Skalpel TFSI Zgłoś #1 Napisano 6 Stycznia 2009 Cześć! Nie znalazłem takiego tematu na forum a sądzę, że wielu ma takie rozkminki tzn. jest podobny temat w b5, jednak nie jestem z elektroniką za pan brat i myślę, że w b6 będzie różnica. Otóż jak już napisałem w temacie chodzi o zamianę licznika. Nie orientowałem się w aso, nigdzie nie pytałem nie wiem kompletnie jak możnaby tego dokonać. (tylko żeby ktoś nie powiedział, jak to sięjuż kiedyś zdarzyło, że w dziale b6 co się 'komuś kontroleczka zapali" to z miejsca zaśmieca forum problemikami;) ) Zasadniczo nie przeszkadza mi jazda z licznikiem w mph. Kwestia przyzwyczajenia. Jednak wierząc w Waszą wiedzę i doświadczenie chciałbym zapytać "jak to można wymienić" Czy jest z tym dużo kombinowania. Czy jest to w stanie zrobić dobry mechanik w swoim przybytku, czy trzeba udać się do aso. Jaki jest orientacyjny koszt takiego zabiegu? Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszelkie sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #2 Napisano 6 Stycznia 2009 W linku: http://furmanka.blogspot.com/2008/02/mk5-mfd-plus-hi-line-cluster.html powinieneś znaleźć potrzebne informacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skalpel TFSI Zgłoś #3 Napisano 6 Stycznia 2009 bardzo dziękuję, jednak mam uwagę. W linku był przedstawiony krok po kroku proces wymiany licznika. Może to i mój błąd, bo nie napisałem, że chodzi mi o zegar prędkości. Temperatura jest mniej ważna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #4 Napisano 7 Stycznia 2009 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale czy chodzi o zmianę tarcz? Jeżeli chodzi o zmianę jednostek to musisz tak przekodować licznik (17-Instruments) za pomocą VAG-COMa (VCDS): xx?0x: Country-Setting Note: Germany is coded as Europe, but 0 is a valid for germany. 1 - Europe 2 - USA 3 - Canada 4 - Great Britain 5 - Japan 6 - Arabian States 7 - Australia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #5 Napisano 7 Stycznia 2009 Jak wdusisz jednoczesnie przycisk zerowania licznika okresowego i przycisk pokazujacy ile Ci zostalo do serwisu, to w miejscu gdzie masz normalnie przebieg podczas jazdy bedzie pokazywal CI predkosc w km/h. Od taki dorazny sposob Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #6 Napisano 7 Stycznia 2009 pytanie - czy cyferblat masz w mp/h czy zuzycie paliwa w mp/h???? cyferblaty jak zamienisz moga sie nie pokrywac, wystarczy zebys zobaczyl jaką wartosc na predkosciomierzu masz na samej górze (w mp/h) a jaka w tym w km/h. Sama przekladka licznika nie powinna ci przyspozyc problemu od strony mechanicznej, reszta sprowadza sie do zakodowania go, wiec PIN musisz miec zeby zrobic adaptacje w sterowniku..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maluszek Zgłoś #7 Napisano 7 Stycznia 2009 (edytowane) Masz Paska z US? I nie ma dużej skali w mph i małej skali w km/h? Zakładając, że Pasek 3C jest podobny do Jetty 1K, da się wymienić samą tarczę prędkościomierza. Problem z wymianą tarczy polega na tym, że prędkościomierze, które widziałem w EU są nieliniowe (byłbym wdzięczny za potwierdzenie), natomiast prędkościomierz US ma liniową skalę. W Twoim przypadku mógłbyś spróbować poszukać prędkościomierza z Kanady (liniowa skala, duża skala w km/h, mała skala w mph), ale nie wiem czy warto. Inną opcją jest wymiana zegarów w całości. Masz samochód z 2006, więc powinien się jeszcze łapać na starą metodę adaptacji Immobilizera, którą można zrobić przy pomocy VAG K+CAN Commandera. Ale musiałbyś to najpierw sprawdzić. Edytowane 7 Stycznia 2009 przez maluszek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vpw Zgłoś #8 Napisano 7 Stycznia 2009 Jak wdusisz jednoczesnie przycisk zerowania licznika okresowego i przycisk pokazujacy ile Ci zostalo do serwisu, to w miejscu gdzie masz normalnie przebieg podczas jazdy bedzie pokazywal CI predkosc w km/h. Od taki dorazny sposob A to ciekawa informacja. Ja znalazłem tylko w instrukcji obsługi samochodu, że przytrzymanie przycisku zerowania przez kilka sekund zmienia wskazanie przebiegu całkowitego na prędkościomierze w mil/h (taki amerykański wymóg w niektórych stanach aby ta prędkość byłą pokazywana z wystarczającą dokładnością, żeby kierowca nie mógł powiedzieć, że nie wiedział z jaką prędkością jechał). Ale dzięki za informację jak to przełączyć na km/h - w instrukcji nie ma a sam bym nie doszedł do tego. BTW. Ciekawe ile jeszcze jest takich trików w naszych paskach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reveler Zgłoś #9 Napisano 7 Stycznia 2009 (edytowane) Tak, rzeczywiście taka opcja jest, sam ją kiedyś bodajże na tym Forum znalazłem i zastosowałem. Jak auto stoi, pokazuje przebieg (czy w milach, czy w kilometrach to juz zwyczajnie możesz ustawić w komputerze). Jak ruszysz, zaczyna pokazywać zamiast tego kilometry na godzinę. Co do przekodowywania komputera - też się zastanawiam czy po prostu tarczy nie kupić, bo jak się dowiadywałem licznik (zegar prędkości) to jakieś tysiąc złotych, natomiast tarcza około 60 zł. Polecam poszperać na Allegro, ja tam znalazłem (chociaż jeszcze nie kupiłem). Z tego co się dowiadywałem, trzeba znaleźć takiątarczę, która ma wskazania w km/h i mph oraz żeby te mph zgadzały się z oryginałem, wtedy będzie dobrze. W praktyce sprowadza się to do znalezienia tarczy, która dla mil będzie pokazywała zero, prędkość przy wskazówce w pionie i prędkość max dokładnie w tych samych miejscach co oryginał. Znalazłem takie, ale muszę znaleźć magika, który to założy, sam się boję. Jeśli moje podpowiedzi okażą się pomocne i coś już "zwojujesz", napisz proszę, doświadczenia się przydadzą. PS. Jeśli chcesz znać więcej takich "sztuczek" to przeszukaj posty wstecz na tym Forum. Ja tu znalazłem też, jak podnieść wycieraczki, które normalnie blokowane są przez klapę i nie można ich zdjąć. Takich "tricków" jest rzeczywiście w Pasiaku więcej... Pozdrawiam, Edytowane 7 Stycznia 2009 przez reveler Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skalpel TFSI Zgłoś #10 Napisano 8 Stycznia 2009 Dziękuję za wszystkie porady. Trik z przyciskami zastosowałem ;p no geniusz ;p myślę, że najprostszym sposobem na ucywilizowanie zegarów będzie taka nakładka http://moto.allegro.pl/item516365227_zamiennik_tarcz_do_anglikow_vw_passat_b5_b6.html Co o tym sądzicie? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #11 Napisano 8 Stycznia 2009 Myślę, że zaryzykować można. Trochę będzie roboty z przekładką (m.in. ściąganie wskazówek). Nie zaszkodzi też przekodować licznik na wersję europejską. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vpw Zgłoś #12 Napisano 8 Stycznia 2009 A to ciekawa informacja. Ja znalazłem tylko w instrukcji obsługi samochodu, że przytrzymanie przycisku zerowania przez kilka sekund zmienia wskazanie przebiegu całkowitego na prędkościomierze w mil/h No niestety sprawdziłem i próbowałem i na moich zegarach mogę tylko przełączyć na pokazywanie mil/h. Dobre i to, ale chciałbym wiedzieć jak to zrobić na km/h? Wtedy mógłbym spokojnie w nocy jechać z wyłączonymi zegarami (tryb skandynawski) i prędkość miałbym na wyświetlaczu. Miło by było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #13 Napisano 9 Stycznia 2009 Bo Ty masz wersje europejska, jak masz licznik w km/h to zmeinia Ci na mile zebys wiedzial ile jedziesz jak pojedziesz tam gdzie sa mile, i na odwrot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vpw Zgłoś #14 Napisano 9 Stycznia 2009 Bo Ty masz wersje europejska, jak masz licznik w km/h to zmeinia Ci na mile zebys wiedzial ile jedziesz jak pojedziesz tam gdzie sa mile, i na odwrot Rozumiem. To nawet sensownie brzmi. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Malek25 Zgłoś #15 Napisano 10 Stycznia 2009 (edytowane) Witam ja mialem ten sam problem jest do niego bardzo proste rozwiazanie bynajmniej u mnie tak zrobilem, jesli masz duzy fis w ustawieniach zmieniasz wszystkie parametry czyli mile na km temp z F na C i godz z 12 na 24 nie ma z tym problemow . Co do tarcz to pofatygowalem sie i je kupilem kiepsko wykonane i podswietlenie jest straszne przebijaja katrolki bo oryginalne tarcze sa tloczone a te zamienniki nie ze zdjeciem wskazowek nie ma wiekszych problemow. Ja u siebie rozwiazalem sprawe troche inaczej bylo z tym troche zabawy ale efekt jest zadowalajacy. Oryginalna tarcze z milami zmylem zmywaczem do paznokci (chodzi o mile kontrolek nie) i zamowilem na allegro z tego linka co podawales wczesniej same naklejki, nakleilem kontrolki wyciolem ladnie w rowku i i tarcza wyglada jak oryginalna to samo zrobilem z polowa tarczy od temp/paliwo od temp zmylem ale ostroznie zeby niz zmyc czerwonego wzkazania bo nie bedzie swiecic i nakleilem zamiennik i jest ok. Od spodu nakleilem biala mate samoprzylepna dolaczona od nich i w dzien zegary wygladaja jak oryginalne wiec powodzenia zycze.pozdrawiam Edytowane 10 Stycznia 2009 przez Malek25 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość passatb6sdz Zgłoś #16 Napisano 26 Sierpnia 2010 Witam, jestem tu nowy. Mam passata b6 amerkanca 2006r., mam licznik w milach i F. to co sie dalo czyli mile na kilometry, F na C, i godziny zmienilem. Kupilem ostatnio europejski licznik, wyskalowany do 260km/h ze 100km/h na szczycie. teraz moje pytanie: http://furmanka.blogspot.com/2008/02/mk5-mfd-plus-hi-line-cluster.html Czy procedury przedstawione w linku, zdadza u mnie egzamin ? Widze, ze tam jest to robione na pasku b5 ale z tego co przedstawiaja zdjecia komputer(menu) jest taki sam. Prosze o szybka odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pa.sko Zgłoś #17 Napisano 26 Sierpnia 2010 To nie pasek B5 tylko Jetta MK5 (taka drobna poprawka ) Nie przerabiałem tego, ale procedury są niemal identyczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiersik Zgłoś #18 Napisano 3 Września 2010 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem z tą zmianą wyświetlania mph na km/h. otóż gdy wcisnąłem licznik kasowania dziennych km pojawiło mi się tylko wyświetlanie w mph, czyli na km/h już nie idzie zmienić??? Czy można??? Jak można to proszę o wytłumaczenie Dzięki Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #19 Napisano 3 Września 2010 z zegarami to dokładnie jest tak... jak jest europejczyk to po triku z przyciskami będą mile a jak US to będą km/h zamiast całkowitego przebiegu. jest to tzw opcja turystyczna (niektóre sterowniki od xenonu mają podobną opcję ale służy ona do jazdy w krajach gdzie jest ruch lewostronny) jeśli zmieni się jednostki na metryczne za pomocą FIS to ok - spalanie, zasięg i inne parametry komputera pokładowego będą pokazywane poprawnie jedna tempomat będzie nadal pokazywał zadaną prędkość w milach. to proste przekodowanie o którym pisze adamq nie zawsze działa (mnie jeszcze w ten sposób nie poszło...). mnie zawsze wyskakuje informacja że jest problem z ABS-em. nie wiem jak się ma sprawa wymiany zegarów na EU bo nie miałem jeszcze okazji ale znajomy z serwisu podał mi trik że żeby toto chodziło to trzeba zegarki na japonię przestawić. jeszcze nie sprawdziłem bo z jedynym znajomym z autem z US mam sporadyczny kontak. dajcie znać czy komuś się udało... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlo55 Zgłoś #20 Napisano 16 Czerwca 2011 Czy jest możliwość zmiany tylko spalania z mpg na litry za pomocą VCDS? Jeśli tak to proszę o pomoc, krok po kroku. Dziekuje! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach