Zbyllu Zgłoś #61 Napisano 7 Sierpnia 2014 Czy można zastąpić kolektor 03G 129 711 AP jakimś innym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BigPaul Zgłoś #62 Napisano 25 Lutego 2015 Witam wszystkich. Przeczytałem Wasze wpisy w tym wątku, ponieważ miałem podobne problemy ze swoim Passatem (silnik AWX 1.9 130KM). Problemy zaczęły się od delikatnego szarpania przy dodawaniu gazu i migania kontrolki ESP. Po tym został wymieniony przepływomierz, przy okazji czujnik światła stopu i pełna diagnostyka. Po wymianie było niby lepiej, ale do czasu. W trasie po ok 300km zaczęło mi znowu szarpać, przy okazji silnik coraz bardziej tracił moc. Do tego raz migała kontrolka cewki, a po zatankowaniu na stałe zaświeciła się kontrolka spalin. Auto totalnie straciło moc i przyspieszało tylko przy jeździe z górki. Kolejna wizyta u mechanika załatwiła sprawę. Została wykonana ponowna diagnostyka komputerowa i została wymieniona rura od intercoolera. Wiem, że przy okazji takich problemów padają różne podejrzenia. Przede wszystkim wszyscy martwią się o: pompowtryskiwacze, turbo a czasem nawet sprzęgło. Ja sugeruję diagnozę zacząć od przejrzenia: przepływomierza, rur doprowadzających powietrze, cewek, świec i przewodów w tych okolicach (czasem coś dobrze nie styka) oraz diagnostyki pompowtyskiwaczy (często mechanicy je wymianiają a problem nie ustaje). Dopiero potem zająłbym się grubszymi problemami jak turbina czy nawet katalizator (przy tych problemach samochód dymi trochę bardziej niż standardowo). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #63 Napisano 25 Lutego 2015 Do tego raz migała kontrolka cewki, cewek, świec i przewodów w tych okolicach (czasem coś dobrze nie styka) w diselku ? chciałbym to zobaczyć na własne oczy , a co do reszty to się zgadzam ps. Syczenia powietrza przy przyspieszaniu nie było słychać toć to normalny objaw jest do stwierdzenia usterki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek77 Zgłoś #64 Napisano 8 Sierpnia 2015 Witam koledzy mam podobny problem- delikatnie szarpie przy gwałtownym dodaniu gazu,podczas lekkiego dodawania problem prawie nie występuje.Auto ciągnie ale czasami czuć szarpnięcie i jakby go coś muliło. Słychać też jakby syczenie powietrza i to tak głośno że nie słychać silnika i co ciekawe występuje tylko podczas jazdy; na postoju można go gazować do końca obrotów i nic nie słychać. Spotkał ktoś się z czymś takim? Dodam jeszcze że auto nie dymi ,nie pluje olejem itp. Pod kompa nie podpinałem bo jest sobota i zakłady pozamykane niestety a wyjazd na wczasy mi się szykuje. Można z tym jeździć czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moris Zgłoś #65 Napisano 9 Lutego 2016 Witam szarpaczy:) Autko to passerati '01 1,9 tdi AVB, 101 km z serii, po wymianie turbiny z AWX i programie ok 150. Moja szarpanie pokryło się jakiś czas po wprowadzeniu tzw ecodrivingu.. jazda po mieście z obrotami max 2,5tys, generalnie do 2 tys. Objawy są takie, że autko przy delikatnym przyśpieszaniu na każdym biegu szarpie, zaczyna się przy ok1700-1800 obr i trwa praktycznie w całym zakresie obrotów. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu jest dużo lepiej. Zasadniczo nie ma znaczenia, czy zimny, czy ciepły. I generalnie można by jeździć, gdyby nie fakt, że: - auto dużo więcej pali z obliczeń ok 10-12 l - 1, 2 bieg z mocnym gazem ok ( w pełnym zakresie obrotów) od trójki dławi przy wyższych obrotach. - czasem przy mocnym gazie jest objaw jak by go zalewało, dławił się, przeraźliwie dymi na czarno/szaro po czym dostaje strzała, że zrywa przyczepność na 2,3 biegu. - we wrześniu wymienione turbo, (poprzednie się rozpadło, rzygło olejem), wyczyszczony cały dolot łącznie z egr, wszystko było ok. - butowanie na autostradzie nie pomogło, prędkość max 130, nie reaguje już na gaz. Nie ma znaczenia na jakim biegu. przy wysokich obrotach na 3 nagle słabnie, przy niższych na 4ce, 5ce nie rozpędza się wyżej. - wymienione węże podciśnienia, uszczelniony króciec na pompie vacum.. zrobiłem logi jak sugerowano na forum audi: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=53752 i tak: STATYCZNE: Grupa 011: http://vaglog.pl/log_249641.html Grupa 000, 003, 011: http://vaglog.pl/log_249642.html Grupa 000, 003, 004: http://vaglog.pl/log_249640.html dynamicznych nie udało mi się zrobić, bo padła bateria w laptopie. Mam jeszcze zapis pracy sztangi i ogólnego sprawdzenia po podłączeniu vag'a Może ktoś coś podpowie i jeszcze jedna bardzo ważna rzecz.. Strzeżcie się ECODRIVINGU !!! Log-WVWZZZ3BZ2E052375-282560km po kasowaniu błędów.txt Log-WVWZZZ3BZ2E052375-282560km- przed kasowaniem błądów.txt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #66 Napisano 9 Lutego 2016 Daj pełne logi. 3,8,11 dynamiczny i statyczne 13,18,23. Przede wszystkim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moris Zgłoś #67 Napisano 10 Lutego 2016 ok, dorwę znów program to wrzucę. Czytałem jeszcze kilka tematów związanych z szarpaniem i zastanawiam się, czy 3 letni filtr paliwa może dawać takie objawy ? Zdarzało mi się jeździć dłużej na rezerwie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buba_ Zgłoś #68 Napisano 10 Lutego 2016 Jak jest filtr strasznie zamulony to owszem może dawać takie objawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moris Zgłoś #69 Napisano 10 Lutego 2016 (edytowane) Niestety wymiana filtra paliwa nic nie dała. Zamieszczam logi grupy 13, 18, 23, na dynamicze brakło już baterii, wrzucę jak najszybciej. STATYCZNE: Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_249833.html Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_249835.html Co zauważyłem: - grupy 13, czwarta pompka wyraźnie odbiega - grupie 18, niby ok, ale wartość 4 wskakiwała nie tylko po puszczeniu gazu przy szybkiej przegazówce, ale również przy powolnym zwiększaniu obrotów przy ok 3-3,5tys - grupa 23, pierwsza pompka wyraźnie odbiega. BASIC SETTINGS: Grupa 000, 003, 004: http://vaglog.pl/log_249834.html ( nie jestem pewien, czy dobrze zrobione) Tutaj w grupie 003 wskazania MAF i EGR mocno szaleją - czy to wpływa na spalanie ? Jakieś sugestie, pomysły, bo ja się nie za bardzo orientuję, o czym te wartości świadczą Ciekawostka, odłączyłem i zaślepiłem dziś węża od EGR, dynamiką nie zachwycał, bo momentami go mocno dławiło, ale nie było szarpania. Przy przegazówkach dymi na czarno i szaro czarno (jak parowóz) Jakieś pomysły ? Edytowane 10 Lutego 2016 przez moris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moris Zgłoś #70 Napisano 12 Lutego 2016 ok, więc mam już pełne logi dynamiczne i statyczne. DYNAMICZNE: Grupa 001: http://vaglog.pl/log_249970.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_249962.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_249963.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_249964.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_249966.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_249967.html STATYCZNE: Grupa 000, 003, 004: http://vaglog.pl/log_249978.html Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_249979.html VAG znalazł jeszcze 5 takich błędów: 5 Faults Found: 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal P0101 - 35-10 - - - Intermittent 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00 - - 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-10 - - - Intermittent 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-00 - - 17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground P1156 - 35-00 - - Readiness: 0 0 X X X Może ktoś podpowie co mu dolega i jak to zaleczyć zanim utopię dziada w Wiśle.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dartroom Zgłoś #71 Napisano 12 Lutego 2016 (edytowane) Na moje to przepływka świruje. Czasami zawyża, czasami zaniża i smoke limiter obcina dawkę, co pewnie w efekcie daje szarpanie. Albo czyszczenie, albo wymiana, albo strojenie smoke limitera po map sensorze i wywalenie szkodnika. Sprawdź jeszcze jak przewody od przepływki się mają, czy nie przetarła się gdzieś izolacja. Edytowane 12 Lutego 2016 przez dartroom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #72 Napisano 13 Lutego 2016 na pewno napinacz i pasek w rozrządzie do sprawdzenia synchro rozjeżdża się mocno przy dynamicznych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #73 Napisano 13 Lutego 2016 Szukaj dziury w dolocie pomiędzy turbo, a kol. ssącym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moris Zgłoś #74 Napisano 14 Lutego 2016 na pewno napinacz i pasek w rozrządzie do sprawdzenia synchro rozjeżdża się mocno przy dynamicznych przy logach dynamicznych auto ani razu nie poszło tak jak powinno, na 3 biegu troszkę lepiej ( czasem szarpło wciskając w fotel) a na czwórce muł jak ja pier..ole. Bałem się że obwodnicy braknie Jutro rozbiorę przepływkę, spryskam wodą z mydłem układ dolotowy i wymienię oringi na IC. Po takich zabiegach trzeba kasować błędy ? Co do przepływki, to czy ta kratka i siateczka, która jest umieszczona od strony filtra powietrza jest demontowalna, czy na stałe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #75 Napisano 14 Lutego 2016 Po takich zabiegach trzeba kasować błędy ? Nie trzeba. Odezwij się na PW to Ci podam pewien sposób na przepływkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moris Zgłoś #76 Napisano 18 Lutego 2016 Więc tak.. Czyszczenie acetonem pod ciśnieniem niewiele dało, a przy próbie odkręcenia przepływki ukręciły się ze starości i rdzy oba torxy.. (pękły pod główką śruby. Wpiąłem na próbę diodę 1N4148, zaślepiłem EGR i auto odżyło. Może nie jest identycznie jak było ale jest dużo lepiej, ciągnie w całym zakresie obrotów i spokojnie się rozpędza powyżej 140km/h. Ale sprawdziłem jeszcze miernikiem poszczególne piny na kostce i pin 5 (wyjściowy) daje wartości: ok 1V na wyłączonym zapłonie 3V na włączonym 6,2V na max obrotach (nie wiem czy ma znaczenie, ale EGR dalej zaślepiony.) i teraz pytanie: czy te wartości są właściwe i czy to na pewno przepływka. Jestem w garażu i byłbym wdzięczny za jakąś szybką diagnozę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek83 Zgłoś #77 Napisano 21 Grudnia 2016 Witam mam podobny problem passat szarpie podczas przyśpieszania brak błędów jak dodaj płynnie gazu szarpanie jest prawie nie odczuwalne oraz jest dużo słabszy http://vaglog.pl/log-013_018_023_qBbpf.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #78 Napisano 22 Grudnia 2016 (edytowane) Witam mam podobny problem passat szarpie podczas przyśpieszania brak błędów jak dodaj płynnie gazu szarpanie jest prawie nie odczuwalne oraz jest dużo słabszy http://vaglog.pl/log-013_018_023_qBbpf.html U mnie po bardzo długim poszukiwaniu(szarpał miedzy 1800 a 2100 obrotów przy przyspieszaniu) i wymianie rożnych rzeczy â bez skutku problem się rozwiązał poprzez wymianę âskiâ idącej do turbo. W poniedziałek auto już strasznie zaczęło kopcić i szarpać. Po zajrzeniu pod maskę okazało się ze rura idąca od spodu do turbo całkiem się rozwaliła. Co po wymianie na nową - to ona okazała się przyczyną bolączki mojego paska. Edytowane 22 Grudnia 2016 przez dariusz198012 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel_R Zgłoś #79 Napisano 27 Grudnia 2016 Witam. Posiadm passata 18.t 150KM 1996r. Gdy wdepnę pedał gazu czuję jak samochód wibruję gdy osiągnie około 3 tyś obrotów przestaje dzieje sie tak na każdym biegu. Odczuwam wyraźny spadek mocy samochodu czym to mozę być spowodowane ? Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zomolek Zgłoś #80 Napisano 9 Lipca 2017 witam mam takrze problem z szarpaniem silnika powyżej 2000 obrotów szrpie tak mocno że nie idzie jechać sprawdziłem przepływkę węże podciśnienia sprawdziłem pompę paliwową w baku pompowtryski zregenerowane z nowymi uszczelkami nie wiem co sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach