Ziewal Zgłoś #1 Napisano 9 Stycznia 2009 (edytowane) Zacznijmy od tego że krzyżak od 3B jest inny niż w 3BG. W końcu zakupiłem krzyżak i wziołem sie za wymiane, potrzebne nam będą do tego: kolega, flaszka i dwa kieliszki krzyżak i zestaw narzędzi odkręcamy cztery śruby torx od dolnej osłony i wyjmujemy ją bo będzie przeszkadzała i odkręcamy dwie śróbki od osłony kolumny żeby zdjąć górna osłone kierownicy następnie oskręcamy dwie śrubki zaznaczone na zdjęciu i dwie z drugiej strony ale żeby dostać sie do tych górnych trzeba podnieść "harmonijke" pod licznikiem a dostęp do nich jest przerąbany potem odkręcamy śróbę łączącą krzyżak z przekładnią (dostęp też nie najlepszy) ostatnia rzecz to odkręcenie czterach śrub imbusowych trzymających całą kolumne wraz z kierownicą, odkręcając ostatnią śrube trzeba trzymać kierownicę i powoli wysuwać ja do siebie aż krzyżak wyjdzie z mechanizmu regulacji wysokości następnie bierzemy nowy krzyżak i najpierw wkładamy go w miejsce połączenia z przekładnią a dopiero potem wsuwamy w mechanizm regulacji (ja tak zrobiłem i bardzo szybko ja włożyłem) Po skończonej pracy dziękujemy koledze, że tak dzielnie nam pomagał napełniając szkło i trzymając kierownicę, wychylamy ostatniego na zdrowie i do domu Edytowane 21 Lipca 2013 przez Ziewal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #2 Napisano 9 Stycznia 2009 Na zdrówko i do warsztatu z tym Panowie moderatorzy - przyda się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #3 Napisano 12 Stycznia 2009 no może faktycznie niech moderator przeniesie wątek do warsztatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rjarosz Zgłoś #4 Napisano 13 Stycznia 2009 a dlaczego wymieniałeś krzyżak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #5 Napisano 13 Stycznia 2009 miał luz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #6 Napisano 13 Stycznia 2009 a ile taki krzyzak kosztoje bo tez mam luz az stuka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #7 Napisano 13 Stycznia 2009 zabacz na allegro ja dałem 100 zł razem z mechanizmem regulacji ale tego to nie wymieniałem aha i do passata 3BG jest inny krzyżak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rjarosz Zgłoś #8 Napisano 15 Stycznia 2009 A jakiego rodzaju miałeś luzy? W moim Pasku czuję stuki (na kierownicy) trzymając kierownicę przy energicznym ruszaniu nią w prawo i lewo oraz przy przejeżdżaniu przez małe nierówności (np. tory kolejowe). Maglownicę mam nową, niedawno wymienioną. Serwis Skody zdiagnozował luzy na połączeniu wałka (tego z krzyżakiem) z elementem regulacji kolumny kierowniczej. Czy wymiana tego krzyżaka coś da? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #9 Napisano 15 Stycznia 2009 jeżeli taka jest diagnoza to musi cos dać, kolego wymień koszt niewielki a poprawa na pewno bedzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vtec Zgłoś #10 Napisano 24 Lipca 2009 witam Zastanawiam sie czy w moim przypadku wymiana tego elementu cos pomorze - wyglada to tak: przy delikatnych ruchach kierownicą w lewo lub prawo ( tylko przy ułozeniu kierownicy na wprost - bez znaczenia ma że koła sa skręcone czy proste ) słychać bardzo upierdliwe trzeszczenie ( nie są to stuki, nie ma znaczenia czy auto stoi czy ma silnik włączony czy nie ) wydobywajace się gdzieś spod kolumny. Towarzyszy temu delikatny luz wyczuwalny na kierownicy podczas pokonywania drobnych, gęstych nierówności. Jakieś pomysły? Mam nadzieje ze to nie magiel..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #11 Napisano 24 Lipca 2009 witamZastanawiam sie czy w moim przypadku wymiana tego elementu cos pomorze - wyglada to tak: przy delikatnych ruchach kierownicą w lewo lub prawo ( tylko przy ułozeniu kierownicy na wprost - bez znaczenia ma że koła sa skręcone czy proste ) słychać bardzo upierdliwe trzeszczenie ( nie są to stuki, nie ma znaczenia czy auto stoi czy ma silnik włączony czy nie ) wydobywajace się gdzieś spod kolumny. Towarzyszy temu delikatny luz wyczuwalny na kierownicy podczas pokonywania drobnych, gęstych nierówności. Jakieś pomysły? Mam nadzieje ze to nie magiel..... chwyć krzyżak i wybierz luz a poczujesz czy to on jest temu winny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vtec Zgłoś #12 Napisano 24 Lipca 2009 Zrobiłem tak: lekko popuściłem tą śrubę na krzyżaku ( z jednej strony Torx z drugiej 16-ka ) i poruszałem kierownica w newralgicznym punkcie. Efekt: opisywane przeze mnie trzeszczenie zniknęło ale powiększył się luz. Wcześniej czułem ten luz trzymając dłoń na krzyżaku i lekko ruszając kierownicą; tak na prawdę to nie był luz tylko jakby delikatna wibracja. Czy oznacza to że przyczyna leży w tym elemencie? Dziwi mnie tylko dlaczego uległa zużyciu po 85 000 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ekurek Zgłoś #13 Napisano 26 Stycznia 2010 dobra robota przyda się opis , pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #14 Napisano 11 Maja 2011 ostatnia rzecz to odkręcenie czterach śrub imbusowych trzymających całą kolumne wraz z kierownicą, odkręcając ostatnią śrube trzeba trzymać kierownicę i powoli wysuwać ja do siebie aż krzyżak wyjdzie z mechanizmu regulacji wysokości Wystarczy kierownicę wysunąć na maxa do siebie i do góry i krzyżak elegancko wychodzi do dołu bez odkręcania całej kolumny. Dodam też dla potomnych, że należy także pamiętać aby nie kręcić kierownicą i pamiętać o odpowiednim ustawieniu ze względu na taśmę poduszki i w nowszych czujnik skrętu kierownicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #15 Napisano 12 Maja 2011 można można ale czasem nie idzie lekko więc można sobie tak pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kiero144 Zgłoś #16 Napisano 9 Czerwca 2011 hej, przy kreceniu kierownica na parkingu cos mi okrutnie skrzypi ze srodka z kierownicy, rozne smarowidla wkladalem za kierownice bo myslalem ze tam cos skrzypi, kierownice demontowalem ale nic nie pomoglo:( Moze to byc wina krzyzaka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolar21 Zgłoś #17 Napisano 27 Marca 2012 kupiłem krzyżaka za oszałamiającą kwotę 15zł wymieniłem i po stukaniu:) przydatny temat:) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
8472Ragnarok Zgłoś #18 Napisano 21 Czerwca 2012 Zacznijmy od tego że krzyżak od 3B jest inny niż w 3BG.W końcu zakupiłem krzyżak i wziołem sie za wymiane, potrzebne nam będą do tego: odkręcamy cztery śruby torx od dolnej osłony i wyjmujemy ją bo będzie przeszkadzała i odkręcamy dwie śróbki od osłony kolumny żeby zdjąć górna osłone kierownicy następnie oskręcamy dwie śrubki zaznaczone na zdjęciu i dwie z drugiej strony ale żeby dostać sie do tych górnych trzeba podnieść "harmonijke" pod licznikiem a dostęp do nich jest przerąbany Osłony kolumny Górna i Dolna: 1. Czy do ich wymiany / demontażu należy zdjąć kierownice ? 2. W której z nich jest harmonijka i czy stanowi ona komplet z jedną z osłon czy tez jest dostępna osobno ? 3. Czy do wymiany harmonijki konieczne jest zdjęcie kierownicy oprócz zdemontowania osłon ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #19 Napisano 21 Czerwca 2012 ad.1. nie ad.2. w górnej i jest osobno ad.3. tak konieczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robsONE20 Zgłoś #20 Napisano 14 Lipca 2012 bardzo dobry opis, ja musial bym wymienic krzyzaka bo nie dzialaja mi swiatla dlugie ani w jedna ani w druga ;/;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach