Skocz do zawartości
Gość kityo

Zapala się Kontrolka ciśnienia oleju

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdziłem dzisiaj korek od oleju, jest na nim biały osad, co to może oznaczać ?
- jeśli mało jeździsz (krótkie trasy), to norma, bo się silnik nie grzeje odpowiednio długo i woda nie ma jak odparować; jeśli masz "majonez" po długiej trasie, to oznacza wodę / płyn chłodzący w oleju; powody: pęknięcie bloku lub głowicy (to te najgorsze) lub poszła w maliny uszczelka pod głowicą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od ostatniej zmiany oleju już trochę czasu minęło więc pewnie to moja sprawka z tą ilością oleju

tzn co? dolewałeś?

biały osad to norma na krótkich dystansach? w silniku benzynowym? nie wydaje mi się... jeśli "przybywa" oleju i jest biały osad to oznacza, że trzeba zacząć szukać mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka Marku. Przeczytaj mój post z poprzedniej strony. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak olej dolałem, jak pojawiła mi się kontrolka.

 

dzisiaj po przejechaniu dystansu 10 kilometrów, auto się wyciszyło.

korek jest ciemny i nie ma osadu.

kontrolka pojawiła się chwilę po ruszeniu, ale zanim się zatrzymałem zgasła i już się nie pojawiła.

 

Umówiłem się z mechanikiem. Napiszę co było powodem problemu jak już coś będę wiedział

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem i nie wiem co mam zrobić. Jak wiadomo od kilku dni jest mróz 0k. -15 stopni. Dzisiaj odpaliłem samochód 1.9 tdi pochodził trochę i zacząłem jechać. Po przejechaniu jakiś 10 m zgasł. Pomyślałem, że ropa zamarzłą. Kiedy kręciłem rozrusznikiem zapaliła mi się kontrolka oleju z sygnałem dźwiękowym. Zaciągnołem samochód ro rodziców żeby postawić go w ciepłym garazu, zeby odtajał. Po 24h postanowiłem go odpalić i kontrolka się zapaliła ponownie i samochod nie odpalił. Co mam zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód musiała zabrać laweta. Auto pojechało do elektryka ten podłączył pod komputer wykasował błędy, odpowietrzył układ i auto odpaliło. Tak naprawdę nie wiadomo co było przyczyną, elektryk powiedział mi że najprawdopodobniej zamarznięte paliwo lub wytrącona parafina, która pozatykała kanały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat. Wczoraj wymieniłem (ja wymieniłem zrobił to mechanik) termostat. Ten nie trzymał temperatury było około 67 stopni celcjusza. Jak wymieniłem termostat mam już 99 stopni. Do rzeczy w drodze powrotnej z warsztatu zapaliła mi się kontrolka OIL PRESS STOP MANUAL SERVICE zatrzymałem silnik i sprawdziłem olej miałem minimum więć dolałem 100 gramów i pokulałem się do domu jakieś 30 km. Problem znikł. Dziś zrobiłem 250 km. i oczywiście zmora powróciła zrobił mi to samo trzy razy. Po zatrzymaniu silnika komunikat znika i jazda dalej. Czy można jakoś ustawić temperaturę oleju. Sądzę, że ona jest przyczyną zapalającej się kontrolki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy za każdym razem musisz dolewać oleju? OIL PRESS to ciśnienie oleju, może czujnik ciśnienia do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

czytając wątek nasunęło mi się pytanie.

 

Czy istnieje może jakiś dodatek do oleju, który np. dodajemy przed samą wymianą oleju na nowy w celu przeczyszczenia i udrożnienia wszystkich tych kanałów itp. elementów. Można by uniknąć niemiłych niespodzianek i kosztownych remontów. A jeśli nie istnieje cudowny środek to chociaż niech ktoś znający się uzasadni dlaczego czegoś takiego nie ma.

 

Pozdrawiam i czekam na fachowe wypowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy istnieje może jakiś dodatek do oleju, który np. dodajemy przed samą wymianą oleju na nowy w celu przeczyszczenia i udrożnienia....

Istnieje, brat uzywa takie cos w samochodach ciezarowych w swojej firmie, ale ja jakos nie mam przekonania co do skutecznosci takiego specyfiku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam prosze o pomoc pokazuje mi sie SERVIS OIL

 

---------- Post added at 17:59 ---------- Previous post was at 17:57 ----------

 

zrobilem dzisiaj 600km i wlasnie pokazalo mi sie servis oil prosze o szybka pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Wyłączyć zapłon

2. Nacisnąć i przytrzymać przycisk X,

3. Włączyć zapłon,

4. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawia się słowo "service",

5. Na centralnym wyświetlaczu pojawia się komunikat "SERVICE NOW",

6. Zwolnić przycisk X,

7. Obrócić przycisk Y w prawo, w celu skasowania wskazania,

8. Wyłączyć zapłon.

Przycisk X to prawy przycisk na liczniku

Przycisk Y to lewy przycisk na liczniku

 

Szukajka nie boli!

Edytowane przez zejnowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki bede probowal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem świeci się kontrolka ciśnienia oleju. Przeglądałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i pompę oleju i nadal świeci co może być jeszcze nie tak? Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a błąd skasowałeś VAG-iem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego niechcę cię straszyć ale mogą to być panewki sam mam podobny problem byłem na ciśnieniu oleju kompresji i zostało mi jeszcze wytargać pompe ale nastawiam się na robote panewek . Koszt u mechanika ok 1000zł samamu zrobisz za 400-550zł max bo szlif wało ok 160-200zł panewki też podobna kwota uszczelka pod miske ok 30zł (specjalny silikon) no i olej z filtrem . Dodam że są to ceny z mojego miasta u ciebie może być taniej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam podobny problem świeci się kontrolka ciśnienia oleju. Przeglądałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i pompę oleju i nadal świeci co może być jeszcze nie tak? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Sprawdź kostkę od czujnika oleju, czy jest dobrze wciśnięta i obejrzyj ją dobrze w środku może nie styka dobrze. Przydarzyło mi się to w borze, najadłem się wtedy strachu:) A jak tam będzie ok, to wymień olej i filtr. Później to już lepiej się udać do mechanika i sprawdzić ciśnienie oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej i filtr wymieniłem nie wiem tylko gdzie ta kostka od czujnika

 

---------- Post added at 21:58 ---------- Previous post was at 21:53 ----------

 

błędów brak

 

---------- Post added at 22:00 ---------- Previous post was at 21:58 ----------

 

a błąd skasowałeś VAG-iem?

 

błędów brak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o wtyczkę, która nachodzi na czujnik ciśnienia oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności