Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Dla przykładu, dziś sprawdzone w moim Passacie dopiero co zakupionym, wolałem dla świętego spokoju zobaczyć. Przebieg 186 tys, potwierdzony.

Wybierak mocno wyrobiony:

IMG_4926.jpg

 

Gniazdo też juz troche przeszło:

IMG_4928.jpg

 

Dobrze zrobiłem, że wolałem to sprawdzić, nie wiem ile bym na tym jeszcze przejechał...:hmm:

Już zamówiłem u Pana Tomka nowy, w piątek montaż i w weekend zaprezentuje Paska na forum :luka:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg Passata można potwierdzić po wyglądzie zabieraka :)

Edytowane przez zarembaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to też oznaczać że każdy z naszych passatów sprowadzonych z DE ma odkręcone po równą liczbę kilometrów. Np. -100 tyś. Zabierak być może wyrabia się dopiero po 300 tyś, a nie po 200 tyś jak myślimy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój akurat jest z polskiego salonu (aczkolwiek sprawdzałem takiego z polski który był skręcony o 150tys...) i do samego końca był serwisowane w ASO na co mam kilka stron historii i przebiegi roczne cały czas podobne, wiec myśle ze wyrabiają sie tak jakoś koło 200tys ;)

Chociaż w passacie znajomego był już bardzo wyrobiony po 136 tys a kupiony nowy w salonie, nie wiem czy to może zależeć od stylu jazdy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zmieniałem zabierak w swoim aucie - wyglądał podobnie, jak na zdjęciach z postu MRostka. Wymieniłem jedynie sam zabierak bez zdejmowania zespołu pompy i wałka. Wystarczy odkręcić misę, zdjąć zabezpieczenie i zabierak wychodzi przy małej pomocy pęsety. Roboty samodzielnej na ok 1-2h (razem z dokładnym czyszczeniem misy ze starego silikonu). Przebieg 210 tys. km.

Jeśli gniazdo się wyrobi całkowicie, to będzie regeneracja, na zapas nie chciałem robić.

Edytowane przez koper84444

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

My sprawdziliśmy gniazdo wysadzając nowy wybierak, który miałem zakupiony już wcześniej i wyszły już małe luzy zreszta gniazdo widać ze bardziej ma kształt gwiazdki niż szesciokata, wiec już wolałem zrobić ;) nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy styl jazdy ma wpływ na to? Na przykład jazda miejska częste odpalanie auta? Nie znam sie na tym, pytam z ciekawości :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logicznie rozumując, bardziej stabilny (autostradowy) styl jazdy powinien wydłużyć życie zabieraka - mniejsze chwilowe obciążenia przekazywane na pompę oleju. Częste odpalanie silnika delikatnie skróci jego żywot. Z całą pewnością wpływ ma również temperatura, w jakiej nocuje samochód (garaż, cieplejsze rejony, szczególnie zimą). Wiadomo - im gęstszy olej (czyli im zimniej), tym większe opory pompy olejowej i większe zużycie zabieraka.

 

Ale nic z powyższych nie zmienia faktu, że napęd pompy jest niewłaściwy i trzeba to cudo rozbierać przy przebiegach ok 200 tyś km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z regenerujących wałek z zabierakiem w 2011r zaglądał do napędu pompy aby zobaczyć co tam się dzieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu będę robił pompę. Lecz nie wiem czy wkładać cala zregenerowana czy jak Tomek sprawdzi to tylko wymieniać zbieraj i coś tam jeszcze ? Różnica w kosztach zapewne duza (regenerowane + montaż około 1000.)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja przy swoim wymieniałem przy przebiegu 430 tyś, i całkiem dobrze sie to prezentowało. Wymieniałem już przy kilku passatach zabieraki, jeden miał 120 tyś i mocno zużyty zabierak i gniazda rok 2006 pierwszy właściciel i jazda miejska tylko. 2013-04-06 15.09.40.jpg

2013-04-06 10.23.16.jpg

2013-04-06 15.07.38.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bo chcę się wybrać ale nie wiem czy odrazu całą pompę zregenerowaną wrzucać czy sam zbierak.. W sensie mam nadzieję, że Tomek mi coś doradzi jak się umówię albo po sprawdzeniu powie czy trzeba całość czy sam zbierak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To chyba kiedyś pompę musiałeś robić ?

 

Nic nie robiłem, podałem specjalnie nr VIN. Sprawdź po tym numerze to było seryjnie montowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawa się wyjaśniła, po tygodniu czasu pękł nowy zabierak !?!. Dodatkowo po sprawdzeniu na imadle - wałek miał luzy, nie wyczuwalne kręcąc palcami. Zakupiłem zregenerowany wałek pod wzmocniony zabierak u Pana Tomka i wszystko śmiga :)

 

Czy możecie mi dać koledzy namiary gdzie będę mógł w Poznaniu lub Szczecinie założyć wzmocniony zabierak i zmienić wałek na wzmocniony? Silnik BMR 170KM DSG przebieg 130 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Gdyni mam ponad 400km, do Poznania już trochę bliżej bo ok. 200km a może tomek wskażesz speca w tym temacie - we Wrocławiu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja po prostu wysłałem do Gdyni i po kilku dniach miałem z powrotem zregenerowaną. Demontaż i montaż w dowolnym warsztacie albo samemu, jak umiesz i masz garaż.

Z Łodzi do Gdyni tez kawałek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do Gdyni mam ponad 400km, do Poznania już trochę bliżej bo ok. 200km a może tomek wskażesz speca w tym temacie - we Wrocławiu?

 

http://dobrymechanik.net/mechanicy/wroclaw/autostrefa-jaroslaw-mazurek.html

 

autostrefa mazurek osiniecka 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie techniczne. Czy po wymianie i zamontowaniu zregenerowanego modułu pompy w bloku oraz zamontowaniu miski wystarczy wlać odp. ilość oleju i pompa zassie (samoczynnie się zaleje) - czy przed montażem trzeba czegoś dopilnować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalej samą pompkę oleju,po zalaniu silnika olejem procedura zassania oleju ruszy samoczynnie-oczywiście po odpaleniu auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla przykładu, dziś sprawdzone w moim Passacie dopiero co zakupionym, wolałem dla świętego spokoju zobaczyć. Przebieg 186 tys, potwierdzony.

Wybierak mocno wyrobiony:

[ATTACH=CONFIG]112959[/ATTACH]

 

Gniazdo też juz troche przeszło:

[ATTACH=CONFIG]112960[/ATTACH]

 

 

Dobrze zrobiłem, że wolałem to sprawdzić, nie wiem ile bym na tym jeszcze przejechał...:hmm:

Już zamówiłem u Pana Tomka nowy, w piątek montaż i w weekend zaprezentuje Paska na forum :luka:

 

Podasz link gdzie umieściłeś link ze swoim autem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności