Skocz do zawartości
daniel.wro

Czyszczenie oraz zasada działania turbiny ze zmienną geo. w AFN 110KM (Aktualizacja)

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety ale żaden z czterech sprzedawców do których dzwoniłem nie sprzeda mi samych tulejek, tym samym chyba będzie trzeba wykorzystać patent chłopaków z forum golfa czyli te podkładki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a pytanie z innej beczki, posiada ktos wiedze jakie cisnienie wytwarza gruszka zeby poruszyc sztanga? Autko ostatnio 2 razy zlapalo mi tryb awaryjny, ten drugi raz z bledem 575. Sztanga przyy dodawaniu gazu rusza sie w zakresie max 5mm-wiec za malo. Sprawdzalem podcisnieniowym urządzonkiem gruche i przy cisnieniu 1 bara

sztanga ruszala sie dalej na tak malym zakresie.. Wiec albo geometria do czyszczenia albo za malego cisnienia

uzylem do sprawdzenia gruszki? Jakies sugestie, rady? Jestem juz umowiony na czyszczenie turbiny ale moze jeszcze da sie to odwolac?

 

Dziwne jest to ze auto jako tako ciagnie jesli oczywiscie nie jest w awaryjnym. Wczesniej jezdzilem troszke mocniejszym, lzejszym, autkiem w benzynie wiec to od poczatku wydawalo mi sie mulem wiec ciezko mi powiedziec czy normalnie przyspiesza.

 

A, VAGiem autko dzis zbadam. Mialem natomiast dostep do innego urzadzenia diagnostycznego i niepokojacy byl pomiar Cisnienia doladowania. Mianowicie Albo cisnienie po odpuszczeniu gazu zostawalo przez jakis czas na wysokim poziomie albo bylo wyzsze od zadanego - i ten fakt utwierdza w przekonaniu ze to moze jednak wina zasyfionej turbinki

Edytowane przez zlkwow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a pytanie z innej beczki, posiada ktos wiedze jakie cisnienie wytwarza gruszka zeby poruszyc sztanga? Autko ostatnio 2 razy zlapalo mi tryb awaryjny, ten drugi raz z bledem 575. Sztanga przyy dodawaniu gazu rusza sie w zakresie max 5mm-wiec za malo. Sprawdzalem podcisnieniowym urządzonkiem gruche i przy cisnieniu 1 bara

sztanga ruszala sie dalej na tak malym zakresie.. Wiec albo geometria do czyszczenia albo za malego cisnienia

uzylem do sprawdzenia gruszki? Jakies sugestie, rady? Jestem juz umowiony na czyszczenie turbiny ale moze jeszcze da sie to odwolac?

 

Dziwne jest to ze auto jako tako ciagnie jesli oczywiscie nie jest w awaryjnym. Wczesniej jezdzilem troszke mocniejszym, lzejszym, autkiem w benzynie wiec to od poczatku wydawalo mi sie mulem wiec ciezko mi powiedziec czy normalnie przyspiesza.

 

A, VAGiem autko dzis zbadam. Mialem natomiast dostep do innego urzadzenia diagnostycznego i niepokojacy byl pomiar Cisnienia doladowania. Mianowicie Albo cisnienie po odpuszczeniu gazu zostawalo przez jakis czas na wysokim poziomie albo bylo wyzsze od zadanego - i ten fakt utwierdza w przekonaniu ze to moze jednak wina zasyfionej turbinki

 

 

W jakim położeniu masz sztangę ? jeżeli jest podciągnięta do góry to kierownice są zapieczone jeżeli jest na samym dole to niema podcienienia ale ty masz je na 100% zapieczone skoro mówisz że rękom idzie tylko 5mm błąd 575 za duże ciśnienie w kolektorze ssącym wskazuje na to że sztanga podciągnięta ile będziesz płacił za czyszczenie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiec albo geometria do czyszczenia albo za malego cisnienia

uzylem do sprawdzenia gruszki? Jakies sugestie, rady? Jestem juz umowiony na czyszczenie turbiny ale moze jeszcze da sie to odwolac?

 

Czyszczenie turbiny to optymalne rozwiązanie. Jak chcesz podziadować albo przełożyć czyszczenie na jakiś czas to możesz rozruszać łopatki turbiny bez demontażu. Gdzieś na forum był opis. W skrócie to wtrysk nafty do turbiny i ręczne rozruszanie sztangi.

U mnie pomogło na 4000 km, i znowu sztanga się klinuje. Co do wartości podciśnienia, to strzykawka 160ml podpięta pod gruszkę skutecznie przesuwa sztangę w całym zakresie. I to jest też sposób na krótkotrwałą reanimację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn jesli sie okaze ze to turbina to napewno bedzie rozbierana i czyszczona do porzadku. Na ile pomoze-zobaczymy.

Narazie stosuje srodki dorazne z racji braku funduszy na regenerowana turbinke.

Sztanga w polozeniu hm, nie wiem tak szczerze. Rusza sie w dol tylko.

Zaraz ruszam w podroz z VAGiem, wiec niedlugo wkleje tu logi i to moze rozjasni sprawe.

 

up.

Przy robieniu logow, na kazdym pomiarze wszystkich grup dynamicznych zlapalem tryb

awaryjny. 3,100 RPM - 3300 RPM na tym zakresie obrotow odcinalo. Zaraz podrzuce komplet

logow.

 

up. 2

Po przejrzeniu calego topicu nie znalazlem odpowiedzi na pytanie co z turbina po czyszczeniu?

Czy cos trzeba przesmarowac gdy jest rozebrana, czy zlozyc i dopiero ? Jak dokladnie wyglada ta sprawa?

Edytowane przez zlkwow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LOGI DYNAMICZNE:

Log (0 - 000)

Log (1 - 008)

Log (2 - 010)

Log (3 - 011)

Log (4 - 004)

Log (5 - 001)

Log (6 - 003)

 

BASIC:

Log (0 - 011)

Log (1 - 003)

Log (2 - 004)

Log (3 - 000)

 

STATYCZNE:

Log (0 - 000)

Log (1 - 002)

Log (2 - 007)

Log (3 - 013)

Log (4 - 012)

Log (5 - 014)

Log (6 - 018)

Log (7 - 023)

Log (8 - 003)

Log (9 - 004)

 

Przy wszystkich dynamicznych przeszlo w awaryjny, blad 575. Wtedy

Silnik wylaczalismy, kasowanie bledow i kolejna grupa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo do czyszczenia

A tak po za tym to termostat kwalifikuje się do wymiany i kąt wtrysku w BS masz za późny, przyśpiesz go do wartości 49-51

 

---------- Dodano o 22:00 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:58 ----------

 

Jak chcesz podziadować albo przełożyć czyszczenie na jakiś czas to możesz rozruszać łopatki turbiny bez demontażu. Gdzieś na forum był opis. W skrócie to wtrysk nafty do turbiny i ręczne rozruszanie sztangi.

 

Łap http://forum.vw-passat.pl/threads/126815-Srodek-do-czyszczenia-turbin-i-egr-prawda-i-mity

 

---------- Dodano o 22:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:00 ----------

 

LOGI DYNAMICZNE:

Log (0 - 000)

Log (1 - 008)

Log (2 - 010)

Log (3 - 011)

Log (4 - 004)

Log (5 - 001)

Log (6 - 003)

 

BASIC:

Log (0 - 011)

Log (1 - 003)

Log (2 - 004)

Log (3 - 000)

 

STATYCZNE:

Log (0 - 000)

Log (1 - 002)

Log (2 - 007)

Log (3 - 013)

Log (4 - 012)

Log (5 - 014)

Log (6 - 018)

Log (7 - 023)

Log (8 - 003)

Log (9 - 004)

 

Przy wszystkich dynamicznych przeszlo w awaryjny, blad 575. Wtedy

Silnik wylaczalismy, kasowanie bledow i kolejna grupa.

 

Wklej te logi tu http://forum.vw-passat.pl/forums/79-Analizy-logow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a odkręć gruszkę i zobacz jak się sama na podciśnieniu porusza, to rozwiąże twoje rozterki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po czym wnioskujesz ze termostat do wymiany? Statyczne byly robione na okolicy 75C

Na zewnatrz bylo dosyc zimno i temp spadala szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przejrzeniu calego topicu nie znalazlem odpowiedzi na pytanie co z turbina po czyszczeniu?

Czy cos trzeba przesmarowac gdy jest rozebrana, czy zlozyc i dopiero ? Jak dokladnie wyglada ta sprawa?

 

Broń Boże niczym jej nie smaruj ani jak jest rozebrana ani jak ją złożysz, ewentualnie śrubki możesz poskręcać na smar bądź pastę miedzianą czy aluminiową. Wszystko masz podane na pierwszej stronie wątku, a niżej to samo ale z innego forum, widać tam jak powinna być doczyszczona

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=373199

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę kolego udało mi się znaleźć tą mufę tak to wygląda i ta cieńsza strona idzie w turbo a w tą grubszą wchodzi rurka.

 

 

[ATTACH=CONFIG]90949[/ATTACH]

Witam! Czy ma ktoś może wymiary tej podkładki miedzianej bo zgubiłem ją przy demontażu, zastąpiłem ją inną dobraną "na oko" ale sączy mi się olej na wejściu do turbo.

Edytowane przez przemekgo_vw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolego spek narazie turbinka po czyszczeniu śmiga jak trzeba bez żadnych problemów,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy przymierzam się do wymiany turbinki bo moja puszcza olej

powiedzcie mi jakie część sa potrzebne do wymiany(uszczelki,śruby,itp.)przy okazji będę chciał wyczyścić dolot i EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duzo masz oleju na dolocie? Bo z odmy tez cieknie olej :) A jak sie bierzesz za czyszczenie egr to gdzies juz byl temat (lub w googlach sobie wpisz :) ) tam masz wszystko podane ze zdjeciami :) Troszke sobie rece uwalisz przy czyszczeniu :P no i wiadomo nowe uszczelki do kupienia tylko nie w ASO . Najlepiej wziasc stare i do sklepu z nimi bo w 1 dzien z tym nie zrobisz .

A przy turbinie to chyba jest tylko uszczelka na laczeniu z katalizatorem i na odprowadzeniu oleju . No i pewnie ci sie urwie przewod doprowadzajacy olej no i nowe 3 nakretki laczace turbo z kolektorem wydechowym (tylko dobre najlepiej o najwyrzszych nominalach )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Duzo masz oleju na dolocie?
na jak auto stoi na kostce to znaczy miejsce postoju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czy dużo masz oleju w rurce idącej IC z turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , dodam od siebie , mialem od poczatku gdy kupilem paska 3 lata temu takie cos ze gdy ruszam musze delikatnie przygazowac , wymieniony byl w trakcie zaworek sterujacy kierowniczki chyba n75 , auto zawsze i wszedzie jechalo jak trzeba , oprucz ruszania gdzie trzeba bylo lekko go przygazowac , dzis wymienilem zawor recyrkulacjii spalin i co sie okazuje teraz rusza sam z miejsca nie musze dawac gazu by jechal z jedynki , a gdy mu dodam gazu wciska w fotel , to tak dla potomnych by czasem wiedzieli co sprawdzac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale czy dużo masz oleju w rurce idącej IC z turbo?
na właśnie z łączenia przewodu z wejściem do IC kapie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo turbo puszcza już olej albo nie jest go tak dużo, coś tam zawsze będzie. Sprawdz czy nie masz za dużo oleju nalane do silnika. Ja nalalem trochę za dużo i tamtędy leciał i auto kopcilo, sciagnalem trochę oleju przez rurke od bagnetu i wszystko ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyciagnij przewod poprowadzajacy powietrze do turbo i przewod od odmy (one sa polaczone ) wyczysc je . zaloz i przejedz sie . potem znowu wyciag i zobacz jak wygladaja od srodka . olej pozostawi slad . i uwidzisz z kad leci olej :) . i wymien opaski bo juz nietrzymaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności