Skocz do zawartości
Gość reven2

passat B5 uszczelka pod głowicą??

Rekomendowane odpowiedzi

----------- masz rację. Koszt paska jest niewielki jesli porównamy go np. z kosztem pokrywy zaworów z uszczelką (480 pln!) do B5 - spod której już 4 raz cieknie mi olej. Nowa uszczelka nie zatrzymuje oleju i muszę ją czymś przykleić bo mi olej cały , świeżo wymyty silnik zachlapie.

Co??? Czyżby zwichrowana pokrywa zaworów :eek:, czy też niewłaściwie założona uszczelka do pokrywy? To nie jest normalne, uszczelka jest na tyle elastyczna że powinna bez problemu uszczelnić pokrywę z głowicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co??? Czyżby zwichrowana pokrywa zaworów :eek:, czy też niewłaściwie założona uszczelka do pokrywy? To nie jest normalne, uszczelka jest na tyle elastyczna że powinna bez problemu uszczelnić pokrywę z głowicą.

Tak. To napewno wina niewłaściwie założonej uszczelki. Może do góry nogami ją przykleiłem :) ?

 

-----------czasami śmigam przez Twoje miasto więc może skorzystałbym z Twoich usług i zamiast wydawać na nową pokrywę , wydam na uszczelkę i opłacenie Twojego czasu ? :)

Edytowane przez Blackpassat
adres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość reven2

niestety obawy sie potwierdziły

USZCZELKA PADŁA :(

jestem w trakcie robienie

co do kosztów napisze później

jak ktos chce wiedzieć dokładnie czym to sie objawiało niech pisze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-----------czasami śmigam przez Twoje miasto więc może skorzystałbym z Twoich usług i zamiast wydawać na nową pokrywę , wydam na uszczelkę i opłacenie Twojego czasu ? :)

 

Zapraszam, chętnie zobaczę. Przy okazji rzucimy okiem na nadciśnienie w pokrywie zaworów, może to jest powodem wycieków oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blackpassat

Zapraszam, chętnie zobaczę. Przy okazji rzucimy okiem na nadciśnienie w pokrywie zaworów, może to jest powodem wycieków oleju.

Koledzy poczytajcie klik . W tym temacie koledzy opisują jak uszczelniali pokrywę zaworów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Czy po wymianie uszczelki głowicy zaleca sie jakiś specjalny charakter jazdy zaraz po naprawie ? Mam na mysli nie przekraczanie okreslonych obrotow silnika itp... Czy mozna od razu jezdzic normalnie ?

Mam do wymiany uszczelke - wywala płyn na zewnątrz spod uszczelki i leci po silniku. Zaraz po odebraniu od mechanika czeka mnie spora trasa i troche sie boje ...

Jak to jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
inne uszczelki kupiłem w INTERCARS wg numeru VIN mojego auta.

 

Ciekawe od kiedy IC ma wyszukiwarke po VIN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z moim Passatem 3b, 1999r, 90KM. Stale ubywa mu zarówno płynu jak i oleju. Gdy przez jakiś czas stał nieużywany (ok tygodnia), musiałem wlać ok 2l płynu. Dziwne, bo byłem u mechanika i nie zauważył żadnych wycieków płynu. Ma wyciek oleju po prawej stronie silnika tak jakby to była odma lub spod głowicy (podobne wycieki widziałem w wielu innych Passatach i mówiono mi, że to norma w dieselach). Nie wiem dokładnie. Wyciek wydaje się być spory. Czy może to być wina uszczelki pod głowicą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 litry płynu to bardzo dużo i nie w sposób nie zauważyć wycieku ( tworzy biało-różowy osad) .Płyn jest czysty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Płyn jest czysty. Normalnie to co kilka dni trzeba dola. Koło tygodnia schodzi od max do min. Ja nie szukałem niczego. Mechanik stwierdził że nie ma wycieków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jestem nowym nabywca Passata 1.9TDi (110KM) 1997 SEDAN.Passat jeździ ok.Tylko czytając ten temat staram się znaleźć odpowiedz na temat ubywającego płynu chłodniczego.Generalnie płyn jest czysty i żadnej mazi nie ma typu kawa z mlekiem,wiem jak to wygląda bo miałem tak w AUDI COUPE i raczej wykluczam uszczelkę pod głowica, wtedy w Audi była to nieszczelna chłodnica oleju,ale to już historia.Nie wiem czy po prostu płyn gdzieś ucieka, dziura gdzieś czy coś?hmmm...Silnika jeszcze nie poznałem wiec sam już nie wiem gdzie mam zaglądać:)Pozdrawiam i czekam niecierpliwie na odpowiedzi...Pozdrawiam.

Grzegorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Okazało sie ze cieknie spod tego korka i to ciurkiem. Dziwne ze tego nie widziałem.Przpypadkiem zaóważylem.Przyczyna narazie usunieta, zmieniłem oring który znajduje sie w środku, ale zastanawiam sie czy to tylko to czy może jednak uszczelka.Jak cos sie zmieni,dam znać:)Pozdrawiam.

S73R4886.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slaber1

cześć , mam ten sam problem z uszczelką głowicy ( w zbiorniku z płynem chłodniczym pojawił się olej silnikowy. Mam prośbę - możesz podać namiary na warsztat, w którym robiłeś wymianę uszczelki? Z góry dziękuję. Slaber1

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jesli moge dolaczyc prosze o podpwiedz rece opadaja

 

silnik 1.9 tdi 130 KM 2001 r B5 3BG

Dolewam plynu przy kazdym tankowaniu ok 1.5 litra passat pali jak smok ok 12 l niewiem bo anglik

wskazania z kompa 15 do 35 MPG (mile na galonie ) co to moze byc zadnej mazi w oleju czy przedmuchow w zbiorniczku na 9l ropy przejezdzam coraz mniej km ..

troszke ten zbiorniczek czarnawy... woze w bagazniku ok 6 lirow wody na dolewke ...

kupilem od polaczkow w irlandii... chyba mnie ozenili... nic nie kopci silnik nie szarpie

pracuje normalnie .

 

wydaje mi sie rowniez ze termostat jest wyjety bo nagrzewa się wolno,

i druga sprawa jak wyłączę silnik po jezdzie to cos syczy tak jakby ze zbiorniczka jakby cisnienie z kladu uchodzilo czy to normalne ...

 

auto przeszlo NCT ( przeglad techniczny dokladny raz na 2 lata robiony) analiza spalin byla ok

Brak pomyslow ..wszyscy tylko uszczelka ,uszczelka.. doradźcie cos !!

brak mi slow na temat tego samochodu... ktorego niedawno kupuilem ...pomocy!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam podepnę się pod temat,

w dniu dzisiejszym poszedłem odpalić samochód, po odpaleniu wyskoczył mi komunikat stop i zapaliła się czerwona kontrolka od płynu. podniosłem maskę i tu ku mojemu zdziwieniu w zbiorniczku wyrównawczym było mniej niż MIN płynu, gdy go odkręciłem uszło ciśnienie i płynu tak jakby więcej było dolałem płynu odjechałem kilka metró a tu masakra tam gdzie stał samochód plama płynu. jak to się mogło stać? dodam że nie miałem wcześniej żadnych problemów pomocy bo wyjazd mam w weekend a nie wiem czy można gdzieś jechać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Właśnie wróciłem z podróży w cudzysłowie hmmm wybierałem się z rodzinką na urlop pogoda nareszcie dopisała i co po wskoczeniu w Strzelcach Opolskich na autostradę zonk co się nigdy nie przytrafiło temperatura z 90 stopni nagle skoczyła na 100 a potem 110...prędkość 150-180km/h dodam, że Pasek to 1.8 20V 96r. Szybki zjazd byle jak gdzie, maska do góry i co....ze zbiornika wali płyn. Po otwarciu zbiorniczka widać, że płynu ubyło i to sporo. Na szczęście obok znajdowała się jakaś budowa i gdzie ochroniarz z dobrym sercem przyniósł mi baniak 5l wody. Na chodzącym silniku dolałem wody i zakręciłem korek. Czekam i spokój więc ponownie w drogę i na autostradę wjazd. Po kilku kilometrach powtórka z rozrywki czyli temperaturka na 110 i zjazd. Wody oczywiście ubyło ze zbiornika syczy jak z paszczy węża, ale na szczęście był opodal mechanik więc w te pędy walę do niego po uprzednim zalaniu wodą...baniak w rezerwie i co Pasek chodzi wiatraki się włączają ...wszystko gitara. powiedział, że prawdopodobnie sie termostat przywiesił i tyle. Ok to ja wsiadłem, ale niestety nie miałem już ochoty jechać autostradą...może to nie dla mojego Paska sobie myślę...w końcu to wiekowy wóz i pojechałem zwykłymi drogami. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów słyszę bulgotanie w kabinie jakby się stado myszy rodziło. Stop i maska ponownie do góry a tam co???? ponownie brak zalanej wcześnie wody i w tym momencie zamarzyłem o ..... wylocie na urlop samolotem...Miałem już naprawdę dosyć a do kompletu moje kochane dzieciaczki właśnie z Passata zrobiły sobie wewnątrz pobojowisko. Stwierdziłem, że dalsza jazda grozi kalectwem umysłowym i zawróciłem do Swojego punktu zamieszkania zakupując wcześniej cały bagażnik wody w 5l. baniakach z Lidla. Na jakąś krótką metę zdało to egzamin...czyli jazda...bulgotanie i dolewka i tak w koło do czasu jak wewnątrz auta zrobiło się tak głośno od tego bulgotania, że myślałem, że albo dojdzie zaraz do jakiegoś wybuchu, ale niekoniecznie chciałem być tam aktorem w roli głównej...Decyzja wezwanie Pomocy Drogowej i tak oto Pasek znalazł się na lawecie i aż zrobiłem sobie fotki, bo nigdy w tak głupiej sytuacji go nie widziałem. Po rozmowie wcześniej z moim zaufanym kumplem podejrzenia jednoznacznie padły na uszczelkę, ale jeszcze spróbuję jutro zmienić korek w zbiorniczku a nóż widelec??? Jeśli nie dalsze perypetie opisze po jego przyjeździe z urlopu, bo wtedy podkasa rękawy i zabierze się za moje biedactwo...Ogólnie bulgotającym Passatom mówię NIE !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę szkoda, że lałeś na pracujący zagotowany silnik chłodną wodę - oby nie popękały Ci tuleje tłokowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc moi drodzy chciałbym się przywitać bo to mój pierwszy post. Mój Pasek b5 kombi rok 98, kod afn :) . Objawy: wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia, przy większych obrotach płyn wywala przez korek, spuchnięta chłodnica płynu chłodzącego (być może też od starości) . Naczytałem się na forum i pojechałem do mechanika potwierdzić swoją diagnozę... werdykt jednoznaczny bo krasnoludków w silniku nie miałem: uszczelka pod głowicą. robocizna 350 zł z planowaniem głowicy, części wykorzystane koszt ok 250. Wymienoine: uszczelka pod głowicą, simering wałka rozrządu, uszczelniacze kolektorów, uszczelniacze zaworów (czy jakoś tak) śruby mocujące głowicę. Po naprawie węże mięciutkie jak flaki. Przed naprwą po spuszczeniu ciśnienia zaraz twardły nawet na zimnym silniku. Brak masła w silniku, ani oleju w płynie. lekkie zasadzenie w zbiorniczku wyrównawczym. To by było na tyle. Dziękuje za uwagę. Zawsze kończy się tak samo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, kolejne problemy dopadły mojego paska. Otóż wybieram się nim za granice i chciałbym szczęśliwie objechać w obie strony ale niepokoi mnie kilka rzeczy. Otóż :

- w miejscu łączenia bloku z głowicą nad filtrem powietrza pojawia mi się olej. tak jak by wyciekał w miejscu uszczelki.

- znika mi płyn (teraz to już woda) zauważyłem na chłodnicy dziurę po jakimś kamieniu czy robaku i zapocone po za tym jak postoi dzień dwa widać plamę pod silnikiem i jest to płyn.

 

Czy możliwe jest że padła uszczelka pod głowicą ? jak to najszybciej zdiagnozować ? czy wybierać się nim za granicę czy lepiej wziąć b3 ojca ?

 

 

Dziś wymieniłem olej, porównałem go z równie wyeksploatowanym olejem w pasku mojego taty nie było różnicy. Płyn też nie wygląda jak by zawierał olej czy paliwo.

 

Passat jest z gazem oleju dolewam raz na jakiś czas ale od wymiany do wymiany zejdzie z max na min na bagnecie, może coś więcej.

Chłodnicę wymienię jutro.

Fotki z miejscem wycieku :

 

IMG_1115 (Large).jpg

Po około 3-4 dniach robi się kropla

w miejscu gwintowanego otworu po prawej stronie

Porszę o podpowiedz, Pozdrawiam Tomek

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności