Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

Słyszałem 3 różne opinie i opcje :

*różnią się wejściem wtyczki elektrycznej (jeśli mowa o silniczku)

*różnią się kształtek tego bolca co kręci tłoczkiem

*różnią się mocowaniem lub przewodem zacisku hamulcowego

 

Która z opcji jest prawdziwa nie mam pojęcia , każdy gada co innego :/

 

Witam,

Dokładnie tak jak wymnieniłeś różnią sie tymi 3 elementami,

do czerwca 2007 i od czerwca 2007 są inne i co bys nie robił nie zamontujesz innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie zakladac nowego watku tu napisze: czytalem gdzies dzis szybko w necie wlasnie o hamulcach typu na przycisk, i ktos opisywal dzialanie nie do konca pamietam tekst ale czy tym wlasnie hamulcem naciskajac go mozna delikatnie hamowac podczas jazdy tak jak to sie robi normalnym mechanicznym "recznym" Ktos to z was juz przerabial podczas jazdy? Chyba w tekscie bylo ze przy jezdzie ponad 10km/h po nacisnieciu przycisku zaczyna bardzo pomalu wymachowywac auto.

Jeszcze jedno ciekawe z tekstu, bezmyslnosc ludzka: jakis gosc opisal ze te elektrychne hamulce to dziadostwo bo kiedys mu sie wyladowal akumulator i nie mogl hamulca poluzowac i musial wzywac lawete, jezeli by pomyslal to poprosil by kogos by podjechal i podlaczyl na chwile sie do kogos akumulatora i po sprawie no ale to moje przemyslenia:) Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do bodajże 15 lub 25 km/h ( nie pamiętam) naciskając przycisk, hamulec zaciągnie się na stałe, powyżej naciskając i trzymając uaktywniasz opcje hamowania awaryjnego, czyli blokujesz koła na czas trzymania przycisku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha dzieki za odp, czyli jadac np na holowaniu i ktos przedemna hamuje to tez tak moge uzywajac wlasnie wten sposob tego przycisku-taki tylko przyklad. Czyli jak wciskam to zaczyna hamowac a jak zwalniam to on tez przestaje hamowac? Kurcze musze dolkadniej poszperac gdzies w instrukcji jak to jest. Dzieki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mnie właśnie dopadl ten problem z hamulcem ręcznym tzn raz zaskoczy raz nie a ostatnie nie puścił mi ,męczyłem sie ok 20 min aż w końcu zwolnił . poczytałem o tym problemie na tym forum i mam takie pytanie czy ktoś ma opinie o aso vw Częstochowa ,bo i przy okazji poduszki mi sie zapaliły a na vagu pokazuje kod 00003 którego nie da się usunąć .bardzo bym był wdzięczny o opinie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Talgo

Witam, problem jak w temacie..... niestety. Tyle ze jestem w Hiszpani a do domu 2000 km. Pali sie żółta przekreslona kontrolka oraz czerwony wykrzyknik do tego te efekty dźwiękowe.... Można zwariować w trakcie drogi. Wymienilem przycisk odlaczylem klemy ale problem jest nadal. Zastanawiające jest tylko to ze ręczny działa bez zarzutu! A kontroli sie jednak swiaca. Wpadłem na inny pomysł, czy ktoś z was wie który bezpiecznik odpowiada za wyłączenie sygnałów ostrzegawczych (dźwiękowych)? Chodzi o paska b6 136km dsg. Bo nie wyobrażam sobie jazdy z tymi dźwiękami przez 2 tys km. A jak to u Hiszpamow wszystko jest "maniana" więc na podłączenie do komputera trzeba sie zapisać i jak dobrze pójdzie może byłoby to jutro........problem w tym ze jutro o 8 rano wyjeżdżam z powrotem do Polski. Więc błagam pomóżcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z piszczącymi kontrolkami przejechałem 500km idzie się przyzwyczaić :? sam miałem pomysł, żeby brzęczek wywalić bo co tydzień coś dzwoni :/

 

Talgo ...łoł... odważnie tyle km passatem, ale tez zrobiłem ostatnio wyczyn 2tyś i nic się nie zepsuło, chyba rekord.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie czy nie ma ktoś może na zbyciu uszkodzonego przycisku?

 

Mój działa jeszcze poprawnie, ale zdarła się czarna powłoka i może udało by się przełożyć sama górną część przycisku.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dopadło i mnie ,przed wakacjami wymiana rozrządu, dwumasy,sprzęgła docisku i wszystkich innych elementów tzw.ekspoatacyjnych przejechane pół Europy i wszystko OK. wróciła wiara w wyroby VW. Wczoraj zaciągnąłem ręczny i koniec nigdzie nie pojadę w końcu puścił ,ale piszczy i wyje na przemian, miga kontrolkami, profilaktycznie zgodnie z radami zdemontowałem obydwa zaciski, jeden ok czysty, ale pęknięty drugi masakra nie do ruszenia, całą noc moczenia i trochę lepiej, tylko zachciało mi się wymienić łożyska i przy okazji pękło kółko w przekładni, górne duże po którym chodzi pasek. Pytanie czy może ma ktoś takowe do sprzedania, może być zablokowana lub uszkodzona cała przekładnia , potrzebuję tylko kółko, lub czy można gdzieś takie kupić. Wiele osób regenerowało zaciski może ktoś ma na zbyciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

przekreślone P na desce, sygnał dzwiekowy. czasami nie odpuszcza lewego koła i silniczek nie pracuje. wyciagne bezpiecznik wszystko wraca do normy bledu nie ma. za 100 m probuje hamulec reczny i to samo- błąd.

1. vcds - test kalibracja 010 zrobiona

2. przycisk podmieniany

3. wtyczka do silniczka lewego koła przeczyszczona

3. cały czas pokazuje błąd:

 

02430 - Left Parking Brake Motor (V282) Resistance to Movement

003 - Mechanical Failure - Intermittent[/b]

 

 

prosze o porade co robic czy wymieniać silniczek? wyglada że sprawa elektryczna.... chyba bo silniczek pracuje a jak nie odpuszcza to nie słychac go wiec nie ma prądu chyba .....

 

prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiazany

 

zdjąc zacisk

wykrecic sam silniczek

zdjac z silniczka obudowe plastikowa

psiuknąc w łożyska w te kółeczka , wyczyscic rozruszac

zlożyc

vcds - 010 - kalibracja

gotowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Narazie gra więc nie wymieniam, 120 zł fakt że nie jest to dużo ale niema takiej satysfakcji jak z samodzielnej naprawy ;-) Pozdrowienia dla fanów Adama Słodowego.

Fajnie, tylko co z tymi, którzy mają dwie lewe ręce? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie czasami tez sie zapala kontrolka recznego ale mam sposob ktory jak na razie skutkuje a mianowicie wciskam szybko pare razy przycisk i potem normalnie wciskam jak do zwolnienia recznego i jak na razie skutkuje.Zabawne jest to ze zona zalapala kiedys wqrwe i pod wplywem emocji znalazla wlasnie ten sposob:nerwus.Emocji nie opisuje kazdy sobie moze sam wyobrazic:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie czasami tez sie zapala kontrolka recznego ale mam sposob ktory jak na razie skutkuje a mianowicie wciskam szybko pare razy przycisk i potem normalnie wciskam jak do zwolnienia recznego i jak na razie skutkuje.Zabawne jest to ze zona zalapala kiedys wqrwe i pod wplywem emocji znalazla wlasnie ten sposob:nerwus.Emocji nie opisuje kazdy sobie moze sam wyobrazic:D

 

Wymień przycisk i będzie git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem przycisk i jest git:) koszt przycisku w aso Częstochowa Marszałek 119zł . wymiana 5min + usunięcie błędu vcds-em . :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pastor86kozy

Witam mój problem to kontrolki ( Spirala, P przekreślone, czasami kierownica na żółto -czerwono to nie chce odpalić ) i to że nie działa mi teraz tempomat a błędy które wyszły to 02844 i 1393 proszę o POMOC

 

VW Passat B6 1.9TDI 105km z nową mapą silnika 140km ( anglik )

Edytowane przez pastor86kozy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierownica na czerwono i nie chce odpalić to blokada kierownicy - poszukaj na forum było o tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mała rada: zaraz jak kupiłem auto to przeczytałem w instrukcji, że HAMULEC RĘCZNY NALEŻY CO PEWIEN CZAS WŁĄCZAĆ I WYŁĄCZAĆ, po to aby mógł się "skalibrować". Jeśli się tego nie robi (tak twierdzi książeczka), to mogą się pojawić problemy z HR. Co jakiś czas (średnio raz na miesiąc) włączam więc ręczny, nawet jeśli takiej potrzeby nie ma. Czy pomaga - nie mam zielonego pojęcia, ale póki co, odpukać, sytuacja nie wystąpiła...

 

Tez tak robię i nie mam problemów z HR. Natomiast czytałem w instrukcji obsługi (chyba), że długo nieuzywany hamulec reczny sam się co jakis czas otwiera i zamyka. Problemem jest czesto zawieszajacy sie przycisk - trzeba go puknac (przypadlosc B6), ale jak jest w B7 to nie wiem. Ja zwalniam hamulec za pomocą gazu i sprzegła.

 

Poza tym proponuje omijac szerokim lukiem ASO

Edytowane przez micjanic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trudno mi sobie wyobrazić sytuację że nie używam hamulca ręcznego przez miesiąc :/ Chyba że przez miesiąc nie odpalam auta i nigdzie nie jadę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie używam w ogóle, chyba że staję pod/z górkę, po co inaczej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności