Trucio Zgłoś #81 Napisano 28 Lutego 2013 (edytowane) Pompa podciśnienia lub nieszczelność . Nie ma innej opcji. Edytowane 28 Lutego 2013 przez Trucio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #82 Napisano 28 Lutego 2013 Przeglądałem właśnie wszystkie przewody złączki itp i niestety nie zauważam jakichś luzów czy coś. Króciec przy pompie też ani drgnie a te złącza do serwa i w przelotce stawiam ze mogą się obracać i to też nie to Pozostaje sprawdzić wartość podciśnienia ale z tym to już jedynie muszę gdzieś podjechać bo takowej zabawki brak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #83 Napisano 28 Lutego 2013 Zasadniczo zanim wydasz pieniądze, przejedź się kilka razy hamując lewą nogą. Odczucie przy hamowaniu lewą nogą jest skrajnie inne i być może wcale nie hamuje lepiej przy trzymaniu gazu. Ale jeśli jest tak jak mówisz i faktycznie hamuje lepiej, to zmierz podciśnienie i jeśli będzie poniżej 0.8 BAR to pompa do wymiany. I życzę Ci żeby wymiana pompy rozwiązała Twój problem, bo to śmieszny koszt a wymienić można samemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #84 Napisano 28 Lutego 2013 Sam też tak pomyślałem że moze mam lepszego kopa w lewej nodze ale jednak dosłownie leciutkie tknięcie i koła stają... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #85 Napisano 28 Lutego 2013 sprawdź jeszcze sobie dokładnie przewód od podciśnienia co idzie od ściany z złączką do serwa, wyciąg go i w nim jest zaworek zwrotny czyli dmuchasz w jedną stronę tylko a w drugą musi być brak możliwości, jak to jest kaput to może być ten sam objaw, parę minut roboty a będziesz wiedział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #86 Napisano 28 Lutego 2013 I życzę Ci żeby wymiana pompy rozwiązała Twój problem, bo to śmieszny koszt a wymienić można samemu. Nie wiem ile zarabiasz, ale nowa pompa to ~500zł i mnie taki koszt nie śmieszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #87 Napisano 28 Lutego 2013 Mówię o używanej za 200 złotych w perspektywie tego, że wydałem już 3 czy 4 tysiące i hamulce dalej są słabe. Więc gdybym miał taki tani problem jak Kolega prawdopodobnie ma, to bym się tylko cieszył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #88 Napisano 28 Lutego 2013 Mówię o używanej za 200 złotych w perspektywie tego, że wydałem już 3 czy 4 tysiące i hamulce dalej są słabe. Więc gdybym miał taki tani problem jak Kolega prawdopodobnie ma, to bym się tylko cieszył. Moim zdaniem kupowanie używki w przypadku pompy to średni pomysł. Jest ona nienaprawialna i zużywa się z czasem. Kupisz używkę z takim przebiegiem jak Twoja lub większym. A sprawdzisz dopiero jak zamontujesz. Podciśnienie może być dobre a okaże się, że ciśnienie paliwa kiepskie, albo odwrotnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #89 Napisano 1 Marca 2013 (edytowane) trochę głupoty piszesz, bo jest coś takiego jak gwarancja rozruchowa to raz, po 2 za 150 zł z 2008r. bosch (tylko i wyłącznie to brać) idzie kupić spokojnie na allegro jak już w jednym temacie pisałem ( 2 dni temu wymieniłem- 147 pompa z przesyłką pobraniową) a teraz trochę konkretów podciśnienie 0,6 przy sprawnych wężykach i całym układzie powinno wystarczyć , optymalne 0,8 a jak było by 1 bar to jest gitara. Co do ciśnienia paliwa z tym nie ma aż takiej filozofii po prostu czy będzie 8 bar czy 4 auto tak samo pojedzie, jak będzie przerywać to wtedy jest problem. Ważnym jest zaworek zwrotny w pompie paliwa (vacum/tandem) czy jest OK czy jest kaput. Luk ma to w króćcu wylotowym, a bosch z tego co patrzyłem przed montażem jest w dziurce wylotowej ( przelotowej) wewnątrz pompy i od razu widać czy jest ok czy kaput. Co do cen nowych powodzenia jak za 500 zł. kupisz chyba że chinola z chajnatałn, pompa z 2008,2009 nie ma prawa się zepsuć , co innego taka przelatana z 2000 roku. I co najważniejsze przed zamontowaniem używki dobrze ją przepłukać ropą co jakiś syf się do PD nie dostanie bo leci bezpośrednio a nie przez filtr @eltom a sprawdziłeś też ten wężyk do serwa co pisałem wyżej, bo jak puszcza to serwo sobie nie gromadzi podciśnienia Edytowane 1 Marca 2013 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #90 Napisano 1 Marca 2013 Podpisuje się pod tym co napisał kolega Krzysiek. Wystrzegać się Luk'a nawet "nowego" to jest pomyłka. Tylko Bosch, nie bać się używanych z wysokich roczników. Ja śmigam już od roku na takim z literką M i zapomniałem o problemach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
solvesten Zgłoś #91 Napisano 1 Marca 2013 Ja sie gdzies produkowalem z moimi obserwacjami nt podcisnienia. Polecam jednak nabycie wakuometru, to raptem kilkadziesiat pln - jesli chcesz sie sam przekonac co jest zle (zaznaczm, ze nie mam biznesu "na wakuometrach"!). Skoro hamuje ostro na wyzszych obrotach to jest to sprawa ukladu podcisnienia - pompa w pierwszej kolejnosci. w. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #92 Napisano 1 Marca 2013 a teraz trochę konkretów podciśnienie 0,6 przy sprawnych wężykach i całym układzie powinno wystarczyć , optymalne 0,8 a jak było by 1 bar to jest gitara. Co do ciśnienia paliwa z tym nie ma aż takiej filozofii po prostu czy będzie 8 bar czy 4 auto tak samo pojedzie, jak będzie przerywać to wtedy jest problem. Głupoty to Ty piszesz: prawidłowa wartość podciśnienia to -0,8...-1. Mniej niż -0,8 wskazuje na nieszczelność lub wychechłaną pompę. Zobacz jak wtedy wstaje sztanga od turbo, hamulce też wyraźnie słabsze. Jeśli chodzi o ciśnienie paliwa - 4 bar na jałowym i 7 przy 4k obrotów. Za niskie ciśnienie to ujemne bipy na pompowtryskach, mniejsza dynamika, skarjnie - szarpanie, więc nie pisz, że bez różnicy czy będzie 4 czy 8 bar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #93 Napisano 1 Marca 2013 będę tak pisał i tyle- bo jest to prawdą , sam serwis mówi że 0,6 jest jeszcze dobre 0,8 górna , a 1 bar to za dużo zatem skąd masz takie info. Wiadomym jest na logikę, że im lepsze tym sprawniej wszystko chodzi. Ujemne bipy nie zawsze świadczą o pompie, zapytam inaczej albo idąc tym tokiem myślenia dodatnie bipy świadczą o zbyt dobrej pompie, że za duże ciśnienie robi ? nonsens. Jak auto nie przerywa nie traci mocy na obrotach to problemu z ciśnieniem nie ma. Co innego podciśnienie mała nieszczelność i wszystko się z nim pierdz... zatem tak jak kolega wyżej napisał warto mieć pod ręką by samemu wszystko przebadać. Pozatym tandem to nie jedyna pompa w PD , są też same PD które robią dużo wyższe ciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #94 Napisano 1 Marca 2013 trzymajcie się tematu osobiście także polecam pompę Bosch. Luka padły mi dwie w ciągu 4 miesięcy. I raz jeszcze życzę powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #95 Napisano 2 Marca 2013 Ludzie! Znalazłem! Już wiem że żeby sprawdzić szczelność w układzie podciśnienia należy wszystko rozebrać na czynniki pierwsze:) Tak u mnie wyglądał sobie wężyk ooo... ...a tak wyglądał po zdjęciu tego oplotu... I jak tu mieć szczelność.... Do tego doszło to po wcześniejszym zdjęciu i wyczyszczeniu w dużej ilości białego osadu... I do tego auto sie tak odmuliło przy rozpędzaniu że aż teraz przeładowywuje i kolejny problem....:doh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #96 Napisano 2 Marca 2013 Gratuluję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DyzioNur Zgłoś #97 Napisano 4 Marca 2013 Witam Serdecznie mam mały problem z moim Passatem B3 2.0 1992r. A dokładnie twardy pedał hamulca. Mechanik mi powiedział że to wina tego czujnika zaznaczonego na zdjęciu tylko że nie wie jak się dokładnie nazywa i ze ciężko go dostać. czy ktoś mi powie jaka jest jego dokładna nazwa to by mi ułatwiło znalezienia go. Z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #98 Napisano 4 Marca 2013 to jest dział b5 , napisz to w dziale b3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #99 Napisano 5 Marca 2013 ujemne bipy na pompowtryskach co takiego ?? Chyba dawki... ale podciśnienie nie ma na to takiego wpływu jak stan komory spalania, i ujemna dawka akurat to dobra sprawa, która może świadczyć o bardzo dobrym stanie silnika.. Co do vaccum też zmieniałem też na boscha taż było lepiej, ale często pada pompa ABS, puszczają sekcje... I efekt jest taki, że albo się ma ledwo hamujące koła , albo od razu max i załączenie ABS, brak pośredniego hamowania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #100 Napisano 5 Marca 2013 co takiego ?? Chyba dawki... ale podciśnienie nie ma na to takiego wpływu jak stan komory spalania, i ujemna dawka akurat to dobra sprawa, która może świadczyć o bardzo dobrym stanie silnika.. Świetnie, a teraz poczytaj o korekcjach dawek (o których tu nie wspominam) i o bipach czyli Begin of Injection Period. Podciśnienie nie ma wpływu na bipy, ale pompa paliwa już tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach