Gość kityo Zgłoś #1 Napisano 25 Grudnia 2005 Na wstępię życzę wszystkim wesołych świąt Ale do rzeczy, mam pytanie dotyczące lampki kontrolnej olejowej. W innych samochodach lampka ta gaśnie w chwili uruchomienia silnika, w passacie gaśnie przed uruchomieniem. Wydaje mi się to o tyle dziwne gdyż myślałem, że ciśnienie oleju mierzone jest podczas pracy silnika a nie przed nią (niby jak może być ciśnienie jak silnik nie pracuje???). Sprawa zaczęła mnie nurtować bo w serwisie VW powiedzieli mi, że pompa olejowa już ledwo zipie i trzeba ją wymienić. Skoro tak, to znaczy, że ciśnienie oleju jest niskie więc czemu lampka gaśnie? Zresztą co w pompie olejowej może sie popsuć jak tam są tylko dwa pierścienie??? W każdym bądź razie pytanie brzmi, czy to normalne, że w passatach lampka olejowa gaśnie przed uruchomieniem silnika czy nie? Z góry dzięki za info. Pozdrawiam. K Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bohdan Zgłoś #2 Napisano 26 Grudnia 2005 W każdym bądź razie pytanie brzmi, czy to normalne, że w passatach lampka olejowa gaśnie przed uruchomieniem silnika czy nie? tak powinno być lampka zapala się na chwilę informując, że jest sprwna a nastepnie gaśnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kityo Zgłoś #3 Napisano 26 Grudnia 2005 aha, przyznaje, ze na autach znam sie srednio ale myslalem, ze dopoki silnik nie jest na chodzie nie dzialaja tez jego poszczegolne elementy m.in. pompa oleju, w zwiazku z czym olej nie przeplywa swoja noralna droga, a wiec nie jest tez poddany cisnieniu. Dlatego czujnik cisnienia oleju (do krorego podlaczona jest lampka kontrolna) krzyczy: olej ma za niskie cisnienie!!!. Po wlaczeniu silnika (zakladajac, ze jest wszystko OK) uklad olejowy zostaje poddany cisnieniu wytwarzanemu przez pompę i wszystko jest w porzadku, wtedy lampka gasnie. Z tego co piszesz wynika, ze w passacie jest inaczej. Dziwne ale skoro mowisz, ze u Ciebie tez tak jest to znaczy, ze moge spac spokojnie. Thx Wesolych ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 31 Grudnia 2005 KONTROLKA CIŚNIENIA I TEMPERATURY OLEJU kontrolka cisnienia i temperatury oleju informuje na kilka sposobów ponieważ podłaczona jest do dwóch czujników i wskazuje nam ciśnienie>poziom>temperaturę: Po włączeniu zapłonu lampka sygnalizacyjna ciśnienia oleju zapala się (na czerwono) na kilka sekund w celu sprawdzenia działania układu sygnalizacji TEST. Jeżeli lampka ostrzegawcza nie zgaśnie jako dodatkowe ostrzeżenie odzywa się 3-krotny sygnał dźwiękowy "Piszczałki" - taki cholernie donośny i upierdliwy pisk. NIE URUCHAMIAĆ SILNIKA! - sprawdzić poziom oleju - w razie czego uzupełnić. Jeżeli podczas jazdy lampka sygnalizacyjna zapali się (na żółto) to należy przy najbliższym zatrzymaniu (lub tankowanu): SPRAWDZIĆ POZIOM OLEJU w razie czego uzupełnić. Po otwarciu maski - następuje wyłączenie sygnalizacji. Jeżeli olej nie zostanie uzupełniony - po 100km sygnalizacja uruchomi się ponownie. (komputer wyświetli inf.) "olstand prufen" Jeżeli podczas jazdy lampka sygnalizacyjna miga, (na czerwono) przy obrotach silnika wyższych, niż 1500/min, jako dodatkowe ostrzeżenie odzywa się 3-krotny sygnał "Piszczałki" ZATRZYMAĆ SIĘ! WYŁĄCZYĆ SILNIK - sprawdzić poziom oleju - w razie czego uzupełnić. (komputer wyświetli inf.) "Stop! oldruck motor aus! betriebe sanleitung" Jeżeli lampka miga, (na czerwono) mimo prawidłowego poziomu oleju, STOP - NIE WOLNO JECHAĆ DALEJ. ! Silnik nie może pracować nawet na biegu jałowym - (Laweta i warsztat). Lampka miga (na żółto) - Jeżeli wystąpi usterka w czujniku poziomu oleju, wskazywane jest to sygnałem "Piszczałki" i wielokrotnym przerywanym miganiem lampki sygnalizacyjnej. SPRAWDZIĆ INSTALACJĘ LUB WYMIENIĆ CZYJNIK CIŚNIENIA OLEJU (komputer wyświetli inf.) olssensor werkstatt! Czsami odzywała się kontrolka na chwilkę w czasie jazdy potem gasła Podejrzewałem czujnik albo instalację elektryczną - (czasami czujnik może mieć zwarcie z masą) - kupiłem czujnik, (wymieniłem w ciemno) 45zł (06A9190081 A 1,2-1,6 bar kolor czarny) przewiskałem laptopem instalację - OK - żadnych błędów i przebić Po tygodniu! - podczas ostrzejszej jazdy - i zaświeciła się (z krzykiem) - posłuchałem silnika - OK - dojechałem spokojnie powoli do do domu Następnego dnia odpalam - kontrola nie odzywa się silnik trochę się rozgrzał - dodałem gazu "cisza" - Ale podczas jazdy jazdy na zakęcie - i zaświeciła się znów (z krzykiem) po chwili zgasła. Jeżdziłem jeszcze z tydzień! Ostatnim razem jak się powtórzyło to już nie zgasła klawiatura zaczęła tak głośno chodzić - jak przy uruchamianiu Diesla zatrzymałem się - no i niestety - laweta Zjechało się domnie - kilku znajomych, 2 dni obradowaliśmy - CO TO może być?- (rozebrać silnik jest prosto tylko zdiagnozować awarię trzeba bez rozbierania) bo tak to można wszystko wymienić. Więc podłączyłem ciśnieniomierz - wręciłem w miejsce czujnika: - uruchamiamy silniczek jest ciśnienie jest około 2, po chwili schodzi do 1,7 dodałem gazu 1,5 i spada - spadło do 1,1 (ciśnienie - prawie zero) Zdjąłem miskę olejową (aluminiowa) w środku usyfiona do potęgi - cała komora silnika również, wymontowałem ssak (cały zabity nagarem i resztkami spalonego oleju. No to znaczy że pod klawiaturką nie będzie lepiej - odkręciłem klawiaturę osłoniłem wszystko, 2 dni mycia czyszczenia i skrobania (kompresor) przedmuchiwanie przewodów podciśnieniowych, olejowych (drutem miedzianym) - cały układ do i od turbinki. (płukanka) po 1000km - ponowna wymiana filtra i zalanie nowym olejem. :arrow: Wymieniłem: pompa olejowa i oring 650zł zawór podciśnieniowy 150zł zawór zwrotny 120zł nowy filtr oleju (knecht) 45złx2 olej Mobil 1 5W50 F/syntetyk 190złx2 Do dzisiaj chodzi jak bez zająknięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kityo Zgłoś #5 Napisano 5 Stycznia 2006 spoko dalem rade czytalem wszystkie Twoje posty bo to ciekawa lektura. Przy okazji wyszlo, ze mam podobny problem co Ty z zasyfieniem miski olejowej (podejrzewam, ze pompa olejowa tez jest cala usyfiona) i przez to niskie cisnienie oleju w silniku. Dzisiaj dalem auto "specom" do wyczyszczenia calego silnika, bo w bloku po odkreceniu wczoraj mialem bloto ..... Sam nie mam czasu na takie "zabawy" wiec mam nadzieje, ze sie "chopoki" ogarna. Jeszcz raz dzieki za cenne informacje :mrgreen: Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #6 Napisano 5 Stycznia 2006 Tematy które opisałem czasami wielkością przypominają prace magisterską służą właśnie po to aby każdy mógł zaczerpnąć maksimum wiedzy o przyczynach i najczęstrzych awariach w passatach, oraz jak sobie radzić aby je zlokalizować bądź usunąć. Fakt że czasami ciężko znależć interesujący nas problem więc w tym celu zrobiłem uproszczony SPIS TEMATÓW B5 FAQ mieści się on w dziale 3B i 3BG na samej górze. Z tego co już zauważyłem to w dziale download "rozrząd B5" nie schodzi z listy top1. I może jak się zrobi cieplej zrobimy dokładny manual łącznie ze zdjęciami dla wersji 18T i TDI. Na razie dostępny jest dokładny opis z rysunkami, a jeśli ktoś chce zobaczyć to tu są zdjęcia i opis wymiany rozrządu w EN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kityo Zgłoś #7 Napisano 5 Stycznia 2006 wlasnie sciagalem te instrukcje do zmiany rozrzadu, bo cos mi chyba napinacz nawalil ale jak zobaczylem OGROM operacji to zwatpilem. Moje umiejetnosci jednak sa zbyt niskie na przeprowadzenie tego samemu :mrgreen: Pozatym srednio z czasem no i w obecnym miejscu zamieszkania nie mam dostepu do garazu a na ulicy sie srednio auto rozbiera Rzeczywiscie przydaloby sie to wszystko zebrac do kupy i stworzyc jakis FAQ na forum lub obrobic w forme artykulow z fotami (*marzy*) wykorzystujac darmowego CMS-a jako podkladke. W kazdym badz razie info jakie znalazlem bardzo mi pomglo. Przynajmniej wiedzialem co mowic w warsztacie, zeby mi znow jak w ASO nie wciskali ze mam pompe olejowa wymieniac za 4k PLN Thx! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarod Zgłoś #8 Napisano 6 Sierpnia 2006 witam, a co powiesz jak u mnie wogóle się nie zapala [Marek] odpowiedź masz powyżej - może być przepalona kontrolka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość diabelok Zgłoś #9 Napisano 16 Maja 2007 Witam Od krótkiego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem paska 1.8T z 1998 roku ... i zaczeło sie po przejechaniu 150 km zapaliła się kontrolka oleju na czerwono wraz z sygnałem dzwiekowym w czasie jazdy, zgasiłem silik sprawdziłem stan oleju było ok, następnie próbowałem odpalić ale kontrolki zaczeły migać (okazało się że klema się obluzowała) Następnie ponownie odpaliłem ale silnik pracuje tylko do 1500 ob/min dodam że na krótką chwile pali się kontrolka immobilaizera. (autko stało jakiś czas nie odpalane) Proszę o porade Dziękuje z góry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtkn Zgłoś #10 Napisano 13 Lipca 2007 czyli ze skoro u mnie tez kontrolka oleju pali tylko przed zapaleniem silnika mam uznac to za rzecz normalną? wiec juz sie nie martwie skoro tak ma byc to dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mierzenp Zgłoś #11 Napisano 30 Października 2008 KONTROLKA CIŚNIENIA I TEMPERATURY OLEJU ZATRZYMAĆ SIĘ! WYŁĄCZYĆ SILNIK - sprawdzić poziom oleju - w razie czego uzupełnić. (komputer wyświetli inf.) "Stop! oldruck motor aus! betriebe sanleitung" Jeżeli lampka miga, (na czerwono) mimo prawidłowego poziomu oleju, STOP - NIE WOLNO JECHAĆ DALEJ. ! Silnik nie może pracować nawet na biegu jałowym - (Laweta i warsztat). witam, to ja odswieze stary temat. dzis spotkalo mnie od rana prawie to samo, bo jeszcze bez lawety. Kobita chora wiec musialem sie doczlpaac do domu co zrobic taki lajf jak to sie mowi. Ale do meritum. dzis w drodze porannej jak zawsze to wolniej to szybciej, i przy jezdzie 70 gdzie obroty byly ponizej 2,5k zaczyna mi wyc STOP STOP kontrolka oleju na czerwono i komunikaty jak wyzej. Zatrzymalem sie, wylaczylem dolalem olej i dalej. Nic, zero komunikatu wszystko jest super. W drodze powrotnej sytuacja podbramkowa nalezalo dac w palnik (jak to w miescie, nikt cie nie wpusci wiec musisz kombinowac) no ale poniej normalna jazda i znowu pisk krzyk i znowu mi mowi STOP STOP. Problem przez 30 minut jazdy ponownie wystapil, i teraz tak czytam to... wcale mnie to nie cieszy jak czytam, ale co tam Olej byl wymieniany 10kkm temu lacznie z filtrem, rozrzadem i przyznam sie ze cieszylem sie ze w koncu jest spokoj i nie musze sie serwisowac. W poniedzialek lawetka i zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mierzenp Zgłoś #12 Napisano 23 Listopada 2008 Wiec odnawiam watek - uszkodzony czujnik ciśnienia oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fildo Zgłoś #13 Napisano 19 Stycznia 2009 Mam pytanie,czy to normalne ze podczas dluzszego krecenia rozrusznikiem(10-15s) miga lampka kontrolna oleju i odzywa sie piszczek?,stalo sie tak u mnie po wymianie filtra paliwa kiedy bylo konieczne zassanie paliwa i odpowietrzenie ukladu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karkosk Zgłoś #14 Napisano 20 Stycznia 2009 Witam wszystkich serdecznie i proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Od tygodnia zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju ( 1.8T ANB 2000r.) ma to miejsce tylko na rozgrzanym silniku, wymieniłem już olej na półsyntetyk, czujnik ciśnienia oleju i dalej się to dzieje. Sprawdzałem ciśnienie oleju i mechanik powiedział, że pompa się kończy. Moje spostrzeżenia są następujące. Kontrolka ta zapala się kiedy puszcze noge z gazu a obroty zejdą do ok 2000 ( 1800 - 2100 w zateżności na któtym biegu jade ) w tym samym momencie słychać brzęczenie najprawdopodobniej łańcuszka rozrządu, kontrolka gaśnie jak obroty zejdą poniżej 1500 obr. Teraz moje pytanie czy przyczyną może być hydronapinacz łańcuszka, czy pompa, a może niedrożny układ smarowania. Podczas wymiany oleju sprawdzełem palcem smok i był czysty. Proszę o pomoc gdyż nie mam zamiaru wydawać niepotrzebnie pienięch - chyba jak wszyscy. POZDRAWIAM ( przebieg 215000 km) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawkog Zgłoś #15 Napisano 20 Stycznia 2009 Witam wszystkich serdecznie i proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Od tygodnia zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju ( 1.8T ANB 2000r.) ma to miejsce tylko na rozgrzanym silniku, wymieniłem już olej na półsyntetyk, czujnik ciśnienia oleju i dalej się to dzieje. Sprawdzałem ciśnienie oleju i mechanik powiedział, że pompa się kończy. Moje spostrzeżenia są następujące. Kontrolka ta zapala się kiedy puszcze noge z gazu a obroty zejdą do ok 2000 ( 1800 - 2100 w zateżności na któtym biegu jade ) w tym samym momencie słychać brzęczenie najprawdopodobniej łańcuszka rozrządu, kontrolka gaśnie jak obroty zejdą poniżej 1500 obr. Teraz moje pytanie czy przyczyną może być hydronapinacz łańcuszka, czy pompa, a może niedrożny układ smarowania. Podczas wymiany oleju sprawdzełem palcem smok i był czysty. Proszę o pomoc gdyż nie mam zamiaru wydawać niepotrzebnie pienięch - chyba jak wszyscy. POZDRAWIAM ( przebieg 215000 km) Pamietaj ze jedna z wad farbycznch 1.8T jest zatykający sie smok pompy oliwy, bo jego srednica jest po prostu za mała Wymiana pompy kosztowna jesli wymieni Ci mechanik, jesli sam chcesz wymienic to koszt okolo 500 zł - dobry zamiennik np febi - ja mam taki zmienialem sam pompe jest opis na forum. + nowa uszczelka michy. O ile pamietam jest tez opis jak wyczyścic wszytkie kanały olejowe z tego nagaru co powstał z oliwy... Jest całkiem mozliwe ze mało drożne kanały, powoduja zbyt niskie cisnienie. Na twoim miejscu bym dalej nie jedził tym autem tylko od razu go naprawiał - szkoda panewek i turbiny itd. Pamietasz watrosci Ciśnienia oleju ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karkosk Zgłoś #16 Napisano 21 Stycznia 2009 dokładnej wartości ciśnienia nie pamiętam ; na wolnych obrotach nie była to wartość stała, ciśnienie było różne ( falowało ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #17 Napisano 22 Stycznia 2009 Mam pytanie,czy to normalne ze podczas dluzszego krecenia rozrusznikiem(10-15s) miga lampka kontrolna oleju i odzywa sie piszczek?,stalo sie tak u mnie po wymianie filtra paliwa kiedy bylo konieczne zassanie paliwa i odpowietrzenie ukladu. Jezeli nieprawidlowo wymieniles filtr to tk, bedzie migac i piszczec. Ale wszystko bedzie OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fildo Zgłoś #18 Napisano 25 Stycznia 2009 Dzieki za odpowiedz ,nieprawidlowo w tym sensie ze nie napelnilem filtra paliwem przed montazem,nastepnym razem bede pamietac:),pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karkosk Zgłoś #19 Napisano 3 Lutego 2009 W tym tygodniu wymieniłem pompe oleju, panewki były idealne, wszystkie kanały olejowe były czyste, przejechałem ok 200 km i kontrolka się nie zapala - winą była pompa. Mechanik pokazywał na starej pompie jak zasysa olej to podczas kręcenia ręcznego ledwo zasysała, a nowa już przy trzecim obrocie "wyrzucała" olej. Pompa kosztowała mnie 120 zł, uszczelka 50 zł, robocizna 200 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawkog Zgłoś #20 Napisano 3 Lutego 2009 Karkosk, jakiej firmy załozyles ta pompe ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach