fakamada Zgłoś #21 Napisano 28 Kwietnia 2009 Koledzy wytłumaczcie mi co jest takiego super w tych dmuchawkach skoro po bezpiecznym chipie u Rogala mam 166km na seryjnej turbinie z AWX. Dlaczego ulepszona turbina nr 2 pozwala tylko na 170km, skoro nr 1 pozwala na 166km ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #22 Napisano 28 Kwietnia 2009 Koledzy wytłumaczcie mi co jest takiego super w tych dmuchawkach skoro po bezpiecznym chipie u Rogala mam 166km na seryjnej turbinie z AWX. Dlaczego ulepszona turbina nr 2 pozwala tylko na 170km, skoro nr 1 pozwala na 166km ? zapewne to że Twoja po wirusie będzie dmuchała na 100% a to na pewno mniej a to oznacza że dłużej na niej pojeździsz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fakamada Zgłoś #23 Napisano 28 Kwietnia 2009 (edytowane) No jesli trwałośc turbiny jest tu jedynym kryterium to trochę słabo.... Czy aby na pewno z opcji nr 2 nie da się wyciągnać więcej skoro ma większy wirnik ? Edytowane 28 Kwietnia 2009 przez fakamada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #24 Napisano 28 Kwietnia 2009 Zapewne się da ... ale maksymalna moc i maksymalny moment to nie jest wyznacznik tego jak auto będzie jechać ... liczy się też jak wygląda przebieg momentu obrotwego na takiej turbinie. W seryjnym turbo maksymalny moment i moc jest w niższym zakresie obrotów a w tej z wiekszym wirnikiem automatycznie przenosi się do wyższych partii obrotów które są bardziej efektowne. Mimo małego przyrostu cyferek mocy i momentu taki silnik z przesuniętym momentem do wyższych obrotów i dostępnym wysokim momentem przez wiekszą część obrotów jest bardziej elastyczny. Z seryjną turbiną nie da rady tego zrobić i przebieg momentu obrotowego jest wysoki tylko w wąskim zakresie obrotów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #25 Napisano 28 Kwietnia 2009 Koledzy wytłumaczcie mi co jest takiego super w tych dmuchawkach skoro po bezpiecznym chipie u Rogala mam 166km na seryjnej turbinie z AWX. Dlaczego ulepszona turbina nr 2 pozwala tylko na 170km, skoro nr 1 pozwala na 166km ? seryjna dmuchawka aa noo kolego Twoj turbina ciagnie non stop na 100% co znacznie skruci zywotnosc jej, poza tym, jak kol. Marios zapodal, fabryka robi TAK zeby silnik mial max osiagi przy 90km/h a potem...zjazd !! Modyfikowane dmuchawki radykalnie zmieniaja przebiegi Nm i KM do takiego stopnia ze troszke mocniejszy silnik potrafi dostac lanie od slabszego ALE z lepszym przebiegiem. Dodatkowo ZYWOTNOSC !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fakamada Zgłoś #26 Napisano 29 Kwietnia 2009 Hmm. Z checia zobaczyłbym przebieg tej turbinki. Ma ja ktoś może na forum ? Ciekawi jakie wyniki mozna osiągnać bez instalacji FMIC i jak jest z dymieniem na takim turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #27 Napisano 29 Kwietnia 2009 seryjna dmuchawka aa noo kolego Twoj turbina ciagnie non stop na 100% co znacznie skruci zywotnosc jej, poza tym, jak kol. Marios zapodal, fabryka robi TAK zeby silnik mial max osiagi przy 90km/h a potem...zjazd !! Modyfikowane dmuchawki radykalnie zmieniaja przebiegi Nm i KM do takiego stopnia ze troszke mocniejszy silnik potrafi dostac lanie od slabszego ALE z lepszym przebiegiem. Dodatkowo ZYWOTNOSC !! Czy to przypadkiem nie jest trochę naginanie? Normalnie się mówi, że awx śmiało robić na 165-170 km bez żadnego ryzyka, że przebieg taki sam, że silnik po takim modzie w ogóle nie wysilony itp. itd., a teraz nagle się okazuje, że lightowe 166 km z awx to mega 100% obciążenia turbo, że szybko padnie itd. No więc pytam jak to w końcu jest??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #28 Napisano 29 Kwietnia 2009 w przypadku tych turbin FMIC jest zalecany ... inaczej po kilku startach auto mocno puchnie kolega zuse trochę przesadził z tymi 100% ale napewno seryjna turbina musi zostać bardziej wysilona żeby uzyskać takie same parametry pracy jak normlany tryb w hybrydzie silnik z hybryda jest bardziej elastyczny w szerszym zakresie obrotów ... zwłaszcza posiada wiekszą wydajność przy wyższych obrotach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #29 Napisano 30 Kwietnia 2009 (edytowane) kolega zuse trochę przesadził ...ja tam sie nie znam warzywniak mam i tyle Wiem jedno, seria wytrzymuje duzo, inne dmuchawki daja duzo a jeszcze insze jeszcze wiecej duuzo a potem trzeba zmienic sprzeglo i oponki A tak na powaznie. Seryjna dmuchawka jest zaprojektowana zeby optymalnie dmuchac w pewnym zakresie (waskim) obrotow, generalnie puchnie u gory. Modyfikowane daja podobna moc co seria ALE dmuchaja optymalnie w szerszym zakresie i w TYM tkwi caly szkopol !! Edytowane 30 Kwietnia 2009 przez zuse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #30 Napisano 30 Kwietnia 2009 czyli reasumując dla tych co nie rozumieją dlaczego warto stosować coś innego niż ori turbo,na seryjnej dmuchawce przy 3700-4000 obr należy zmienić bieg bo auto już nie ciągnie a tylko wyje,a przy większej można sobie pozwolić na kręcenie do 4500-5000 obr gdzie po korekcie softu auto ma szerszy zakres obrotów:585: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panek123 Zgłoś #31 Napisano 7 Maja 2009 Widzę że sie orientujecie. Mianowicie mam AVB 101 koni, i zamierzam zrobić małego czipa do 140, i troche z momentem iść w górę- i tu pytanie, czy jest sens kupna turba od 130konnego motoru i zamiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #32 Napisano 8 Maja 2009 pewnie że jest sens, turbo od wersji 130KM lub hybryda jest bardziej wydajne od tego co masz obecnie i otrzymanie 140KM będzie łatwiejsze niz na samym programie, program da rade zrobić niemal bezdymny o ile pompowtryski dałyby radę podac odpowiednią ilość paliwa ... pomyslałbym jeszcze na Twoim miejscu nad pompowtryskami od tej wersji ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blanko Zgłoś #33 Napisano 26 Maja 2009 jaki bylby najlepszy zamiennik z tych hybryd dla turbinki brd? opcja 3 czy 4? jesli porownamy jakas mocna hybryde do turbiny brd (obie zeby mialy podobna max wydajnosc ) to ktora z nich mialaby wiekszy zakres uzytecznych obrotow i dała silnikowi awx wieksza elastycznosc? czy moze to juz tylko zalezy od tunera piszacego program? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablo_zio Zgłoś #34 Napisano 26 Maja 2009 szukam turbiny do mojego passata 110KM, mam teraz czipsa na 130KM, dzwoniłem kiedyś do tune up z zapytaniem o turbo to kolega mi powiedział ze dobrze by było żebym do nich przyjechał.... no niestety całą PL po turbo nie uśmiecha mi sie jechać więc może wiecie czy gdzieś tu w małopolsce sląsku są dostępne hybrydy? chyba zeby z tune p wyrwac turbine a program pisac tu tylko nie wiem czy koledzy sie na to zgodzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #35 Napisano 26 Maja 2009 ja bym się nie zgodził z takiego względu że nieumiejętnie napisany program może zabić turbinę w tydzien ... trudno dać gwarancję jak się nie wie jak turbo zostanie zamontowane i wystrojone ... poźniej ciężko określić czyja jest wina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #36 Napisano 27 Maja 2009 Pablo_zio, jeśli byłbyś zainteresowany to ja sprzedaję turbinę od BRD. http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=547047&postcount=27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek120 Zgłoś #37 Napisano 3 Czerwca 2009 witam ja mam inne pytanko posiadam passata b5 110 km silnik AFN po chipie 140 km mianowicie chciałbym założyć większę turbo i moje pytanie czy np. od 130 km pasuje do mojego silnika czy trzeba roboć jakieś przeróbki z tego co słyszalem to pasuje tylko z kolektorem i jeszcze jedno jezeli by była taka możliwość to prosiłbym o napisanie numeru turbin jakie by pasowały do mnie oczywiście chodzi mi o wieksze pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarol Zgłoś #38 Napisano 3 Czerwca 2009 Z AWX i AVF pasuje praktycznie P&P do twojego silnika jedyne co musisz dorobic to przejściówke na wąż do intercoolera. Samo turbo za duzo ci nie da jeak chcesz więcej to pomyśl jeszcze o wydajniejszych wtryskach i IC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #39 Napisano 5 Czerwca 2009 czy te turbo tez podpasuja do A6 2.0tdi 140km? I przypuscmy na opcji nr 3 ile mozna mniej wiecej koni uzyskac czy tak samo 2.0tdi sa podatne na tuning jak 1.9tdi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qqxczek51 Zgłoś #40 Napisano 22 Czerwca 2009 Mam pytanie - posiadam turbinę w super stanie od 130 km i czy bez żadnych kombinacji będzie pasowała do mojego AFB 101km, czy bez modyfikacji w program poprawią się parametry auta tzn moc i osiągi ? Jeśli to nic nie da co muszę zrobić aby dopasować to turbo i jakie z tym wiążą się koszty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach