Skocz do zawartości
alex_id

dziwne wibracje i drżenie 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

tom28 objawy opisane przez kolegów raczej nie powodują utraty mocy i innych przypadłości twojego paska. na pewno zmień mechaników. teraz to jest problem bo już kilka osób grzebało i za każdym razem było coraz gorzej. chyba się nie obejdzie bez pożądnej diagnostyki. ciekawie skąd były te pompowtryski które ci założył ten drugi mechanik. co aż tak można było zarąbac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej pojechac do aso na kompter i sprawdzic pompowtryski pewnie któryś leje i dlatego są takie objawy. u mnie było podobnie, wymieniłem pompowtryski [kupiłem na alegro 800zł komplet 4 szt] i teraz smiga oki, wszystkie objawy ustopiły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

mam też paska 130ps,2002rok 150tys przebieg.

Najpierw wystąpiły drgania,wibracje które odczuwalne były w kabinie,nierówna praca silnika wszystko na wolnych obrotach.pojechałem do 1.mechanika-wymieniłem koło dwumasowe ze sprzegłem i jeszcze gożej doszły stuki w silniku! 2.mechanik trzeci pompowtrysk-za duza dawkka paliwa - wymieniłem! włączyłem silnik niby lepiej.Jak wyjechałem na trase to jak bym jechał 90 konnym matizem!zero kopa!no i powróciły wszystkie poprzzednie objawy! Prosze pomózcie o co chodzi.Wydałem juz 3,5 tyś i nic!

Jeśli tak dalej będziesz robił, wymienisz pół auta i w końcu go sprzedasz a twoja opinia będzie obok tych którzy sprzedali auta bo nie mogli ich naprawić. Przede wszystkim trzeba zrobić diagnostykę na kompie, to co powiedział kycek. Sczytaj błędy z kompa i dawaj do działu diagnostyka. Czasy czarodziei i mechaników robiących na słuch się skończyły.

mechanik trzeci pompowtrysk-za duza dawkka paliwa - wymieniłem!
wymienia się dokładnie pompowtryski przypisane do danego auta a nie byle jakie podejdą pod rękę (myślę że o tym twój mechanik wiedział) założenie PD-ka o innych parametrach może się zemścić gorszą pracą silnika, bądź buntem komputera. Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na brak mocy niee ma wplywu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za porady.

Z mocą to sobie poradziłem - wymiana czujnika powietrza.

Co do pracy silnika jeszcze nie wiem.może jutro sie wyjaśni.:)

 

---------- Post added at 20:36 ---------- Previous post was at 20:05 ----------

 

:):):):):):):):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tam nie wiem czy to moze sie przydac ale kupilem paska i brzeczenie to moze isc od EGR takie pikanie a co do tlumika drgan to jak wymienialem rozrzad to mechanik mi polecil zeby wymienic bo ma a6 pewnie juz nie raz sie przejechal ale slyszalem o tym jak narazie nie jestem zbytnio zadowolony z passata drogi w utrzymaniu i niektore rozwiazania zrobione pod serwis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oszaleje!!! czujnik powietrza wymieniłem.moc auta jest ale do czasu , troche pojeżdze i na trasie chce wyprzedzac a tu nic mół!! jak zgasze silnik i znowusz odpale to wraca moc i tak w kółko . o co chodzi?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam paska 130 km i też mam takie obiawy jak dojdziesz pierwszy to koniecznie napisz jak mi się uda pierwszemu to ja napiszę. Wysłuchałem nagranie jest identycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do alex_id:

Czy znalazłeś już może powód twojego buczenia ??

 

Piszecie o pompowtryskach,dwumasach.Ja mam benzyne z wymieniona dwumasówką,sprzęgłem,poduszkami pod silnikiem i mam identyczne buczenie ,ale od 2200 do 2800 obrotów i za cholerę nie mam pojęcia od czego to jest.Tłumik drgań jak i cały wydech trzymałem i takie samo buczenie jest.Wszystkie uszczelki na wydechu wymienione i kilka dni temu skręcone,wiec nie możliwe,że mam przedmuch w którymś miejscu.

Może znacie osobę od wydechów na terenie śląska (katowic),którą polecacie w tym temacie ,bo ja się poddaje??

Edytowane przez dlugiiii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To widzę że niezła zagatka nas czeka z tym buczeniem. Ja byłem u mechanika " magika" i zaczął swą opowieśc od : urwana przegroda w środkowym wydechu która może wpada w rezonanz, wyrobione podwiesia wydechu, poduszki olejowo gumowe pod silnikem, siatka tłumiąca w wydechu, ale to wszystko tylko może? więc w takie koszta eksperymentalne ciężko sie pakowac. Poszukam gdzieś indziej " magika".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie ! Większość mechaników działa na zasadzie prób i błędów.Jeżeli wymieni złą część powie,że i tak była zużyta .Przykre ,ale prawdziwe i dlatego nie jeżdżę po żadnych mechanikach chyba ,że to będzie konieczne lub będzie to warsztat naprawdę znany,dobry,który np lepiej wspawa taki tłumik drgań niż ja . Wiem,że z tym problemem będę walczył do końca,aż wygram ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973

 

Sprawdź zawór podciśnieniowy N75-jak to nie pomoże to być może przeładowuje ci turbina i silnik przechodzi w tryb awaryjny.Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu przez jakiś czas pewnie jest ok.Ale najlepiej zrobisz jak podjedziesz gdzieś na Vaga.Zrobią Ci testy-logi dynamiczne i bedzie wszystko jasne.

Taka jest moja rada:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie tez pojawiło się takie buczenie i okazało sie że winna była guma dolnego mocowania chłodniczki (tej pod zbiornikiem wody spryskiwacza) poprostu przetarła się i przy okreslonych obrotach ten plastik od chłodniczki grzegotał po metalu i drganie przenosiło sie prawie na cały przód samochodu normalnie choćby sie coś urwało narazie na ten nosek od chłodniczki za łożyłem kawałek jakiejś gumy odrazu 1000% lepiej ale poszukuje oryginalnej takiej gumy bo co tydzień wchodzę pod auto i poprawiam to moje rękodzieło. Pozdrawiam

 

P.S. Jeżeli ktoś wie gdzie taką gumę nabyć albo numer katalogowy to podjade do aso (jak mam im godzine tłumaczyć o co mi chodzi to .........) :)

Edytowane przez droopi
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Koledzy jak się okazuje na drgania i dziwne odgłosy w kabinie wpływ może mieć wiele rzeczy. U mnie generalnie z dnia na dzień pojawiły sie te dziwne wibracje i rezonans. Jak do tej pory ustaliłem że wibracje powodował prostokątny plastik dolotu powietrza oraz pokrywa silnika a raz nawet listwa dachowa... :) Plastiki zostały skręcone wkrętem (rada z ASO...), a gumki pod pokrywą wymienione na nowe (6 zł szt. w ASO). Jest dużo lepiej chociaż uważam że nie tak jak być powinno. Czasem szczegolnie na zimnym silniku przy zmianie biegów w okolicy 2 tys obr. słychac jeszcze jakieś "zgrzyty" Tak myślę że powodem tych wibracji może być coś innego bo nagle kilka elementów zaczęło drżeć i wydawac nieznane odgłosy jedocześnie. Niestety nie mam czasu sie tym zająć tak do końca i na razie tak zostało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Widzę, że od dłuższego czasu nikt nie pisze na tym forum, czyżby wasze drżenia w Passatach zamilkły? Ja też borykam się z tym problemem od dłuższego czasu. Oprócz tego, że mam dziwne drgania w kabinie przy obrotach 1600 - 1800 to do tego po wymianie rozrządu doszły dziwne metaliczne odgłosy. Postanowiłem zmienić sprzęgło wraz z kołem dwumasowym. Wydatek niemały, a najgorsze jest to, że wymiana ta nic nie pomogła. Z plastikiem dolotu powietrza juz dawno zrobiłem porządek, bo rzeczywiście robił sporo hałasu, teraz jeszcze mam zamiar wziąć się za porządne umocowanie dolnej pokrywy silnika, czyli tzw. pampersa, jednak myślę, że to też wiele nie pomoże, gdyż drgania, które doprowadzają mnie do furii powodują, że w moim aucie drży szyba. Jest to bardzo dziwne, ale prawdziwe. Nie mam juz pomysłów co można jeszcze zrobić, aby wyciszyć te dziwne dźwięki, ale gdybym coś nowego odkrył to oczywiście dam Wam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973

Panowie to jest walka z wiatrakami.Mam wrażenie że przy tych przebiegach które mają nasze samochody te drgania to standard.Tylko jednemu to przeszkadza i o tym pisze na forum,szuka przyczyn(i pewnie nie znajdzie) i uszczupla swój porfel,a innemu to nie przszkadza(być może tego nie odczuwa) macha na te drgania ręką i jeździ dalej.

Być może że ktoś kiedyś dojdzie do tego co powoduje drgania w tych samochodach w pewnym przedziale obrotów silnika,puki co przynajmniej ja odpuszczam sobie ten temat, bo poprostu brak mi już pomysłów-o kasie nie wspomnę:)

Ten typ tak chyba ma :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam.Ostatnio jechałem u kumpla w aucie i odrazu wiedziałem,że ma wydech gdzieś dziurawy lub siatka elastyczna puszcza.Na moje twierdzenie ,że masz wydech do spawania bo buczy spojżał na mnie ,wsłuchał się i odpowiedział " nic nie słyszę,żeby buczało " ;)Tacy ludzie są według mnie szczęśliwi jak nic nie słyszą:P Do mojego auta zaś inny kumpel wsiadł i przewiozłem go.Powiedział,że normalnie chodzi :636:

Ja wiem,że jest to nie normalne,bo pedały i siedzenie drży mi w aucie benzynowym i gość z byłego ASO potwierdził,że silnik przenosi dużo za duże drgania.Pozostaje tylko rozbiórka silnika i sprawdzenie wału,sprzęgła,dwumasy,łożysk lub coś może przy zaworach.Koszty robocizny nie wliczam,bo sam sobie rozbiorę tylko jak pomyślę ile przejdę przy tym,a niech się jeszcze okaże,że nie znajdę przyczyny to chyba pokroiłbym na żyletki paska:634:;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda nie mam brzęczących rezonansów, ale wibracje owszem wyraźne. Na wolnych obrotach kierownica wyraźnie drży, na drążku zmiany biegów też się czuje. Przy obrotach 1000 już jest niby lepiej ale ogólnie samochód chodzi dosyć głośno, ja wiem pompowtryski itd, ale kolega ma Skodę 1,9TDI 101 KM na PD i u niego ani na lewarku ani na kierownicy nie wyczuwa się drgań. Od razu kiedy się przejechał passatem stwierdził że mogę mieć problem z kołem dwumasowym. Do tej pory myślałem że poprostu trakjor tak ma. Zbiera się dobrze, płynnie rozwija obroty, wyprzedza bez problemu, tylko te drgania. Co Wy na to? Może poduszka?

Edytowane przez Rotor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobik1

Jeśli masz kanał to poduszki silnika dość łatwo sprawdzić.Wchodzisz pod spód i patrzysz jak silnik spoczął już na poduszce czołowej[małe gumowe kółko z przodu]i mimo regulacji która sie tam znajduje nie da sie już jej wyregulować tak aby silnik nie dotykał ani z góry ani z dołu do niej to poduszki silnika do wymiany.Do poduszki czołowej silnik nie ma prawa sie dotykać.Jedynie przy gwałtownym ruszaniu i hamowaniu silnikiem może o nią uderzyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w diagtroniku w Jankach i przyt okazji zapytałem o te drgania, mechanik powiedział, że poduszka jedna ma pewne oznaki zużycia ale nic groźnego, koło dwumasowe może być nieco zużyte, zapytałem o plecionkę na wydechu, ogólnie jego zdaniem to może być wszystko po trochu a wymiana wcale nie musi przynieść odczuwalnej zmiany a nawet jeśli tłumikarz źle wstawi ten pleciony tłumik drgań to może być gorzej zamiast lepiej. Generalnie nie mam żadnych stuków przy gaszeniu silnika a w czasie jazdy też nie jest tak że hałas jakoś bardzo dokucza w określonym zakresie obrotów, poprostu jest dosyć głośno i tyle. Jeździłem beznyniakiem więc może dlatego tak to odczuwam. Na razie nic z tym nie będę cudował, tylko jeśli zauważę oznaki zużycia sprzęgła wskazujące na potrzebę wymiany to przy tej okazji załatwi się koło dwumasowe.

Może ktoś z okolicy chciałby się spotkać i porównać pracę silnika i w ogóle -bo ja chętnie bym tak zrobił żeby zobaczyć czy u innych jest podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności