Skocz do zawartości
buxi

Wykresy z hamowni do oceny.

Rekomendowane odpowiedzi

arl po modach na 315/507

 

Przeróbki:

- gtb 2260vk

- duży intercooler

- wydech 2.75" z downpipe 2.75"

- kolektor wydechowy custom

- głowica po portingu

- wtryski Firad 80 na AL

- wałek z sdi

- dolot wkładka itg

- chłodnica oleju 25 rzędowa z termostatem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://allegro.pl/seat-ibiza-1-9tdi-296km-494nm-340km-570nm-zamiana-i3551693862.html - auto mojego dobrego kolegi :) zwykly ASZ :) ma nawet odcinke co w dieslach jest meeeega rzadkie :) Edytowane przez marv84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to się do normalnej jazdy nie nadaje......

 

na pierwszym wykresie widzę około 180 nm przy 2 tys obr

 

a na drugim wykresie widzę okło 270 nm przy 2,2 tys obr

 

Coś zaczyna się dziać dopiero od 2,5 tys (300 NM) - pierwszy wykres bo drugi to rozumiem że nitro ? Więc jeśli dobrze interpretuję to tę ibizę trzeba ganiać non stop na obrotach ?

 

Ogólnie cyferki mi się podobaja... Ale ciekaw jestem jak tym się jeździ w normalnym ruchu ulicznym (ma toto 4x4 ? )

 

 

poza tematem... namierzyłem nowy wałek 038 109 101 AE za lekko ponad 1000 zł ale nie wiem czy jest sens ? (miałem skończyć modzenie :wmorde )

 

.............

 

EDIT:

doczytałem że ośka :wmorde

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to najszybszy diesel na przednia ośke w PL :) normalna jazda = zero problemów, wlasnie dlatego jest tak a nie inaczej skonstruowana. nitro tylko na wyścigi, bo to drogi interes. Moment ma bardzo plaski, jeździ jak turbo benzyna. Skoro tyle wiesz co czemu pytasz o stosunek momentu do obrotow? Wiadomo, ze jest tak ustawione by maksymalnie zaoszczedzic i tak już mega wysilone sprzeglo.

 

PS.

Auto rwie w gornym pasie obrotow, bo przecież na wyścigach krecic trzeba je do końca,a nie do 2,5-3tys ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
normalna jazda = zero problemów, wlasnie dlatego jest tak a nie inaczej skonstruowana

 

Niestety wątpię w takie normalne poruszanie się... Wyobraź sobie sytuację w której musisz niespodziewanie depnąć gaz do oporu... a masz włąśnie ~2 tys obr - 4 bieg - czyli około 80km/h. Wciskasz gaz i lyyypa bo 200 niuta to chyba seria łapie wcześniej.. A nie mając czasu na redukcję do 3-go biegu masz poprostu przesrane. Być może pisze głupotę ale tak to widze z wykresu choć tak jak sam zaznaczam.... w rzeczywistości może całkiem sprawnie się poruszać ;)

 

 

 

Auto rwie w gornym pasie obrotow, bo przecież na wyścigach krecic trzeba je do końca,a nie do 2,5-3tys

 

Zgadzam się... Ale trzeba przedewszystkim sobie odpowiedzieć na jedno pytanie: Do czego mi potrzebne auto ?

 

Twój kolega postawił na wyścigi... zawody itd. I wcale nie przeczę że się to autko do tego nie nadaje. Wręcz przeciwnie... Auto musi być bardzo dobre skoro otrzymało tytuł najszybszego diesla w Polsce w kategori "ośka".

 

Moje auto nigdy nie będzie "sportowe". Nie będę startował w żadnych konkursach czy czymś takim. Auto ma postawione wyraźne zadanie : wozić moje dupsko i nic więcej (czasmi rodzinę i przyjaciół :P ). Jazda czysto obywatelska :D Dlatego nie widze normalnej jazdy z tak niskim momentem w niskich partiach obrotowych silnika.

 

 

ps. moja seria miała 200nm przy 1500 obr. (wtedy max wynosił 99hp/241nm) Ta ibiza ma ok 120-130nm przy 1500 obr :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety wątpię w takie normalne poruszanie się... Wyobraź sobie sytuację w której musisz niespodziewanie depnąć gaz do oporu... a masz włąśnie ~2 tys obr - 4 bieg - czyli około 80km/h. Wciskasz gaz i lyyypa bo 200 niuta to chyba seria łapie wcześniej.. A nie mając czasu na redukcję do 3-go biegu masz poprostu przesrane. Być może pisze głupotę ale tak to widze z wykresu choć tak jak sam zaznaczam.... w rzeczywistości może całkiem sprawnie się poruszać ;)

 

Stety jesteś w dużym błędzie :) Auto w pełnym zakresie obrotów wciska, problem może być coś innego - trakcja :)

Ale da się przyzwyczaić :D

 

 

 

 

Zgadzam się... Ale trzeba przedewszystkim sobie odpowiedzieć na jedno pytanie: Do czego mi potrzebne auto ?

 

Twój kolega postawił na wyścigi... zawody itd. I wcale nie przeczę że się to autko do tego nie nadaje. Wręcz przeciwnie... Auto musi być bardzo dobre skoro otrzymało tytuł najszybszego diesla w Polsce w kategori "ośka".

 

Moje auto nigdy nie będzie "sportowe". Nie będę startował w żadnych konkursach czy czymś takim. Auto ma postawione wyraźne zadanie : wozić moje dupsko i nic więcej (czasmi rodzinę i przyjaciół :P ). Jazda czysto obywatelska :D Dlatego nie widze normalnej jazdy z tak niskim momentem w niskich partiach obrotowych silnika.

 

 

ps. moja seria miała 200nm przy 1500 obr. (wtedy max wynosił 99hp/241nm) Ta ibiza ma ok 120-130nm przy 1500 obr :hmm

 

turbo wstaje dość późno, to fakt, ale nie patrz na sam wykres, to naprawdę od 1500obr/min wciska :) Ale ogień jest dopiero do 3-3,5tys obr/min.

Uwierz mi, że na co dzień da się tym naprawdę normalnie jeździć. Na codzień auto jeździ na samym ON, zero dodatków, bo to najzwyczajniej w świecie kosztuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arl po modach na 315/507

 

Przeróbki:

- gtb 2260vk

- duży intercooler

- wydech 2.75" z downpipe 2.75"

- kolektor wydechowy custom

- głowica po portingu

- wtryski Firad 80 na AL

- wałek z sdi

- dolot wkładka itg

- chłodnica oleju 25 rzędowa z termostatem

 

Ten leon arl (315/507) słaby, bo robi 5,1 do setki i to w 4x4, a kolegi ibiza 296/494 setkę osiąga w 4,9s i to na jedna os wraz z mniejszą mocą (różnica 19KM i 11nm na korzyść Leona)! Natomiast z nitro (340/570) Ibiza setkę robi w 4,7s. :)

Edytowane przez marv84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wszystko fajnie, tylko ile waży leon, a ile ibiza?:papa Róznicy jest tylko 19KM, a w wadze znacznie więcej.

Druga sprawa ibiza jest przygotowana raczej pod kątem 1/4mili, ale dobrze jeździ się nią i po bułki. :jasne

Pozdrawiam.

Edytowane przez tomek1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś koło 100-150kg różnicy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Natomiast z nitro (340/570) Ibiza setkę robi w 4,7s.

tak, jak sobie zmierzy stoperem casio albo racelogikiem to może i do 3 sekund zejść... będę hejterem: chłopaki, tosz to ośka... opanujcie się z tymi cyferkami do setki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masa własna leona 1450kg,a ibizy około 1125,więc przewaga jest spora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten leon arl (315/507) słaby, bo robi 5,1 do setki i to w 4x4, a kolegi ibiza 296/494 setkę osiąga w 4,9s i to na jedna os wraz z mniejszą mocą (różnica 19KM i 11nm na korzyść Leona)!

 

Przy różnicy wagi 150kg na korzyść Ibizy, Leon musi mieć ~24,4Hp oraz 43Nm więcej by tak samo jechał.

Przy różnicy wagi 325kg (po tym co Byku napisał), Leon musiał by mieć ~53Hp oraz 94Nm więcej by uzyskać ten sam czas.

 

Po co ten wykrzyknik i stwierdzenie że Leon jest słaby ? Jeżeli masz porównywać wyniki spójrz również na wagę, nie wspomnę o umiejętnościach kierowcy, bo stwierdzenie że auto jest słabe jest kompletnie nie na miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodajmy jeszcze do tego to że nie moc maksymalna osiągnięta na hamowni ma tu największe znaczenie a przebieg wykresu i nawet jeśli auta miałyby tą samą masę to ibiza mimo mniejszej mocy i niutona mogłaby robić tego leona jak chce jeśli wykres były lepiej zrobiony (i odwrotnie odwracając sytuację), już pomijam różnice wynikające z pomiarów a bardziej urządzeń pomiarowych - bo oba autka nie musiały być hamowane na tej samej hamowni tego samego dnia, w tych samych warunkach, itd. ;)

Rzucanie liczbami i porównywanie aut w ten sposób nie ma sensu.

Edytowane przez rafalekx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to jak porównywać auto kolegi z autem kolesia.Zebyś jeszcze sam w swoim tdi avb zrobił chociaż 200 koni,to mógłbym zrozumieć,że jesteś ekspertem w tym temacie.

Dowiedziałbyś się pewnie ile trzeba utopić kasy,czasu,nerwów w takim projekcie i wówczas całowałbyś silnik każdego dnia z rana i wieczora mając wymęczone 200 koni.

Tak,jak koledzy wspomnieli,różnica w masie,dodatkowo w stratach mocy na kołach jest zbyt duża,żeby można było porównywać czasy do setki.Takie auta do setki nie jadą,ale za to do 200tu zasuwają jak wściekłe.

Wrzuć taki,ten silnik do golfa II i wyskocz z tą ibizą na kreskę,zrozumiesz wówczas o czym piszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początku chciałem tlumaczyc i wyjasniac, ale po pewnym czasie swierdzilem, ze to dziecinada.Widze, ze każdy wie swoje i niech zyje w blogiej niewiedzy :) Pozdrawiam

Edytowane przez marv84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ibiza ma niskie 13 do 200. Jeszcze jakies pytania?

 

Jakby wypadała z tym arlem wsadzonym w budę golfa II?

Gość się pręży,bo jeszcze "nie dostał lania",ale dostanie,bo ma za duże straty mocy na kołach,dodatkowo jest cięższy.

Wynik ma zacny,ale w tym przypadku niestety nie będzie to robiło szału,co innego w lżejszej budzie,chociażby w takiej ibizie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed Ibiza był G2 1.8T 340KM, 1/4 12,5, 12do200, a Ibiza ma 1/4 w 12,4, ale do 200 o sekundę gorzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie może takiego szału nie ma z mocą jak na przykładach powyżej ale myślę że jest całkiem fajnie :

 

wszystko seryjne wywalony DPF i sam program :

dsc11752.jpg

 

wymieniony FIMIC na większy od A5 :

20131005_125743.jpg

 

wstawiona turbina od BRD :

20131005_125646.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak, jak sobie zmierzy stoperem casio albo racelogikiem to może i do 3 sekund zejść... będę hejterem: chłopaki, tosz to ośka... opanujcie się z tymi cyferkami do setki ;)

 

 

Nie wiem co oznaczają krzaki w pozycji skąd jesteś , ale musi to być chyba Ciemnogród . Czasy wolnych Diesli dawno mineły a Ibiza nie ma tylko turbiny od ARL i zrobiony program także nie mierz swoją miarą samochodu - jeżeli nie wierzysz w takie przyspieszenie to nie wiem jakim cudem zrobiłem 12,4 na ćwiartke. Ośka też potrafi być w miare prędka do 100 tylko trzeba mieć do tego samochód przygotowany i trzeba mieć troche umiejętności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie może takiego szału nie ma z mocą jak na przykładach powyżej ale myślę że jest całkiem fajnie :

 

wszystko seryjne wywalony DPF i sam program :

[ATTACH=CONFIG]108608[/ATTACH]

 

wymieniony FIMIC na większy od A5 :

[ATTACH=CONFIG]108609[/ATTACH]

 

wstawiona turbina od BRD :

[ATTACH=CONFIG]108610[/ATTACH]

 

:ok bardzo ładny "niuton"....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności