Skocz do zawartości
Gość bodek_

hamulec elektromechaniczny - upewniam sie jak powinien dzialac

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bodek_

Czesc,

 

Mam nadzieje, ze nie bedziecie mi mieli za zle ale przeczytalem juz wszystkie watki na forach polskich,angielskich itd i dalej mam lekki metlik na ten temat - kazdy pisze cos innego. Wlasnie rozgladam sie za pasatem B6 2.0 TDI 140 z RECZNA skrzynia BEZ auto-hold i wydaje mi sie ze wlasciciel modelu ktory ogladalem chce mnie lekko przewiezc (kto wie moze nieswiadomie).

Prosze o potwierdzenie czy reczny hamulec przy starcie pod gore powinien sie zachowac nastepujaco BEZ funkcji auto-hold (prosze miec litosci i nie umieszczac komentarzy o tym jak dziala to z auto-hold, prosze nie pisac jak to dziala w automacie :-)):

1. zapinam pas bezp.

2. odpalam samochod, przycisk parking brake jest wlaczony.

3. wciskam sprzeglo, wrzucam jedynke

4. puszczam powoli sprzeglo, dodaje lekko gazu (zakladam ze nie naciskam zadnych przyciskow/od samego poczatku nie trzymam nogi na hamulcu noznym ani przez chwile)

5. hamulec elektromechaniczny samoczynnie sie dezaktywuje i jade

 

annex: rozumiem ze passat nie powinien rowniez zsunac sie do tylu.

 

Z gory dziekuje za pomocne odpowiedzi :-)

 

Pozdrawiam,

Bogdan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czesc,

Prosze o potwierdzenie czy reczny hamulec przy starcie pod gore powinien sie zachowac nastepujaco BEZ funkcji auto-hold (prosze miec litosci i nie umieszczac komentarzy o tym jak dziala to z auto-hold, prosze nie pisac jak to dziala w automacie :-)):

1. zapinam pas bezp.

2. odpalam samochod, przycisk parking brake jest wlaczony.

3. wciskam sprzeglo, wrzucam jedynke

4. puszczam powoli sprzeglo, dodaje lekko gazu (zakladam ze nie naciskam zadnych przyciskow/od samego poczatku nie trzymam nogi na hamulcu noznym ani przez chwile)

5. hamulec elektromechaniczny samoczynnie sie dezaktywuje i jade

 

annex: rozumiem ze passat nie powinien rowniez zsunac sie do tylu.

Prawda.

Ruszając do tyłu czy do przodu (warunek zapięte pasy) ręczny się zdeaktywuje.

Natomiast czy się stoczy w przypadku ruszania pod góre zależy od kierowcy.:P

 

pozdr,

TC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hamulec nie puści, jeśli przy ruszaniu nie wciśniesz przycisku. Tak przynajmniej dziala to w naszym B6 z manualną skrzynią bez auto hold.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bodek_

DZIEKI! O to wlasnie mi chodzilo :-) Teraz inna kwestia, rozumiem ze jest to jeden ze slynnych 'baboli' b6 - ile kosztuje naprawa czegos takiego i co idzie zazwyczaj do wymiany? samochod bardzo mi sie poza tym podobal i mysle, zeby moze stargowac sprzedawce w dol i jednak wziac to auto.

 

Pozdrawiam,

B.

--- scalone ---

@TC dzieki bylo do Ciebie

 

@ormowiec

 

wlasnie to mialem na mysli mowiac ze mam metlik, ale jezeli TC ma racje to polecam wizyte w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hamulec nie puści, jeśli przy ruszaniu nie wciśniesz przycisku. Tak przynajmniej dziala to w naszym B6 z manualną skrzynią bez auto hold.

 

U mnie hamulec właśnie puści bez przyciskania przycisku jeśli masz zapięte pasy (jak to było już wspomniane wyżej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam u mnie tez tak jest ze musisz miec zapiete pasy zeby chamulec puscil , bez zapietago pasa trzeba nacisac przycisk recznego i wcisac hamulec jak dobrze pamietam :)

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie tak jak koledzy na górze. Samochod nie zjedzie ani milimetr . Świetny hamulec dla "anty" speców od ruszania pod góre:)

ormowiec-nie wiem co ma tu zalezec od kierowcy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozumiem ze jest to jeden ze slynnych 'baboli' b6 - ile kosztuje naprawa czegos takiego i co idzie zazwyczaj do wymiany? samochod bardzo .

To nie jest babol w B6 są większe :)

Mi czasami nie chciał odpuszczać powodem był wadliwy wyłącznik. Wymiana na gwarancji w ASO 10 min roboty.

 

hamulec nie puści, jeśli przy ruszaniu nie wciśniesz przycisku. Tak przynajmniej dziala to w naszym B6 z manualną skrzynią bez auto hold.

Jak zapniesz pasy to puści. I nie ważne czy jedziesz do przodu czy cofasz na parkingu.

 

nie wiem co ma tu zalezec od kierowcy?

To raczej do mnie ;)

Jak kierowca da za mało gazu to zgaśnie i się ztoczy bo ręczny już puścił. (przerabiałem z żoną )

 

pozdr,

TC

Edytowane przez TC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bodek_

Jak zapniesz pasy to puści. I nie ważne czy jedziesz do przodu czy cofasz na parkingu.

 

To raczej do mnie ;)

Jak kierowca da za mało gazu to zgaśnie i się ztoczy bo ręczny już puścił. (przerabiałem z żoną )

 

pozdr,

TC

 

mi raczej chodzilo o to, ze wyczytalem na jakims angielskim forum ze czasami przy starcie pod gorke mimo, ze wszystko zrobisz tak jak nalezy to auto i tak robi obsuwe przez chwile i dopiero po chwili zaskakuje i jedzie do przodu - moze byc dosc niebezpieczne jezeli ktos ci siedzi na tylku, dlatego chcialem sie dowiedziec czy tez macie takie doswiadczenia z niechlubnym hamulcem z b6. chociaz z drugiej strony mozliwe, ze byly to wrazenia posiadaczy automatow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Xawierek

Ostatnio kupowałem przycisk recznego bo padł - cena ~80zł bo ma w sobie troche elektroniki.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mi raczej chodzilo o to, ze wyczytalem na jakims angielskim forum ze czasami przy starcie pod gorke mimo, ze wszystko zrobisz tak jak nalezy to auto i tak robi obsuwe przez chwile i dopiero po chwili zaskakuje i jedzie do przodu - moze byc dosc niebezpieczne jezeli ktos ci siedzi na tylku, dlatego chcialem sie dowiedziec czy tez macie takie doswiadczenia z niechlubnym hamulcem z b6. chociaz z drugiej strony mozliwe, ze byly to wrazenia posiadaczy automatow.

 

 

Z tym niechlubnym to już przesadziłeś, w sumie w połaczeniu z auto-hold lub nawet bez niego jest to sprytne urządzonko i co najważniejsze nie ma wajchy obok łokcia. Jak masz sprawną prawą nogę i trochę refleksu to już w ogóle nie widzę problemu. Może zdarzyło mi się coś takiego o czym piszesz ale to właśnie w połączeniu z auto-holdem np. podczas postoju na światłach (zadziałał z pewnym opóźnieniem lub trzeba było przycisnąć nozny hamulec).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie jest babol w B6 są większe :)

Mi czasami nie chciał odpuszczać powodem był wadliwy wyłącznik. Wymiana na gwarancji w ASO 10 min roboty.

 

 

Jak zapniesz pasy to puści. I nie ważne czy jedziesz do przodu czy cofasz na parkingu.

 

 

To raczej do mnie ;)

Jak kierowca da za mało gazu to zgaśnie i się ztoczy bo ręczny już puścił. (przerabiałem z żoną )

 

pozdr,

TC

kolego bylo powiedziec do żony "gaz do dechy kochanie" :) a nie

no mi sie nie zdazylo zeby pod górke zgasł ale na plaskim moze z raz ale nawet nie zobaczylem ze sie stacza bo odruchowo nacisnąłem hamulec nożny:)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jurekszp

Nie Smiejcie się, ale jak go się wyłącza normalnie?Mam pierwszy raz z tym kontakt i nie zawsze mi odpuści jak wciskam sprzęgło i hamulec i próbuję go wyłączyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamulec ten wyłącza się poprzez przytrzymanie hamulca oraz naciśnięcie przycisku hamulca postojowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo jak ruszasz (czyli czujesz ze auto sie juz podnosi) to wduszasz przycisk i tez puszcza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie Smiejcie się, ale jak go się wyłącza normalnie?Mam pierwszy raz z tym kontakt i nie zawsze mi odpuści jak wciskam sprzęgło i hamulec i próbuję go wyłączyć.

Tak jak koledzy powyżej napisali, dodatkowo masz przecież informacje wypisane na komputerze. Jak będziesz chciał na siłę ruszyć poda, że musisz zwolnić ręczny, jak będziesz przyciskał przycisk bez pedału hamulca, też napisze, żeby go wcisnąć i dodatkowo zaświeci się zielona kontrolka z butem. To jest bardzo przyjazne auto :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek124

Witam

U mnie działa to tak że po pierwszym uruchomieniu samochodu przycisk trzeba nacisnąć żeby ruszyć (oczywiście przy naciśniętym hamulcu). Jak już się jedzie i po zatrzymaniu stoi pod górkę to po jego naciśnięciu i włączeniu jedynki sam puszcza i nie mam czegoś takiego jak auto hold.

Piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Jak już się jedzie i po zatrzymaniu stoi pod górkę to po jego naciśnięciu i włączeniu jedynki sam puszcza i nie mam czegoś takiego jak auto hold.

Piotrek

 

Zgadza się. Tak właśnie działa 'ręczny' w pasku. Auto hold różni się dodatkowo tym, że sam zahamuje auto gdy zacznie ci się staczać z górki (do przodu lub do tyłu) i tym, że nie działa na bazie ręcznego tylko ESP blokuje koła. Dodatkowo jak zatrzymasz się np. na skrzyżowaniu to samochód jest automatycznie zahamowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bodek_

Hej,

 

no i widze, ze znowu mi namieszaliscie - adamq,wazzi,matsil pisza zupelnie cos innego niz ustalilismy na poczatku. Jak to w koncu jest? Czy to moze przypadkiem znowu odzywaja sie osoby ktore maja ten hamulec popsuty?

Czy moj opis na poczatku tego watku byl poprawny czy nie? To przeciez proste pytanie... Czy Musze naciskac jakies przyciski, wzglednie hamulec "nozny" by zwolnic hamulec elektromech? Czy faktycznie jest roznica miedzy ruszaniem po pierwszym zapaleniu silnika a ruszaniem np w korku pod gorke?

 

Pozdrawiam,

B.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy jesteś na wzniesieniu, czy też na prostej drodze. Hamulec działa tak:

 

-Trzymam hamulec (nożny), następnie naciskam na przycisk hamulca postojowego i on się zwalnia. Nie muszę wtedy zapinać pasów, działa niezależnie. Gdy nie nacisnę hamulca nożnego, pojawia się informacja na MFA oraz zapala się kontrolka przytrzymania hamulca (zielona).

-Zapinam pasy, wrzucam bieg, następnie dodaję gazu (ok 2000obr/min) i puszczam sprzęgło, hamulec sam się wyłącza. Nie muszę do tego używać hamulca nożnego,

-Gdy puszczam sprzęgło i zapomnę wyłączyć hamulca (mam niezapięte pasy), sprzęgło zaczyna "brać" i gdy nie nacisnę tego przycisku, to silnik zgaśnie, a gdy nacisnę to hamulec się zwolni (z opisu Wazzi'ego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności