Skocz do zawartości
Gość masaxer

pedał sprzęgła nie odbija

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mattai

Witam Wszystkich.

A czy mogłbym prosić zacnych forumowiczów o informacje jak to ustrojstwo skutecznie odpowietrzyć?

Zdemonowałem wysprzęglik, podłączyłem wężyk, odkreciłem zawór poleciały bąbelki, wciągneło troszkę płynu, parę razy procedura odpowietrzania układu.

Ale pedał nie wraca na swoje położenie...

 

Narzędzia do ciśnieniowego odpowietrzania chwilowo nie posiadam.

Edytowane przez mattai

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bedigl

miałem ten sam problem nie mogłem odpowietrzyc, ale kupiłem sobie taką malutką buteleczke z wężykiem, w nakrętce jest zawór który pozwala powietrzu lecie tylko w jedną strone i dopiero to pomogło. Nalewasz troche płynu do środka, podłanczasz wężyk do odpowietrzynika luzujesz go i pompujesz pedałem. Najlepiej kilkanascie razy poczym zakrecasz odpowietrznik i sprawdzasz pedał. To jest jakiś zestaw do samodzielnego odpowietrzania hamulców ale do tego tez sie nadaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mattai

Znalazłaby się jakaś fotka lub link?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem co ja zaobserwowałem. Mi nie odbijającemu sprzęgle towarzyszy ubytek płynu hamulcowego. Znaczny w ciągu tygodnia 100ml płynu!!! Ale u mnie pedał po wciśnięciu cofa się ale brak mu może 3 cm do odpowiedniej pozycji. Kupiłem już pompę i wysprzęglik wymienię wszystko razem. Przy takich cenach szkoda czasu na diagnozy 89zł pompa 89zł wysprzęglik 100zł diagnoza w warsztacie hehe. Zdiagnozują pompę zapłacę za pompę i diagnozę, zdiagnozują wysprzęglik zapłace za diagnozę i wysprzęglik. Ja wole mieć nowe jedno i drugie bo te same pieniądze wyjdą;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki problem w avf ze ze 2cm czasami 3 cm pedal nie dopbija do konca. niedawno jak stalem w korku to wystrzelila mi nagle jakas dluga cienka sprezyna czy moze to byc czesc ktora za to odpowiada??postaram sie wrzucic fotke. silnik to avf 1,9 tdi. zauwazylem ze sprezyna po jednej stronie ma tak jakby ulamany jeden drucik na koncu ktory za cos sie trzymal. moze ktos ma jakis rysunek albo wie jak wyglada cale mocowanie pedalu sprzegla w kabinie i czy sa jakies sprezynki( dl ok 10-15cm) w okolicach kolumny kierownicy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,w moim przypadku pedał sprzęgła po wymianie pompy pracuje poprawnie jakieś 3-4cm od podłogi(bardzo krótkie sprzęgło),ledwo odbija i jest (puste) w prawie całym zakresie ruchu,w czym może tkwić problem????

dodam że płynu nie ubywa

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolegów,w moim przypadku pedał sprzęgła po wymianie pompy pracuje poprawnie jakieś 3-4cm od podłogi(bardzo krótkie sprzęgło),ledwo odbija i jest (puste) w prawie całym zakresie ruchu,w czym może tkwić problem????

dodam że płynu nie ubywa

 

Pozdrawiam

a czy wysprzęglik odpowietrzony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam taki problem w avf ze ze 2cm czasami 3 cm pedal nie dopbija do konca. niedawno jak stalem w korku to wystrzelila mi nagle jakas dluga cienka sprezyna czy moze to byc czesc ktora za to odpowiada??postaram sie wrzucic fotke. silnik to avf 1,9 tdi. zauwazylem ze sprezyna po jednej stronie ma tak jakby ulamany jeden drucik na koncu ktory za cos sie trzymal. moze ktos ma jakis rysunek albo wie jak wyglada cale mocowanie pedalu sprzegla w kabinie i czy sa jakies sprezynki( dl ok 10-15cm) w okolicach kolumny kierownicy??

to sobie oblukaj [ATTACH]33291[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy wysprzęglik odpowietrzony

 

Nie mam pojecia,wyjechalem z warsztatu i myslalem ze zrobili wszystko co powinni a jednak pedal sprzegla plytki w cholere,autka uzywam do pracy wiec nie moge sobei pozwolic na ciagly postój w warsztacie.odpowietrzenie moglo by pomoc czy sie szykowac na wymiane czegos kosztowniejszego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do bedigl

witam czy moglbys mi opisac jak wymieniales wysprzeglik, bo wiem ze to ciezka sprawa. wymienialem maglownice i ulamalem ta plastikowa rurke od wysprzeglika masakra mam nowy ale szukam instrukcji

pozdrawiam

szymon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkopie trochę kotleta

 

problem jest od kilku dni, pedał nie odbija mi do końca tak brak mu z 4-5 cm. odbicia i jest to "puste" przejście gdzie nie ma żadnego oporu. Sprzęgło bierze na samym dole po wciśnięciu pedału i odpuszczeniu na oko 4-5 cm to zaczyna ciągnąć. Jest jakieś miękkie to sprzęgło i ma się wrażenie ze padnie za chwile. Jak odbijało do góry to czuć było opór od góry już.

 

Auto nie szarpie przy ruszaniu, sprzęgło się nie ślizga zatem bym sprzęgło wykluczył, kiedy było zmieniane i czy wogole jest mi nie wiadome , a skrzynie ściągać by to zobaczyć trochę czasochłonne.

 

Zatem chciałem się dowiedzieć czy taki objaw może być powodowany pompą czy wysprzeglikiem.

Także chciałbym się dowiedzieć co siedzi u mnie numery pompy głównej tej przy pedale oraz wysprzęglika ( nie rozbierając tego) by moc zakupić nowe/bądź używkę.

nr. VIN jak by to komuś pomogło to WVWZZZ3BZ1E174352 reszta w profilu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odkopie trochę kotleta

 

problem jest od kilku dni, pedał nie odbija mi do końca tak brak mu z 4-5 cm. odbicia i jest to "puste" przejście gdzie nie ma żadnego oporu. Sprzęgło bierze na samym dole po wciśnięciu pedału i odpuszczeniu na oko 4-5 cm to zaczyna ciągnąć. Jest jakieś miękkie to sprzęgło i ma się wrażenie ze padnie za chwile. Jak odbijało do góry to czuć było opór od góry już.

 

Auto nie szarpie przy ruszaniu, sprzęgło się nie ślizga zatem bym sprzęgło wykluczył, kiedy było zmieniane i czy wogole jest mi nie wiadome , a skrzynie ściągać by to zobaczyć trochę czasochłonne.

 

Zatem chciałem się dowiedzieć czy taki objaw może być powodowany pompą czy wysprzeglikiem.

Także chciałbym się dowiedzieć co siedzi u mnie numery pompy głównej tej przy pedale oraz wysprzęglika ( nie rozbierając tego) by moc zakupić nowe/bądź używkę.

nr. VIN jak by to komuś pomogło to WVWZZZ3BZ1E174352 reszta w profilu.

 

Pozdrawiam

siłownik sprzęgła nr luk 512001110 pompa nr luk 511011110

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
siłownik sprzęgła nr luk 512001110 pompa nr luk 511011110

 

dziękuje,

 

próbowałem dziś to odpowietrzyć na 2 sposoby ,

pierwszy tak jak hamulce czyli sprzęgło wcisnąć , popuścić odpowietrznik, zakręcić odpowietrznik pedał w górę pompu pompu i ripley na wężyku do bańki i tak z 10 -15 razy - co dziwne to za każdym razem jak popuszczałem odpowietrznik nonstop powietrze, czyżby go aż tyle było czy jest możliwość że łapie gdzieś lewe

drugi to poprzez lewe koło i odpowietrznik z hamulca, jak przestały bąbelki w zbiorniczku lecieć i tylko sam płyn - brak rezultatu ...

 

jest jak było może nawet ciut gorzej, jutro podjadę jeszcze do znajomego mechanika może coś on zaradzi

 

ps. pompa sprzęgła (też się może zapowietrzyć ?) jak tak to gdzie ma osobny jakiś odpowietrznik jak tak to gdzie to się znajduje w AWX 5-cio biegowa manual ?

 

 

edit:

Dziś jeszcze jedno podejscie do odpowietrzania , 3 razy upust plynu na odpowietrzniku i sprzegło wróciło oO takim samym sposobem co i wczorej oO , nic zobaczymy dlugo bedzie czy nie zapowietrzy sie znow

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy jest możliwe że wyprzęgnik rozciekł się w środku w skrzyni, bo po odpowietrzeniu go zaczęło mi ubywać płynu widać to znacząco ( już 2 razy dolewałem na przełomie 300km z 50 -80ml) , gdzie przedtem nie miało to miejsca , a wycieków z zewnątrz jakoś nie potrafię stwierdzić , bardziej wydaje mi się że z środka skrzyni coś leci bo z dołu jest tak jak by płyn hamulcowy pomieszany z olejem, na sam olej to nie wygląda ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie w związku z wysprzęglikiem

 

czy podejdzie taki o numerach - SACHS 4A0 721 261 do skrzyni mojej 5 biegowej manual

 

dodam że mocowany z przewodem jest jak mój tylko czy różnią się czymś jeszcze skokiem tłuczka, mocowaniem albo coś bo śr. oba mają raczej taką samą

nie chciałbym tego rozebrać a potem okazało by się że jest inny :(

 

2907387408.jpg

 

 

Odpowiem sam sobie :>

 

wysprzęglik pasuje ( przełożony już) tylko musiałem przekręcić łączenie - moje jest na spinke a w starym było na skręcanie.

 

Tu pytanie dla was bo bałem się to rozkręcić bardziej ( by nie pospuć - sobota i uziemniony bym był) czy będzie pasował gwint z przewodu co idze do tej tulejki na wsuwkę bezpośrednio do tego łączenia jak na zdjęciu ?

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Wszystkich.

A czy mogłbym prosić zacnych forumowiczów o informacje jak to ustrojstwo skutecznie odpowietrzyć?

Zdemonowałem wysprzęglik, podłączyłem wężyk, odkreciłem zawór poleciały bąbelki, wciągneło troszkę płynu, parę razy procedura odpowietrzania układu.

Ale pedał nie wraca na swoje położenie...

 

Narzędzia do ciśnieniowego odpowietrzania chwilowo nie posiadam.

 

witajcie .a więc aby odpowietrzyć sprzęgło należy przy pomocy wężyka przepompować płyn hamulcowy z koła lewego do siłownika znajdującego się na skrzyni biegów tak jakbyśmy chcieli odpowietrzyć układ hamulcowy i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witajcie .a więc aby odpowietrzyć sprzęgło należy przy pomocy wężyka przepompować płyn hamulcowy z koła lewego do siłownika znajdującego się na skrzyni biegów tak jakbyśmy chcieli odpowietrzyć układ hamulcowy i po sprawie.

 

nie do końca trafne rozwiązanie , jak nieumiejętnie to zrobisz zapowietrzysz sobie hamulec, najłatwiej tak jak opisałem nawet samemu można to zrobić ( nie raz testowane)

 

nałożyć wężyk 6" na odpowietrznik, wyciągnąć wąż nad zbiornik płynu hamulcowego, popuścić odpowietrznik troszeczkę i nacisnąć sprzęgło, wyciągnąć go jak wpadnie i znów nacisnąć i poczekać aż płyn sam z siebie zacznie się przelewać różnicą poziomów z zbiornikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wiem, że w tym wątku jest wiele różnych odpowiedzi, ale jestem "nowa" i nie znam się na naprawach, jak to kobieta ;)

Poszukuję pomocy z passkiem b5 115km 1.9 TDI , konkretniejszej podpowiedzi co i jak.

Kilka dni temu zaczęło się coś dziać z pedałem sprzęgła, wyjeżdżając z posesji pedał nie do końca odbił (zawiesił się w połowie). Musiałam zjechać i go odbić ręcznie. Wsiadłam z powrotem, kilka razy podpompowałam pedał i spokój. Tak jak by wszystko wróciło do normy. Znowu drugi raz tak się zadziało, gdy wjeżdżałam do garażu. Pedał zatrzymał się tym razem ok 3-4cm od góry. Dosłownie minimalnie niżej, ale wyczuwalnie dla stopy że cos jest nie tak.

W ostatnich dniach stało się tak jeszcze raz. Wczoraj pojechaliśmy autem do Łodzi. Ale już z niej nie wyjechaliśmy.... Jak ruszałam poczułam że pedał lekko wpadł. Jak spróbowałam kawałek pojechać wpadł całkowicie i na amen. Dodam jedną i bardzo istotna rzecz. Jak wjeżdżaliśmy do miasta zapaliła się kontrolka (!) Dotycząca jak wiadomo hamulca ręcznego lub braku płynu hamulcowego w układzie. Wyjeżdżając, chcieliśmy podjechać na stacje i uzupełnić płyn bo nic nie mieliśmy w zapasie (w pojemniku świeciły opary) lecz nie dojechaliśmy. Pedał całkowicie wpadł. Tylko ręcznie odbijał do góry.

Auto poszło na hol........ do mechanika.

Moje pytanie? Co mogło pójść? Pompa sprzęgła? Wysprzęglik? Uszczelniacze w skrzyni? Uwaga! Zauważyliśmy tłuste zachlapania w głębi pod maską. Czy też najgorsze co może być? Sprzęgło koło dwumasowe.............. Dodam, że skrzynia biegów chodzi bez problemu na "sucho" . Wcześniej nie było problemów, nie zgrzytała na wstecznym, bo wiem że taki syndrom się pojawia gdy sprzęgło jest już uszkodzone lub na końcówce.

 

Na co zwrócić uwagę, żeby mechanik nie skasował mnie na pokaźną sumkę. W najgorszej opcji sprzęgło koło dwumasowe kosztuje ok 1800 zł a gdzie jeszcze oleje , robocizna........

 

Wolałabym żeby to nie była prawda, stąd prośba o pomoc.

 

Z góry Serdeczne Dzięki za pomoc wszystkim. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

Wiem, że w tym wątku jest wiele różnych odpowiedzi, ale jestem "nowa" i nie znam się na naprawach, jak to kobieta ;)

Poszukuję pomocy z passkiem b5 115km 1.9 TDI , konkretniejszej podpowiedzi co i jak.

Kilka dni temu zaczęło się coś dziać z pedałem sprzęgła, wyjeżdżając z posesji pedał nie do końca odbił (zawiesił się w połowie). Musiałam zjechać i go odbić ręcznie. Wsiadłam z powrotem, kilka razy podpompowałam pedał i spokój. Tak jak by wszystko wróciło do normy. Znowu drugi raz tak się zadziało, gdy wjeżdżałam do garażu. Pedał zatrzymał się tym razem ok 3-4cm od góry. Dosłownie minimalnie niżej, ale wyczuwalnie dla stopy że cos jest nie tak.

W ostatnich dniach stało się tak jeszcze raz. Wczoraj pojechaliśmy autem do Łodzi. Ale już z niej nie wyjechaliśmy.... Jak ruszałam poczułam że pedał lekko wpadł. Jak spróbowałam kawałek pojechać wpadł całkowicie i na amen. Dodam jedną i bardzo istotna rzecz. Jak wjeżdżaliśmy do miasta zapaliła się kontrolka (!) Dotycząca jak wiadomo hamulca ręcznego lub braku płynu hamulcowego w układzie. Wyjeżdżając, chcieliśmy podjechać na stacje i uzupełnić płyn bo nic nie mieliśmy w zapasie (w pojemniku świeciły opary) lecz nie dojechaliśmy. Pedał całkowicie wpadł. Tylko ręcznie odbijał do góry.

Auto poszło na hol........ do mechanika.

Moje pytanie? Co mogło pójść? Pompa sprzęgła? Wysprzęglik? Uszczelniacze w skrzyni? Uwaga! Zauważyliśmy tłuste zachlapania w głębi pod maską. Czy też najgorsze co może być? Sprzęgło koło dwumasowe.............. Dodam, że skrzynia biegów chodzi bez problemu na "sucho" . Wcześniej nie było problemów, nie zgrzytała na wstecznym, bo wiem że taki syndrom się pojawia gdy sprzęgło jest już uszkodzone lub na końcówce.

 

Na co zwrócić uwagę, żeby mechanik nie skasował mnie na pokaźną sumkę. W najgorszej opcji sprzęgło koło dwumasowe kosztuje ok 1800 zł a gdzie jeszcze oleje , robocizna........

 

Wolałabym żeby to nie była prawda, stąd prośba o pomoc.

 

Z góry Serdeczne Dzięki za pomoc wszystkim. Pozdrawiam

Tu chyba jest odpowiedz na twoje pytanie.http://forum.vw-passat.pl/threads/40845-szarpnie-pedalu-sprzegla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, wielkie dzięki, ale na tamtym forum rozwiązują problem "szarpania" sprzęgła :/ a tu niestety pedał wpadł do samej podłogi... :/ ale mimo wszystko dziękuje ci za pomoc :) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności