Skocz do zawartości
Gość mcbarlo

Falujące obroty

Rekomendowane odpowiedzi

pompka w baku robi 0.5 bara .. następna już kończy robotę aby monojetronic mógł działać :)

 

dobra koniec OT dziękuje za odpowiedzi panowie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z naszych pasków tylko 9A ma dwie pompy ale wiadomo, tam wtrysk mechaniczny musi dostać swoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik temperatury jaki kupiłeś, ori?

Lambda ewidentnie nie bangla skoro napięcie stoi, z odpiętą sondą spróbuj-mój śmiga aż miło

Czujnik kupował mechanik z dużą klasą, który nie stosuje niepewnych części. Sprawdzał go zresztą przed założeniem. Ale nie oryginał VW. Mogę spróbować oryginału, jeśli Twoja diagnoza zakłada jego błąd. Lambda była odpinana i nie przyniosło to znaczącej poprawy pracy silnika. Edytowane przez securitate
zrobiłem niechcący podwójny cytat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie problem jest następujący:

silnik zimny na ssaniu chodzi ok, wiadomo wyższe obroty do odpalenia itp.

po rozgrzaniu na światłach itp. lekko faluje, a jak wrzucę luz (skrzynia automat) to podnosi obrotki na ok. 1100 i dopiero po ok. minucie spadają do ok. 800 i falują lekko. Może to drobnostka, bo silnik nie gaśnie, ale denerwuje

Dodam, że silnik ma gaz, ale od ok. 2000 km jeździ tylko na benzynce, a gdy silnik pracuje ciepły prawie stabilnie ok. 800-900 obrotów po odłączeniu krokowca wskakuje na 1100 i faluje jeszcze bardziej. Gdzie szukać przyczyny, może świece?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kacza1982, a jak ze spalaniem? Nie zwiększyło się?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie szukać przyczyny

Masz za mocno uchyloną przepustnicę,zrób tak...

.. śrubę od regulacji przepustnicy wkręć tak głęboko aby przepustnica oparła sie o gardziel potem kręć śruba do momentu dotknięcia dźwigienki i jeszcze dwa pełne obroty, (czasem trzeba też popuścić amortyzator przepustnicy) ale jak wrócisz do LPG to powinno sie jeszcze delikatnie uchylić przepustnicę ...chociaż na takim ustawieniu i na LPG może być okey.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem dzisiaj jazdę z tym silnikiem:

Wcześniej zdarzało się że ciepły silnik nagle zaczynał falować, i czasem tracił trochę mocy na wysokich obrotach.

 

Sprawdzałem przepływkę, TPS, lambdę i wszystko było ok

 

Dzisiaj rano nie odpalił w ogóle. Zalewał się benzyną,a jak przeczyściłem świece to odpalał na kilkadziesiąt sekund, po czym tracił gary i w końcu gasł.

 

Okazało się że przetarł się przewód sygnałowy lambdy (ten stalowy drucik w teflonowej izolacji) i czasem się zwierał do masy, na skutek czego ECU zalewał silnik benzyną.

 

Takie zwieranie się kabelka było na tyle rzadkie że nie idzie tego sprawdzić inaczej jak tylko włażąc pod auto i oglądając ten zasrany kabelek przez lupę przez cały jego przebieg.

 

Jedyną oznaką usterki był zapach niedopalonej wachy w momencie wystąpienia falowania obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich Forumowiczów, podłączam sie do tematu, bo nowego założyć nie mogę. Po trzech miesiącach walki połączonej z lekturą wcześniejszych porad na forach golfa, seata i passata proszę o pomoc światłych Kolegów. Przełożyłem do mojego golfa "dwójki" (92r.) silnik 2E z Seata Toledo I GT, rocznik 95, VIN znany. Dawca był cały do dyspozycji, silnik pracował, operacje przeprowadzili doświadczeni mechanicy. I co się porobiło: Po rozgrzaniu silnika autko szarpie podczas jazdy ze stałą prędkością i przy hamowaniu silnikiem. Przyspiesza płynnie i rewelacyjnie. Szarpnięcia mają charakter hamujący, coś jakby przerwy w zapłonie. Bestia pali 14l na setkę. Obroty biegu jałowego nieregularne - albo falują, albo wysokie, a jak czasem normalnieją, to silnik nie pracuje równo. Nie mogę podać zakresu, bo obrotomierz "nie widzi" nowego silnika (... na razie). I jeszcze jeden objaw, też podobno niepożądany: gdy przy pracującym na wyższych obrotach silniku zdejmie się wtyczkę z silniczka krokowego, auto gaśnie i nie można go odpalić.Dotychczas wykonałem (tzn. zaprzyjaźnione warsztaty):

- wymiana czujnika temperatury, niebieskiego, w króćcu nad świecami (czarny bez zmian)

- wymiana przepływomierza, dwukrotna dla pewności

- wymiana silniczka krokowego, też dwukrotna

- wymiana przepustnicy z potencjometrem

- wymiana listwy wtryskowej

- wymiana cewki zapłonowej

- kable wysokiego napięcia nowe dedykowane BERU

- świece nowe

- wymiana komputera

- wymiana sondy lambda na nową, "uniwersalną" Bosch; wymieniona sonda lambda cały czas, jednostajnie wskazuje wysokie napięcie, bodajże 0.9V. Nie oscyluje, a podobno powinna.

- kontrola aparatu zapłonowego, kopułki, palca

- kontrola szczelności rur i rurek

- kontrola "drożności" połączeń elektrycznych

Rozrząd, zapłon kontrolowany, choć to kontrowersyjny temat na tym forum.

Wszystko się wyjaśniło! Dzięki wątkowi Kolegi t-tas, który na forum golfa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=290269 napisał: "Jak się okazało walnięty był przekaźnik ECU- trzeci od lewej w górnym rzędzie- oznaczony u mnie jako 30, i sterownik nie dostawał napięcia na piny 36 i 38, pracował ciągnąc napięcie przez zawór biegu jałowego, dlatego jego odpięcie powodowało zgaśnięcie silnika nawet przy otwartej przepustnicy."

U mnie było znacznie ciekawiej - po prostu przekładając silnik nie przełożyli mi tego przekaźnika. Trzy miesiące przetrząsania wszystkiego... Dziękuję wszystkim, którzy pochylili umysł nad moim problemem!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam moj problem polega na tym ze na gazie obrotu faluja od 500 do 1,2 tys czasami jak jest zimny to zgaśnie jak jade 90km/h nic sie nie dzieje ładnie przyśpiesza dodam ze na benzynie nie mam żadnych problemów :((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cały czas falują? filtr gazu wymieniany? nie myl z przeczyszczeniem go.. przy tym silniku powinieneś miec siliniczek krokowy od gazu i on powinien pilnowac, jedz na regulacje ale pod analizator spalin.

 

aa jeszcze sprawdz filtr powietrza,co 10k km powinien byc na gazie wymieniany

Edytowane przez mickusio
dodat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cały czas nie falują tylko czasami ostatnio coraz częsciej np zapale go przerzucę na gazu jak nie dotykam gazu to chodzi elegancko ale dodam mu do 2 tys obr i puszcze i zaczyna wariować we wtorek kupie filtry oba od gazu i powietrza bo dzisiaj wszystko pozamykane ;/ i zobaczę co będzie się działo

 

Czy opłaca sie kupić membrany do parownika czy cały parownik??

 

bo dopóki sie nie zagrzeje nie chce chodzic na gazie a jesienią jak było +10C to zapalam dodaje gazu i elegancko chodził na gazie a teraz muszę zrobić z 2-3 km

 

Gaz normalny ma 8 lat parownik: Model RE -01 LOVEC S.r.l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gaz normalny ma 8 lat parownik

To sporo ale zależy ile tys. km. przejechane, Rozebranie i wymycie w ciepłej wodzie wnętrza parownika ( czarna mazia z gazu) napewno nie zaszkodzi-i jednoczesna ocena membran, czy nie ma dziur.

A na szybko to prawdopodobnie przywiesza Ci się zawór w parowniku uchylający dopływ rozprężonego gazu, winna wspomniana wyżej "mazia".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przejechane 140tys km

 

a co do tych obrotów to najgorsze jest to ze np jade 90km/h przez godzinę jest na drodze traktor(nie moge go wyprzedzić) wiec sprzęgło i hamuje i właśnie jak obroty spadną to albo nic się nie dzieje albo będą falować od 500 do 1,2 tys albo zgaśnie ;/

Edytowane przez Czarny001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parownik ma już sporo lat i sporo przejechane, od niego zacznij.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie o zakupie tego zestawu naprawczego do parownika tzn membrany i uszczelki ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co powiecie o zakupie tego zestawu naprawczego do parownika tzn membrany i uszczelki ??

Jak najbardziej za...tylko abyś kupił odpowiedni, w komplecie powinny być też takie gumeczki na zaworek o którym pisałem wyżej, czasem sprężynki i czasem oringi na króćce wodne.

Dodam jeszcze że umycie wnętrza parownika rozpuszczalnikiem lub ropą jest wskazane, tylko uszczelek i membran ne wolno niczym żrącym traktować tylko ciepłą wodą ewentualnie z mydłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam nawet jak zregenerujesz stary parownik to nie bedzie to samo co bys kupił nowy parownik..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zestaw kosztuje w granicach 50 zł a parownik około 300 wiec na razie kpie filtry zestaw naprawczy i zobaczę co się będzie działo ale to dopiero w sobotę co teraz będę miał matury pozdrawiam Vw maniacy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do resetu komputera w Passacie z silnikiem 2E:

1. Zdejmujemy przewód z czujnika temperatury płynu chłodzącego na plastikowym króćcu przykręconym do głowicy, z którego idzie wąż do górnego króćca chłodnicy. W 2E czujnik jest jeden, 4-ro przewodowy, więc nie da się pomylić.

i mam pytanie....ten przewód zdejmujemy na ciepłym silniku to jest jasne ale czy przy załączonym silniku czy przy wyłączonym ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności