brat koala Zgłoś #61 Napisano 3 Kwietnia 2009 opcja google albo szukaj......... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemoP Zgłoś #62 Napisano 19 Kwietnia 2009 Co prawda u mnie w innym silniku (110KM afn), ale to buczenie na jałowym i rezonans w przedziale 1500-1700 jest identyczny jak na nagraniu. Czekałem tylko na potwierdzenie tego, że to plecionka. Teraz jak najszybciej zrobie to co koledzy andrzej i skwara (dodatkowa plecionka na prostej rurze, a kawał jej tam jest dostepnej). Jak tylko to zrobie to wstawie fotke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #63 Napisano 19 Kwietnia 2009 czekam na foto i znak ze pomoglo i lece do mechanika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zawito Zgłoś #64 Napisano 20 Kwietnia 2009 Moja walka trwa, pewnie w tym tygodniu wstawię drugą plecionkę. W weekend miałem troche czasu i postanowiłem obejrzeć i wyczyścić EGR, wyczyściłem i to nie było przyczyną głośnej pracy, powiem więcej, chyba jest trochę gorzej . Potem sprawdzałem działanie różnych elementów i odpiąłem wężyk od zasilania sterowania kierownicami w turbinie i pojechałem na przejażdżkę i..... ciszaaaa....., gdyby nie brak mocy powyżej 80km/h to pewnie bym tak zostawił . Silnik tak ładnie pracował z takim miekkim odgłosem, w zakresach obrotów gdzie wcześniej były wibracje teraz były one zdecydowanie mniej odczuwalne. No i czas na wnioski. Domyślam się, że auto produkuje mniej spalin jeżeli dostaje mniej powietrza i te spaliny sa spowalniane na przymkniętych kierownicach i z mniejszą energią wpadają w wydech. Czyli druga plecionka pewnie dodatkowo amortyzuje drgania wydechu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jwlalek Zgłoś #65 Napisano 20 Kwietnia 2009 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=515915#post515915 Poczytajcie co napisałem, może i Wam też pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Axel1977 Zgłoś #66 Napisano 22 Kwietnia 2009 Dużo ostatnio czytałem na temat dziwnego drżenia i buczenia, więc postanowiłem wstawić drugą plecionkę. Mało mnie to nie kosztowało, mechanicy w naszej małej mieścinie ostatnio wysoko się cenią. Za plecionkę zapłaciłem 67 zł, natomiast mechanik za pół godziny swojej pracy skasował 60 zł. Na szczęście jest efekt. Buczenia już nie ma, tłumik zaczął chwiać się na boki, ale mam jeszcze w miarę dobre podwieszki, więc na zakrętach nie stuka. Plecionka ma takie same wymiary jak już ktoś tu wcześniej wspominał, czyli 55*150 i naprawdę pomogła. Jednak z mojego Passata w dalszym ciągu wydobywają się dźwięki, a mianowicie podczas przyspiesznia słychać dziwne metaliczne odgłosy, jak puszczę gaz to robi się cicho, jak przyśpieszam to znowu wydobywa się dziwny hałas. Na postoju, gdy dodaję gazu nie słychać tego. Podejrzewam, źe może to być jakiś przegub, ale żeby tą sprawę wyjaśnić znowu trzebaby było zainwestować niemałe pieniądze, a inwestycja ta może być nietrafna. Na szczęście pozbyłem się buczenia i Wam wszystkim też tego życzę. To potrafi bardzo człowieka irytować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemoP Zgłoś #67 Napisano 22 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam ponownie. Dzisiaj wspawalismy z mechaniorem drugą siatkę i wspominane buczenie na jałowym i rezonans przy 1600-1800 obr przeszedł do historii. W aucie jest cicho i przyjemnie. Zastosowałem plecionkę o wymiarach 55mm średnicy i 260mm długości. Rura wydechowa w moim pasku ma wymiar 55 po zewnątrz, także mieliśmy problem z włożeniem siatki na rurę. Nastepny wymiar to 60 mm, także latało jak stodoła. Ostatecznie po delikatnym szlifie rury udało sie troche wcisnąc siatke na rurę i obspawać dookoła. Cała operacja została dokonana pod autem, bez demontazu niczego. Koszt tego interesu to 50 zł za siatkę (dostałem całkiem dobrą bo i w środku jak i na zewnatrz była siatka) i 30 zł za spawanie u mechaniora. Podczas roboty trzeba zwrócić uwagę na to, aby cały wydech po połaczeniu nie "lezał" na skrzyni ( trzeba go po prostu lekko "naciągnąć", żeby wisiał w powietrzu jak orginalna rura). Także ja juz się cieszę z komfortowej jazdy :D:D:D. Zgodnie z obietnicą wstawiam fotki. Edytowane 22 Kwietnia 2009 przez PrzemoP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Levecon Zgłoś #68 Napisano 22 Kwietnia 2009 Witam serdecznie kolegow mam taki problem samochod na po czatku trząsł sie i drgal przyczyna byl wydech ale od jakiegos czasu przy wlaczeniu wyszych biegow np 5 i 6 skrzynia jakby glosno chodzi puszczajac gaz przy 2 tys obrotow szkrzynia buczy tak jak by oleju nie bylo czy ma ktos taki problem? lub wie co moze byc przyczyna?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość s113 Zgłoś #69 Napisano 30 Kwietnia 2009 TO DO PANA, KTÓRY JEŻDZI PASSATEM TDI I PO 3000 OBROTÓW ROBI SIĘ MUŁ ten przypadek to w 100% efekt przeładowania , dochodzi do 3000 obrotów, szarpnięcie i muł dzieje się tak, bo załacza się tryb awaryjny, zgaszasz stacyjkę i jest ok. Musisz dać turbinkę do naprawy , efekt przeładowania występuje jak zacina się tłoczek. Koszt ok 500-700zł. Po naprawie będziesz mile zaskoczony osiągami auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość s113 Zgłoś #70 Napisano 15 Maja 2009 (edytowane) Co tu dużo gadać. Dzisiaj odebrałem swojego passata b5 1,9tdi 110km z narawy. Też miał wibracje jak kolega opisuje. Okazało się, że przyczyna tkwiła w nastawniku pompy paliwa. Dałem pompę do regeneracji koszt 500-600zł i potem ustawienia na komputerze dawek po regeneracji koszt 300zł. Samochodzie nastała cisza. Nie ma wibracji i drań na biegu jałowym. Na biegu jałowym nie rzuca już silnikiem. Ktoś tam napisał, ż może to być poduszka lub tłumik drgań. Aby to wykluczyć panowie wystarczy popatzreć czy na biegu jałowym rzuca silnikiem. U mnie silnik miał drżenia, które się potem przenosiły na całą budę. Jeśli silnik pracuje ładnie i nie ma dręż, to można podejrzewać wtedy poduszkę lub tłumik drgań. Koło dwumasowe jakby było walnięte, to ze skrzyni wychodził by dzwięk, jakby kilkaśrubek wrzucono do młynka od kawy. Co do świec żarowych to świece żarowe w w naszych passatach załączają się dopiero przy temereturze poniżej -2. Więc nie mają tutaj wpływu w ciepłej porze. POLECAM PANA MIRKA NOGĘ W ELBLĄGU NA ULICY NISKIEJ. DOBRY FACHOWIEC, KTÓRY TYLKO SPOJRZAŁ I ODRAZU ZDIAGNOZOWAŁ PRZYCZYNĘ. W SILNIKACH DIESLA SIEDZI JUŻ OD 30 LAT. Edytowane 15 Maja 2009 przez s113 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bifu Zgłoś #71 Napisano 15 Maja 2009 (edytowane) Na szczęście pozbyłem się buczenia i Wam wszystkim też tego życzę. To potrafi bardzo człowieka irytować. Dzięki z życzenia bo mnie wnet sz.........trafi. W styczniu kupiłem swojego paska, już buczącego. Dzięki radom z "naszego" forum zmieniłem łącznik elastyczny i pomogło. Ale radość moja trwała do maja i znów odgłos beczącej krowy powrócił. Z opinii w tym temacie jasno widać, że drugi łącznik pomaga na buczenie tylko na jak długo. Ja przy czasie mam zamiar wymienić jeszcze raz plecionkę i dołożyć drugą tak jak na zdjęciu przedstawił to kolega PrzemoP. I tak jak On i kilku innych Szczęśliwców chciałbym się cieszyć się ciszą w samochodzie, bo poza tym cholerstwem z paska jako dużego rodzinno-wakacyjno-bagażowego autka jestem bardzo zadowolony. Edytowane 15 Maja 2009 przez bifu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #72 Napisano 15 Maja 2009 chlopaki co do drugiej plecionki to niema sie co zabardzo cieszyc bo tez takowa ma i bylo fajnie przez miesiac i buczenie powrucilo jak bumerang buczy mi spowrotem srodkowy tlumik jak trzymam noga koncowke to przestaje,i jednak trzeba bedzie wymienic ta przy turbince ,tak sie zastanawiam czy jak by w to miejsce orginalnej plecionki wstawil rure a zastosowal tylko jedna taka okolo 20 cm pod spodem auta zeby byl lepszy dostep wrazie wymiany moze by to pomoglo bo juz mnie to zabardzo wku...a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemoP Zgłoś #73 Napisano 17 Maja 2009 (edytowane) Fredi, nie sądzę że wstawienie rury zamiast siatki org. coś zmienie na lepsze, raczej sądzę że moze nawet podorszyć. Ja od niecałego miecha jeżdżę z druga plecionka i nadal jest cichutko. Zobaczymy, moze to nie jest najskuteczniejsze z rozwiązań na dłuższą mete, ale na razie spisuje sie doskonale. Co do drgań wywołanych przez pompe to porównywałem pracę mojego paska z pracą silników w dwóch innych egzemparzach i nie widzę różnicy pomiędzy nimi. Ktoś mi tam wspomniał że to może być pompa, ale mówili też że to jest orginalna plecionka i poduszki. Przyczyn drgań może byc potancjalnie duzo. Na pewno udało mi sie zniwelować skutki tych drgań. Jakby nie patrzeć przebieg mam ok 300k i na pewno co niektóre podzespoły sie zużyły, chociaż auto działa doskonale. Mysle że długość siatki ma tez znaczenie. Ja zastosowałem 26 cm. Edytowane 17 Maja 2009 przez PrzemoP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #74 Napisano 17 Maja 2009 Przemop moza twoja plecionka za dmuchawka nie jest jeszcze tak wyrombana ze ta druga jeszcze pomaga ,wiadomo inne podzespoly silnika tez maja znaczenie na drgania np.poduszki.mi wczesniej chodzilo zeby wstawic rure w miejsce orginalu a za katem wstawic plecionke ale dluzsza tak zeby bylo ja mozna szypciej wymienic wrazie czego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bifu Zgłoś #75 Napisano 18 Maja 2009 (edytowane) Fredi1 Tylko czy wymieniłeś oryginalny łącznik na nowy i dołożyłeś drugi cz tylko dołożyłeś drugi. Edytowane 18 Maja 2009 przez bifu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #76 Napisano 18 Maja 2009 jak mi sie zaczely wibracje to dolozylem drugi pod spodem na tym prostym odcinku rury i wibracje ustaly na wyzszych obrotach ,ale po miesiacu zaczol na jalowym rezonowac srodkowy wydech i teraz musze wymienic ten za turbawka. tylko niewiem jak wyciagnac ten kawalek rury od turbinki do laczenia tak wizualnie tam jest troche malo miejsc moze ma ktos jakis sposob bo niechce rozkrecac pol auta . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bifu Zgłoś #77 Napisano 19 Maja 2009 Chwilkę to potrwa, ale masakry nie ma. Zdejmij osłonę silnika z góry, musisz też odkręcić rurkę od EGR'a, plastiki od filtra powietrza i po odkręceniu 3 nakrętek od turba i rozłączeniu wydechu pod samochodem uda Ci się wyjąć tą część rury z łącznikiem przez komorę silnika. Dalej już wiesz. Życzę powodzenia przy wymianie i ciszy na długie lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HoSe Zgłoś #78 Napisano 20 Maja 2009 Kilka dni temu mechanik wmontował drugą "plecionkę" na prostym odcinku wydechu przed środkowym tłumikiem i efekt był przez jeden dzień. Logicznie myśląc to chyba jednak ten środkowy tłumik jest albo zapchany sadzą albo uszkodzone są w nim przegrody i w momencie włączenia się turbawki nie radzi sobie z nagłym przyrostem spalin. Przy większych obrotach prędkość spalin przewyższa opory i już jest ciszej. Takie wnioski wyciągnąłem z mojej walki z tymi wibracjami przy ok. 1600-1800 obr. W zeszłym roku wymieniałem oryg. plecionkę i mech. zanim uporał się z wyjęciem rury stukał pukał po tym wydechu i po złożeniu wszystkiego cieszyłem się ciszą przez kilka dni , teraz też trochę środkowy tłumik młotkiem poczęstował i miałem ciszę przez jeden dzień pomimo już zamontowanej drugiej plecionki. Myślę, że właśnie to stukanie spowodowało albo delikatne odetkanie lub przesunięcie przegrody w śr. tłumiku i w/w brak drgań i rezonansu. Przyszło mi to na myśl gdy mechanior odpalił silnik i mogłem posłuchać z zewnątrz i przy tych krytycznych obrotach głośne buczenie było słychać w całym warsztacie, rezonans przenosi się na karoserię i dobiegało z tego tłumika, a on powinien z nazwy tłumić hałasy a nie je powodować. Mój passek ma już nalatane 210 tyś z czego 190 tyś. po DE i tam po autostradach raczej wolno nie jeżdżą więc tej sadzy mogło się nazbierać lub coś w środku tłum. przepalić, większość z nas ma te auto w podobnym przebiegu i ma problem z tymi drganiami. J aki jest numer katalog. tego tłumika i za ile można go kupić ? jak nie jest drogi jestem za jego wymianą. Od strony mechaniczno, elektronicznej nic mojemu passkowi nie dolega. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #79 Napisano 20 Maja 2009 hose ja mam dokladnie to samo tylko na wolnych obrotach buczy ten srodkowy i wlasnie po wstawieniu drugiej plecionki tez mialem spokuj ale na krotko ,moze masz racje co do tego srodkoweg tlumika moze mi ktos powie jak go wyciagnac bo on jest razem z koncowym i przez ta belke cos mi sie niewidzi, ze przejdzie a jak bym go wyciagna to bym sobie przedmuchal kompresorem jak by byl przytkany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HoSe Zgłoś #80 Napisano 22 Maja 2009 Czy zna ktoś nr kat. ETKI tłumika środkowego do passata 3BG 1.9 AVF i orientacyjną cenę ? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach