Skocz do zawartości
Gość lukass

Szarpanie przy przyspieszaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Czy można zastąpić kolektor 03G 129 711 AP jakimś innym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Przeczytałem Wasze wpisy w tym wątku, ponieważ miałem podobne problemy ze swoim Passatem (silnik AWX 1.9 130KM).

 

Problemy zaczęły się od delikatnego szarpania przy dodawaniu gazu i migania kontrolki ESP.

Po tym został wymieniony przepływomierz, przy okazji czujnik światła stopu i pełna diagnostyka.

 

Po wymianie było niby lepiej, ale do czasu. W trasie po ok 300km zaczęło mi znowu szarpać, przy okazji silnik coraz bardziej tracił moc.

Do tego raz migała kontrolka cewki, a po zatankowaniu na stałe zaświeciła się kontrolka spalin.

Auto totalnie straciło moc i przyspieszało tylko przy jeździe z górki.

 

Kolejna wizyta u mechanika załatwiła sprawę.

Została wykonana ponowna diagnostyka komputerowa i została wymieniona rura od intercoolera.

 

Wiem, że przy okazji takich problemów padają różne podejrzenia.

Przede wszystkim wszyscy martwią się o: pompowtryskiwacze, turbo a czasem nawet sprzęgło.

Ja sugeruję diagnozę zacząć od przejrzenia: przepływomierza, rur doprowadzających powietrze, cewek, świec i przewodów w tych okolicach (czasem coś dobrze nie styka) oraz diagnostyki pompowtyskiwaczy (często mechanicy je wymianiają a problem nie ustaje).

Dopiero potem zająłbym się grubszymi problemami jak turbina czy nawet katalizator (przy tych problemach samochód dymi trochę bardziej niż standardowo).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do tego raz migała kontrolka cewki,
cewek, świec i przewodów w tych okolicach (czasem coś dobrze nie styka)

 

w diselku ? chciałbym to zobaczyć na własne oczy :), a co do reszty to się zgadzam

ps. Syczenia powietrza przy przyspieszaniu nie było słychać toć to normalny objaw jest do stwierdzenia usterki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy mam podobny problem- delikatnie szarpie przy gwałtownym dodaniu gazu,podczas lekkiego dodawania problem prawie nie występuje.Auto ciągnie ale czasami czuć szarpnięcie i jakby go coś muliło. Słychać też jakby syczenie powietrza i to tak głośno że nie słychać silnika i co ciekawe występuje tylko podczas jazdy; na postoju można go gazować do końca obrotów i nic nie słychać. Spotkał ktoś się z czymś takim? Dodam jeszcze że auto nie dymi ,nie pluje olejem itp. Pod kompa nie podpinałem bo jest sobota i zakłady pozamykane niestety a wyjazd na wczasy mi się szykuje. Można z tym jeździć czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szarpaczy:)

 

Autko to passerati '01 1,9 tdi AVB, 101 km z serii, po wymianie turbiny z AWX i programie ok 150.

Moja szarpanie pokryło się jakiś czas po wprowadzeniu tzw ecodrivingu.. jazda po mieście z obrotami max 2,5tys, generalnie do 2 tys.

Objawy są takie, że autko przy delikatnym przyśpieszaniu na każdym biegu szarpie, zaczyna się przy ok1700-1800 obr i trwa praktycznie w całym zakresie obrotów. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu jest dużo lepiej. Zasadniczo nie ma znaczenia, czy zimny, czy ciepły. I generalnie można by jeździć, gdyby nie fakt, że:

- auto dużo więcej pali z obliczeń ok 10-12 l

- 1, 2 bieg z mocnym gazem ok ( w pełnym zakresie obrotów) od trójki dławi przy wyższych obrotach.

- czasem przy mocnym gazie jest objaw jak by go zalewało, dławił się, przeraźliwie dymi na czarno/szaro po czym dostaje strzała, że zrywa przyczepność na 2,3 biegu.

- we wrześniu wymienione turbo, (poprzednie się rozpadło, rzygło olejem), wyczyszczony cały dolot łącznie z egr, wszystko było ok.

- butowanie na autostradzie nie pomogło, prędkość max 130, nie reaguje już na gaz. Nie ma znaczenia na jakim biegu. przy wysokich obrotach na 3 nagle słabnie, przy niższych na 4ce, 5ce nie rozpędza się wyżej.

- wymienione węże podciśnienia, uszczelniony króciec na pompie vacum..

 

zrobiłem logi jak sugerowano na forum audi: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=53752

i tak:

STATYCZNE:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_249641.html

Grupa 000, 003, 011: http://vaglog.pl/log_249642.html

Grupa 000, 003, 004: http://vaglog.pl/log_249640.html

 

dynamicznych nie udało mi się zrobić, bo padła bateria w laptopie.

Mam jeszcze zapis pracy sztangi i ogólnego sprawdzenia po podłączeniu vag'a

praca sztangi.jpg

 

Może ktoś coś podpowie :)

i jeszcze jedna bardzo ważna rzecz.. Strzeżcie się ECODRIVINGU !!! :)

Log-WVWZZZ3BZ2E052375-282560km po kasowaniu błędów.txt

Log-WVWZZZ3BZ2E052375-282560km- przed kasowaniem błądów.txt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj pełne logi. 3,8,11 dynamiczny i statyczne 13,18,23. Przede wszystkim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, dorwę znów program to wrzucę.

Czytałem jeszcze kilka tematów związanych z szarpaniem i zastanawiam się, czy 3 letni filtr paliwa może dawać takie objawy ?

Zdarzało mi się jeździć dłużej na rezerwie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest filtr strasznie zamulony to owszem może dawać takie objawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety wymiana filtra paliwa nic nie dała.

Zamieszczam logi grupy 13, 18, 23, na dynamicze brakło już baterii, wrzucę jak najszybciej.

 

STATYCZNE:

Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_249833.html

Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_249835.html

Co zauważyłem:

- grupy 13, czwarta pompka wyraźnie odbiega

- grupie 18, niby ok, ale wartość 4 wskakiwała nie tylko po puszczeniu gazu przy szybkiej przegazówce, ale również przy powolnym zwiększaniu obrotów przy ok 3-3,5tys

- grupa 23, pierwsza pompka wyraźnie odbiega.

 

BASIC SETTINGS:

 

Grupa 000, 003, 004: http://vaglog.pl/log_249834.html ( nie jestem pewien, czy dobrze zrobione)

 

Tutaj w grupie 003 wskazania MAF i EGR mocno szaleją - czy to wpływa na spalanie ?

 

Jakieś sugestie, pomysły, bo ja się nie za bardzo orientuję, o czym te wartości świadczą :)

 

Ciekawostka, odłączyłem i zaślepiłem dziś węża od EGR, dynamiką nie zachwycał, bo momentami go mocno dławiło, ale nie było szarpania. Przy przegazówkach dymi na czarno i szaro czarno (jak parowóz)

 

Jakieś pomysły ? :)

Edytowane przez moris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, więc mam już pełne logi dynamiczne i statyczne.

 

DYNAMICZNE:

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_249970.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_249962.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_249963.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_249964.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_249966.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_249967.html

 

STATYCZNE:

Grupa 000, 003, 004: http://vaglog.pl/log_249978.html

Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_249979.html

 

VAG znalazł jeszcze 5 takich błędów:

 

5 Faults Found:

 

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 35-10 - - - Intermittent

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-00 - -

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-00 - -

17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground

P1156 - 35-00 - -

 

Readiness: 0 0 X X X

 

Może ktoś podpowie co mu dolega i jak to zaleczyć zanim utopię dziada w Wiśle.. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moje to przepływka świruje. Czasami zawyża, czasami zaniża i smoke limiter obcina dawkę, co pewnie w efekcie daje szarpanie. Albo czyszczenie, albo wymiana, albo strojenie smoke limitera po map sensorze i wywalenie szkodnika.

Sprawdź jeszcze jak przewody od przepływki się mają, czy nie przetarła się gdzieś izolacja.

Edytowane przez dartroom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pewno napinacz i pasek w rozrządzie do sprawdzenia synchro rozjeżdża się mocno przy dynamicznych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj dziury w dolocie pomiędzy turbo, a kol. ssącym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na pewno napinacz i pasek w rozrządzie do sprawdzenia synchro rozjeżdża się mocno przy dynamicznych

przy logach dynamicznych auto ani razu nie poszło tak jak powinno, na 3 biegu troszkę lepiej ( czasem szarpło wciskając w fotel) a na czwórce muł jak ja pier..ole. Bałem się że obwodnicy braknie :)

 

Jutro rozbiorę przepływkę, spryskam wodą z mydłem układ dolotowy i wymienię oringi na IC.

 

Po takich zabiegach trzeba kasować błędy ?

 

Co do przepływki, to czy ta kratka i siateczka, która jest umieszczona od strony filtra powietrza jest demontowalna, czy na stałe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po takich zabiegach trzeba kasować błędy ?

 

Nie trzeba.

 

Odezwij się na PW to Ci podam pewien sposób na przepływkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak.. :)

Czyszczenie acetonem pod ciśnieniem niewiele dało, a przy próbie odkręcenia przepływki ukręciły się ze starości i rdzy oba torxy.. (pękły pod główką śruby.

 

Wpiąłem na próbę diodę 1N4148, zaślepiłem EGR i auto odżyło. Może nie jest identycznie jak było ale jest dużo lepiej, ciągnie w całym zakresie obrotów i spokojnie się rozpędza powyżej 140km/h.

 

Ale sprawdziłem jeszcze miernikiem poszczególne piny na kostce i pin 5 (wyjściowy) daje wartości:

ok 1V na wyłączonym zapłonie

3V na włączonym

6,2V na max obrotach (nie wiem czy ma znaczenie, ale EGR dalej zaślepiony.)

 

i teraz pytanie: czy te wartości są właściwe i czy to na pewno przepływka.

 

Jestem w garażu i byłbym wdzięczny za jakąś szybką diagnozę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam podobny problem passat szarpie podczas przyśpieszania brak błędów jak dodaj płynnie gazu szarpanie jest prawie nie odczuwalne oraz jest dużo słabszy http://vaglog.pl/log-013_018_023_qBbpf.html

 

U mnie po bardzo długim poszukiwaniu(szarpał miedzy 1800 a 2100 obrotów przy przyspieszaniu) i wymianie rożnych rzeczy – bez skutku problem się rozwiązał poprzez wymianę „ski” idącej do turbo.

W poniedziałek auto już strasznie zaczęło kopcić i szarpać. Po zajrzeniu pod maskę okazało się ze rura idąca od spodu do turbo całkiem się rozwaliła. Co po wymianie na nową - to ona okazała się przyczyną bolączki mojego paska.

2016-12-12 20.27.21.jpg

Edytowane przez dariusz198012

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadm passata 18.t 150KM 1996r. Gdy wdepnę pedał gazu czuję jak samochód wibruję gdy osiągnie około 3 tyś obrotów przestaje dzieje sie tak na każdym biegu. Odczuwam wyraźny spadek mocy samochodu czym to mozę być spowodowane ? Proszę o pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam takrze problem z szarpaniem silnika powyżej 2000 obrotów szrpie tak mocno że nie idzie jechać sprawdziłem przepływkę węże podciśnienia sprawdziłem pompę paliwową w baku pompowtryski zregenerowane z nowymi uszczelkami nie wiem co sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności