Skocz do zawartości
MłodyWilk22

Turbina w TDI - ma gwizdać czy nie???

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie gwizdze na wolnych od zawsze jak go mam, mialem axr to nie slyszalem tego, nie wydaje mi sie ze to ma zwiazek ze stanem sprezarki, jedne gwizdza inne nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mario-cart

dla mnie nie ma lepszego odglosu anizeli turbinka:-}-tak jest slyszalna a nawet powinna byc w niewielkim stopniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuzi.g
dla mnie nie ma lepszego odglosu anizeli turbinka:-}-tak jest slyszalna a nawet powinna byc w niewielkim stopniu

Całkowicie się z Tobą zgadzam. Nie ma lepszego odglosu niż gwizd turbiny. :) Czasami ktoś z współpasażerów mówi że chyba jedzie coś "na sygnale" ale ja wiem że to moja turbina. Przynajmniej wiem że działa :)

 

Pozdrawiam Grześ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytając ten wątek odnoszę wrażenie że silnik TDI składa się wyłącznie z Turbiny, tak jakby to był najistotniejszy element - ja go traktuję jako część eksploatacyjną silnika która ulega po pewnym czasie zużyciu oraz wymianie.

 

Wirnik obraca się z prędkością set tysięcy obrotów na minutę, przepływa przez turbinę dosyć sporo powietrza i spalin. Wystarczy minimalne zaburzenie przepływu gazów i mamy świst, gwizd i jak to tam zwał. Takie zaburzenie może kompletnie nie mieć wpływu na żywotność tego urządzenia czy wydajność. Już pomijam sprawę konstrukcji samej sprężarki, bo idę o zakład że producenci tych urządzeń zajęli się sprawą ich głośności podobnie jak producenci chociażby opon!

 

Byłbym daleko ostrożny w wydawaniu osądów że świszcząca turbina to objaw jej usterki. U mnie świszczy dosyć znacznie i zawsze zwracał mi na to uwagę kolega z Ibizy którego AWX pracował bardzo cicho. Wymienił turbo na nówkę z ARL'a, przebudował dolot i wydech - aktualnie zagłusza mnie bez problemu. Nowa turbina i gwiżdże. Moja trzyma ciśnienie, samochód ciągnie jak głupi (jednak bez przesady, to tylko AFN) ale patrząc po przebiegu wiem że ten stan może się zmienić bardzo szybko.

 

W moim osobistym odczuciu, przysłuchiwanie się turbinie i na tej podstawie stwierdzanie w jakim jest stanie, to jak przysłuchiwanie się oponom w czasie jazdy i dywagowanie czy już się nadają do wymiany czy jeszcze nie. Pewne zmiany w charakterystyce dźwięku są, ale ja sam osobiście wolę wysiąść i popatrzyć na bieżnik ...

 

Pozdrawiam

 

 

BRAWO !! nareszczie KTOS rozsadnie sie wypowiedzial !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcino82

powiedzcie mi koledzy co to jest za dwiek jak ide sobie ulica jedzie dizelek przyspiesza pieknie i wraz ze zmiana biegu pojawia sie taki speczyficzny dzwiek głosnegoa zarazem krótkiego gwizu, jak cos takiego zrobic u siebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość leszek07

ja mam pasacika B6 z 2007 roku ale moia turbinka pieknie gwizdze jak juz jeden kolega napisal jak slowik o poranku pozdrawiam wszystkich na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz silnik z turbo? Wyciąg filtr powietrza, zostaw samą rurę - będziesz słyszał właśnie coś takiego. To kwestia konstrukcji turbiny, dolotu i układu wydechowego. Niektóre już od wyjechania z fabryki tak mają, w innych tego odgłosu nie usłyszysz.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michal1985

Witam jestem tu nowy i dolacze sie do rozmowy.Posiadam AFN i jak kupilem wszystko z turbinka bylo cacy super ciagla i wcale nie blo slychac zadnego swistu,patrzac na przebiego myslaem sobie ze przejezdze jeszcze 2 latka i bedzie super ,a tu po pol roku niestety autko kopci jak smok,turbina wyje od 1500-3000 a czasem i wiecej do tego powyzej 3000 na kazdym biegu potrafi sie zaciac i mam mula wtedy.Oczywiscie zeby miec ponowna moc musze sie zatrzymac i wylaczy i wlaczyc ponownie silnik inaczej sie nie odblokuje a ze mieszkam obecnie w Uk to bardziej oplaca mi sie kupic nowa niz ta regenerowac bo jest do wymiany.Teraz pytanie gdzie znajde jej nr na turbine bo szukalem i niema zadnego numer katalogowego jakie znalazlem w necie, a wiem ze sa 3 rodzaje a na jednej ze stron znalazlem nawet 4 rodzaje.Dzieki za udzielona pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że ciągnie muła, to niekoniecznie uszkodzona turbosprężarka! Wymienię tylko przypadki które sam zdiagnozowałem w samochodach kolegów:

- nastawnik pompy wtryskowej, przerwa w sygnale

- nieszczelność w dolocie

- niedrożne wężyki podciśnieniowe

- uszkodzony czujnik doładowania

- oraz ulubieniec, sprawca 80% noflautów czyli zapieczone kierownice spalin - wyjąć, wyczyścić, zamontować.

 

Diagnozowałeś samochód u specjalisty? Bo może się skończyć na tym że wymienisz turbinę na której jeszcze byś pojeździł i nie będzie różnicy, znam takie przypadki.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michal1985

w specjalistycznym zakladzie zajmujacym sie turbinkami nie bylem ale bylem w typowym warsztacie samochodowym i stwierdzili tak jak sie domyslalem "turbina do wymiany".Wezyki sa ok sam sprawdzalem.dolot ok,filtr powietrza tez jest nowy.Zapomnialem dodac ze turbinka sie poci i to nawet mocno to chyba wyjasnia cala sprawe:-( byl ostatnio podlaczony pod komputer i zadnych bledow nie bylo :)chociaz tutaj czysto wiec sadze ze to jednak turbinka:-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(...)Zapomnialem dodac ze turbinka sie poci i to nawet mocno to chyba wyjasnia cala sprawe:-( (...)

 

No nie do końca. Gdzie się poci? Na wężu idącym od filtra powietrze do turbo? Tylko że tam panuje podciśnienie! Zauważ w którą stronę odbywa się przebieg powietrza. Olej w tamtym miejscu bierze się z odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej) który zostaje następnie skutecznie rozprowadzony po całym dolocie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michal1985

na wezu idacym od turbo taki gruby w ksztacie litery "s" idzie w dol dokladnie niepamietam gdzie bo znowu jakis znawca na dokladnych nazw nie jestem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to fakt, może być dokładnie tak jak przypuszczasz :/ Jeżeli faktycznie puszcza olej, to może w każdym momencie walnąć co zakończy efektownie jazdę wielką siwą chmurą za samochodem.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michal1985

dzieki za odpowiedz i pomoc, czyli musze ja poszanowac do przyszlego tygodnia bo dopiero wtedy bede miec czas zeby podjechac na wymiane:-( a moze wiesz gdzie znajde na niej nr katalogowy bo mam z tym problem bo go nie widze.Czy jak zadzwonie do dilera vv i podam im nr nadwozia to znajda mi jak nr jest tej turbiny???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam jestem tu nowy i dolacze sie do rozmowy.Posiadam AFN i jak kupilem wszystko z turbinka bylo cacy super ciagla i wcale nie blo slychac zadnego swistu,patrzac na przebiego myslaem sobie ze przejezdze jeszcze 2 latka i bedzie super ,a tu po pol roku niestety autko kopci jak smok,turbina wyje od 1500-3000 a czasem i wiecej do tego powyzej 3000 na kazdym biegu potrafi sie zaciac i mam mula wtedy.Oczywiscie zeby miec ponowna moc musze sie zatrzymac i wylaczy i wlaczyc ponownie silnik inaczej sie nie odblokuje a ze mieszkam obecnie w Uk to bardziej oplaca mi sie kupic nowa niz ta regenerowac bo jest do wymiany.Teraz pytanie gdzie znajde jej nr na turbine bo szukalem i niema zadnego numer katalogowego jakie znalazlem w necie, a wiem ze sa 3 rodzaje a na jednej ze stron znalazlem nawet 4 rodzaje.Dzieki za udzielona pomoc

 

hmmm.

czytam i czytam i ..... podzielę się swoimi spostrzeżeniami:

- w moim AFN-nie turbawka świstała, na zimnym kopcił, po rozgrzaniu przestawał - aż do momentu, w którym zaczął kopcić stale i czuć było ewidentnie spalony olej, wcześniej zdarzało się,że wchodził w tryb awaryjny(oczywiście kierowniczki zpiekane).

W sumie okazało się, że turbawka była rozszczelniona - bez wyraźnych wycieków na zewnątrz - cały olej pchała do kolcia ssącego.Miała też spory luz wzdłużosiowy - krótka decyzja - wymiana.

Poszła nówka sztuka GARRETTA i .......-nic nie dymi, nic nie świszcze i silnik o wiele dynamiczniejszy.

Osobiście uważam, że nie ma sensu bawić się w regenerowane turbiny - takie jest moje zdanie.

Jeżeli chodzi o nr.katalogowy GARRETTA(takim samym oznaczeniem posługuje się VOLKSWAGEN) to są następujące rodzaje:

1) 028145702C

2) 028145702D

3) 028145702H - i właśnie ta pasowała do mojego AFN-a

Warto zadzwonić do serwisu podać im nr. nadwozia i następnie podać im te trzy oznaczenia i niech potwierdzą, która tubawka pasi do Twojego Pasia (w kilku serwisach nie chcieli mi podać nr. katalogowego)

Także życzę powodzenia :635:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pozowle sobie odswiezyc. Mam pytanie odnosnie elementu gumowo-metalowego łaczącego turbinkę z pozostalą częścią układu dolotowego. Dzis (z 4 h temu) podczas ruszania uslyszalem BUM no i kupa dymu czarnego. Chwila strachu ale koniec konców okazało się że spadł własnie wąż (czy to dobre okreslenie to niewiem) z okuciem metalowym na dole pod lampa pasażera. Załozyłem to ponownie, ale na moje oko spinka była do bani, no i znów spadł. I teraz ptyatnie brzmi - czy wyamian samej spinki coś da czy wziąć od razu tą rurę (ponoć wyrabia się tam zaczep w którym spinka pracuje). Istotne jest to bo w Besmarexie na 10.00 mam mieć spinkę, i niewiem czy brać od razu tą rurę (330 zł;/). Co myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pozowle sobie odswiezyc. Mam pytanie odnosnie elementu gumowo-metalowego łaczącego turbinkę z pozostalą częścią układu dolotowego. Dzis (z 4 h temu) podczas ruszania uslyszalem BUM no i kupa dymu czarnego. Chwila strachu ale koniec konców okazało się że spadł własnie wąż (czy to dobre okreslenie to niewiem) z okuciem metalowym na dole pod lampa pasażera. Załozyłem to ponownie, ale na moje oko spinka była do bani, no i znów spadł. I teraz ptyatnie brzmi - czy wyamian samej spinki coś da czy wziąć od razu tą rurę (ponoć wyrabia się tam zaczep w którym spinka pracuje). Istotne jest to bo w Besmarexie na 10.00 mam mieć spinkę, i niewiem czy brać od razu tą rurę (330 zł;/). Co myślicie?

 

Jesli to taka rura z takimi koncami metalowymi

http://www.wszystkodoauta.pl/produkt/i,433,3B0_145_834N_,Przewod_intercoolera_Superb_Passat___diesel

i masz taka spinke duza w ksztalcie litery U z wygietymi koncowkami To sproboj zalozyc ja spowrotem i w dobrym miejscu na laczeniu zacisnac cybantem ( opaska zaciskowa ) Ja tak zrobilem u ciebie z rurami od Inter Coolera i 100% poprawa mocowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jutro mam zamowiona spinke, to taka jak mowisz, zobaczymy co bedzie dalej:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no jutro mam zamowiona spinke, to taka jak mowisz, zobaczymy co bedzie dalej

 

Przy okazji możesz wymienić uszczelniacze tej rury za parę złotych. Po wymianie połączenie jest bardziej sztywne i nie rusza się tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no chyba tez to jest domowione. martwi mnie fakt ze moze byc padnieta rura, choc zapinka wygaldala na smasakrowana jakos i dlatego jestem dobrej mysli:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności