Skocz do zawartości
Gość kityo

Zapala się Kontrolka ciśnienia oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

podczas powrotu z Niemiec na autostradzie po przejechaniu 500km predkoscia w granicach 150 km/h Passatem B5 FL 1.8T AWM z inst. gaz zapalil sie sygnal: Oil Press! Stop Motor!

 

Zjechalem, stan oleju ok. Postanowilem jechac dalej, mialem 400 km do domuk, wszedzie bylo daleko i zeby wrocic i zeby dojechac, cos musialem zrobic.

 

Pojechalem dalej, po 200 km, 10 km od granicy polskiej zaczal tracic moc i glosniej chodzic. Od razu zgasilem i stanalem po prawej stornie. Pomoc drogowa z polski, no i tyle zabawy. Probowalem go odpalic, i odpalil ale glosno chodzil i nierowno, to go od razu zgasilem.

 

 

- Jak myslicie Panowie. Silnik zatarty?

- Ile kosztuje wrazie co silnik 1.8T AWM (USA) ? Czy latwo go dostac w Polsce ?

 

 

 

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PO przejechaniu 1km pasek zgasl kontolka oleju na czerwono wyswietlilo sie öl druckfehlt motor auschalten Stop mechanik stwierdzil filtr paliwa no to wymienil jezdzilem 7 dni i to samo i jak go chcaialem odpalic jak zgasl to nie chcial krecil ale tak jak by nie dostawal paliwa jest to mozliwe ze jezdzilem raz az mialem paliwa na 20km i potem sie to tak stalo pasek 2004rok 130tys 1.9tdi b5 [email protected] czekam na pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie uwierzycie.

Zapalała się kontrolka oleju i komunikat press. oil, stop motor, service manulal.

Mechanicy polecili mi żeby wymienić olej. Niestety po wymianie było to samo:(

Teść miał podobną sytuacje mechanik polecił mu sprawdzenie czy żadna z żarówek nie jest przepalona. Sprawdziłem u siebie okazało się, że spaliła się żarówka stop'a.

Wymieniłem żarówkę i jak ręką odjął nic się nie pojawia, nic nie piszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche historia szyta na wyrost :)

Moim zdaniem to jest nie mozliwe albo robia sie powoli rozne zwarcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanie odnośnie czujników ciśnienia do Passata B5 (przed liftem) 2000r 1,9TDI 115KM (pompowtryski) 190tkm (servisowany co 15tkm)

- czy są tam dwa czujniki czy jeden (jakie?) jeden widzę przy filtrze oleju chyba brązowy jak się nie myle 0,55-0,85bar a drugi jest gdzieś w bloku? czy ten silnik ma jeden czujnik?jak jest w bloku to jakie powinien mieć oznaczenie?

 

Chodzi o to iż pojawia się ten nieszczęsny komunikat STOP! OLDRUCK.....

Auto jezdzi normalnie, pod miską bez stuków panewek, stan oleju w normie, fakt ze wymieniony był 10tkm temu i moze juz stracil wlasciwości.

Dodam ze komunikat wyskakuje przy obrotach ok >1600obr/min (to ewentualnie który czujnik sprawdzać)

 

W weekend sprawdzę ciśnienie manomentrem przy filtrze i jak znajde ten czujnik w bloku to tam też sprawdze ile wyszlo.

- jakie cisnienie powinno byc przy filtrze?

- a jakie przy bloku?

 

Dodam że nieraz zrobię 150-200km bez tego blędu, a nieraz po 5km się zapali czerwona lampka i komunikat na FISie.

 

I jeszcze pytanko gdzie w tym silniku będzie jakiś zawór regulujący ciśnienie oleju?

I może ktoś podpowie jak ciśnienie mierzone manometrem bedzie w normie to w jaki sposób sprawdzić te czujniki? (proboweczką? - jak one powinny działać)

 

Z gory dzieki za pomoc i sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Sprawdziłem ciśnienie manometrem:

- po odpaleniu na zimnym silniku ok 5,5bar

- stopniowo nagrzewający się silnik cisnienie lekko spadało, ale bardzo szybko rosło jak się przygazowało

- przy rozgrzanym silniku do 90stopni na zegarach przy wolnych obrotach silnika wyszło ciśnienie 1.35 bar (dodam ze rosło od razu po naduszeniu gazu)

- przy 2tys.obr ciśnienie wynosiło ok 3.5bara

- przy obrotach ok 5tys.obr ciśnienie 5,5-6bar

 

Więc mniemam iż pompa i zawór regulujący ciśnienie jest ok.

Kupiłem jakiś czujnik (zamiennik mojego oryginału) 0,7bar (wypadkowa 0,55-0,85bar) wkręciłem i jak narazie bez problemów. Dla upewnienia auto rozgrzałem, podhaczyłem lawetę i pod obciążeniem też bez problemów z brzęczykiem i komunikatem STOP! OLDRUCK... :)

Jeszcze zrobię zmianę oleju na Motul Specific 5w40 i nowy filtr oleju, powinno być OK!

 

Polecam sprawdzać najpierw ciśnienie manometrem potem zabierać się za całą resztę.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

koledzy, ja mam troche inna sytuacje. Kontrolka cisnienia oleju swieci mi sie po wlaczeniu auta, nie zawsze 1x na tydzien. Kontrolka swieci sie jak postoi przez noc i chce odpalic auto, gasnie juz po ok 10 sekundach, na logike powinna sie zapalac jak silnik jest rozgrzany, gdzie szukac przyczyny? Gdzie w W8 znajduja sie czujniki cisnienia oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

podłącze sie pod temat gdyż mam podobny problem.

Zapala się kontrolka ciśnienia oleju. pojawia się to kiedy przede wszystkim na długich trasach ( uk -pl) kiedy silnik jest mocno rozgrzany.stan oleju ok.po wyłączeniu silnika problem ustawał. co najlepsze olej ma nie więcej niż 6tys km. (castrol semi sintetic) w sumie samochód mam ok 3 lat i od początku tak się działo. mniej po wymianie oleju na nowy a wraz ze zużyciem oleju częściej. przy którejś z kolejnych wymian oleju wymieniłem czujnik oleju. ale nic nie pomogło. wszystko jest ok w normalnej miejskiej jeździe problem pojawia sie tylko na długich odcinkach. czy zapycha sie ten ssak?? czy pompa siada??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NIE URUCHAMIAĆ SILNIKA! - sprawdzić poziom oleju - w razie czego uzupełnić.

 

Jeżeli podczas jazdy lampka sygnalizacyjna zapali się (na żółto) to należy przy najbliższym zatrzymaniu (lub tankowanu):

witam podepne sie pod temat u mnie wyskakuje coś takiego zapala sie lamoka na pomarańczowo z sygnałem pojedyńczym i napis [ATTACH=CONFIG]67282[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]67283[/ATTACH] po czym sprawdziłem poziom oleju, i zrobiłem dolewke ale nadal komunikat się wyświetla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem pojawia się komunikat „Stop Oil Press. Stop Motor” oraz auto dymi na biało.

Auto było już 4 razy u mechanika. Zaraz po odbiorze od mechanika albo pare dni póżniej wyskakuje mi ten komunikat. Z początku nie wiedziałem co zrobić i mechanik auto brał z pod domu. I wymieniał po kolei różne części. Teraz wiem jedno, jak silnik jest zimny żeby odpalić auto muszę ok 1 minuty kręcić kluczykiem żeby silnik mi zapalił. I jak już zapali wtedy dymi na biało. Auto chodzi na wolnych obrotach nawet 1h i ciągle dymi, ale jak wyjade to po jakimś czasie widze ze nagle przestało dymić. Wtedy wszystko jest w normie, powiedzmy że jest ok.

Moje pytanie brzmi co może być przyczyną, że auto dymi oraz że wyskakuje w.w. komunikat? Albo lepiej gdzie szukać przyczyny, czy mogą to być te wtryskiwacze. Tak mechanik stwierdził.

Wyczytałem na jednym forum, ze ktos dolał preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy, i auto mu przestało dymić. teraz nie wiem co z tym fantem zrobić.

A jeśli chodzi o komunikat to podczas jazdy on mi się nie pojawia. Wyskakuje wówczas gdy jest zimny i kręcę przez dłuższy czas kluczykiem. Poziom oleju jest w porządku.

Jak juz uruchomię auto to auto wskazuje jak by nie było żadnej usterki, poprostu jak już jeżdzi to żadnej zmiany w osłabieniu mocy czy pracy silnika nie widać

Naprawione: planowanie głowicy, uszczelka pod głowicą, regeneracja turbiny, uszczelniacze, przeczyszczony cały obwód paliwowy, wymiana chłodnicy oleju.

 

 

Poniżej napisałem przebieg problemów z autem.

Dosłownie opadają mi ręce. Problem pojawił się w czasie gdy w komorze akumulatora znajdowała się woda. W odpowiedzi na tym forum dostałem wiadomość, że ta woda dostała się do silnika poprzez nieszczelne przewody ciśnieniowe. Wówczas w komorze silnika znajdowało się 10 litrów oleju z wodą. W tym czasie auto mi dymiło. Oddałem auto do naprawy i mechanik stwierdził że to płyn chłodzący się dostał się do silnika. Ja nie dolewałem wcześniej nigdy płynu chłodzącego więc jest to nie możliwe. To stwierdził że jak nie ten płyn to mechanik dolał tyle oleju. Ale to też niemożliwe gdyż w bańce zostało mi trochę oleju. A olej wymieniał z 5-6 tys km wcześniej. Później znowu miałem ten sam problem. Napisałem na forum, dostałem odpowiedz o tej komorze i zrobiłem sam. Tzn. ją przeczyściłem, kupiłem olej, filtr i klucz do odkręcania. Wczesniej mechanik stwierdził, ze to uszczelka pod głowicą (planowanie głowicy), turbina a później chłodnica oleju. Turbiny nie dałem naprawić bo za drogo (dobrze zrobiłem gdyż chciał więcej niż w rzeczywistości wynosi koszt regeneracji). Wymienił również uszczelniacze przy wtryskiwaczach. Naprawa ponad miesiąc. Auto nie dymiło.

Przejezdziłem może 1,5 tys km. I pojawił się kolejny problem komunikat „Stop Oil Press. Stop Motor”.

Oddałem auto do naprawy. Kolejny inny mechanik wykasował błąd. Auto zaczęło dymić . Turbinę oddał do regeneracji, przeczyścił wszystkie przewody i było ok. Auto nie dymiło.

Auto odebrałem. Nie dymiło w ogóle. Na drugi dzień znowu problem – ten sam co wcześniej „Stop Oil Press. Stop Motor”. Ten sam mechanik przeczyścił teraz układ paliwowy, ale auto znowu zaczęło dymić. Samochód odpala bez problemu tylko dymi. Teraz przyczyna to wtryskiwacze. Tylko, że on nie jest pewny który gdyż sprawdzenie ich kosztuje. Więc stwierdził, że zamówi jeden wtryskiwacz i będzie sprawdzał po kolei czy wówczas będzie ok. Będzie wiedział czy to wtryskiwacze.

Stwierdziłem koniec –gdyż dostanę nerwicy. Za dużo czasu i pieniędzy. A jak to nie wtryskiwacze to wtedy co?

Edytowane przez dumping

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wykonał najprostszą z możliwych czynności. Skoro mamy komunikat o ciśnieniu oleju, to sprawdź ciśnienie manometrem u mechanika. Każdy kumaty mechanik to może wykonać. Pomiar można wykonać na zimnym i ciepłym silniku. Nie pamiętam jakie to ciśnienie powinno być, ale może coś wykaże. Inną kwestią jest jakość / stan kabelków skoro piszesz o zalanej komorze akumulatora. Być może winne jest okablowanie od czujnika, sam czujnik lub faktyczny spadek ciśnienia, który to sprawdzisz u mechanika manometrem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!

Mam passata 1.8 125koni silnik ARG, dzwonią mi zawory ,jakby pracowały na sucho i po chwili cichną,musnę padał gazu i znowu powtórka.(hydro elementy wymieniłem)

koledzy mam pytanie jakie powinno być ciśnienie oleju na wolnych obrotach a jakie przy 2000 obr/min. Dzisiaj założyłem manometr w środku i trochę z nim pojeżdżę. Przejadę się Paskiem i zobaczę jakie mam ciśnienia.

Edytowane przez darecki_M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

z góry przepraszam za odgrzewanie starych postów, lecz mam bardzo podobny problem. W moim passacie B5 1.8 20V po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów (ostatnio po przejechaniu 40km) włącza mi się kontrola jak na załączonym filmie:

parę razy się zaświeci i zapiszczy a potem się wyłącza i sytuacja powtarza się 2-3 razy (zazwyczaj na tym się kończy bo kończy się też moja podróż) przy tym zaczyna towarzyszyć mi ostry ryk silnika i są wyczuwalne trzęsienia silnika. Ogólnie rzecz biorąc sytuacja pojawia się tylko i wyłącznie po dłuższej trasie. Ze względu na to że zazwyczaj robie krótkie trasy (koło 10km) nie miałem jak sprawdzić czy sytuacja się poprawiła po wymianie czujnika oleju, ale w ostatni weeend przekonałem się, że nie. Dwa dni temu przy dodawaniu gazu silnik zaczął dziwnie ryczeć, gdzie przy zachowaniu stałej prędkości i ilości obrotów nie wydaje takich dźwięków.

Byłbym wdzięczny za pomoc w zdiagnozowaniu problemu.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony do prawidłowego dziłu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdzić ciśnienie oleju na gorącym silniku....

2. Jak kiepskie (tj poniżej 1.2bar) to micha w dół i czyszczenie smoka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności