piniu1981 Zgłoś #221 Napisano 31 Maja 2012 Witam podepne sie do tematu niedawno kupilem passata b6 1.9 tdi 105 (bxe) 90 tys pelna ksiarzka serwisowa faktury na wszystko wiec przebieg wydaje sie orginalny i tu moje pytanie bo w zeszlym tygodniu wymienilem sprzeglo z dwumasa bo dwumasa zaczynala chalasowac a teraz turbo gwirzdze tak ok. 2000 i slychac je przez wydech czy to morzliwe przy takim przebiegu dotego za 3 tygodnie jade na urlop jakies 1600 kilometrow naprawiac turbo czy nie.Dieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #222 Napisano 31 Maja 2012 Witam podepne sie do tematu niedawno kupilem passata b6 1.9 tdi 105 (bxe) 90 tys pelna ksiarzka serwisowa faktury na wszystko wiec przebieg wydaje sie orginalny i tu moje pytanie bo w zeszlym tygodniu wymienilem sprzeglo z dwumasa bo dwumasa zaczynala chalasowac a teraz turbo gwirzdze tak ok. 2000 i slychac je przez wydech czy to morzliwe przy takim przebiegu dotego za 3 tygodnie jade na urlop jakies 1600 kilometrow naprawiac turbo czy nie.Dieki za pomoc A na pewno jest to gwizd z wkręcającej się turbiny? Czy może bardziej świst zasysanego powietrza albo "wydalanego" przez turbo do wydechu? Bo o ile wymiana dwumasy daleka jest od turbo to przy takim zabiegu może gdzieś niechcący rozłączył / przedziurawił się jakiś wąż w dolocie? Albo przy wydechu / łączniku elastycznym za turbo powstała jakaś nieszczelność. Obejrzyj dokładnie te elementy, bo po takim przebiegu i jako po wymianie dwumasy z turbo nie powinno się nic dziać złego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #223 Napisano 31 Maja 2012 ... ksiarzka ... orginalny ... chalasowac ... gwirzdze ... morzliwe ... dotego.... Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać. :blady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piniu1981 Zgłoś #224 Napisano 31 Maja 2012 Bardzo przepraszam za błędy ale pisałem na telefonie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #225 Napisano 31 Maja 2012 Bardzo przepraszam za błędy ale pisałem na telefonie czyli pisząc na telefonie nie zna się zasad ortografii ? Sam nie jestem jakimś orłem w ortografii ale takie tłumaczenie ? proszę Cie ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dival Zgłoś #226 Napisano 31 Maja 2012 Witam. Paska mam już 1.5 roku i turbo zawsze gwizdało. Ostatnio czyściłem turbinę i nadal gwiżdże, ale jakoś czyściejszy ma ten gwizd - nie wiem jak to opisać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piniu1981 Zgłoś #227 Napisano 31 Maja 2012 Okazuje sie ze błedy są ważniejsze od samochodów.A tak pozatym jestem dyslektykiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin990 Zgłoś #228 Napisano 31 Maja 2012 jestem dyslektykiem bez urazy, ale kiedyś na takich mówili leń, a dzisiaj wielkie słowo dyslektyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piniu1981 Zgłoś #229 Napisano 31 Maja 2012 Moze i leń ale trzy dni po pięć godzin badań.To nie lenistwo to dyslekcja.No i niewiem czy 15 lat temu to kiedys czy dzisiaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #230 Napisano 1 Czerwca 2012 Spoko nie tłumacz, mi nie przeszkadzają błędy, to nie forum od ortografii. Sprawdź w 100% czy to idzie od turbo, kolega już pisał co to może być, bo przebieg mały a jak pojawiło się po wymianie sprzęgła, to na pewno coś się przy okazji rozszczelniło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piniu1981 Zgłoś #231 Napisano 1 Czerwca 2012 Ok. Dzieki za pomoc ale sprawdzał będe dopiero w poniedziałek w wekeend praca praca.Jak co będe wiedział to napisze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #232 Napisano 3 Czerwca 2012 Jak jest sprawne turbo to musi gwizdać ,zwłaszcza rano jak jest zimny.........ehhh co za dżwięk :kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ciaglejade Zgłoś #233 Napisano 4 Lipca 2012 moja świstała na wolnych obrotach tj. 900-1500 i tak to trwało przez 2 lata. Turbinka przycinała się, wchodziła w tryb awaryjny co jakiś czas aż w końcu padła. Poszedł olej w IC, dym z rury wydechowej itd. Założyłem nową turbinkę. Nic nie świszczy, nic nie słychać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #234 Napisano 4 Lipca 2012 moja świstała na wolnych obrotach tj. 900-1500 i tak to trwało przez 2 lata I tak ma być.. Turbinka przycinała się, wchodziła w tryb awaryjny co jakiś czas Zaniedbałeś temat. w końcu padła J/W Założyłem nową turbinkę Zazdroszczę....Ja bym nie wydał 4tys do auta Nic nie świszczy, nic nie słychać. Ja ,jak inni forumowicze "uwielbiam" ten świst... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zimny Zgłoś #235 Napisano 15 Października 2012 Witam. Jestem posiadaczem Paska 1.9 tdi, 110 km, rocznik 98, wersja sedan. Większość z Was pisze, że turbinka Wam gwiżdże od danego momentu na określonych obrotach, u mnie jest podobnie, że wręcz po odpaleniu i ruszaniu jest ten charakterystyczny świst, jednak zauważyłem, że np. podczas wyprzedzania na 3 biegu i przy 3 tyś. obrotów jest taki moment osłabnięcia po czym jak przejdzie gdzieś do 3.5 tyś rwie znowu jakby nigdy nic. Nie wiem czy tak ma być ? Czy to są jakieś oznaki powolnego klękania turbiny ? Ile kosztuje obecnie mniej więcej regeneracja takiej ? Koszt używanej ? Bo nowa 4 tyś. jak kolega wyżej napisał ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #236 Napisano 15 Października 2012 Moje turbo świetnie ładuje a jeszcze lepiej pogwizduje Ten gwizd dodaje uroku TDI Hmmm Piękny dźwięk, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m@jk Zgłoś #237 Napisano 17 Października 2012 I ja się podzielę wrażeniami z gwizdania - otóż, od momentu kupna auta turbina od ok 2000 obrotów zaczynała gwizdać i był to gwizd bardzo przyjemny, jak już ktoś wcześniej napisał - dodający uroku TDI. Po przejechaniu ok 50 tys gwizdanie nagle zmieniło się w coś przypominającego suszarkę do włosów - podejrzewałem, że padło turbo. Po zdjęciu osłony po silnikiem okazało się, że w rurze turbo<->IC 'wygwizdała' się dziura i to spora. Po wymianie tej rurki przestałem praktycznie słyszeć turbo, jak się dobrze wsłuchać to bardzo cichutki gwizd słychać, ale nawet radio czy rozmowa w samochodzie go zagłusza. Teza o gwizdaniu przez małą dziurkę, a następnie szumie przez większą potwierdziła się tym, że po wymianie tej rury przestał wyciekać z tych okolic olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #238 Napisano 19 Października 2012 ...podczas wyprzedzania na 3 biegu i przy 3 tyś. obrotów jest taki moment osłabnięcia po czym jak przejdzie gdzieś do 3.5 tyś rwie znowu jakby nigdy nic. Nie wiem czy tak ma być ? Czy to są jakieś oznaki powolnego klękania turbiny ? Ile kosztuje obecnie mniej więcej regeneracja takiej ? Koszt używanej ? Bo nowa 4 tyś. jak kolega wyżej napisał ? Takiego przycięcia nie powinno być (szczególnie przy 3.5 tys obr.), tylko płynne przyspieszanie. Może być tak że się gdzieś przycinają kierowniczki, ale to wcale nie musi oznaczać że koniec jest już bliski. PS: A skąd taka cena za turbo do AFN...chyba z ASO? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gram Zgłoś #239 Napisano 28 Marca 2013 Witam, Czy to normalne, że na 4 biegu od prędkości 70 tak do 85 km/h słychać świszczenie tak jakby dobiegające od strony turba? Przy tych samych obrotach na innych biegach nie ma takiego świstu. Ktoś wie w czym polega problem? Jakiś spadków mocy nie odczuwam ale mechanik w sumie mówił, że może turbo padać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adamcom Zgłoś #240 Napisano 5 Czerwca 2013 Witajcie. Od tygodnia jestem posiadaczem Passata 1,9 TDI . Jest to mój pierwszy Volswagen i pierwszy Diesel. Jeśli pytanie zadaję w niewłwaściwym dziale, wybaczcie, ale przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego problemu. Sprawa wygląda następująco: dpalam rano samochód i po kilku, kilkunastu sekundach słyszę delikatny gwizd z tłumika. Następnego dnia odpaliłem i stanąłem z tyłu samochodu i znów po chwili zaczęło gwizdać. Delikatnie, tak jakby turbina się załączyła, nie wiem czy to możliwe żeby było ją słychać przez tłumik. Samochód jeździ normalnie, odpala na dotyk, przyspiesza elegancko (jak na soje warunki). W niedzielę przejechałem 752 km i jest ok. Spalanie uzyskałem 5,4l. Żeby było śmieszniej, okazało się , że A6 kolegi z tym samym silnikiem też gwiżdże przez tłumik. Wiecie o co chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach