rafcisz Zgłoś #41 Napisano 20 Października 2009 Koledzy mam pytanie,o to mój problem: gdy jadę na jedynce i trzymam równo gaz to czuć jak silnik nie równo pracuje,lekko tak jak by szarpał.Pod czas przyspieszenia i na innych biegach lub na luzie nie ma problemów,silnik pracuje równo,ale to nie wszystko bo jeszcze do tego stracił moc,ma przyspieszenie ale silnik nie ma takiej mocy jak miał.Filtr paliwa jest wymieniony,wtryski wyregulowane,czy to może być zapchany już katalizator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
porix Zgłoś #42 Napisano 23 Listopada 2009 witam miałem tez ten problem...ale juz naprwiłem go problemem były błedy silnika dokładniej czujnik temperatury nie dogrzewał silnika i szarpał przy 1800 obrotach na biegach 1,2,3 .... kopił mega i spalanie strasznie wzrosło nie spodziewał bym sie tego bo temperatura na liczniku była 90 i wydawało sie ze jest wszystko ok .... jak narazie spalanie spaddłlo do normy i obroty tez i to mnie cieszy pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Atlas112 Zgłoś #43 Napisano 25 Listopada 2009 Wybaczcie, że dopiero teraz dołączam się do wątku lecz i mnie przytrafiła się tożsama usterka. Wymieniłem przepływkę, wtryski ok a kangurzy na jedynce, na dwójce około 2000 obrotów na moment traci moc itp. Mam popmpowtrysk AWX 96 KW. Zastanawiam się, czy któryś z Was szanowni forumowicze rozwiązał już opisany problem i może podzielić się tą wiedzą. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
porix Zgłoś #44 Napisano 25 Listopada 2009 ja miałem 1800 obrotow szarpał na 1 pozniej na 2 przy jakis 1500 i na trujce taz mu sie zdarzało , po skasowaniu błedów na komputerze " Bosh " usterka znikneła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rabbit211 Zgłoś #45 Napisano 25 Listopada 2009 u mnie także pojawił sie ten problem... oto link do mojego tematu w ktorym jest wszystko dokładniej wyjasnione i zawarte sa porady innych uzytkownikow, moze komus pomoga http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=55007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lajmen Zgłoś #46 Napisano 27 Kwietnia 2010 Witam serdecznie! To moj pierwszy post i od razu pisze z problemem. Ten watek wydaje mi sie nabardziej odpowiedni do podlaczenia ze swoim zmartwieniem. Problem - samochod wpada w drgania podczas przyspieszania, zwiekszone zuzycie paliwa o ok 0,5l Opis - niewyczuwalne prawie na biegach 1 i 2, na 3 ledwo, najbardziej na 5. Samochod wpada w drgania tak przy 1600-1800 obrotow, drgania bardzo mocno sie redukuja tak przy 3000 obrotow przy 140km/h. Najwieksza masakra jest na 5 przy 80-90km/h jak nacisne gaz. Drgania czuc na kierownicy, skrzyni biegow, w podlodze, caly samochod szarpie. Okolicznosci i diagnostyka - Problem pojawil sie jakies 3 dni po serwisie, wymieniony olej, przegub zew. lewy a prawy zostal przeczyszczony (tak twierdzi mechanik), slychac go ledwo na zakretach, ale wedlug mechanika jest ok, nie jest on przyczyna drgan i mozna go wymienic przy nastepnej okazji/serwisie. Komputer nie pokazuje zadnych usterek. Zostal wymieniony rowniez filtr paliwa. Do ostatniego tankowania wlalem plyn do czyszczenia pompowtryskow, ale oprocz tego, ze silnik pracuje jakby ciszej, bez efektu na opisany problem. Na forum doczytalem opinie na podobnych watkach wskazujace glownie na pompowtryski lub przeguby, jednak biorac pod uwage fakt, ze drgania ustepuja oraz opinie mechanika, jestem mocno zdezorientowany. Bardzo prosze o jakas wskazowke co to moze byc i jak usunac usterke. z gory dzieki Adam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukbart Zgłoś #47 Napisano 28 Kwietnia 2010 Ostatnio wjechałem moim nowym passacikiem na autostrade i po wrzuceniu 5-tego biegu i wciśnięciu pedału gazu do oporu autko zaczeło poszarpuwa a maksymalna prędkoś to była tylko 170km/h. wydaje mi sie ze to troszke zamało jak na 19tdi 110km. co moze byc powodem ze poszarpuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareczek223344 Zgłoś #48 Napisano 28 Maja 2012 witam. czy mogłbys mi napisac jak byla przyczyna tego szarpania?? bo niestety mam tak samo:/ i niewiem co to jest. prosze o odpis dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klasycznymaster Zgłoś #49 Napisano 30 Maja 2012 mam czasem to samo..podobno to listwa wtryskiwaczy..podopinalem listwe do wtryskow i problem ustal na troche..paru mechanikow mowilo zeby listwe wymienic i bedzie si..paliwo tu nie ma nic do rzeczy..po pierwsze po to jest filtr zeby syf usuwal po 2 to usterka jak po dlugim czasie (np po nocy) ruszam do pracy..zawsze w okolicy 2000obr/min i po zagrzaniu silnika ustaje..i co potem co inne paliwo pali???nie! wiec to nie paliwo stacja itp wiec szukajcie usterki nie na stacji tylko w aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klasycznymaster Zgłoś #50 Napisano 9 Czerwca 2012 jestem juz po wymianie wiązki pompowtryskow (ta czarna pod pokrywa zaworów) - przyczyna szarpania znikla bezpowrotnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DANIEL25 Zgłoś #51 Napisano 29 Marca 2013 witam mam podobny problem ale troche odwrotnie mi szarpie jak mocniej przyszpieszam tak w okolicach 1700-2500 wszystko było dobrze do puki nie wymieniłem niejakiej pompy vacum która mi ciekła zamieniłem na drugą używaną i teraz pytanie czy to ta pompa wadliwa czy moze musze jechac na kompa ustawic cisnienie czy cos innego przy okazji wyskrobałem sobie zawór egru bo był zasmolony moze tam cos zbabrałem nie wiem co robic bo wygłąda jakby pompa gubiła cicnienie na chwilke albo wtłaczała powietrze do obiegu jesli to działa tak jak mysle bo nie wiem jak to działa w normalnych silnikach z pompą wtryskową to cos tam kumam a tu zielony aha i co oznaczają te oznaczenia silnika awx czy avb czy inne bo widze w internecie i czasami pytają w sklepie a ja nie wiem ktos mi powie co ja ma za silnik jest to passat b5fl 1.9 130km combi 2002r pozdrawiam idzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #52 Napisano 29 Marca 2013 najpewniej pompa , prościej będzie ją podpiąć i sprawdzić ciśnienie jakie podaje paliwa. Jaką używkę kupiłeś LUK czy Bosch i jaki rok oraz końcówka oznaczenia zapytam z ciekawości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrykus21 Zgłoś #53 Napisano 17 Grudnia 2013 Mam pytanie też mam problem z szarpaniem a mianowicie przy gwałtownym przyśpieszeniu jadąc na 5 biegu gdy redukuję na 4 pojawia się szarpnięcie co to może być??Pasek w automacie zwykła skrzynia nie tiptronic. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #54 Napisano 7 Lipca 2014 (edytowane) Problem polega na tym ze na gazie podczas gwaltownego dodania gazu silnik czasami szarpnie, przy wlaczonej klimie tragedia, na benzynie zadnego objawu, z gazem wszystko w porzadku. Gdyby nie to ze cena nowej cewki o dobrej jakosci powala. Jednak wydac na cewke okolo tysiaca zl to przesada. Po kupnie zamiennika plus kabli jest lepiej ale nie idealnie, pomyslalem ze mozliwe jest zaadaptowanie cewek z 1.8t czy chociazby 1.4 16v. Kupno uzywki nie wchodzi w gre. Pytanie moje jest jak wyglada sterowanie zaplonem w 1.8 ADR? teoretycznie sa dwie cewki i modul zaplonowy do ktorego dochodza tylko cztery przewody dwa razy sagnal, masa i plus po bezpieczniku. Wtyczka ma trzy przewody i extra masa do obudowy. Wyglada ze sygnal podawany jest parami. Dobrze mysle? Jesli tak by bylo to konwersja na cztery cewki prosta i praktycznie bezbolesna. Co prawda 1.8t ma sterowanie kazdej cewki odzdzielnie jednak niektore modele tez maja wtyczke trzy-przewodowa plus masa. Jesli ktos moglby pomuc byl bym wdzieczny. Edytowane 8 Lipca 2014 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt.2.1.a POLSKIE ZNAKI !!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazigt1 Zgłoś #55 Napisano 8 Lipca 2014 A ja myślę, że masz kolego problem z poprawną regulacją gazu. Jeżeli na benzynie jest wszystko ok, to nie czepiałbym się zapłonu. Wiadomo, że podczas pracy na LPG wychodzą wszystkie nieprawidłowości układu zapłonowego, ale jak jest coś nie tak, to objawia się w każdych warunkach pracy silnika. Według mnie musisz poprawnie ustawić LPG, bo przy gwałtownym dodaniu gazu niepoprawnie ustawiona instalacja nie dozuje takiej ilości gazu, jak potrzebuje silnik i dlatego dochodzi do zadławienia. A czasem problemem jest także wydajność całego zestawu LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #56 Napisano 8 Lipca 2014 Kolego reinman777 polskich znakow na klawiaturze nie posiadam, mam za to üöäß i niestety komputer nie chce wspolpracowac z polskim ukladem klawiatury. Tez o tym myslalem, ale gazownik ktory mi to zakladal twierdzi ze wszystko ok. Objaw pojawil sie po okolo dwuch dniach po zalozeniu gazu. Najbardziej odczuwalne jest miedzy 2k a 3k obr/min. Jest tak do dzisiaj. Obejze jutro swiece czy nie sa wypalone, maja nie cale 30kkm ale kto wie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shalvan Zgłoś #57 Napisano 10 Lipca 2014 Witam wszystkich, Mam Passata B5 (3BG) 2001 / 1.9 TDI / 130 KM / PD / AVF Mam podobny problem z szarpaniem, mianowicie czasem się zdarza że podczas przyśpieszania samochód szarpie w przedziale 1400-1600 obr. (są to 2, 3 max. 4 bardzo krótkie szarpnięcia jak gdyby na moment było za mało paliwa) nie ważne na którym biegu. Dodatkowo na każdym biegu w przedziale obrotów 1800-2000 są odczuwalne wibracje nie są one bardzo silne ale są. Co więcej gdy np chcę bardziej dynamicznie ruszyć z pod świateł wcisnę mocniej pedał gazu to auto z początku wydaje się przymulone tj, z obrotów biegu jałowego do ok 1300 potem jest już ok. Autko mam od ok roku ostatnio tj. w zeszłą sobotę wyczyściłem EGR oraz kolektor dolotowy. W sterowniku silnika nigdy nie było żadnych błędów. Gdy go kupiłem mój mechanik wymienił przepływkę bo była padnięta. Sprawdzałem autko VAGiem i jeśli chodzi o pompowtryski to wszystko wygląda wręcz idealnie ( sprawdzone na postoju przy rozgrzanym silniku na 3000 obr/min ) BIPy dla wszystkich pompek mieszczą się w granicy normy jeden z nich ma ok -23 i to jest najwięcej ile mam. jeśli chodzi o EGR też działa dobrze. Sprawdzałem także N75 w basic settings to także wygląda dobrze. Jeśli chodzi o elektrozawory na pompkach to też wszystko w normie. Jedyne błędy jakie mam to w module komfortu dotyczą one przerwy w obwodzie monitoringu wnętrza i "doziemienia" zamka tylnych drzwi, żaden z nich nie ma wpływu na powyższy problem. Mogę porobić logi statyczne, BS oraz dynamiczne i je tu zamieścić, prosił bym tylko o napisanie których konkretnie parametrów, bloków czy robić to blok po bloku czy robić np 2 do 3 bloków na raz. ( wiem że przez prędkość transmisji lepiej robić pojedynczo ). Jeśli chodzi o Dwumasę to działa w miarę ok przy ruszaniu autem nie szarpie ale wiem że już niedługo czeka mnie wymiana. Dodam jeszcze że wymieniłem (już dość dawno ) czujnik temperatury cieczy chłodzącej na oryginał z ASO oraz termostat również oryginał z ASO. czytałem bardzo dużo na różnych forach odnośnie tego problemu i wiem że diagnozy są różne od przepływki, przez dwumasę aż po pompowtryski a nawet i sterownik silnika. Ludzie piszą o doginaniu konektorów w PD ale z reguły wcześniej pojawia się jakiś błąd czego u mnie nie ma i nie było. Bardzo proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #58 Napisano 10 Lipca 2014 Podstawowe rzeczy do sprawdzenia. Podcisnienia, przeplywka i .N75. Kiedy ostatnio wymieniales filtr paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shalvan Zgłoś #59 Napisano 10 Lipca 2014 Wszystkie filtry wymieniłem 2k km temu łącznie z paliwa. N75 działa bez zarzutu podciśnienia może uda mi się sprawdzić w weekend, bo dopiero wtedy będę miał dostęp do manometru. Jeśli już o manometrze mowa gdzie ewentualnie mogę znaleźć jakieś foto gdzie się dokładnie wpiąć? wiem że będę musiał robić to przez trójnik. A co do przepływki to została wymieniona zaraz po zakupie auta o czym już pisałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #60 Napisano 10 Lipca 2014 (edytowane) W takim razie logi przeplywki, korekty wtryskow i cisnienie doladowania. Podcisnienia obejzyj po prostu jak bedzie jakis wygladal podejzanie to wymien wszystkie mozliwe 1.5 m fi 3mm powinno wystarczyc. Edit: w moim samochodzie swiece byly przyczyna, lekko wypalone. Teraz nie szarpie i jedzie jak trzeba. Edytowane 21 Lipca 2014 przez szymin89 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach