rjarosz
-
Liczba zawartości
9 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O rjarosz
- Urodziny 06.04.1971
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Stalowa Wola
Samochód
-
Silnik
B5(3B) 1.8T 150KM (AEB)
-
Rok produkcji
1999
-
rjarosz obserwuje zawartość → kod klimatronica, Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej 3B, Przykrycie akumulatora. i oraz 2 innych
-
Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej 3B
rjarosz odpowiedział Ziewal → na temat → Poradniki i instrukcje
A jakiego rodzaju miałeś luzy? W moim Pasku czuję stuki (na kierownicy) trzymając kierownicę przy energicznym ruszaniu nią w prawo i lewo oraz przy przejeżdżaniu przez małe nierówności (np. tory kolejowe). Maglownicę mam nową, niedawno wymienioną. Serwis Skody zdiagnozował luzy na połączeniu wałka (tego z krzyżakiem) z elementem regulacji kolumny kierowniczej. Czy wymiana tego krzyżaka coś da? -
Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej 3B
rjarosz odpowiedział Ziewal → na temat → Poradniki i instrukcje
a dlaczego wymieniałeś krzyżak? -
Ok. 2 tygodnie temu to założyłem. A, więc po kolei : mój samochód 1999r., 3B, 1,8T, silnik APU. Całość składa się z trzech elementów : podszybie (wg serwisu : osuszacz), osłona na komorę grodziową (ważne z jakim otworem na zbiorniczek płynu hamulcowego - owalny lub prostokątny) oraz klapka na akumulator. Nowe podszybie jest niezbędne, gdyż posiada wycięcie, w które mocuje się osłonę na komorę. Plastikową osłonę na filtr kabinowy po prostu się ściąga (z góry osłania go teraz osłona na komorę). I teraz na reszcie jest czysto w kanałach odpływowych.
-
Mam pytanie, jak dużo trzeba dokręcać tę śrubę od regulacji i w którą stronę. Próbowałem, ale ciężko idzie. Mam stuki na kierownicy, które czuć podczas szybkiego kręcenia kierownicą jak i podczas jazdy na drobnych nierównościach.
-
A w którym miejscu znajduje się mocowanie kolumny kierowniczej?
-
To chyba raczej nie drążki bo te były wymieniane razem z "maglownicą". Przekładnie wymieniłem dlatego, bo serwis VW zdiagnozował te stuki, jako pochodzące właśnie z "maglownicy" (kupiłem samochód od swojej firmy i nie ja za to płaciłem). Efektem tego jest to, że mam nową "maglownicę" a stuki pozostały.
-
Od pewnego czasu pojawiły się odczuwalne na kierownicy stuki. Pojawiają się one w czasie jazdy po drobnych nierównościach (na moim parkingu wyłożonym takimi płytami z otworami) oraz przy energicznym kręceniu kierownicą w lewo i prawo, zarówno przy włączonym jak i wyłączonym silniku. "Maglownica" wymieniona, zawieszenie ok. "Fachowcy" z serwisu VW stwierdzili, że stuki pochodzą z kolumny kierowniczej i najlepiej jak ... bym jeździł z kierownicą wysuniętą max do kierowcy, bo wtedy nie stuka!? Nigdy więcej tego serwisu!!! Pomocy, skąd mogą pochodzić te stuki.
-
Zgadza się, tylko obroty wiatraka powinny mieć odzwierciedlenie na kreskach na wyświetlaczu. A u mnie one stoją w miejscu ( nie zwiększają się ani nie zmniejszają).
-
Dzisiaj robiłem samodziagnozę klimatronica i pokazał mi się błąd 4b6. Może któryś z kolegów wie o co chodzi? Objawy mam takie : ustawiam tryb Auto i temp. np 22 st. Po uzyskaniu we wnętrzu podanej temp. obroty wiatraka zmniejszają się natomiast na wyświetlaczu cały czas pokazują się cztery kreski. Pomocy!