Gość lukass Zgłoś #1 Napisano 21 Lipca 2006 W czasie przyspieszania czuć "poszarpywanie" - im wyższy bieg tym bardziej jest to odczuwalne. Natomiast na niższych biegach też jest odczuwalne , ale np. przyspieszają na 2 biegu od niskich obrotów z gazem do oporu czuć na ok. 3500obr spadek mocy na ok. pół sekundy i jedzie dalej i póżniej przy 4000obr ponownie i dalej jedzie. Dodatkowo jest to mocnej odczuwalne gdy powietrze na dworze jest chłodne (np. noc ) jak jest gorąco to prawie nie czuć. Jeżeli przyspieszam z gazem delikatnie naciśniętym to też nie ma objawu. W sumie auto ma moc bo pomimo tego denerwującego szarpania rozpędziłem je na ful załadowane do 210km/h. Na vag-u 0 błędów, przepływka nowa 100% sprawna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mlody300 Zgłoś #2 Napisano 26 Lipca 2006 prosił bym kolegów o pomoc mam passata 2001 r 1,9 tdi 96kw silnik AWX . silnik ładnie zapala,ma odpowiednią dynamike ,lecz przy łagodnym przyśpieszaniu przy dochodzeniu do 2000 obr/min jest lekki zakłócenie pracy ,przy ostrym przyspieszaniu jest ok nie ma błędów silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sabo_75 Zgłoś #3 Napisano 26 Lipca 2006 Miałem ten sam problem ale już go nie mam wywnioskowałem że to od paliwa ponieważ zawsze tankowałem na jednej stacji ale kiedys musiałem zatankować gdzieś indziej i po zatankowaniu miałem identyczny problem gdy paliwo wyjezdziłem zatankowałem na swojej stacji i problemu juz nie mam jest wszystko ok i dlatego uważam ze to od paliwa . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #4 Napisano 26 Lipca 2006 Sprawdź czy nie zacina się zawór egr -ewentualnie oczyść go z nagaru. :621: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #5 Napisano 26 Lipca 2006 Mam identyczny problem, przy lekkim przyspieszaniu w okolicach 2000rpm wyczuwalne są drgania silnika. Na początku myślałem że to poduszki silnika więc je wymieniłem ale to nic nie dało. Dodatkowo pojawiły się błedy pompowtryskiwaczy 'elektromagnetyczny zawór pompowtryskiwacza 4,3 i 2'. Zalałem specjalnego środka do czyszczenia pompowtrysków i też nic. Jutro robie zapis pracy silnika i zobaczymy co wyjdzie, bo nie daje wiary że wszystkie pompowtryski już się posypały. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #6 Napisano 26 Lipca 2006 Ja tak ma ale przy 1000 obrotow :647: Dowiem sie dokladnie za 2 tygodnie co jest przyczyna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konrados Zgłoś #7 Napisano 27 Lipca 2006 Mam to samo. Podpiąłem pod kompa i okazało sie że wszystko jest ok... a jedynie turbina przy obrotach silnika 1600-2000 daje za małe ciśnienie. Powinno być 1800 a jest 1500 jednostek. Potem dmucha już dobrze... A gdzie możan znaleźć zawór N74? Czytałem jak go można sprawdzić a nie wiem gdzie jest . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niemirad Zgłoś #8 Napisano 29 Lipca 2006 U mnie też tak się dzieje 1600-1800 - także słyszałem że to sprawa " załączającej " sie przy tych obrotach turbiny. Przy bardziej zdecydowanym naciśnięciu gazu nic nie czuć. lucass - podpowiedz jak wyczyścić ten zawór i gdzie on sie znajduje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #9 Napisano 29 Lipca 2006 Zawór ten znajduje się w kolektorze dolotowym i sterowany jest siłownikiem podciścnieniowym ( będą tam 2 bańki -druga steruje przepustnicą do gaszenia silnika) -musisz wyjąć całą tą obudowę - wymyć wszystko z nagaru oraz zobaczyć czy wszystko płynnie chodzi i domyka się. :621: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sabo_75 Zgłoś #10 Napisano 3 Września 2006 Tak jak już wcześniej pisałem miałem ten sam problem co wy z szarpaniem przy wolnych obrotach (1400 - 1800) powiedziano mi ze to szarpanie jest od słabego paliwa i zmieniłem stacje paliw ,problem znikł ale niestety tankuje cały czas na tej samej stacji i problem z szarpaniem powrócił ( 1 miesiąc było wszystko ok ) , czy ktoś z was już poradził sobie z tym szarpaniem . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #11 Napisano 3 Września 2006 Nie wiem czy mam rację ale winne może być również koło dwumasowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sabo_75 Zgłoś #12 Napisano 3 Września 2006 Wszystko fajnie tylko nie wiem, co to jest to koło dwumasowe, a co najgorsze teraz przebywam za granicą a do Polski przyjade za 2 miesiące i nie wiem co zrobić, czy można tak z tym jeździć czy lepiej to jak najszybciej zrobić, ale zbytnio nie wierze tu tym holenderskim mechanikom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #13 Napisano 3 Września 2006 np. http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=123900482 nie do tego auta(zdjęcie poglądowe),ale chodzi o koło przy sprzęgle które jest powiązane ze sprzęgłem i jak się zużyje to szarpać może. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ra11 Zgłoś #14 Napisano 4 Września 2006 Kolega pogromca pisał o środku do czyszczenia pompowtryskiwaczy. Co to jest za srodek? Czy dolewa się go do paliwa? Stosuje sie go tylko w przypadku jakiś problemów czy profilaktycznie co jakis czas? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remlus Zgłoś #15 Napisano 4 Września 2006 Kolega pogromca pisał o środku do czyszczenia pompowtryskiwaczy. Co to jest za srodek? Czy dolewa się go do paliwa? Stosuje sie go tylko w przypadku jakiś problemów czy profilaktycznie co jakis czas? Zdania są podzielone. Niektórzy mechanicy mówią żeby nie lać, inni, że nie zaszkodzi. Problem w tym , że ani jedni, ani drudzy nie potrafią tego uzasadnić. Ja nie używam takich środków bo VW nic o nich nie wspomina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #16 Napisano 4 Września 2006 Po co używać jak nic się nie dzieje jak nie ma problemów to po co samemu je stwarzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #17 Napisano 24 Stycznia 2007 Wiec jako ze przepadkow podobnych jest wiele i po zapoznaniu sie niewiele ustalilem pytam. Mam taka przypadlosc bieg pierwszy prosta droga puszczam sprzeglo jade puszczam gaz i w zasadzie powinienem sie delikatnie toczyc na wolnych obrotach a tu wystepuje szarpanie takie za wszystko zaczyna trzeszczec, ale wystarczy ze delikatnie dodam gazy (VAG pokazuje 4%) i wszystko jest jak trzeba. Kolejny bieg bez gazu i calkowity brak szarpania. Dodaje minimalnie gazu okolo 4% i to samo sie zaczyna z szarpaniem. Nie jest to moze tak wpieniajace jak dojazd do skrzyzowania hamujac silnikiem bo przy pewnych obrotach da sie odczuc takie szarpanie. Do tego zapewne jest zwiazane z tematem na wolnych obrotach silniek przacuje stabilnie przez okolo 30s po czym zaczyna delikatnie bujac samochodem i odczucia sa takie jak by wielki boczny wiatr wial. VAG nie pokazuje bledow i niby wszystko ok rowniez przy duzych obrotach czy gwaltownym przespieszaniu jest ok. Po klopocie z nastawnikiem pojechalem do serwisu od pomp gdzie zrobili czyszczenie calosci pompy (kosztowne) i koles (specjalista) mowi ze najprawdopodobniej ma chipa bo on ma ten sam silnik ale przytym jest jakis zamulony. Co mozna sprawdzic by bylo jasne z chipem bo koles od ktorego kupilem idzie w zaparte i mowi ze nie ma na bank nic zmienione w kompie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mag Zgłoś #18 Napisano 24 Stycznia 2007 Specjalistą w tej dziedzinie nie jestem, ale stawiałbym na zbyt małe dawki paliwa na niskich obrotach, czyli przytkane wtryskiwacze albo źle napisany program przez tunera, być może także przytkany katalizator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość plusiak Zgłoś #19 Napisano 24 Stycznia 2007 U mnie było coś takigo, że jak jechałem na 4-ce 60 km równiutko, lub dojżdzałem do świateł to szarpało silnikiem jakbym jechał po nierównościach. Okazało się że mam za dużą dawke paliwa i silnik tak reagował, po regulacji na pompie wszystko oki pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sayfonf Zgłoś #20 Napisano 27 Maja 2008 Witam wszystkich bardzo serdecznie. U mnie jest podobnie, od jakiegos czasu szczególnie przy przyspieszaniu na 5, 6 biegu przy obr. 1500-1900 podszarpuje jak by nie chwytał któryś cylinder. Napiszcie czy to mogą byc pompowtyski, bo jesli tak to bedzie trzeba zmienic auto. Dodam jeszcze że zaczeło to sie dziac po wymianie oleju i jednoczesnej zmianie stacji paliw , może gdzieś tu tkwi przyczyna? Zalany olej to MOBIL 1 SPECJAL V 5w40 o spesyfikacji 505.01(z karnistra nie z beczki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach