Skocz do zawartości
Gość bigkamil

MFA-jak dołożyć ?

Rekomendowane odpowiedzi

tam na pewno jest potencjometr czy sygnał jest napięciowy?

Teoretycznie to samo co w baku czyli przejście na masę ze zmianą oporności mam albo 0-50 albo 0-90 omów (pełny-pusty) a a baku paliwa o ile dobrze pamiętam zakres to 27-40 omów (kiedyś mierzyłem ale pewny nie jestem) ...zatem zakresy są rozjechane totalnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś mi nie pasuje ten zakres 27 - 40 omów.. za nisko za duży prąd w razie zwarcia i za mała różnica żeby coś wymierzyć... może w kiloomach to było?

a ten potencometr w LPG jest jakoś zabudowany w wielozaworze czy na szybce jak w starych instalacjach był kontaktron (czy da się tam coś podmienić przy nim czy jest niebardzo-ruszalny)?.

może zeby nie zaśmiecać wątku napisz mi na priva.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do tanich MFA to ja na razie znalazłem chyba za 500 zł do TDI... a i po 700 zł chodziły.

Można kupić nawet za 200-300zł jak się trafi ale jak już mam ten swój to chciałbym go usprawnić... Pokombinuję, jak sie uda dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może zeby nie zaśmiecać wątku napisz mi na priva.

Nie było tematu...odpuściłem już sobie tą przeróbkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie takie pytanko mam a mianowicie czy można jakoś samemu dołożyć komputer pokładowy moja fura ma tempomat inne elektryki a nawet fotele grzane a kopma nie ma i chciałbym go założy7ć jeżeli się da :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie takie pytanko mam a mianowicie czy można jakoś samemu dołożyć komputer pokładowy moja fura ma tempomat inne elektryki a nawet fotele grzane a kopma nie ma i chciałbym go założy7ć jeżeli się da

da się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kolego nakierował byś mnie mniej wiecej jak co mam kupić itp, moje auto to golf 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a kolego nakierował byś mnie mniej wiecej jak co mam kupić itp, moje auto to golf 4

to pytaj w dziale b5 bo golf 4 jest do b5 podobny a nie do b3/b4.. poza tym na forum golfa znajdziesz na pewno odpowiednie informacje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z MFA i pilnie potrzebuję Waszej pomocy Panowie.

A więc w swoim Passacie nie posiadałem MFA. Kupiłem licznik, manetkę, wiązkę manetki do skrzynki i wiązkę licznika do skrzynki (moja miała tylko połowę pinów).

Pierwszy problem jaki napotkałem to taki, że wiązka nie miała jednego kabelka (od świec żarowych) więc go przeszczepiłem ze swojej wiązki.

Licznik świeci, pokazuje godzinę i przebieg, podświetlenie działa. Problem zaczyna się po przekręceniu kluczyka w stacyjce - gasną oba wyświetlacze. Po odpaleniu silnika wszystkie kontrolki działają tak jak należy (kierunki, światła, ręczny itp). Po wyłączeniu zapłonu wyświetlacze ponownie się zapalają.

Nawet gdy ustawię godzinę i odpalę auto, to po zgaszeniu zegarek jest zresetowany.

I jeszcze jedno, nie podłączyłem impulsatora (czujnika prędkości), czujnika temperatury oleju i czujnika temperatury zewnętrznej. Czy to może wpływać na takie zachowanie licznika?

Bardzo proszę Was o pomoc.

Z góry dzięki i pozdrawiam.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj, te pozostałe rzeczy nie wpływają na to.

Miałem taki sam problem, mój licznik, gdy go założyłem w ogóle nie startował. W domu zaś pod zasilaczem działał. Wkurzyłem się w końcu i poszedłem do auta i go założyłem i zostawiłem, ku mojemu zdziwieniu po kilkunastu minutach gdy sprawdziłem, działał :)

Niestety radość nie trwała wiecznie, bo wtedy były takie same objawy jak i u Ciebie. Lecz kilkanaście razy włączałem, wyłączałem zapłon i w końcu zaczął normalnie działać :) później jeszcze z kilka razy się zresetował i zawiesił, ale już z kilka miesięcy mija i nie ma żadnych problemów :)

Jedyne co mnie nie pokoi teraz to napis ERROR po włączeniu zapłonu, ale znika on po około 30s-60s i już nawet na to uwagi nie zwracam, ale chętnie bym się tego pozbył ;)

 

P.S mój licznik przed tym wszystkim przeszedł zabieg porawiania podejrzanych lutów. Lecz tak jak mówiłem i tak nie zadziałał od razu, więc to nic nie pomogło.

 

Mam nadzieję, że u Ciebie też zaskoczy w końu i będzie działał :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Ehhh... zabawy trochę było, tak więc:

- wiązka która posiadałem nie miała kabelka nr 20, który wchodzi we wtyczkę U1 pin 8 - jest to kabelek odpowiadający za kontrolkę świec żarowych

- kabelek nr 20 (stały +) powinien być podłączony pod pin nr 4 we wtyczce U1, a był w pinie nr 13 we wtyczce U2 - nastąpiła zamiana

- na kabelku nr 5 nie było masy (nie wiem dlaczego) miernik pokazywał, że masa jest a po przekręceniu zapłonu znikała, tak więc pin nr 3 i 5 we wtyczce licznika zostały zmostkowane

- kabelek nr 26 był przecięty, odpowiada on za spalanie, tak więc został zlutowany

Zabawy było, oj było, ale na szczęście się udało :)

 

I jeszcze jedna sprawa, usłyszałem od pewnego mechanika, że po kilku minutach od zamknięcia aura, wyświetlacz kilometrów powinien zgasnąć.

Pytanie do posiadaczy MFA założonego przez fabrykę - czy u Was gaśnie, czy nie?

Edytowane przez Freeq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie do posiadaczy MFA założonego przez fabrykę - czy u Was gaśnie, czy nie?

Godzina i kilometry wyświetlane są cały czas.

Co do Twojego problemu to znów, po części, był winny brak masy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po części, był winny brak masy
i zasilanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, też się postanowiłem pobawić z MFA, kupiłem licznik z wiązką + impulsator (z B3), dźwignię z MFA mam, ale bez wiązki i na dodatek z B4, ale z tym nie ma się co spieszyć, bo wpadłem tu spytać o coś innego. Najpierw miałem z licznikiem zabawy co niemiara. Sytuacja podobna co u kolegi Freeq, po przestudiowaniu wiązek zauważyłem różnice w kabelkach od masy, ze starej wiązki wyciąłem pin, z nowej wytargałem kabelek od masy, który zamiast być na pozycji 7 w jednej kostce, był na pozycji 1 drugiej kostki. Złożyłem to do kupy i wsadziłem pin na nowe miejsce. Licznik ożył całkowicie (a działało tylko podświetlenie, zegarek, licznik km i kontrolka od świateł drogowych, reszty brak). Przechodząc do sedna, gdzie się przedostać z tymi trzema kabelkami z impulsatora (jak dobrze pamiętam: czarny, brązowy i biało-niebieski)? Gdzie je wpiąć? Gdzie wpiąć wężyk od podciśnienia? Czy to ,,coś" zaznaczone przeze mnie na zdjęciu będzie dobrym miejscem? Są tam dwa króćce zasłonięte zielonymi kapturkami.

 

http://www.iv.pl/images/30069723989459649864.jpg

 

EDYCJA. Trochę inny silnik, ale lepiej widać o co mi chodzi:

http://www.iv.pl/images/58697330811646381331.jpg

Edytowane przez Majki93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przechodząc do sedna, gdzie się przedostać z tymi trzema kabelkami z impulsatora (jak dobrze pamiętam: czarny, brązowy i biało-niebieski)? Gdzie je wpiąć?

Masz rozpiskę wtyczek na skrzynce bezpieczników?

Jak nie to poszukaj.

Co do wężyka od spalania na MFA to ważne aby był wpięty za przepustnicą, waż o który pytasz jest od wspomagania hamulców i dość trudno sie w niego wpiąć, szukaj podciśnień wpiętych poniżej podciśnień potem tylko jakiś trójnik, jak nie ma takich to na wyjściu na wspomaganie hamulców musiałbyś coś zakombinować z rozejściem.

 

---------- Dodano o 10:22 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:22 ----------

 

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyszukałem, że biało-niebieski ma iść do złącza G1 do wtyku 11, czarny to zapewne minus, więc pewnie do karoserii, a brązowy to plus? Czy gdzie z nim?

 

EDYCJA: Oglądałem z ciekawości impulsator i wypatrzyłem w środku oznaczenia (+,A,-). Więc czarny (+); biało-niebieski do skrzynki do G1/11, a brązowy (-).

 

EDYCJA: Wszystko działa, tylko jeszcze patrzę, gdzie mógłbym się wpasować z tym wężykiem -.-

Teraz jeszcze tylko skompletować resztę...

Swoją drogą, teraz licznik aż za dokładnie pokazuje :P 80 to tak szybko jakbym miał przy starym liczniku ze 100, z nawigacją pokazuje idealnie co do 1km/h, nie to co licznik na linkę.

Edytowane przez Majki93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z nawigacją pokazuje idealnie co do 1km/h

A mi nie, bo jest błąd o około 5km/h... a instalacja zegarów oryginalna a navi chińska więc nie wiem co jest okey....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wysoka temperatura może być winą licznika? Przy 110km/h mam piękną temperaturę 110*, przy mniejszych prędkościach około 95-100*. Wskaźnik pokazuje super, nie ma zawahań, ale czy prawidłowo wskazuje? Płyn niemal nowy, wszystkie węże twarde i gorące, poziom MAX. Termostat nie był wymieniany. On by psocił?

 

EDYCJA: Dzisiał pokonałem tak niemal 370km. Przed tą ,,wycieczką" wróciłem do fabrycznego hokeja, bo czytałem ,,że nakierowuje powietrze na chłodnicę", ale to niewiele dało.

Edytowane przez Majki93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczną sytuację u siebie w Passacie B4 z 1Z. Mierzyłem pirometrem cały silnik oraz płyny. Gdy płyn chłodniczy miał 80*C na wskaźniku pokazywało około 95*C. Najprawdopodobniej albo coś w elektryce bądź czujnik temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy gdzie mierzyłeś. Czujnik temp. jest na króćcu przy głowicy (więc raczej ciepłe miejsce) a mierzyłeś zapewne w zbiorniczku wyrównawczym. Poza tym to już nie są młode auta i jakieś błędy pomiaru trzeba przyjąć. Do tego wskaźnik w liczniku "lubi" dodawać ok 5 stopni ;)

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności