Skocz do zawartości
alex_id

dziwne wibracje i drżenie 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie. Piszę tylko z informacją, że moja plecionka nadal się spisuje doskonale, a prawie minął już rok od szopki z wspawaniem. :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem z wibracjami, a mianowicie zaraz po wymianie rozrzadu tak miedzy 1000 - 2000 obr samochod wchodzi w wibracje, mam wrazenie ze cos nie bylo dokrecone ale pojechalem do tego mechanika ktory wymienial mi rozrzad, grzebal sie przy nim z 1,5 godz i nic nie znalazl. na koniec powiedzial mi ze mam wyrobiony napinacz paska alternatora, czy to moze byc to? dodam jeszcze ze poduszki pod skrzynia sa raczej do wymiany. co radzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dodam jeszcze ze poduszki pod skrzynia sa raczej do wymiany.

sam sobie odpowiedziałeś na twoje pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

watpie ze to poduszki, ale wymienic i tak musze, zobaczymy czy to cos da. zreszta mechanik wiedzac ze poduszki sa do wymiany wciskalby mi jakis napinacz? dodam, ze nie jest to pierwszy lepszy spawacz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze zle ustawiony rozrzad ? Moze sprawdz najpierw vag-iem rozrzad a pozniej wymieniaj poduszki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzony, wszystko gra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam z przodu SILNIKA jest poduszka która ma regulację góra-dół 3 śruby na klucz 13 i trzeba ją wyregulowac tak aby nie spierała się ani na dole ani na górze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam z przodu SILNIKA jest poduszka która ma regulację góra-dół 3 śruby na klucz 13 i trzeba ją wyregulować tak aby nie spierała się ani na dole ani na górze.

 

w którym miejscu jest ta poduszka ?

 

ja mam takie drganie na postoju i podczas jazdy czuje mrowienie na kierownicy i w fotelu , mechanik najpierw powiedział ze może to być dwumas , ale później ogladał silnik i zauważył ze poduszki pod silnikiem wyglądają jak nowe i powiedział ze były wymienione i nie są one oryginalne po czym stwierdził ze nie są oryginalne ? na oryginalnych sa jakieś napisy albo znaki szczególne ? to dało mi do myślenia że może poprzedni właściciel wstawił tani bubel i to powód moich drgań i wibracji ? dodam jeszcze ze jak wcisnę lekko gaz i puszcze tak pulsacyjne to słyszę jasiek rezonans z tyłu samochodu ale jak ruszałem tłumikiem to jest on sztywny zero luzu wiec wątpię że to on

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem napinacz paska i nic, przez dwa dni było cacy a później to samo, gdzie ta poduszka jest do regulacji? dam radę sam to zrobić? już mnie szlak trafia

 

ps. dodam że tłumik ok, żadnych podejrzanych ruchów, rozrząd sprawdzony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie kupiłem wczoraj Passata 1.9TDI 130KM AVF z "niby uszkodzona poduszką silnika", ale jak się okazało po sprawdzeniu wszystkie poduszki oki, a samochód drży mocno. Na początku obawiałem się że to wina silnika wtryski czy coś, ale silnik pracuje równo i ma pierońską moc, trochę kopcił na początku, ale to chyba przez to że auto stało dłuższy czas. Dziś właśnie wyczytałem że to może być wina łącznika elastycznego i trochę mi ulżyło bo mój łącznik jest w nie najlepszym stanie, ale nie przypuszczałbym że to może powodować takie drgania w sobotę będzie wymiana to się okaże, dam znać czy pomogło.

Mieszkam w Dublinie udało mi się kupić passata 1.9TDI 130KM Sport za 1900euro (skóra, klima,6-biegów, 114tyś mil) tylko że opłaty przekraczają wartość zakupu auta masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź korekcje wtrysków oraz BIP-y kablem do diagnozy.

Zawsze będzie można wstępnie rozeznać się w stanie wtryskiwaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie kupiłem wczoraj Passata 1.9TDI 130KM AVF

 

avf tak ma jak wcześniej nie jeździłeś avf-em i teraz kupiłeś wsiadłeś i czujesz drgania to tak samo jak ja i większość użytkowników avf-a ten typ tak raczej ma , czuć mrowienie na kierownicy gałce zmiany biegów wibracje na fotelu fotelu pod zadkiem chyba trzeba się do tego przyzwyczaić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wymieniłem łącznik elastyczny i nie pomogło, sprawdziłem wtryski, bip-y itd. rezultat:

 

korekcja wtrysków

CYL1 -0,40 CYL2 0,85 CYL3 -0,60 CYL4 0,40

 

bip-y

83,0??? 18,0 -3,0 10,00

 

synchronizacja wałka

skacze od 0,0 CF do -0,6 CF na wolnych obrotach

 

IQ driver's req 0.0 mg/R skala 65-70 ??????????????

intake air press 1029,6 skala 2100-2600 ????????????????? :niekumam

D.cycle MAP 19,9% skala 35-80% ??????????????????

Edytowane przez masterbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a co powiecie na temat awx ? rok młodszy od mojego ale też 131

Ale poduszki ok bo niedawno wymieniłem

synchronizacja wałka również

i chyba już nie mam pomysłów a drgania w kabinie są straszne nawet bardziej odczuwalne z nowymi dobrymi poduszkami niż z starymi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem i ja podobne objawy. Telepał się cały wydech. Też myślałem że to plecionka ale myśląc bardzo logicznie to ta plecionka tłumi drgania silnika i jak silnik spokojny to i ona nie ma co robić. A że miałem dwumas już nie najnowszy to go wymieniłem tzn założyłem komplet zamach i sprzęgło od 1z. Telepania ustały. Ale jeszcze nie do końca. Za pomocą najlepszego dzisiaj mechanika (google)wymieniłem kompletne uszczelnienia na pompowtryskach. Bez żadnych suwmiarek i kluczy dynamometrycznych ustawiłem na oko i teraz wiem że to był strzał w 10!trzeba było zacząć od tego. Silnik chodzi jak zegarek. Nic nie buczy. Polepszyły się korekty. Pali z pół obrotu a wcześniej jak zimny palił jak polonez na gaz. Pozdrawiam i chce wszystkim doradzić zanim się zacznie niepotrzebnie coś wymieniać aby odwiedzić i nie bać się zostawić samochód u najlepszego mechanika GOOGLE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dołączę się do tematu. Posiadam pewien problem od około 2 miesięcy. Pojawiły się w moim passacie B5FL AVB 1.9TDi 100km 2000r 230tys przebiegu (kierowca z dynamiczno- spokojną nogą) pewne objawy (ciągle się nasilają):

1) W kabinie słychać nierównomierne chrobotanie.

2) Podczas przyspieszania muszę powoli wciskać pedał gazu, bo jeśli gwałtownie nacisnę do końca pojawia się przeokropny hałas i auto zaczyna drżeć. Stało się tak po ostatniej trasie do Austrii. Stałem w gigantycznym korku i co chwile musiałem ruszać pod górę.

3) Przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu pojawiły się mocne szarpnięcia.

4) Czasami czuć drgania trzymając drążek zmiany biegów.

 

Skrzynia pracuje b.dobrze. Biegi wchodzą normalnie. Silnika na jałowym biegu pracuje równo, tylko te dziwne dźwięki. Dodam, że muszę zrobić regeneracje turbiny bo w intercoolerze mam olej oraz elastyczny łącznik wydechu jest lekko popękany, ale jeszcze się trzyma i nie wydaje żadnych odgłosów.

 

Proszę o radę fachowców i pozdrawiam

Jacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi telepal sie caly wydech a przyczyna byly wyrobione gumowe zawieszki. Spiąłem je zwykla opaska zaciskowa do kabli aby usztywnic gume,drgania ustaly az milo w kabinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba coś nam się nie zgadza bo hałas i wibracje to swoją drogą <są na pewno powiązane ale...> jak szarpie to podłącz pod vag i odczytaj błędy i będziemy coś wiedzieć bo tak to trochę jak wróżenie z fusów.

Dla mnie to raczej dwumas bo pasuje do 3/4 niestety mam swoje ale i lepiej żebyś je rozwiązał bo wydać 1000zł a nic nie zrobić to nie sztuka

 

Proponuje najpierw vag potem wróżby (jak nie masz swojego poszukaj na forum ktoś z okolicy na pewno ci pomoże )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy!

mój kłopot polega na tym, że przy ciepłym silniku i przy utrzymywaniu stałych obrotów zapala się kontrolka od ESP, co powoduje drżenie silnika mniej więcej w zakresie obrotów 1800 - 2200 nie zależnie od biegu, na którym jadę również na luzie. Dodam jeszcze, że na ciepłym silniku są problemy z odpaleniem, tzn. auto zapala, lecz zaraz spada z obrotów i gaśnie, dopiero po przytrzymaniu go dłużej na rozruszniku wchodzi na obroty.

 

Proszę o jakieś wskazówki i z góry wielkie dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mój kłopot polega na tym, że przy ciepłym silniku i przy utrzymywaniu stałych obrotów zapala się kontrolka od ESP, co powoduje drżenie silnika mniej więcej w zakresie obrotów 1800 - 2200 nie zależnie od biegu, na którym jadę również na luzie. Dodam jeszcze, że na ciepłym silniku są problemy z odpaleniem, tzn. auto zapala, lecz zaraz spada z obrotów i gaśnie, dopiero po przytrzymaniu go dłużej na rozruszniku wchodzi na obroty.

 

podlacz po vaga i zczytaj bledy to pierwsze co powinienes zrobic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności