Skocz do zawartości
buxi

Wykresy z hamowni do oceny.

    Rekomendowane odpowiedzi

    Zakładam topic na wykresy. Proszę o umieszanie wykresów do oceny tylko w tym temacie. Niesubordynacja bedzie karana warnem :)///the.wolf

     

     

     

     

     

     

    Witam proszę fachowców w tej dziedzinie o ocenę tego wykresu z hamowni czy takie zestrojenie daje rade???

    Co myślicie o seryjnych 140 ps z silnika 1,9 tdi AVF ???

    Czy moment obrotowy jest dobrze dobrany ??

    Co z ciśnieniem doładowania ?? Powinno być wyższe czy niższe??

     

    Pozdrawiam serdecznie !!

     

    Wykresik --- > http://img231.imageshack.us/img231/9462/passat130zestawienierg5.jpg

    sklep.wois.pl

    Edytowane przez the.wolf

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wedlug mnie wykres nie jest zly:) Moment jest ok..) Ponad 300nm dostepnych az do prawie 4 tys. Dobry mod moim zdaniem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    moc ok,ale moment za ostro spada,no ale nie zawsze da się zrobić i nie zawsze się chce,bo mógłby poracować ten goodhope

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wykres...hmmm mi sie NIE PODOBA !!

     

    1. oba wykresy nie sa plynne...moim zdaniem zrobione lekko na odwal, mozna wydluzuc czas wtrysku w miejscu "dolka", sprzeglo mniej bolesnie odczuje wachniecia Nm i KM;

    2. moment cos tak dziwnie, narasta ladnie...moze troszke zbyt duzo z dolu (sprzeglo TO odchoruje) ALE to co sie dzieje powyzej 2200obr/min jest NIE TEGES !! W przedziale 2200-2300 obr/min jest niezly zjazd z Nm...przepadniecie INTRYGUJACE, potem Nm prawie plasko posuwaja sie do 2800 obr/min a potem delikatny zjazd raz mocniejszy raz slabszy.

    3. mocno sie rzuca analogia wykresow "przed" i "po" wydlubaniu softu. Wyglada jakby ten kto dlubal soft TYLKO "podniusl cala mape wtrysku" o kilka poziomow w gore, ZERO finezji w podejsciu do zagadnienia.

    Edytowane przez zuse

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość goodhope

    buxi... to nie fair :) ...wjedź na rolki po ostatniej korekcie i wtedy wklejaj ...wyrzeźbię ci taki pomiar (bez tykania softu), aby inni wzwodu dostawali na jego widok...

     

     

    o czym w dalszej części....

     

    1. oba wykresy nie sa plynne...moim zdaniem zrobione lekko na odwal, mozna wydluzuc czas wtrysku w miejscu "dolka", sprzeglo mniej bolesnie odczuje wachniecia Nm i KM;
    Nie modyfikuje się wykresów, ale oprogramowanie. Modyfikacja to nie prace plastyczne. Każdy dołek i górka ma swoje znaczenie.

    Pamiętaj że moment bierze sięz powietrza, a nie paliwa. To odpowiednia ilość powietrza rekompensująca ilość paliwa, powoduje dobre parametry mocy. Bez powietrza choćbyś się paliwem zalewał mocy nie będzie, bez paliwa, ale z powietrzem, moment i owszem ;)

    Trzeba tylko znać umiar.

     

    2. moment cos tak dziwnie, narasta ladnie...moze troszke zbyt duzo z dolu (sprzeglo TO odchoruje) ALE to co sie dzieje powyzej 2200obr/min jest NIE TEGES !!
    Teges teges.. to co widzisz na wykresie jako większa górka to naturalny overboost...

    Overboost musi być, jak widać na serii, tak też stwierdził Wolfsburg. Nie śmiem negować ich "na odwal" decyzji poprartej tysiącami godzin doświadczeń.

    Choć opdowiedź jest prosta, no overboost, no fun .. :) Samochód o tej masie musi się "odbić".

    ten nieteges spadek oznacza dokładnie tyle, że ciśnienie doładowania jest podniesione do bezpiecznego poziomu, niższego od poziomu overboostu, dla różnicy 15-20Nm około 150mbar.

    Oznacza to tyle, że turbo jest bezpieczne. Wydźwignięcie do równego poziomu 370Nm przez okolice 1000obrr oznaczało by że moc musiała by sięgać 160PS dla 3 tyś obr, co dla oczekiwanego przez ciebie liniowego wzrostu tej mocy , dla 4 tyś musiało by to być już ponad 180PS ... EGT z piekła rodem i kupa dymu za autem z racji jakby nie było niewielkiej turbiny i totalnie nieudacznie umiejscowionego malutkiego intercoolera..

    W przedziale 2200-2300 obr/min jest niezly zjazd z Nm...przepadniecie INTRYGUJACE, potem Nm prawie plasko posuwaja sie do 2800 obr/min a potem delikatny zjazd raz mocniejszy raz slabszy.
    o tym już było wyżej ...

     

    3. mocno sie rzuca analogia wykresow "przed" i "po" wydlubaniu softu. Wyglada jakby ten kto dlubal soft TYLKO "podniusl cala mape wtrysku" o kilka poziomow w gore, ZERO finezji w podejsciu do zagadnienia.
    Analogia jest zamierzona. I jak już się wyraziłem wyżej, bierze się ona z nieruszonej w formie, a jedynie wartościach mapy doładowania. Priorytetem określonym przez właściciela, miała być trwałość.

    Producent auta określił taki przebieg krzywych jako widocznie najbardziej bezpieczny i wskazany dla osprzętu jak i układu przeniesienia napędu.

    Jak już napisałem, nie śmiem negować decyzji kilkuset facetów z Wolfsburga, tylko po to, by inni mogli podchodzić do przebiegu krzywych jak do stylu prowadzenia ręki na pracach plastycznych.

     

    Zerem finezji można nazwać, choć nie śmiem, bo to poprostu brak doświadczenia jeszcze swego czasu w pracy z hamownią przez Roberta jest wykonanie takiego wykresu http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=7510&d=1232192340 , gdzie moment nawet przez 50 obrotów nawet nie jest płasko...

    (Absolutnie nie nawiązuje do poziomu modyfikacji, nie znam auta, historii modyfikacji, ...bo nie o tym mowa.)

    Na szczęście nauczył się już Robert, że na inercji hamuje się diesle na najwyższym możliwym biegu, bo inaczej wykresy wychodzą z nienaturalnie wysoko osadzonym momentem (jak wyżej) , a przebiegiem przypominają łuczki rodem z dynometa.

     

    Żeby nie było że są mi obce "blaty kuchenne"...

    proszę jeden na osłodę ...

    tyle że tu już rzeźba... z suszarką z BKD

    niestety seryjnym IC i pompkami, stąd moc taka jaka widać...(z resztą nie o wartości tutaj chodzi...a dla pytających dlaczego tylko do lekko powyżej 4 tyś obr ...a bo to diesel, wyżej wiadomo że leci na pysk, a po drugie na szóstce to 230 na godzinę ...troszkę głośnawo ...a na zimówkach niebezpiecznie..im kolejny pomiar tym niższa prędkość ...wystrzelona opona na rolkach to nie przelewki, miałem już wątpliwą okazję się o tym przekonać. Dlatego od kwietnia, koniec z dużymi prędkościami, na rzecz przy okazji czegoś co połaskota cztery łapy ;) )ORGB5A.jpg

    Edytowane przez goodhope

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

     

     

    Delikatna przesada... goodhoope pracuje... i zawsze mu sie chce... sam sie przekonałem na własnej skórze!!

     

    A no i autko jedzie miło :P !!!

    nad Nm niech popracuje-wygładzi

     

     

     

    A no i autko jedzie miło :P !!!

     

    auto nawet po rezystorze z alledrogo czuć różnice,ale zawsze może lepiej:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    ...Zerem finezji można nazwać, choć nie śmiem, bo to poprostu brak doświadczenia jeszcze swego czasu w pracy z hamownią przez Roberta jest wykonanie takiego wykresu http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=7510&d=1232192340 , gdzie moment nawet przez 50 obrotów nawet nie jest płasko...

     

     

    TERAZ to troszke chlopie trąca Twoim lamerstwem.

     

    TEN wykres jest moj...i patrzac na przebiegi Twojej wydumki i Roberta (mojej) robisz softa na odwal i usprawiedliwiasz sie ze fabryka tez TAK kiepsko klepie. Moj wykres narasta, a plaskie (horyzontalne, poziome wykresy momentu) sa nie mozliwe do osiagniecia, poniewaz ograniczenia techniczne i genetycznie silnik tlokowy nie moze osiagac liniowych poziomych horyzontalnych przebiegow. TIUNER powinien dbac aby wykres byl gladki bo kazde szarpniecie to strata energi i BOL dla sprzegla i przeciazenia w ukladzie napedowym...i NIE USPRAWIEDLIWIAJ SIE FABRYKA...fabryka klepie soft jeden do kazdego autka z danego modelu silnika...PO TO SIE hamuje zeby poprawiac przebiegi !!

     

    dla porownania wykres:

     

    http://img186.imageshack.us/img186/7725/style19130czipsikbg2.jpg

     

    ciekaw jestem ktory soft jest lepiej dopracowany Panie goodhope

    Edytowane przez zuse

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Proszę o ocenę (wykres kolegi):)

     

    style19130czipsikbg2.jpg

    Edytowane przez pro rider

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    NICE :)

     

    rowno powoli narasta...jak na moj gust NICE :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość goodhope

    wystarczająco gładko panowie plastycy ?

    passat130zest3.jpg

    --- scalone ---

    Moj wykres narasta, a plaskie (horyzontalne, poziome wykresy momentu) sa nie mozliwe do osiagniecia, poniewaz ograniczenia techniczne i genetycznie silnik tlokowy nie moze osiagac liniowych poziomych horyzontalnych przebiegow.
    Głupoty gadasz aż z uszu się dymi, przykład na blat kuchenny podałem powyżej.

    U ciebie można by zrobić identycznie, zachowując moment na poziomie 360Nm od 2300 obr ... było by płasko jak stół aż do 3500obr obr przy zachowaniu tej samej maksymalnej mocy. Widoczne autor chciał inaczej. Wolał zrobić Kilimandżaro przy 3000obr. Kto wie, może właściciel miał takie życzenie , cyfra 4 z przodu mu imponowała.

     

    TIUNER powinien dbac aby wykres byl gladki bo kazde szarpniecie to strata energi i BOL dla sprzegla i przeciazenia w ukladzie napedowym..
    Jeśli spadek overboostu na poziomie 15Nm w zakresie 200obrotów nazywasz szarpnięciem, a tym samym narośnięcie i spadek o +/-100Nm w zakresie 2000 obr ci nie przeszkadza to masz chyba problemy z własnym uchem wewnętrznym.

     

    .i NIE USPRAWIEDLIWIAJ SIE FABRYKA...fabryka klepie soft jeden do kazdego autka z danego modelu
    i do tego dąży każdy tuner, potrafić zrobić taką modyfikację, by była równie nieszkodliwa, jak to co z fabryki wyszło.

     

    silnika...PO TO SIE hamuje zeby poprawiac przebiegi !![/code]Hamuje się po to, by zmierzyć wartości. Modyfikuje się po to by je poprawić. Przebiegi są po to by mieć obraz modyfikacji.

     

    dla porownania wykres:
    [url]http://img186.imageshack.us/img186/7725/style19130czipsikbg2.jpg[/url]
    ciekaw jestem ktory soft jest lepiej dopracowany Panie goodhope

    Heh... Zwróć kolego uwagę, że poza overboostem, którego to auto nie miało nawet w serii z racji że było hamowane prawdopodobnie na 3 biegu (trudno z dynometem na kole rozpędzić się gdziekolwiek szybciej w obecnych warunkach drogowych, natężenia ruchu) , nie różni się niczym. Z braku tego overboostu właśnie, wynik spoczął na poziomie o kilkanaście Nm niżej... przesunięty dalej na osi obrotów. Odzwierciedlający tę samą wartość ...jaką znajdziesz na moim wykresie.

    Masz taki sam "dołek" w zakresie 3200-3600obr.

    Cała różnica polega na tym, że pomiar dynometem trwał mniej niż 10 sekund, przez co sam kontrolerek miał na tyle mało punktów pomiarowych, że aby rozsądnie wyrysować wykres, musi go wygładzić jak spod palca. Inaczej byłby po prostu "kwadratowy". 3-4PS, tyle ginie, robiąc pomiar za pomiarem w tym aucie na stacjonarnej hamowni z racji rosnącej temperatury w dolocie. Wynik wklejony przez buxiego, jest powtarzalnym wynikiem po cięciach przez limitery.

     

    Na początek poproś Roberta, by ci zhamował to auto wreszcie na najwyższym biegu, zdziwisz się ...jak różny wykresy powstaną w porównaniu z tym co dumnie wkleiłeś na forum.

     

    Popracujesz na różnych hamowniach, dynomecie, pomodyfikujesz na nich którąś setkę aut

    Porozmawiamy...

     

    Na tę chwilę nie mamy o czym.

    Swoja całą wiedzę i doświadczenie opierasz na tym co przeczytałeś na forach i wyjeździłeś jednym autem.

    Mi takich aut tygodniowo wyjeżdża z rolek kilka.

     

    bez urazy dla kogokolwiek

    pozdrawiam

    Mariusz

    Edytowane przez goodhope
    Automatyczne z??czenie postów

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

     

    Jeśli spadek overboostu na poziomie 15Nm w zakresie 200obrotów nazywasz szarpnięciem...

     

     

     

    jesli dla Ciebie 15 Nm to bzdzina to gratuluje...zakladajac ze dlubiesz silnik ktory ma 300Nm to 15Nm daje 5% wachniecia. Pewnie masz racje w koncu to nie Twoje samochody. A co do tluczenia setek samochodow miesiecznie...WLASNIE...TLUCZENIE !! a nie robienie.

     

    ...i do tego dąży każdy tuner, potrafić zrobić taką modyfikację, by była równie nieszkodliwa, jak to co z fabryki wyszło...

     

    kazdy dobry tiuner wie ze fabryka wgrywa jeden program bezmyslnie a potem sie rodza silniki ktore maja wachniecia i ekstra+10KM albo -10KM. A szkodliwe jest jak tiuner WIE ze wykres jest pofalowany a kit wciska ze TAK mam byc bo fabryka TAK zrobila a ja TYLKO podnioslem poziom....wsumie powinien taki tiuner nazywac sie WGRYWACZ softow.

     

    ...Swoja całą wiedzę i doświadczenie opierasz na tym co przeczytałeś na forach i wyjeździłeś jednym autem....

     

    gdybym wiedze czerpal z forum to bym mial TAKI wykres jak "z pod Twojej reki" i wciskano by mi ze jest CACY !!

    aa co do aut...podejrzewam ze obaj jezdzilismy wyjatkowo mocnymi autami i nie bede sie tu licytowal.

     

    ...Na początek poproś Roberta, by ci zhamował to auto wreszcie na najwyższym biegu, zdziwisz się jak różny wykresy powstaną w porównaniu z tym co dumnie wkleiłeś na forum....

     

    hehehe ciekaw jestem jak to jest mozliwe zeby samochod na hamowni na 4 biegu rozwina predkosc 232km/h...zasmuce CIE byl hamowany na 5 biegu i ten wykres wlasnie pochodzi z tego badania.

     

    A tak na marginesie...zajrzalem sobie na stronke Twojej firmy, zapewne w kazdym oddziale siedzi, na terenie Polski, jakis koles ktory poprawia rekordy w zbiorze map wtryskow zeby soft byl dopieszczony...a mi sie wydaje ze po prostu WGRYWASZ softy...a jak juz COS mocno odbiega to dopiero, soft jest przesylany do Ciebie i poprawiasz go.

     

     

    MASZ RACJE :)

    Edytowane przez zuse

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zuse,Goodhope bez cisnienia. Radek tak sie sklada ze goodhope to czlowiek ktorego wiedza jest naprawde spora i wiele jeszcze moglbym sie uczyc od niego !

    A co do wykresikow to ja POWTARZAM TO PO RAZ SETNY

    To tylko cyferki i bez emocji. Na hamowni inercyjnej im wieksze turbo tym wieksze odchylki w przebiegu momentu niz w realu

    W pewnych wartosciach mozna to wygladzac ale czasem gladki wykres na rolkach na ulicy okazuje sie niewypalem bo turbo ktore liniowo na rolklach podawalo zaczyna swirowac na drodze!!!!

    Oczywiscie w druga strone tez to dziala wiec Zuse nie krytykuj bo moze na 4 biegu to auto pieknie trzyma cisnienie bez boostow ktore widzisz na IIIbieg !!!

     

    P.S Goodhope ten wykres to na V bieg ! I to specjalnie dol przyciety dla sprzegla bo juz mowilo dosc a pozatym testowalismy wydajnosc max tej sprezarki. Wiec cisnienia ostro wysrubowane. Niestety przepustowosc slimaka GT17 mimo wiekszego wirnika nie pozwala utrzymac momentu dlugo na poziomie 400Nm (chcielismy 205KM miec) stad widoczny spadek momentu i to tylko fizyka mimo ze paliwo i cisnienie do konca trzymal.

    Wiec jak na 3 wersje softu pisanego po raz 1szy pod takie turbo to chyba niezle co...?

    Teraz bedzie wieksza muszla i mam nadzieje te 400Nm przytrzymac dlugo

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tak na marginesie wiem że Goodhope jest naprawdę dobrym fachowcem i strasznie dużo wie!!

    Poza tym jest naprawdę w porządku gościem, zawsze z chęcią go odwiedzam i wiem że mój passat jest w dobrych rękach ;)

    Tym chciałbym uciąć tą burzliwą dyskusje polecić goodhope i pozdrowić wszystkich :) NO :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    bajzel się robi. prosze na temat albo kosz.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jest ok

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam wszystkich proszę o ocenę tego wykresu z hamowni czy takie zestrojenie jest dobre pozdrawiam

    10.09.2009 017.jpg

    Edytowane przez dymi
    załącznik

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja bym uważał z interpretacją tego wykresu, bo wygląda trochę jakby go ktoś w excelu wyliczył -> 8-9 punktów pomiarowych połączonych prostą linią...

     

    a tak btw. to dość agresywny strzał momentu dający moc maksymalną w okolicy środka skali obrotów. Dobre dla osób, które nie potrafią korzystać ze skrzyni biegów... Fatalne dla sprzęgła.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jak na moj gust wykres lekko "z ksiezyca". Nie chce mi sie wierzyc, ze moc i moment sa prawie w tym samym przedziale. Do tego baardzo diwne aby klekot mial moc max w okolicach 3tys obr/min. Moc maksymalna jest w okolicach obrotow maxymalnych.

    ...noo i do tego taki kanciasty wykres...intrygujace

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To znaczy że wykres jest do bani byłem jak hamowali auto no i ta sama firma robiła chiptuning różnica jest znaczna ale wywala mi błąd doładowania przy 180 km/h ato ta firma w której robiłem Koszalin ul. Lechicka 58 A

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    ale wywala mi błąd doładowania przy 180 km/h

    bo niestety w tych silnikach ciezko jest czasami opanowac turbosprezarke na wyzszych obrotach ... ale tuner powinnien to ogarnac ...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się




    ×