Skocz do zawartości
Ziewal

Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej 3B

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznijmy od tego że krzyżak od 3B jest inny niż w 3BG.

W końcu zakupiłem krzyżak i wziołem sie za wymiane, potrzebne nam będą do tego:

 

kolega, flaszka i dwa kieliszki :)

61161269qd0.jpg

w1024.png

 

krzyżak

61912176ts2.jpg

 

i zestaw narzędzi

83909220jh6.jpg

 

odkręcamy cztery śruby torx od dolnej osłony i wyjmujemy ją bo będzie przeszkadzała i odkręcamy dwie śróbki od osłony kolumny żeby zdjąć górna osłone kierownicy

43656342ce2.jpg

 

następnie oskręcamy dwie śrubki zaznaczone na zdjęciu i dwie z drugiej strony ale żeby dostać sie do tych górnych trzeba podnieść "harmonijke" pod licznikiem a dostęp do nich jest przerąbany :/

71453792en4.jpg

 

potem odkręcamy śróbę łączącą krzyżak z przekładnią (dostęp też nie najlepszy)

91553561ns0.jpg

 

ostatnia rzecz to odkręcenie czterach śrub imbusowych trzymających całą kolumne wraz z kierownicą, odkręcając ostatnią śrube trzeba trzymać kierownicę i powoli wysuwać ja do siebie aż krzyżak wyjdzie z mechanizmu regulacji wysokości

23523189nv9.jpg

w1024.png

 

następnie bierzemy nowy krzyżak i najpierw wkładamy go w miejsce połączenia z przekładnią a dopiero potem wsuwamy w mechanizm regulacji (ja tak zrobiłem i bardzo szybko ja włożyłem)

 

Po skończonej pracy dziękujemy koledze, że tak dzielnie nam pomagał napełniając szkło i trzymając kierownicę, wychylamy ostatniego na zdrowie i do domu :)

Edytowane przez Ziewal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdrówko i do warsztatu z tym Panowie moderatorzy - przyda się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no może faktycznie niech moderator przeniesie wątek do warsztatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego wymieniałeś krzyżak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miał luz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ile taki krzyzak kosztoje bo tez mam luz az stuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zabacz na allegro ja dałem 100 zł razem z mechanizmem regulacji ale tego to nie wymieniałem aha i do passata 3BG jest inny krzyżak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakiego rodzaju miałeś luzy? W moim Pasku czuję stuki (na kierownicy) trzymając kierownicę przy energicznym ruszaniu nią w prawo i lewo oraz przy przejeżdżaniu przez małe nierówności (np. tory kolejowe). Maglownicę mam nową, niedawno wymienioną. Serwis Skody zdiagnozował luzy na połączeniu wałka (tego z krzyżakiem) z elementem regulacji kolumny kierowniczej. Czy wymiana tego krzyżaka coś da?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli taka jest diagnoza to musi cos dać, kolego wymień koszt niewielki a poprawa na pewno bedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Zastanawiam sie czy w moim przypadku wymiana tego elementu cos pomorze - wyglada to tak: przy delikatnych ruchach kierownicą w lewo lub prawo ( tylko przy ułozeniu kierownicy na wprost - bez znaczenia ma że koła sa skręcone czy proste ) słychać bardzo upierdliwe trzeszczenie ( nie są to stuki, nie ma znaczenia czy auto stoi czy ma silnik włączony czy nie ) wydobywajace się gdzieś spod kolumny. Towarzyszy temu delikatny luz wyczuwalny na kierownicy podczas pokonywania drobnych, gęstych nierówności. Jakieś pomysły?

Mam nadzieje ze to nie magiel.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

Zastanawiam sie czy w moim przypadku wymiana tego elementu cos pomorze - wyglada to tak: przy delikatnych ruchach kierownicą w lewo lub prawo ( tylko przy ułozeniu kierownicy na wprost - bez znaczenia ma że koła sa skręcone czy proste ) słychać bardzo upierdliwe trzeszczenie ( nie są to stuki, nie ma znaczenia czy auto stoi czy ma silnik włączony czy nie ) wydobywajace się gdzieś spod kolumny. Towarzyszy temu delikatny luz wyczuwalny na kierownicy podczas pokonywania drobnych, gęstych nierówności. Jakieś pomysły?

Mam nadzieje ze to nie magiel.....

 

chwyć krzyżak i wybierz luz a poczujesz czy to on jest temu winny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak: lekko popuściłem tą śrubę na krzyżaku ( z jednej strony Torx z drugiej 16-ka ) i poruszałem kierownica w newralgicznym punkcie. Efekt: opisywane przeze mnie trzeszczenie zniknęło ale powiększył się luz. Wcześniej czułem ten luz trzymając dłoń na krzyżaku i lekko ruszając kierownicą; tak na prawdę to nie był luz tylko jakby delikatna wibracja. Czy oznacza to że przyczyna leży w tym elemencie?

Dziwi mnie tylko dlaczego uległa zużyciu po 85 000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra robota przyda się opis , pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ostatnia rzecz to odkręcenie czterach śrub imbusowych trzymających całą kolumne wraz z kierownicą, odkręcając ostatnią śrube trzeba trzymać kierownicę i powoli wysuwać ja do siebie aż krzyżak wyjdzie z mechanizmu regulacji wysokości

Wystarczy kierownicę wysunąć na maxa do siebie i do góry i krzyżak elegancko wychodzi do dołu bez odkręcania całej kolumny.

Dodam też dla potomnych, że należy także pamiętać aby nie kręcić kierownicą i pamiętać o odpowiednim ustawieniu ze względu na taśmę poduszki i w nowszych czujnik skrętu kierownicy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można można ale czasem nie idzie lekko więc można sobie tak pomóc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej, przy kreceniu kierownica na parkingu cos mi okrutnie skrzypi ze srodka z kierownicy, rozne smarowidla wkladalem za kierownice bo myslalem ze tam cos skrzypi, kierownice demontowalem ale nic nie pomoglo:( Moze to byc wina krzyzaka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupiłem krzyżaka za oszałamiającą kwotę 15zł:) wymieniłem i po stukaniu:)

przydatny temat:)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacznijmy od tego że krzyżak od 3B jest inny niż w 3BG.

W końcu zakupiłem krzyżak i wziołem sie za wymiane, potrzebne nam będą do tego:

 

 

odkręcamy cztery śruby torx od dolnej osłony i wyjmujemy ją bo będzie przeszkadzała i odkręcamy dwie śróbki od osłony kolumny żeby zdjąć górna osłone kierownicy

43656342ce2.jpg

 

następnie oskręcamy dwie śrubki zaznaczone na zdjęciu i dwie z drugiej strony ale żeby dostać sie do tych górnych trzeba podnieść "harmonijke" pod licznikiem a dostęp do nich jest przerąbany :/

71453792en4.jpg

 

Osłony kolumny Górna i Dolna:

1. Czy do ich wymiany / demontażu należy zdjąć kierownice ?

2. W której z nich jest harmonijka i czy stanowi ona komplet z jedną z osłon czy tez jest dostępna osobno ?

3. Czy do wymiany harmonijki konieczne jest zdjęcie kierownicy oprócz zdemontowania osłon ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad.1. nie

ad.2. w górnej i jest osobno

ad.3. tak konieczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobry opis, ja musial bym wymienic krzyzaka bo nie dzialaja mi swiatla dlugie ani w jedna ani w druga ;/;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności