Skocz do zawartości
mendoza27

problem z odpaleniem, biały dym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam (a raczej kolega ma) problem z odpaleniem auta. Jest to golf 1.9 tdi 90 KM 94r. Gdy były mrozy nie było szans. Teraz gdy jest ok.-2 pali ale po bardzo długich męczarniach ( ok.3 kręcenia rozrusznikiem po 20 sek. każde). Objaw jest taki że jak kręci to kręci,kręci i nic i po kolejnym razie zaczyna wchodzić na obroty ale nie do końca (ok.400) i pali bardzo nierówno (nie na wszystkie gary).Po około 15 sek. wchodzą do pracy wszystkie cylindry i jest ok. Jak się trochę rozgrzeje pali bez problemu. Dodam jeszcze że w czasie odpalania jak i już po zaskoczeniu przez wszystkie gary z rury wydobywa się biały dym, i po około 30 sek. jest ok. Pomóżcie koledzy bo gość nie ma internetu ani pojęcia o dieslu i prosił mnie żebym na naszym forum zarzucił ten temat. Z góry dziękuję za podpowiedzi i rady co jest przyczyną.

Edytowane przez mendoza27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takich wypadkach w każdym dieslu zaczyna się od tego samego- sprawdzić świece żarowe, wtryski, kompresję na wszystkich cylindrach. Napewno dużo na ten temat znajdziesz na FAQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem i niestety nic pomocnego nie znalazłem. Świece są ok. nie wiem tylko jak z wtryskami i kompresją. Ale dzięki za lekkie naprowadzenie na odpowiedni kierunek.Proszę o więcej podpowiedzi co może być przyczyną.

Edytowane przez mendoza27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biały "dym" zaraz po odpaleniu zimnego silnika (każdego) to norma- spaliny wyganiają wodę, która skropliła się podczas stygnięcia wydechu. Jeśli dymi na biało podczas jazdy z rozgrzanym silnikiem- padła uszczelka pod głowicą, na któryś cylinder dostaje się płyn chłodnicowy. Powoduje też kłopoty z rozruchem. Ale piszesz że zanika w miarę rozgrzewania motoru, więc raczej nie to. Może zasyfiony filtr paliwa? Mój stary kiedyś w B2 1,6D miał tak że "na minusie" silnik działał dobrze dopiero po dłuższej jeździe. Mechaniory- burzymury rozkładały ręce. Po wymontowaniu z baku smoka okazało się że końcówka jest zasyfiona parafiną, a na dnie baku pod paliwem jest lodowisko. Może wkład filtra powietrza jest mocno zabrudzony, lub mokry? Koledze w "Tolku" kiedyś zaciągnęło wodę na filtr, przy dodatniej temperaturze kopcił, jak wziął mróz całkiem zamilkł. Szukajcie najpierw banalnych przyczyn np.: paliwo, a becalowanie mechaniorom zostawcie na koniec:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niech kolega sprawdzi czy czasem układ paliwowy mu się czasem nie zapowietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moim zdaniem to wtryski albo może robił coś z rozrządem bo biały dym to nie spalona mieszanka paliwa więc nie ma zapłonu a pompa podaje ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.....bo biały dym to nie spalona mieszanka paliwa .....

niekoniecznie bo niewłaściwa mieszczanka wynikła z minimalnej ilości dostarcanego paliwa też powoduje biały dym. Wiem z własnego doświadczenia (kiedyś cofało mi sie paliwo przez nieszczelny filter i też miałem takie objawy)

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź ustawienie rozrządu i kąt wtrysku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie kiedyś w golfie... Proponuję jeszcze raz dokładnie przyjrzeć się świeczkom żarowym....

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Więc kończę temat i opisuję problem. Okazało się że koleś wymieniał rozrząd u zwykłych "papudroli" i goscie zle założyli koło (tylko na skręcenie bez sklejenia) i pasek rozrządu sobie przeskakiwał , czyli rozrząd się "przestawił". Efektem tego;

zarżnięty rozrusznik ( i tak długo wytrzymał nas tyle kręcenia)

do wymiany poduszki (pod skrzynią i pod silnikiem bo jak już po długim kręceniu odpalił 3xpo ok.1 min. to na początku strasznie nim telepało)

do wymiany przekaznik grzania świec (chyba padł po tylu kolejnych długich grzaniach)

padnięty akumulator ( no bo ile można)

Panowie apeluję gdy coś sie dzieje z autem (lub silnikiem) nie liczcie jak mój kolega że "jeszcze poczekam bo może to przez mróz" lub "jak się zrobi cieplej to to sprawdzę. Koszty takich przemyślań są wielkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem. u mnie siedziala 1 świeca i na postoju paliwo z filtra wracało do baku. zamontowalem zaworek kierunkowy i od tamtej pory pali jak marzenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcnhash

witam macie problem np; rano odpalić samochód bo kreci kreci a potem biały dym miałem z tym taki sam problem to jest ustawienie zapłonu na komputerze daje 100% zapali od pierwszego koma jak się ustawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie.

 

Mam cieknący wtrysk jeden (poci się delikatnie)

 

Podczas jazdy ze stałą prędkością nic się nie dzieje (przynajmniej ja nie widzę w tylnym lusterku) natomiast przy przyspieszaniu bardziej zdecydowanym zdaża się zakopcić na biało solidniej.

 

Moje pytanie czy jest to normalne bo np. silnik nie spala paliwa, bo wtrysk się poci czy uszczelka pod głowicą?

 

Dodam, że coś takiego dzieje się bardziej na ciepłym.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość scott110

witam.Ja mam passata b5 po lifcie 2004.mam problemy przy odpaleniu i jak odpali to puszcza dym z wydechu i drży silnik przez jakies 3 minuty pozniej jest ok a nastepnie jak jade na autostradzie i wciskam gaz do dechy to przerywa chwilami.czy to pompowtryski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam bardzo podobny problem z moim 1z. Problemy z odpalaniem - im zimniej tym trudniej go zapalić. Jak już zapali to leci biały dym i śmierdzi paliwem. Trzeba go długo kręcić a czasem jedyne wyjście to samostart. Świece grzeją - są nowe, paliwo sie nie cofa, zaworek trzyma, ukłąd sie nie zapowietrza, wtrysk sterujący ma oporność 92 czyli prawidłową bo mięści sie pomiędzy 90-110. Dwa dni wcześniej naprawiałem zimne luty w alarmie fabrycznym wdł opisu jaszzcura z forum golfa, bo silnik lubił przez to sam zgasnąć. Przed tym palił w porządku, choć zdarzyło mu sie na zimnym dłużej pobujac przy 500 obr/min ale nie było z nim problemów. A po naprawie alarmu wogóle nie chce palić. Czy na zimnym czy na ciepłym, na ciepłym nawet gorzej, chyba że odepne czujnik temperatury żeby świece zagrzały to zapali na ciepłym. Zauważyłem jeszcze że jak nim jade na biegu i zdejme noge z gazu i za chwile nacisne gaz z powrotem to niema reakcji, tylko wtedy wydobywa sie biały dym z wydechu, i wtedy musze wrzucić na luz, on sie pozbiera, złapie wolne i z powrotem można jechać. Oleju nie spala ani grama, moc ma super, jak zawsze, płynu chłodniczego też nie ubywa. Zamieszczam logi z TDI Timing, logi robione przy temp. silnika 70 C. Wtryski do wymiany? Pomóżcie prosze bo bez auta jak bez ręki ;)

VW.jpg

Edytowane przez jasiok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam bardzo podobny problem z moim 1z. Problemy z odpalaniem - im zimniej tym trudniej go zapalić. Jak już zapali to leci biały dym i śmierdzi paliwem. Trzeba go długo kręcić a czasem jedyne wyjście to samostart. Świece grzeją - są nowe, paliwo sie nie cofa, zaworek trzyma, ukłąd sie nie zapowietrza, wtrysk sterujący ma oporność 92 czyli prawidłową bo mięści sie pomiędzy 90-110. Dwa dni wcześniej naprawiałem zimne luty w alarmie fabrycznym wdł opisu jaszzcura z forum golfa, bo silnik lubił przez to sam zgasnąć. Przed tym palił w porządku, choć zdarzyło mu sie na zimnym dłużej pobujac przy 500 obr/min ale nie było z nim problemów. A po naprawie alarmu wogóle nie chce palić. Czy na zimnym czy na ciepłym, na ciepłym nawet gorzej, chyba że odepne czujnik temperatury żeby świece zagrzały to zapali na ciepłym. Zauważyłem jeszcze że jak nim jade na biegu i zdejme noge z gazu i za chwile nacisne gaz z powrotem to niema reakcji, tylko wtedy wydobywa sie biały dym z wydechu, i wtedy musze wrzucić na luz, on sie pozbiera, złapie wolne i z powrotem można jechać. Oleju nie spala ani grama, moc ma super, jak zawsze, płynu chłodniczego też nie ubywa. Zamieszczam logi z TDI Timing, logi robione przy temp. silnika 70 C. Wtryski do wymiany? Pomóżcie prosze bo bez auta jak bez ręki ;)

Na 1 bloku masz zero? to są obroty i powinno być około 40, także blok 4 dawka powinna być 15-30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli - wtryski walnęły, czy wystarczy coś skorygować przez VAGA ? Aha zapomniałem dodać - gdy klikam na TDI Timing w VAGu, w momencie jak wyskakuje tabela gaśnie silnik. To normalne ?

Edytowane przez jasiok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli - wtryski walnęły, czy wystarczy coś skorygować przez VAGA ? Aha zapomniałem dodać - gdy klikam na TDI Timing w VAGu, w momencie jak wyskakuje tabela gaśnie silnik. To normalne ?

wydaje mi się że masz to samo co ja (objawy prawie te same) masz zły kąt wtrysku. Przy 70 stopniach punkt w tdi timing powinieneś mieć dużo wyżej. Byłoby to prawie ok gdyby to było przy 90*C.

Ja ustawiałem to tak:

- rozgrzałem silnik do 90*C

- zdjąłem górną osłonę rozrządu.

- poluzowałem śruby (cztery) tak aby móc ją poruszać wg jej osi ale nie za bardzo aby nie przesuwała się pod wpływem pracy silnika.

- wyciągnąłem laptopa pod maskę

- tak abym mógł obserwować zmiany

- przesunołem górę pompy w stronę silnika tak aby w Basic Setinings -> grupa 00 drugie pole powinno wynosić 50 (ważne sprawdzamy w „Basic Setings” a nie w „Measuring Blocks”)

Potym zabiegu odpalanie powinno wrócić do normy.

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm, spróbuje jak sie może troche ociepli. A w VAGu nie da sie wogóle skorygowac jakoś kata wtrysku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności