen2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #294 Napisano 18 Listopada 2010 W takie testy to akurat nie wierze,porównują 3 rożne lepkości,co może mieć zasadniczy wplyw na smarowanie gdzie oliwa nie ma temp roboczej. Zreszta nie widzialem mobila 1 15w40 czy 10w40. Mobil 1 to zawsze 5w40. Chce ktos valvoline durablend 505.01 do testow dobra cena. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregory212 Zgłoś #295 Napisano 19 Listopada 2010 Witam kupiłem Passata z silnikiem BXE 1,9TDi 77KW 105KM. Samochód był serwisowany do końca w książce serwisowej mam wbite, że olej był wymieniany co 30 000km jednak ten olej wymieniany był co rok. Ja oczywiście będę wymieniał max co 15 000km. Czy wymiana co 30 000km mogła mieć wpływ na silnik?? Dotychczas był lany olej Castrol SLX3 czyli 5w30. Jaki olej byście mi polecili (zastanawiam się na Castrolem Edgem 5w30) ?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #296 Napisano 19 Listopada 2010 Dam tabele porownawcze z ktorych wynmika ze motul wcale nie jest taki najlepszy,mowa o 505.01 Dokładnie, ale jak popatrzę na 10W40 norma 505.00 to MOTUL lepiej wypada od innych... Całkiem dobre parametry posiada olej GULF... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmdm24 Zgłoś #297 Napisano 19 Listopada 2010 Dotychczas był lany olej Castrol SLX3 czyli 5w30. Jaki olej byście mi polecili (zastanawiam się na Castrolem Edgem 5w30) ?? Pozdrawiam Też mam olej Castrol slx3 5w30,ale teraz myślę zalać VALVOLINE durablend disel 5W-40 lub LIQUI MOLY top tec 4100 5W40 505.01 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusz007 Zgłoś #298 Napisano 19 Listopada 2010 a jaki olej dla mnie polecicie passat b6 1.9tdi 105 bkc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #299 Napisano 20 Listopada 2010 LM toptec 4100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #300 Napisano 20 Listopada 2010 (edytowane) Panowie nie chcę robić offtopiku ale mam mały dylemat na temat filtra. Otóż okazuje się że wymiary filtrów oleju między poszczególnymi producentami różnią się. Chodzi o silnik 1Z i 3 producentów: FILTRON, MANN, KNECHT Otóż filtr MANN i FILTRON mają długość 139 mm natomiast KNECHT ma 116 mm.Średnica FILTRONA to 90 mm , MANNa 86 mm a KNECHTa 86.5 mm. Zewnętrzna średnica uszczelki FILTRONA i MANNa to 71 mm , KNECHTA 72 mm. Wewnętrzna średnica uszczelki u wszystkich to 62 mm a średnica gwintu to u MANNa i FILTRONA 3/4-16 UNF a u KNECHTA 3/4-16 UNF2. W/g producentów wszystkie pasują do silnika 1Z.Już jestem trochę zakręcony bo miałem brać KNECHTA i zawsze stosowałem w innych autach i były ok, MANNA mam obecnie założonego choć właśnie coś podcieka na uszczelce a FILTRONA też miałem w innych autach i były ok. Sam już nie wiem ale w/g wszystkich tych producentów filtry pasują do 1Z. I jeszcze jedna ciekawostka do silnika AFN w/g katalogu MANNa i FILTRONA pasuje inny filtr niż do 1Z a w/g katalogu KNECHTA ten sam OC262. Może KNECHT ma ten filtr uniwersalny do większości TDI stąd takie wymiary?? Nie wiem ale dla mnie KNECHT ma największą renomę spośród wymienionych. Próbowałem się dowiedzieć jakie wymiary ma oryginalny filtr od VW ale nie mogę znaleźć nawet po numerze katalogowym nie ma nigdzie wymiarów. Tymczasem w/g sprzedawców filtra KNECHT OC262 filtr pasuje do TDI 1Z , flitr MANN W840/2 też i filtr OP525/4 FILTRONA też, więc jestem już skołowany. Ale gwint i wewnętrzną średnicę uszczelki wszystkie mają jednakową to może długość filtra i średnica całego filtra jest już kwestią w/w producentów.W każdym bądź razie wygląda na to że wszystkie pasują do silnika 1Z. Co myślicie?? Edytowane 20 Listopada 2010 przez fenomen2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach