krzychowaty Zgłoś #241 Napisano 23 Grudnia 2011 poprzedniej zimy passat 3C którym czasem jeżdżę stał w garażu nie ruszany z zaciągniętym ręcznym z 2 miesiące, oczywiście ręcznego nie dało się "zrzucić" vag pokazywał błąd lewego zacisku, zwolniłem go ręcznie, następnie odkręciłem od zacisku element elektryczny, nic nie tracąc rozebrałem plastikową obudowę (odłamałem-jest fabrycznie sklejona) okazało się że przez niewielkie pęknięcie dostawała się wilgoć, po rozebraniu, nasmarowaniu wszystkich elementów i ponownym sklejeniu obudowy działa do dzisiaj, zobaczymy co nadchodząca zima wniesie.. Mam problem : Mój Pasek zastrajkował ,prawy zacisk na amen trzyma,przycisk wymieniłem z "B" na "C" i dalej nic.Zdejmowałem klemę i dalej nic.Jak zwolnić hamulec ,aby móc zdemontować zacisk??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #242 Napisano 24 Grudnia 2011 ale koles padł na pomysł zeby ryszyć tłoki 12Vtak już robiłem ze swoim lewym, podałem mu prąd prosto z aku (miałem go wymontowanego), coś w nim tylko puknie i nie chce ruszyć, zamówiłem już jakąś używkę, martwi mnie jeszcze prawy, bo po podłączeniu i teściku lewego na prawej stronie, ten prawy też nie chce teraz ruszyć i błąd nie znika (błędy mam cały czas te dwa co wyżej).Zrobiłem jazdę próbną, na postoju zero reakcji silniczków, a jak wcisnę przycisk ręcznego podczas jazdy, to czuć i słychać, że lewy zaciska, lecz zaraz puszcza, dlatego myślałem o update sterownika i chyba się zdecyduję, jak wymienie lewy silnik. Chyba, że ktoś się zlituje i kupi tego passata, zanim to wszystko ogarnę. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #243 Napisano 25 Grudnia 2011 Mam problem : Mój Pasek zastrajkował ,prawy zacisk na amen trzyma,przycisk wymieniłem z "B" na "C" i dalej nic.Zdejmowałem klemę i dalej nic.Jak zwolnić hamulec ,aby móc zdemontować zacisk??? Jedynie Vag-iem w trybie serwisowym i wtedy demontaż zacisku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
D3evil Zgłoś #244 Napisano 25 Grudnia 2011 Witam, nie mogłem założyć nowego tematu więc pisze tutaj mianowicie nie mogę zaciągnąć hamulca ręcznego,wyświetla się tak jakby przekreślony pomaranćzowy klucz na zegarze czy ktoś wie co może być przyczyną lub jak to naprawić bo już mam dość wyjazdów pod diagnostykę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciuciek Zgłoś #245 Napisano 26 Grudnia 2011 Hej, a nie wiecie gdzie w Warszawie można się udać żeby może naprawili i zerknęli w zacisk. Padł mi prawy tył (wcale go nie słychać),a po 3 dniach komp się chyba połapał, że coś nie tak z nim i raczył rzucić na deskę rozdzielczą żółtą ikonką i zakazać mi korzystania z tego jednego jeszcze sprawnego Prośba o jakieś info na PW lub tutaj gdzie w Warszawie takimi sprawami się zajmują. Z góry thx! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #246 Napisano 29 Grudnia 2011 pytanko .. czy faktycznie silniczki się różniły patrząc na rocznik auta ? czy podejdzie może jakiś z audi lub inny z grupy VAG ? pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #247 Napisano 4 Stycznia 2012 (edytowane) A nie masz pękniętej obudowy silniczka dość częsta usterka o tej porze roku, dostaje się wilgoć przymarza i awaria gotowa. wiesz, co, tak mi się wydawało, jak była całość w komplecie (nie skupiłem się aż tak dokładnie nad tym), po rozłożeniu nie widzę tej kreski i teraz nie wiem, czy to była tylko ryska, czy faktycznie pęknięcie potwierdzam, to było pęknięcie i co najgorsze, że prawy ma identyczne, co za badziew ! auto w garażu i takie cuda się dzieją ... w związku z tym odświeżam pytanko ... pytanko ..czy faktycznie silniczki się różniły patrząc na rocznik auta ? czy podejdzie może jakiś z audi lub inny z grupy VAG ? pozdr etka podpowiada, że mój silniczek występował w modelach 05 -07, ale czym one się różnią w późniejszych modelach ?? wie ktoś ? Od audi A6 wygląda tak samo, numer kat. się różni, ale może podejdzie ? wie ktoś coś na ten temat ? Z lewym sobie poradziłem, wymieniłem silniczek i lewy hamulec chodzi, jednak w prawym dalej ten sam błąd (na bank pęknięcie ma winę), więc decyduję się na jego wymianę. Silniczek kupiłem za 170 pln z przesyłką, jednak gość miał tylko jeden ... pozdr edit:/ coś znalazłem, niby dwa od audi, ale ten po lewej wygląda jak w passku: edit 2:/ wiem jeszcze więcej ... ten silniczek po lewej stronie to typ jaki występował w modelach do 2007r w passatach, a taki jak po prawej, to typ jaki jest od roku 2008 w passatach, ale nie wiem do kiedy. Reasumując, to wychodzi na to, że silniczki z audi podejdą do passków po 2008 r, a są tańsze i jest ich stanowczo więcej. Edytowane 5 Stycznia 2012 przez makeć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #248 Napisano 6 Stycznia 2012 (edytowane) edit 3 ogarnąłem temat mam teraz z prawej strony silniczek i zacisk z passka 2009, trochę więcej roboty, bo trzeba było przewody hamulcowe rozkręcać i odpowietrzać, dodatkowo trzeba ściąć "dzyndzelek" z wejścia na wtyczkę, z lewej mańki wymieniłem tylko silniczek, teraz wszystko działa tak jak powinno. Łączny koszt to 470 pln Dla potomnych powiem, że baaardzo ważną sprawą jest by aku było w jak najlepszym stanie, a najlepiej wszystkie operacje vagiem (adaptacje itp), robić na odpalonym silniku. Pozdrawiam ps. wiem kiedy najprawdopodobniej pękły silniczki ... jakiś czas temu, kiedy jechałem na autohold-zie, po zatrzymaniu się i próbie ruszenia wyraźnie było czuć opór, auto aż szarpnęło, kiedy hamulec odpuścił < stawiam na to. Edytowane 6 Stycznia 2012 przez makeć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cytryna13 Zgłoś #249 Napisano 29 Stycznia 2012 Witam, mam pytanie jak odblokowac zablokowane tylne lewe kolo?? przyciskanie guzika nic nie daje, swieci sie przekreslone P oraz mruga kontrolka od recznego i przycisk recznego. Mogly klocki przymarznać ?? czy spalony silnik zacisku?? czy po odkreceniu silnika zacisku trzeba odpowietrzać układ? Gdzie znajde bezppiecznik?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrewk28 Zgłoś #250 Napisano 1 Lutego 2012 Panowie mam pytanie, czy po wyciągnięciu silniczka, naprawieniu i ponownym go przykręceniu, trzeba przeprowadzać adaptację vag-iem ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #251 Napisano 1 Lutego 2012 dziś po kilku godzinnym postoju zapaliła się żółta kontrolka (P) tuż po uruchomieniu i komunikat -defekt postojowego.mimo że nie włączałem hamulca jakiś miesiąc. korci mnie próbować nacisnąć włącznik od hamulca ale się boje że nie odpuści i problem się dopiero zrobi. Ma ktoś podobne doświadczenia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #252 Napisano 2 Lutego 2012 ja w poniedzialek nie moglem wylaczyc hamulca. przymarzlo i lipa ... opalarka grzalem ze 40min tylnie kola i puscilo - cale szczescie! aktualnie nie zaciagam recznego Na marginesie, podobno w ASO VW maja kolejki lawet na te silniczki (uzytkownicy nie moga zwolnic hamulca recznego) Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #253 Napisano 2 Lutego 2012 to nie będę próbował dłubać. boję że nie odpuści jak zaciągnę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #254 Napisano 2 Lutego 2012 co najlepsze recznego nie da sie zwolnić jak aku jest słaby:D, tak miałem u siebie, szybko po vaga do domu i przez test elementów odpuścił, auto kawałek przepchane i odpalone na kable:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #255 Napisano 2 Lutego 2012 dziś po kilku godzinnym postoju zapaliła się żółta kontrolka (P) tuż po uruchomieniu i komunikat -defekt postojowego.mimo że nie włączałem hamulca jakiś miesiąc. korci mnie próbować nacisnąć włącznik od hamulca ale się boje że nie odpuści i problem się dopiero zrobi. Ma ktoś podobne doświadczenia ? Hamulec ręczny powinno się uruchamiać przynajmniej raz na tydzień w celu adaptacji. W innym wypadku mogą być takie kwiatki. Zresztą pisze o tym w instrukcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miikew Zgłoś #256 Napisano 7 Lutego 2012 witam nie mogę założyć nowego więc się podpinam Wyją mi zegary od tego ręcznego, ten gong mnie doprowadza do szału, da sie jakoś go wyłączyć ? bo dopiero jestem na sobote umówiony u mechanika a sprawa wygląda tak że naciskam przycisk i lewa strona sie zaciąga a prawa nie, błąd na kompie jakiś wyskoczył ale niepamiętam numeru może wie ktoś który bezpiecznik jest od prawej strony do tego silnika ? bo nie wiem czy napięcie tam nie dochodzi czy całkiem silnik zdechł ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrewk28 Zgłoś #257 Napisano 7 Lutego 2012 Myślę, że pękła Ci obudowa, dostała się woda i silnik mógł Ci zamarznąć tak było u mnie. Odkręć koło i opalarką rozgrzej silniczek (tylko nie do czerwoności ), wtedy spróbuj włączyć ręczny i wyłączyć, jak zadziała to przestanie piszczeć i już go niezaciągaj. Silniczek można naprawić https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b6-electric-park-brake na forum też jest coś jak go naprawić, chyba w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/threads/18985-Hamulec-reczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #258 Napisano 8 Lutego 2012 Hamulec ręczny powinno się uruchamiać przynajmniej raz na tydzień w celu adaptacji. W innym wypadku mogą być takie kwiatki. Zresztą pisze o tym w instrukcji No uruchamiac mozna ,ale zostawiac na recznym przy tych mrozach juz lepiej nie ,chyba ze w gorach . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miikew Zgłoś #259 Napisano 8 Lutego 2012 witam czy ktoś wie skąd leci zasilanie do prawego silniczka ? lewy mi działa a na prawym nie mam napięcia, bład w kompie jest cały czas i ten gong z zegarów mnie dobija Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #260 Napisano 8 Lutego 2012 Ja zostawiam zawsze na ręcznym, nawet w takie mrozy, generalnie korzystam z ręcznego tak jak sie powinno z niego korzystać, czyli postój wiec ręczny, odnoszę wrażenie że przez normalne użytkowanie ręcznego nie ma prawa tam się nic zatrzeć, ani nic złego stać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach