J@ceq Zgłoś #81 Napisano 25 Lipca 2010 witam mam taki problem kiedy odpalam paska zimnego to trochę ciężko pali i na początku trochę kopci na czarno a gdy się zagrzeje to wszystko jest ok. Sprawdź świece żarowe a także podłącz VAGa i sprawdź czujnik wody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidek1988xx Zgłoś #82 Napisano 25 Lipca 2010 Witam wszystkie w ten niedzielny dzien ;D mam problem bez problemu. Poki co autko sprawnie odpala, ma pelnie mocy, jednak na zewnatrz silnika jak wchodza wtryski do cylindrow to mi cieknie i to co raz mocniej (tylko z lewej strony), po odpaleniu silnika slychac nieco glosniejsza prace pompy wtryskowej przez okolo minute. Ostatnio trafilem na tem wlasnie temat czarnego dymu. 2 dni temu stanalem sobie na pustym parkingu, zaczalem pa postoju gazowac tak do 4tysi obr. a z tylu doslownie czarno sie zaczelo robic. Ponadto gdy silnik sie nagrzewa to wali jak cholera spalinami, gdy jest juz na 90st to rowniez choc mniej intensywnie... Czy to zajechany katalizator? To jakis zly znak a wlasciwie znaki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beziak Zgłoś #83 Napisano 25 Lipca 2010 do czuj; raczej swiece zarowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #84 Napisano 21 Sierpnia 2010 (edytowane) Podłączam się do tematu. Passat dymi na czarno i to całkiem sporo, podczas mocnego przyśpieszania. Co ciekawe dymi tylko powyżej 2800 rpm... Wydaje mi się że również autko straciło troszkę mocy ale dosłownie minimalnie. Nie sądze żeby to były wtryski bo problem pojawił się dosłownie z dnia na dzień. Dodatkowo, jeżdzę na takim paliwie jak tiry - czy to może być przyczyną? Jeśli cos innego proszę o pomoc. ------------------------------------------------------------------------------------------ Sprawdziłem na postoju autko nie dymi bez względu na obroty. Czarny dym pojawia się tylko podczas jazdy. Edytowane 22 Sierpnia 2010 przez Vpuchaty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość korbaczek Zgłoś #85 Napisano 22 Sierpnia 2010 Witam, Nowy użytkownik i od razu nieśmiertelny temat - spadek mocy. Poczytałem tematy, rady, zacznę je wprowadzać w życie, ale jednak może ktoś wskaże mi tą jedyną drogę do odzyskania pełnej sprawności Passata. Krótka historia: Samochód zaczął kopcić, oraz tracić moc. Różne rzeczy były z mechanikiem kombinowane, od dolewania uszlachetniaczy do paliwa, które miały przeczyścić układ, wymianę wężyków (nie wiem jakich, wtedy nie byłem użytkownikiem samochodu). Po tych zabiegach nastąpiła lekka poprawa, jednak nie trwała ona długo. Auto ponownie trafiło do mechanika, posprawdzał na komputerze, diagnoza - turbina do wymiany. Turbinę wymienił, wymienił również jeden z wężyków do niej dochodzących (ukręcił się podczas wymiany), drugi pozostał. Wymienił również olej. Niestety objawy są ciągle takie same: chmura dymu przy dodawaniu gazu, auto przerywa gdy dodaje się gaz, a turbina działa 'dziwnie'. Cóż mam na myśli poprzez 'dziwnie'? Otóż włącza się, auto ciągnie jak kiedyś (czyli prawidłowo), w tylnym lusterku widzę, właściwie nic nie widzę - czarno wszędzie. Po chwili słychać taki zgrzyt i turbina się wyłącza (świst od jej działania milknie). Po chwili takiej jazdy (z przerywająco działającą turbiną) turbina wyłącza się zupełnie, a samochód w ogóle nie przyspiesza (jak udało mi się na forum doczytać - włącza się tryb awaryjny, bo po wyłączeniu i ponownym właczeniu silnika jest jak wcześniej - czyli dławiąca praca, zgrzyt - turbina się wyłącza). Mechanik twierdzi, że to normalne (trudno mi w to uwierzyć, bo dlaczego turbina się wyłącza i włącza się tryb awaryjny?), bo zawalony jest układ wydechowy i musi się przedmuchać. Jako radę dał lanie lepszego oleju (wlałem obecnie verva on), pojeździć miesiąc, wlać coś na czyszczenie wtryskiwaczy i z czasem (około 5000km) powinno wrócić do normy. Biorąc pod uwagę koszty jakie poniosłem w związku z wymianą turbiny skazany jestem na tego mechanika, ale może ktoś da jakąś wskazówkę (dużo razy widziałem słowo klucz - n75). Byłem u niego ostatnio, opowiedziałem o objawach, podłączyliśmy komputer (dysponuje tylko takim do pomiaru statycznego, bez jazdy), komputer nie pokazuje żadnych błędów. Może ktoś coś podpowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #86 Napisano 22 Sierpnia 2010 Znajdź naprawdę dobrego mechanika. Poczytaj, może gdzieś w okolicy masz takiego. Dla przykładu powiem Ci, że ja czyściłem turbinę bo wchodził mi w awaryjny. Minęło jakieś 5 miesięcy, dodaję gazu i znów wchodzi mi w awaryjny. Wkurzyłem się, zrobiłem logi dynamiczne i wrzuciłem je na forum. Diagnoza była w sumie jedna - znów zabrudzona jest turbina i auto wchodzi w awaryjny. Myślę sobie, jak to możliwe, skoro zawsze, nawet bo krótkiej jeździe studzę ją, przez 1.5 roku może tylko 5 razy wlałem zwykłe paliwo, zawsze leję albo vervę albo v-power diesel. Podjechałem do mojego mechanika (chłopak naprawdę zna się na rzeczy, zresztą polecany przez forum), podłączył auto pod swój komputer i okazało się, że spieprzył się zawór sterujący pracą turbiny. Ale dosłownie nikt na forum jak wrzuciłem logi nie wspomniał o tym, a nawet niektórzy dziwili się, ale u niego wyszło, że jednak to ten zawór. I auto śmiga dalej jak ta lala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iceman Zgłoś #87 Napisano 23 Sierpnia 2010 (edytowane) W temacie padło gdzieś pytanie o dziwne 'świszczenie' podczas przyśpieszania - nie zauważyłem odpowiedzi. U mnie jest ono mocno słyszalne. Jednocześnie zaczął się pojawiać czarny dym w momencie słyszenia 'świszczenia'. Wydaje mi się, że moc również spadła. Zaczęło się to po zatankowaniu paliwa na innej stacji niż tak jak zawsze BP. Problem wystąpił podczas jazdy (trasa 700km) i pozostał do końca. Przed wystąpieniem usterki (jakieś 500km wcześniej) komp wykrzyczał niski poziom oleju (na bagnecie 1/3 min/max po zakończeniu trasy), którego ze względu braku nie uzupełniłem od razu tylko po 1000km. Jestem umówiony z mechanikiem na wizytę - z czym mogę się liczyć? Pęknięta uszczelka, dziura czy awaria turbiny i jej wymiana? Edytowane 23 Sierpnia 2010 przez Iceman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirgonzo Zgłoś #88 Napisano 23 Sierpnia 2010 ja miałem uszkodzony przepływomierz. (po strzale gazu) udało się go samemy naprawić chodź nie było łatwo. Zdarza się że przepływomierz się zatnie/zablokuje. wtedy bujają sie obroty leci czarny dym z rury i komp pokazuje spalanie 40-80 l/100km. wystarczy popukac w przepływomierz az sie odblokuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iceman Zgłoś #89 Napisano 24 Sierpnia 2010 Dokładnie jeszcze sprawdziłem i na postoju nic się nie dzieje. Brak dymu oraz świszczenia. Dzieje się to tylko podczas jazdy. Zauważyłem też, że podczas przyśpieszania delikatnie szarpie jakby chciał doładować na full ale nie może (dławi się) nawet przy 1000-1500 obr/min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qbuss Zgłoś #90 Napisano 31 Sierpnia 2010 Mam pytanie, co moze byc powodem dymienia podcza sprzyspieszania i jak dla mnie troch eduzego spalania, na trasie przy jezdzie ok 120 z wyprzedzaniem ciezko zejsc ponizej 7.2 (wg kompa) a w miescie (wroclaw - spore korki) 10-11/100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #91 Napisano 31 Sierpnia 2010 Mam pytanie, co moze byc powodem dymienia podcza sprzyspieszania i jak dla mnie troch eduzego spalania, na trasie przy jezdzie ok 120 z wyprzedzaniem ciezko zejsc ponizej 7.2 (wg kompa) a w miescie (wroclaw - spore korki) 10-11/100 sonda przepływomierz N75 EGR zrób test VAG i zobaczysz co go boli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Janusz1957 Zgłoś #92 Napisano 16 Września 2010 Witam wszystkich , jestem nowym użytkownikiem forum . Do tej pory jeździłem benzyniakiem od miesiąca mam paska B5 19tdi 110KM. Mój problem polega na tym że gdy mocno depnę mam za sobą chmurę czarnego dymu, na postoju też dymi i na asfalcie zostaje plama sadzy. Przejechałem 2 tyś. km oleju nie bierze spalanie poniżej 6l .Poprzedni właściciel mówił że auto jest z chipem i ma moc podniesioną do 126 KM sprawdzone (podobno). Nie jeżdżę szybko 90do 120 auto zbiera się dość żwawo wszystkie przewody (rury) całe . Moje pytanie, czy to dymienie i sadza to przy podniesionej mocy może być, czy trzeba szukać przyczyn a jeśli szukać to gdzie w pierwszej kolejności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość franek1981 Zgłoś #93 Napisano 24 Czerwca 2011 witam mam podobny problem mam passata 98r 1.9 tdi 110 koni przebieg prawdopodobnie niecale 400000. silnik bardzo ladnie pracuje ale po nacisnieciu gazu przywedzi turbina juz troche swiszczy,czy ona bedzie przyczyna?czy jest ktos z okolic pleszewa kto by mi to kakretnie zdiagnozowal? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #94 Napisano 25 Czerwca 2011 kiedys trafilem na ta tabelke,sa na niej podane rozne powody dymienia zawsze mozna zerknac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robi91 Zgłoś #95 Napisano 27 Czerwca 2011 Witam!Jestem tu nowy i odrazu mam do was ogromną prośbe.Mam problem z moim paskiem.Jestem VW Passat B4 TDi wersja 90konna 1Z. Od pewnego czasu auto zaczęło mi dymić na czarno.Czuć,że straciło troche na mocy ale niewiele.Auto raz dymi raz nie.Raz jade delikatnie to jest spokój raz dymi.Raz dostaje po dupie to dymi a raz nie. Nie mam już siły do niego.Auto w moim posiadaniu od 5 lat.Przebieg 330tyś km. Jeżdżony tylko na paliwie BP Ultimate.Olej zmieniany co 8tyś km,filtr powietrza też.Paliwa także. W aucie jest zrobiony rozrząd,uszczelka pod głowicą z planowaniem,uszczelniona i ustawiona pompa.Co to może być? Proszę was o pomoc.Sprawa pilna!Co mu może dolegać? Auto dymi w różnym zakresie obrotów.Dodatkowo odkąd zacząć przydmiać słychać spod maski takie jakby "ssanie":zeco Jakby miał ze 130 kucy Nie wiem czy to ma jakiś związek Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #96 Napisano 27 Czerwca 2011 odkąd zacząć przydmiać słychać spod maski takie jakby "ssanie" Sprawdz szczelność za turbiną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #97 Napisano 27 Czerwca 2011 Myślę,iż wymiana oleju co 8 tys.jest delikatną nadgorliwością.Chyba,że masz w chu...steczkę zbędnego oleju... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lecce Zgłoś #98 Napisano 6 Lipca 2015 odświeżam temat. panowie passat B6 1.9 bkc. Jestem po wymianie wałek rozrządu i popychaczy. Podczas podróży zauważyłem że jak troche przycisnąłem go to pojawia się czarny dym z rury. O co chodzi, przed wymianą nie dymił. Proszę o rady. Dodam że przejechałem nim w tej podróży 800 km a spalił mi jedynie wg wskazań kompa 4,6 litra przy stałej prędkości około 110-130 km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #99 Napisano 7 Lipca 2015 odświeżam temat. panowie passat B6 1.9 bkc. Jestem po wymianie wałek rozrządu i popychaczy. Podczas podróży zauważyłem że jak troche przycisnąłem go to pojawia się czarny dym z rury. O co chodzi, przed wymianą nie dymił. Proszę o rady. Dodam że przejechałem nim w tej podróży 800 km a spalił mi jedynie wg wskazań kompa 4,6 litra przy stałej prędkości około 110-130 km/h. Uszczelniacze zaworowe do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #100 Napisano 8 Lipca 2015 Uszczelniacze zaworowe do wymiany. Przestan pisac głupoty koleżko. Lecce wsadź kogoś do auta i niech gazuje a Ty sprawdzaj elastyczne łączenia na rurach dolotu powietrza. Czarny dym to oznaka nie szczelności na dolocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach