bbbb Zgłoś #141 Napisano 18 Września 2011 Azak43, czytałem i fakt napisał, ale chyba nie wszystkie B6 1.9 TDI-PD 105KM to są BLS. Chyba, że to nie ma żadnego znaczenia w przypadku dwumasy. Bo analogicznie ma się sytuacja np. z napędem pompy olejowej gdzie są różne rozwiązania, a co za tym idzie diametralnie różna awaryjność. Stąd moje pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rado82 Zgłoś #142 Napisano 18 Września 2011 (edytowane) TheBrave - Tak wiem już jestem po wstępnej rozmowie z mechanikiem i zrobi wymianę za 400 zł plus części na internecie na allegro najtaniej znalazłem nowy zestaw SACHS z 2 letnią gwarancją czyli koło dwumasowe+ sprzęgło+ smary + łożysko za 1470 zł w sklepie w moim mieście to samo ok 1700 zł Do BBB jak kupowałem auto przebieg był 160.000 km po dobiciu do ok 205.000 km pojawił się ten dziwny dźwięk i problem, mam nadzieje że jak wymienię to będę miał spokój na jakiś czas i wszelkie awarie auta za sobą Edytowane 18 Września 2011 przez rado82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #143 Napisano 19 Września 2011 Dzięki rado82 za informację. Więc mam na razie na jakiś czas spokój(na chwilę obecną 57.000 km) przynajmniej z dwumasą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #144 Napisano 19 Września 2011 Jak najbardziej może być, ale również warto zweryfikować stan poduszek pod silnikiem/skrzynią biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #145 Napisano 22 Września 2011 Jak w ogóle wygląda wymiana dwumasy? Tzn ile czasu zajmuje zdemontowane starej i włożenie nowej? Ma ktoś jakiś tutorial? Bo niedługo muszę ją wymienić a nie wiem czy mój mechanik kiedyś top robił więc chciałbym mu dać jakiś rysunek czy cos. I czy cały komplet to dwumasa i docisk czy trzeba jeszcze coś dokupić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal8844 Zgłoś #146 Napisano 22 Września 2011 W DSG wymienia się samą dwumasę. Wymiana jest taka sama jak w skrzyni manualnej, po prostu trzeba wyjąc skrzynię, wymienić koło i po zawodach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #147 Napisano 22 Września 2011 Michał, ale skomplikowane to jest? Można cosa po drodze uwalic? Pytam, bo poprzedni mechanik nie chciał podjąć się wymiany oleju w dsg bo niby łatwo można było coś popsuć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal8844 Zgłoś #148 Napisano 23 Września 2011 Wymiany koła dwumasowego sam bym się nie podjął, ale mechanik który wymienia koła przy skrzyni manualnej na pewno poradzi sobie i tutaj. Ja koło dwumasowe wymieniałem u mechanika, który serwisuje samochody z grupy VW, więc nie miał z tym żadnego problemu. Natomiast olej w skrzyni wymieniałem sam na podstawie instrukcji jakie można znaleźć na forum i naprawdę nie jest to nic skomplikowanego dla kogoś kto nie ma dwóch lewych rąk. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rado82 Zgłoś #149 Napisano 26 Września 2011 W moim warsztacie dziś wymieniłem koło dwumasowe + sprzęgło + łożysko do wysprzęglika cały koszt kompletu ok 1470 zł + wymiana 400 + wymiana oleju w skrzyni begów cały koszt zamknął się w 2000 zł i trwało to od 9 do 17tej. Koło dwumasowe po wymontowaniu jak zobaczyłem jak się prezentuje to normalnie dramat że to w ogóle funkcjonowało i się wcześniej nie rozleciało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lakaszfor Zgłoś #150 Napisano 30 Września 2011 Witam, dziś byłem w serwisie VW Auto Viva w Warszawie, ponieważ i mnie dotknął w końcu problem koła dwumasowego z tym, że w skrzyni DSG (190tkm to podobno i tak całkiem niezły wynik), serwis za wymianę koła dwumasowego krzyknął 950 zł + do tego koło dwumasowe 3350zł, razem 4300zł !!! ;( Pan z serwisu ładnie się uśmiechnął i powiedział, że ewentualnie można z tego coś urwać ale niewiele (i tak powienienem być szczęśliwy bo w skrzyni manualnej dochodzi do tego koszt sprzęgła i łożyska z dociskiem, razem jakieś 6100zł)... Objawy są następujące: 1. Delikatne drżenie karoserii na P i N 2. Na postoju po przegazowaniu auta, gdy schodzi z obrotów słychać grzechotanie 3. Co jakiś czas podczas hamowania (redukcji biegów) potrafi autkiem szarpnąć 4. Przy gwałtownym dodawaniu gazu mam wrażenie jakby auto się kołysało W związku z tym mam pytanie do szanownych forumowiczów, czy zna ktoś dobrego mechanika, ew. serwis który za niewielkie pieniądze wymieniłby taki dwumas w DSG??? Ewentualnie jakiś inny serwis VW robi to taniej w Wawie lub okolicach (dobrze byłoby zrobić to z drugiej strony w ASO bo dają 2 lata gwarancji)? Pytam bo na allegro nowe koło można wyrwać za ok 2000zł plus robocizna w jakimś normalnym warsztacie to ponad 1500zł powinno zostać w kieszeni... Jeżeli nikt mi nie podsunie kogoś sprawdzonego to będę musiał zrobić to w ASO, ale fajnie byłoby gdyby jakaś kaska została w kieszeni... Pozdrawiam i z góry dziękuję... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cr23 Zgłoś #151 Napisano 6 Października 2011 W związku z tym mam pytanie do szanownych forumowiczów, czy zna ktoś dobrego mechanika, ew. serwis który za niewielkie pieniądze wymieniłby taki dwumas w DSG??? Ewentualnie jakiś inny serwis VW robi to taniej w Wawie lub okolicach (dobrze byłoby zrobić to z drugiej strony w ASO bo dają 2 lata gwarancji)? Pytam bo na allegro nowe koło można wyrwać za ok 2000zł plus robocizna w jakimś normalnym warsztacie to ponad 1500zł powinno zostać w kieszeni... Jeżeli nikt mi nie podsunie kogoś sprawdzonego to będę musiał zrobić to w ASO, ale fajnie byłoby gdyby jakaś kaska została w kieszeni... Pozdrawiam i z góry dziękuję... W lipcu wymieniałem dwumas w DSG u Dobruckiego na Prymasa 1000-lecia. Policzyli 450 brutto. Samo koło kupiłem na allegro. Chyba dobrze zrobili, bo już nie dzwoni na wolnych obrotach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość polhorn Zgłoś #152 Napisano 7 Października 2011 Witam U mnie na wolnych obrotach jest wszystko ok, tylko przy mocniejszym przyspieszaniu autem zaczyna szarpać. Nawet jak jedziesz na 6 i chcesz mocniej przyspieszyć to autem zaczyna szarpać. Skrzynia DSG. Na biegu S jest to mniej odczuwalne, ale nadal szarpie. Przejrzałem tematy dotyczące dwumasy, ale z takimi objawami się nie spotkałem. Czy te objawy wskazują na wymianę dwumasy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #153 Napisano 7 Października 2011 WitamU mnie na wolnych obrotach jest wszystko ok, tylko przy mocniejszym przyspieszaniu autem zaczyna szarpać. Nawet jak jedziesz na 6 i chcesz mocniej przyspieszyć to autem zaczyna szarpać. Skrzynia DSG. Na biegu S jest to mniej odczuwalne, ale nadal szarpie. Przejrzałem tematy dotyczące dwumasy, ale z takimi objawami się nie spotkałem. Czy te objawy wskazują na wymianę dwumasy?? Miałem to samo dokładnie dwumasa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #154 Napisano 7 Października 2011 Moja dwumasa wytrzymała 170 K. Wprawdzie to nie ona padła ale przy gaszeniu silnika nadwozie wpadało w niewielkie wibracje co świadczyło o jej bliskim końcu. Jak strzeliło łożysko hydrauliczne to okazało się, że dwumasa ma już dosyć znaczne luzy a tarcza jest praktycznie zjedzona. Jestem zaskoczony, że można aż tak dopasować wytrzymałość poszczególnych elementów sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rado82 Zgłoś #155 Napisano 18 Października 2011 Azak43, czytałem i fakt napisał, ale chyba nie wszystkie B6 1.9 TDI-PD 105KM to są BLS. Chyba, że to nie ma żadnego znaczenia w przypadku dwumasy. Bo analogicznie ma się sytuacja np. z napędem pompy olejowej gdzie są różne rozwiązania, a co za tym idzie diametralnie różna awaryjność. Stąd moje pytanie. W B6 1.9 TDI są również silniki z oznaczeniem BXE (02/2006 - 05/2007-05/2008) [ATTACH=CONFIG]67742[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]67743[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek2006 Zgłoś #156 Napisano 19 Października 2011 Witam serdecznie Posiadam Passata ktory ma przejechane 230 tys (przebieg orginal) i od jakis 30 tys km slysze na zimnym silniku dziwne stuki ktore znikaja jak tylko silnik sie nagrzeje.Gdy wciskam delikatnie pedal sprzegla czuje szarpanie pod noga lecz sprzeglo chodiz lekko biegi rowniez nie ma zadnych drgan mysle ze to dwu mas daje o sobie znac ? a wy co o tym sadzicie ? jezdzic do poki sie nie rozleci czy juz siegac do skarbonki i szukac przyczyn tego dziwnego stukania ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #157 Napisano 20 Października 2011 Dzis rozmawialem ze swoim mechanikiem, i powiedzial, ze do mojego auta moze mi zalatwic dwumase od Valeo za 1400pln. Czy w ogole sa dwumasy Valeo dla Passata? Jesli tak, to jak z cenami? Bo nie sadze, zeby mechanik pomylil kolo dwu - z jednomasowym... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #158 Napisano 20 Października 2011 Do DSG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #159 Napisano 20 Października 2011 Tak , do dsg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #160 Napisano 20 Października 2011 A ja mam zarezerwowane nowe koło dwumasowe LUK w serwisie vw za cene 2100 (po znajomości)Jak sądzicie czy to jest cena przy której nie ma sie co zastanawiać tylko brać? czy szukać szczęscia gdzieś na allegro itp? ten znajomy z vw twierdzi że muszę sie szybko decydować bo nowe zamawiaja już ok 500 zł droższe i ta cena dla mnie 2100 jest podobno po cenie zakupu jeżeli tak to chyba czeba brać i nie szukać dalej? bo może rzeczywiście droższe będą ma ktoś info w tym temacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach