Skocz do zawartości
Gość bodek_

hamulec elektromechaniczny - upewniam sie jak powinien dzialac

Rekomendowane odpowiedzi

witam

jak masz zapięte pasy wszystko działa automatycznie auto nie cofa się

inaczej jest jak ruszasz bez pasów musisz nadusić hamulec nożny i wcisnąć przycisk hamulca postojowego i auto rusza a to czy się cofnie czy zadusi silnik zależy już od twoich umiejętności

Andrzej :eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej,

 

no i widze, ze znowu mi namieszaliscie - adamq,wazzi,matsil pisza zupelnie cos innego niz ustalilismy na poczatku. Jak to w koncu jest? Czy to moze przypadkiem znowu odzywaja sie osoby ktore maja ten hamulec popsuty?

Czy moj opis na poczatku tego watku byl poprawny czy nie? To przeciez proste pytanie... Czy Musze naciskac jakies przyciski, wzglednie hamulec "nozny" by zwolnic hamulec elektromech? Czy faktycznie jest roznica miedzy ruszaniem po pierwszym zapaleniu silnika a ruszaniem np w korku pod gorke?

 

Pozdrawiam,

B.

 

Ja też przed odebraniem auta nie byłem całkiem pewnien jak działa to ustrojstwo ale w końcu podjechałem do dealera i poprosiłem o pokazanie tego 'na żywo'. To najlepsza metoda. Usiąść i pobawić się. W 2 minuty załapiesz jak to działa. Dużo szybciej niż nasze zawikłane czasem opisy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej,

 

no i widze, ze znowu mi namieszaliscie - adamq,wazzi,matsil pisza zupelnie cos innego niz ustalilismy na poczatku. Jak to w koncu jest? Czy to moze przypadkiem znowu odzywaja sie osoby ktore maja ten hamulec popsuty?

Czy moj opis na poczatku tego watku byl poprawny czy nie? To przeciez proste pytanie... Czy Musze naciskac jakies przyciski, wzglednie hamulec "nozny" by zwolnic hamulec elektromech? Czy faktycznie jest roznica miedzy ruszaniem po pierwszym zapaleniu silnika a ruszaniem np w korku pod gorke?

 

Pozdrawiam,

B.

 

Bodku zasada działania jest zupełnie prosta. Opiszę to w ten sposób:

a) zajmujesz miejsce za kierownicą

b) zapinasz pas

c) włączasz silnik

d) wrzucasz bieg

e) jedziesz

i niczym sie nie przejmujesz tylko bezwzglednie nie opuszczaj punktu b

jak stoisz w korku pod górę:

zatrzymujesz samochód:

pomijasz punkt a; punkt b cały czas aktualny:)

c) wciszkasz przycisk hamulca ręcznego (jak masz auto-hold pomijasz ten punkt)

gdy możesz jechać punkt d i e

Samochód trzeba poznać i się do tego przyzwyczaić albowiem gdy:

a) nie masz zapiętych pasów to musisz go wyłączyć ręcznie wduszając jednoczesnie zasadniczy

b) dopadnie Cię tzw złosliwość rzeczy martwych tzn zablokuje się i nie chce ruszyć pomimo zapiętych pasów wduszasz hamulec zasadniczy wyłączasz przycisk pomocniczego

Na razie nic innego mi nie przychodzi do głowy ( koledzy uzupełnią):D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Żeby zwolnić hamulec ręczny przyciskiem na lewo od kierownicy musi być wciśnięty hamulec nożny. Działa niezależnie od zapięcia pasów.

2. Jeśli jest zapięty pas bezpieczeństwa, to ruszając nie trzeba zwalniać hamulca ręcznego - zwolni się automatycznie. Wystarczy dodawać gazu i puszczać sprzęgło. Jeśli nie ma zapiętego pasa - ręczny nie zwolni się automatycznie i auto nie ruszy.

3. Auto-hold - po zatrzymaniu auta, hamulec ręczny zaciągnie się automatycznie jeśli auto zacznie się staczać. Zasady zwalniania tak jak w punktach 1 i 2.

4. Auto-hold można wyłączyć przyciskiem na konsoli środkowej i będzie to działać jak bez Auto-hold, czyli na nierównym trzeba trzymać wciśnięty hamulec nożny, albo wcisnąć przycisk na lewo od kierownicy.

 

Proponuję wydrukować sobie, zabrać do samochodu i wypróbować.

Edytowane przez Elwood B.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna zabawka tylko stwarza problemy gdy chcesz sobie wymienić zużyte klocki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Żeby zwolnić hamulec ręczny przyciskiem na lewo od kierownicy musi być wciśnięty hamulec nożny. Działa niezależnie od zapięcia pasów.

 

 

u mnie postojowy można także zwolnić przyciskiem na lewo od kierownicy - bez zapiętych pasów - po lekkim dodaniu gazu; nie ma więc szans, aby autko się stoczyło. aha.. nie mam auto holda.

 

pewno wiadomo, ale warto przypomnieć jeszcze jedną funkcję hamulca postojowego - gdyby zawiodły zasadnicze hamulce, to przytrzymanie wciśniętego postojowego uruchamia hamowanie awaryjne.

Edytowane przez cniedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fajna zabawka tylko stwarza problemy gdy chcesz sobie wymienić zużyte klocki

 

Wystarczy tylko otworzyć, zamknąć i skalibrować zaciski VAGiem/VASem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystarczy tylko otworzyć, zamknąć i skalibrować zaciski VAGiem/VASem :)

 

No właśnie.................................

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewno wiadomo, ale warto przypomnieć jeszcze jedną funkcję hamulca postojowego - gdyby zawiodły zasadnicze hamulce, to przytrzymanie wciśniętego postojowego uruchamia hamowanie awaryjne.

 

Tego właśnie nie jestem pewien... Jak wynika z moich prób - gdy wcisnę przycisk hamulca - auto jest hamowane za pomocą wszystkich 4 kół - działa także ABS. Chyba ESP hamuje wtedy auto. Ale co w przypadku np. całkowitej utraty lub zagotowania płynu? W czasie hamowania awaryjnego powinien wg. mnie działać siłownik hamulca ręcznego a tak nie jest. Ręczny zaciąga się dopiero poniżej chyba 6km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tego właśnie nie jestem pewien... Jak wynika z moich prób - gdy wcisnę przycisk hamulca - auto jest hamowane za pomocą wszystkich 4 kół - działa także ABS. Chyba ESP hamuje wtedy auto. Ale co w przypadku np. całkowitej utraty lub zagotowania płynu? W czasie hamowania awaryjnego powinien wg. mnie działać siłownik hamulca ręcznego a tak nie jest. Ręczny zaciąga się dopiero poniżej chyba 6km/h.

 

Tez tak mi się wydaje. Próbowałam na śniegu przetestować ręczny podczas szybszej jazdy (ok 40 km/h) i w/g mnie działał on tak szybko że nie możliwym jest aby siłownik w tym czasie tak szybko się włączył.

Być może powyżej określonej prędkości przycisk uruchamia hamulce zasadnicze a nie tylko tył.:(

Edytowane przez ex67

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powyzej 20km/h hamuje calym ukladem a nie tylko tylem, juz nie raz bylo o tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie postojowy można także zwolnić przyciskiem na lewo od kierownicy - bez zapiętych pasów - po lekkim dodaniu gazu; nie ma więc szans, aby autko się stoczyło. aha.. nie mam auto holda.

 

U mnie też tak działa. Nie wiedziałem o tej opcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności