patefoniq Zgłoś #441 Napisano 23 Listopada 2012 trudno mi sobie wyobrazić sytuację że nie używam hamulca ręcznego przez miesiąc Chyba że przez miesiąc nie odpalam auta i nigdzie nie jadę. Jakbyś miał automat, to byś umiał sobie to wyobrazić. Poza tym, nawet w manualu raczej nie używałem ręcznego. Lepiej zostawić na jedynce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #442 Napisano 23 Listopada 2012 a moze kolegomasz zaśniedziałe styki na wtyczkach przy silniczkach recznego bo to normalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bluszczy Zgłoś #443 Napisano 30 Listopada 2012 Czesc! Pojawil mi sie problem z ręcznym. Dwa razy podczas zaciągania zapaliła się kontrolka "przekreślone P" i informacja ze jest blad (zajrzyj do manuala..). Po takiej akcji probowalem spuścić ręczny ale sie nie udawało. Dopiero kilka prób uwolniło koła. Zdaje się też ze nie puszczało tylko jedno z kół bo jak probowałem lekko ruszyć to "unosiła" sie tylko jedna strona. Pomożecie? Log z błędów: ------------------------------------------------------------------------------- Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.clb Part No SW: 3C0 907 801 B HW: 3C0 907 801 B Component: EPB VC8HC001 013 0001 Revision: 013 Coding: 0000011 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 21439420F8D2F56 5 Faults Found: 02428 - Left Parking Brake Motor (V282) Clamping Force Not Reached 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110010 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 74 Mileage: 226344 km Time Indication: 0 Date: 2012.11.20 Time: 21:52:13 Freeze Frame: Voltage: 8.28 V Count: 204 02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282) 012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00111100 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 74 Mileage: 226344 km Time Indication: 0 Date: 2012.11.20 Time: 21:51:54 Freeze Frame: Voltage: 13.56 V Count: 86 02430 - Left Parking Brake Motor (V282) Resistance to Movement 003 - Mechanical Failure - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110011 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 74 Mileage: 226344 km Time Indication: 0 Date: 2012.11.20 Time: 21:51:51 Freeze Frame: Voltage: 12.73 V Count: 88 02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283) 012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11111100 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 3 Reset counter: 34 Mileage: 226344 km Time Indication: 0 Date: 2012.11.20 Time: 21:51:51 Freeze Frame: Voltage: 12.32 V Count: 87 02431 - Right Parking Brake Motor (V283) Resistance to Movement 003 - Mechanical Failure - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110011 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 74 Mileage: 226344 km Time Indication: 0 Date: 2012.11.20 Time: 21:51:51 Freeze Frame: Voltage: 12.32 V Count: 89 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #444 Napisano 30 Listopada 2012 Wymień przycisk od ręcznego, na początek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzycho_gd Zgłoś #445 Napisano 1 Grudnia 2012 Przycisk raczej mało prawdopodobny - stawiam na motorki. Dokładnie te same błędy były u mnie gdy przekładnie się zastały. Czesc! Pojawil mi sie problem z ręcznym. Dwa razy podczas zaciągania zapaliła się kontrolka "przekreślone P" i informacja ze jest blad (zajrzyj do manuala..). Po takiej akcji probowalem spuścić ręczny ale sie nie udawało. Dopiero kilka prób uwolniło koła. Zdaje się też ze nie puszczało tylko jedno z kół bo jak probowałem lekko ruszyć to "unosiła" sie tylko jedna strona. Pomożecie? Log z błędów: ------------------------------------------------------------------------------- Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.clb Part No SW: 3C0 907 801 B HW: 3C0 907 801 B Component: EPB VC8HC001 013 0001 Revision: 013 Coding: 0000011 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 21439420F8D2F56 5 Faults Found: 02428 - Left Parking Brake Motor (V282) Clamping Force Not Reached 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110010 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 74 Mileage: 226344 km Time Indication: 0 Date: 2012.11.20 Time: 21:52:13 Freeze Frame: Voltage: 8.28 V Count: 204 02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282) 012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00111100 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 74 Mileage: 226344 km Time Indication: 0 Date: 2012.11.20 Time: 21:51:54 Freeze Frame: Voltage: 13.56 V Count: 86 02430 - Left Parking Brake Motor (V282) Resistance to Movement 003 - Mechanical Failure - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110011 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 74 Mileage: 226344 km Time Indication: 0 Date: 2012.11.20 Time: 21:51:51 Freeze Frame: Voltage: 12.73 V Count: 88 02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283) 012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11111100 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 3 Reset counter: 34 Mileage: 226344 km Time Indication: 0 Date: 2012.11.20 Time: 21:51:51 Freeze Frame: Voltage: 12.32 V Count: 87 02431 - Right Parking Brake Motor (V283) Resistance to Movement 003 - Mechanical Failure - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110011 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 74 Mileage: 226344 km Time Indication: 0 Date: 2012.11.20 Time: 21:51:51 Freeze Frame: Voltage: 12.32 V Count: 89 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bluszczy Zgłoś #446 Napisano 2 Grudnia 2012 Dzisiaj przez pomyłkę nacisnąłem przycisk i się rzeczny zaciągnął ale jakby z jednej strony. potem puścił ale zaczely migać kontrolki ręcznego na desce i przycisk. No i to pikanie (dźwięk) nie do zniesienia.... da się to jakos wyłączyć? Krzycho_gd - jak naprawiłeś tą przypadłość? Mozna to jakos wyczyścić czy trzeba wymienaić te przekładnie/silniczki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
!@!TYGRYS!@! Zgłoś #447 Napisano 2 Grudnia 2012 witam u mnie bylo podobnie dzialala tylko jedna strona recznego po wnikliwej analizie byla uszkodzona kostka elektryczna przy silniczku tam sie dostawala woda i powodowalo to obnizenie napiecia na silniczku hamulca po wymianie wtyczki jest wszystko w porzadku dzialo sie to wszystko gdy bylo mokro w okresie jesienno-zimowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzycho_gd Zgłoś #448 Napisano 3 Grudnia 2012 Dzisiaj przez pomyłkę nacisnąłem przycisk i się rzeczny zaciągnął ale jakby z jednej strony. potem puścił ale zaczely migać kontrolki ręcznego na desce i przycisk. No i to pikanie (dźwięk) nie do zniesienia.... da się to jakos wyłączyć? Krzycho_gd - jak naprawiłeś tą przypadłość? Mozna to jakos wyczyścić czy trzeba wymienaić te przekładnie/silniczki? Najlepiej wymienić, ale jak brak środków to rozebrać silniczki i rozruszać przekładnie - zdaje się że w tym albo podobnym wątku było to opisane ze zdjęciami. Po całej operacji hamulce będą odrobinę głośniejsze ale pracują - przynajmniej u mnie od niecałego roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bluszczy Zgłoś #449 Napisano 3 Grudnia 2012 (edytowane) Dzięki za rady. Ktos się orientuje ile taki silniczek może kosztować? zdaje się że w tym albo podobnym wątku było to opisane ze zdjęciami. Nie mogę tego namierzyć. Mógłby ktoś pomóc i podrzucić te opis? Z góry dzięki. Edytowane 3 Grudnia 2012 przez bluszczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DAMIANO B6 Zgłoś #450 Napisano 28 Grudnia 2012 carlo55 dzięki za opisanie i fotki jak dla mnie 6+ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DAMIANO B6 Zgłoś #451 Napisano 29 Grudnia 2012 u mnie też zdało rezultat z obudową silniczka skleiłem nasmarowałem (było zapiekłe) i teraz chodzi jak ta lala.Kontrolki po trzech naciśnięciach same zgasły.Jeszcze raz dziękuję carlo55 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bluszczy Zgłoś #452 Napisano 29 Grudnia 2012 Kolejny dowód naprawy hamulca. Też mialem pękniętą obudowę. Carlo55 dzieki za instrukcje! Sklejone, zalozone, 3 razy zaciągnąć hamulec i wszystkie kontrolki gasną. Elegancko! Jeśli komuś trafi się ten sam problem to również polecam najpierw spróbować swoich sił i samemu naprawić niż od razu wydawać ciężko zarobione pieniądze w ASO, chyba że ktoś ma dostęp do tanich części. Pozdrawiam Zastanawialem się dlaczego te obudowy pękają... dziwne to jakies. Wszystkie w podobnym stylu. Czy tam jakies naprężenia się tworzą od tego mechanizmu co kręci hamulcem? Zastanawiam sie kiedy trafi obudowe z drugiej strony (o ile jeszcze nie trafiło). Moze da sie tego jakos uniknąć. Ktos wie czy to tez w B7 albo CC występuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oliwier Zgłoś #453 Napisano 29 Grudnia 2012 czy silniczek recznego moze nie luzowac do konca hamulca,po jego odblokowaniu przejechaniu kilku kilometrow mocno grzeje sie ale tyko prawy tyl kolo jak ktos cos wie z gory dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk99 Zgłoś #454 Napisano 11 Stycznia 2013 Witam, Jakieś 1h temu , pojawił się mrugający przycisk na pomarańczowo i mrugający czerwony wykrzyknik. Błąd mam taki : 02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282) 012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent lub 012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 00101100 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 5 Reset counter: 31 Mileage: 220672 km Time Indication: 0 Date: 2013.01.11 Time: 15:55:36 Freeze Frame: Voltage: 13.56 V Count: 86 jak odłączę wtyczkę od zacisku to dodatkowo : 02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282) 011 - Open Circuit - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101011 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 247 Time Indication: 0 Więc podejrzewam że kabel raczej OK. 1. Czy zacząć do naprawy przycisku ? 2. Czy jest możliwość sprawdzenia samego zacisku ? może padł całkowicie silniczek ? Aha prawy zacisk po wyjęciu i włożeniu kluczyka można otworzyć następnie zamknąć , stoi na amen, tylko po ponownych wyjęciu klucza można go ruszyć. Sygnalizacja błędy oczywiscie cały czas jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk99 Zgłoś #455 Napisano 11 Stycznia 2013 (edytowane) Podłączyłem zacisk pod 12V 6A z prostownika i silnik hamulca coś tylko buczy/chrobocze , a zacisk stoi w miejscu. Czy ten silnik warto rozbierać ? czy kupić odrazu cały zacisk ? Ok udało się , silniczek po potraktowaniu 12V z prostownika zaczął normalnie chodzić po podłączeniu do instalacji samochodu wystarczyło wykasować błędy i wszystko chodzi jak przedtem Edytowane 11 Stycznia 2013 przez luk99 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlo55 Zgłoś #456 Napisano 18 Stycznia 2013 Nie ma co sie oszukiwać, VW dal ciała z tymi silniczkami, albo było to spowodowane cięciem kosztów lub po prostu chęcią zarobku ale czy ktoś z Was sie może zastanawiał nad wytoczeniem takiej obudowy np. z aluminium z tylko plastikowym wieczkiem z wtyczką? Co wy na to? Myślę że rozwiązało by to problem i wciąż nie pojmuje dlaczego nie zrobił tego VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobus Zgłoś #457 Napisano 19 Stycznia 2013 (edytowane) Witam, Pojechałem dzisiaj do ASO zrobić badanie techniczne. Wszystko ok ażdo momentu kiedy diagnosta włączył rolki i kazał mi nacisnac przyck hamulca ręcznego. Wyszło że tylko lewa strona zaciąga. Na kokpicie zaczęła się świecic zolta kontrolka przekreslone P i mrugac czerwona od hamulca recznego. Panowie podlaczyli pod komputer i wyszło: 01316 sterownik ukladu hamulcowego. odczytac pameic usterek. statycznie 02433 prawy silnik nastawczy, zasilanie napieciowe - przerwa - statycznie 02443 Panel obslugi-elektryczna usterka w obwodzie pradowym -sporadycznie -przycisk 00290 tylny lewy czujnik predkosci obrotowej G46 - brak sygnalu -statycznie Zalecono wymiane silnika nastawczego i przycisku hamulca = łączny koszt czesci 1450 zł oczywiscie odmowilem, przegladu nie otrzymalem Przyjechalem do domu, po drodze swiecila sie tylko zolte przekreslone P, ale nic nie pikalo ani kontrolka od hamulca czerwona nie swiecila. na MFA komunikat hamulec reczny fault. Pod domem, wyciagnalem przycisk, nacisnalem go kilka razy, bylo slychac blokowanie i puszczanie jednak zolta kontrolka ciagle sie swieci. Jakies rady?!?! mam zamiar wyciagnac ten silniczek nastawczy i go rozebrac o ile jest popekany, przesmarowac i dalej skleic. Tylko czy po takiej akcji jesli zadziala to kontrolka mi zniknie? Czy ktos mial z Was jeszcze błąd z czujnikiem G46?!?! Pozdrawiam Edytowane 19 Stycznia 2013 przez kobus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlo55 Zgłoś #458 Napisano 19 Stycznia 2013 (edytowane) jeśli naprawisz silniczek tj przesmarujesz zebatki i posklejasz obudowe po poskładaniu wszystkiego do kupy, zaciągnij ręczny, sam sie skalibruje i błędy znikną tak było w moim przypadku, jeśli natomiast silniczek jest cały to stawiam na przycisk Edytowane 19 Stycznia 2013 przez carlo55 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobus Zgłoś #459 Napisano 19 Stycznia 2013 (edytowane) Mam nadzieję, że pomożę i zadziała na ponownym przeglądzie Tak sie tylko zastanawiam czy na przeglądzie nie powinno najpierw sie zaciagnac recznego a dopiero potem wlaczyc rolek? bo u mnie bylo na odwrot... i wtedy wyskoczyla zolta kontrolka. dziwne ze dopiero na przegladzie wyszla sprawa ze prawe kolo sie nie blokuje Edytowane 19 Stycznia 2013 przez kobus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlo55 Zgłoś #460 Napisano 19 Stycznia 2013 (edytowane) Mam pytanie w imieniu kolegi a mianowicie czy ktoś wie czy dostane w ASO sam oring i śrubki montujące silniczek do zacisku i ile to może kosztować? Edytowane 20 Stycznia 2013 przez carlo55 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach