Skocz do zawartości
rumpelek

Samonapinacz paska alternatora

Rekomendowane odpowiedzi

Aha, no w takim razie sie wybiore po niedzieli do mechanika, żeby obejrzał i ewnetualnie sie coś wymieni. Boje się jakby miało coś się w trasie stać.

Jak będe coś wiedział, to podziele się na forum informacją....

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie bardzo dobra decyzja... lepiej dać mechanikowi zarobić niż czekać na samouzdrowienie się objawów - tak było w moim przypadku... tzn. były piski mocne i praktycznie non top w obrotach od 900-1200... podjechalem do najblizszego mechanika i on wyciagnal magiczna świeczke i podczas uruchomionego silnika nawoskowal mi pasek i piski przeszly na jakies dwa dni... potem sie ponownie pojawily... ale stwierdzilem, ze to znowu cos niewaznego, bo wkoncu tylko pasek przeczyścil jak to on nazwal...

 

także w sumie nauczka dla mnie i nauka dla innych... warto sprawdzić konkretnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie u mnie piszczy w okolicach alternatora gdy autko jest zimne , ale po 10-ciu minutach ustaje , ciekawy jestem czy to pasek czy może napinacz ? może któryś miał taki przypadek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm... kupiłem ten samonapinacz w sklepie na półce stał za 440 Firmy INA bodajże... udało mi sie uchandlować na 400... Jutro mechanior mi go zakłada, a ja się modlę aby wsio było ok...

panowie ja kupiłem cały napinacz w inter carsie firmy ruville(podobno jeden z lepszych producentów)jakieś 4 miesiace temu mechanik wymieniając mi go rozebrał cały przód auta a podobno jest sposób bez rozkręcania przodu,i jeszcze jedno najwazniejsze że mineło dopiero 4 m-ce i zrobiłem jakies około 3 tys. km a napinacz znowu cały skacze i pasek piszczy,czy ktos ma na to odpowiedź? a jeszcze dodam że cała operacja kosztowała mnie 550 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słuchajcie u mnie piszczy w okolicach alternatora gdy autko jest zimne , ale po 10-ciu minutach ustaje , ciekawy jestem czy to pasek czy może napinacz ? może któryś miał taki przypadek?

 

Tak ja :) Koło pasowe alternatora do wymiany.

 

zrobiłem jakies około 3 tys. km a napinacz znowu cały skacze i pasek piszczy,czy ktos ma na to odpowiedź? a jeszcze dodam że cała operacja kosztowała mnie 550 zł

 

Może sprzęgiełko alternatora stoi i dlatego kolejny napinacz ci pada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak ja :) Koło pasowe alternatora do wymiany.

 

 

 

Może sprzęgiełko alternatora stoi i dlatego kolejny napinacz ci pada.

z tego co wczesniej wyczytałem to te sprzęgiełko ma w jedna strone sie kręcić a jak w dwie strony sie kreci to jest do wymiany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co wczesniej wyczytałem to te sprzęgiełko ma w jedna strone sie kręcić a jak w dwie strony sie kreci to jest do wymiany ?

 

Dokładnie kolego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie ja kupiłem cały napinacz w inter carsie firmy ruville(podobno jeden z lepszych producentów)jakieś 4 miesiace temu mechanik wymieniając mi go rozebrał cały przód auta a podobno jest sposób bez rozkręcania przodu,i jeszcze jedno najwazniejsze że mineło dopiero 4 m-ce i zrobiłem jakies około 3 tys. km a napinacz znowu cały skacze i pasek piszczy,czy ktos ma na to odpowiedź? a jeszcze dodam że cała operacja kosztowała mnie 550 zł

Kolego mam pytanie do twego mechanika gdzie on sie uczył fachu ja zmnieniałem napinacz i wystarczy zdemontować wiskoze z wentylatorem i masz dojście do napinacza odkrecasz śrubę na inbus 8 i amortyzator śruba 8 i problem z głowy a jesli idzie o napinacz ja kupiłem taki tani z alegro i jest to samo co było mineło 4 miechy i skacze i hałasuje jak cholera dowiedziałem sie że najlepsze napinacze są firmy SKF 0k0ło 500zł pozdrawiam a mechanika zmień bo ten albo sie nie zna albo cie naciągnoł na robocie ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zna może ktoś dobrego mechaniora w rzeszowie co by sie znał na tych sprawach bo nie chciał bym wydawać kasy na darmo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie kolego.

witam ponownie,ściągnołem pasek i kręciłem kółkiem od alternatora reką i obraca się w obie strony,czyli jest do wymiany? czy trzeba przytrzymać ośkę od alternatora i wtedy kręcić kółkiem w obie strony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

komak77 - to jest sprzęgło jednokierunkowe, więc w jedną stronę kręci się razem z ośką alternatora, a w drugą stronę powinno kręcić się samo. I wtedy sprawdzasz pracę sprzęgiełka, czy pracuje cicho, bez zacięć i chrobotania. Najlepiej zablokować alternator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
komak77 - to jest sprzęgło jednokierunkowe, więc w jedną stronę kręci się razem z ośką alternatora, a w drugą stronę powinno kręcić się samo. I wtedy sprawdzasz pracę sprzęgiełka, czy pracuje cicho, bez zacięć i chrobotania. Najlepiej zablokować alternator.

dzięki kolego, dzisiaj po pracy dalej będe walczył zobacze co z tego wyjdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj komak77, wymontowanie sprzęgiełka alternatora to nie jest taka prosta sprawa. Trzeba mieć specjalny klucz - z tego co widziałem to mój mechanik trochę się namęczył przy jego odkręceniu (aha, uprzednio wyjął on ten alternator z auta). Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słuchajcie u mnie piszczy w okolicach alternatora gdy autko jest zimne , ale po 10-ciu minutach ustaje , ciekawy jestem czy to pasek czy może napinacz ? może któryś miał taki przypadek?

Ja miałem dokładnie taki przypadek. Jak silnik był zimny to pasek piszczał. Po rozgrzaniu cisza. Wymianiłem napinacz paska wielorowkowego, sprzęgiełko alternatora i oczywiście pasek wielorowkowy. I wszystko piszczało nadal. Sprzegiełko było SKFu a napinacz nie pamiętam ale jakiejś dobrej firmy bo wybrałem najdroższy dostępny (oczywiście komplet). Piski zniknęły dopiero po kolejnej wymianie paska wielorowkowego-tym razem na oryginalny VW. poprzedni nowy był BOSCH i piszczał. Oryginalny pasek był droższy od BOSCHa o całe 8zł. Proponuję Ci kolego najpierw wymienić pasek na nowy oryginalny a możeokaże się, że reszty nie będziesz musiał. Ja obstawiam, że napinacz wymieniłem niepotrzebnie ale co tam... nigdy jeszcze nie był wymieniany a 185tyś przejechane więc i tak by mnie to pewnie zaraz czekało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety przy wymianie rozrządu okazało się, że łożysko rolki siada - musiałem wymienić na nowy INA - koszt 450,00 PLN. Teraz mam na ewentualna wymianę sam amortyzator rolki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słuchaj komak77, wymontowanie sprzęgiełka alternatora to nie jest taka prosta sprawa. Trzeba mieć specjalny klucz - z tego co widziałem to mój mechanik trochę się namęczył przy jego odkręceniu (aha, uprzednio wyjął on ten alternator z auta). Pozdro.

właśnie tak zrobiłem,alternator mam wyjety i sprzęgiełko obraca sie w obie strony z oską alternatora czyli wymiana,patrzałem na allegro i koszt będzie od 110 do 180 zł a jutro podzwonie po sklepach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiking... ja za 400zł mialem cały napinacz z rolką i amortyzatorem - tez firmy INA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam podobny problem tzn hałas z okolic alternatora i skaczący/drgający napinacz (1.9 TDI AFN, alternator VALEO). Zablokowałem łopatki alternatora i nie mogę przekręcić rolki w żadną ze stron a jak je odblokuje to rolka kręci się w obie strony wraz z wirnikiem - rozumiem że to typowe objawy dla padniętego sprzęgiełka alternatora?

 

Jaki jest numer klucza żeby to ustrojstwo wykręcić (rolkę alternatora)?Znalazłem w innych postach ze jest to specjalny klucz ale nic konkretnego.

 

Z góry dziękuje za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na allegro jest taki klucz koszt ok 50 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...no a ja byłem u mechanika. Popatrzył na napinacz i powidział taki zakres skakania jest normalny w każdym vw. Sprzęgiełko na alternatorze też jest ok, powiedział mi jeszcze, że często piski pochodzą z kółka na alternatorze, ponieważ ono ma najmniejszą średnice i czesami bywa, że powierzchnia na nim sie wyrabia i przez kliny na pasku, owy pasek wielorowkowy piszczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności