Skocz do zawartości
lazym

Jak zamontować tempomat.

Rekomendowane odpowiedzi

po czym poznać że gaz jest elektroniczny a po czym że na linke?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakby ktoś szukał wiązki tempomatu to do nabycia jest TU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat. Wczoraj zamontowałem wszystko zgodnie z instrukcją od A do Z i tempomat nie działa. Po włączeniu przełącznika na ON świeci się tylko lampka na liczniku, ale auto nie trzyma prędkości. Ma ktoś może jakiś pomysł co może być nie tak???

Wiązkę mam taka http://www.allegro.pl/item758485505_wiazka_tempomatu_vw_passat_b5_octavia_i_inne.html

a manetke taka jak pokazana w tej aukcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktywowałeś tempomat?? U mnie bez aktywacji ikonka świeciła ale też nie działał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po czym poznać że gaz jest elektroniczny a po czym że na linke?

 

jesli gaz jest na lince to linka idzie do przepustnicy a elektroniczny jesli do przepustnicy ida tylko "kabelki"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aktywowałeś tempomat?? U mnie bez aktywacji ikonka świeciła ale też nie działał.

Aktywowałem (tak jak w instrukcji) ale po kolejnym wejściu w engine > login > są same zera. Może jest ktoś z łódzkiego co by mi w tym pomógł???? Oczywiście nie za free:zdrowko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie, mam maly problemik, podlaczylem tempomat(nowy VW) wpialem sie w instalacje dokladnie jak instrukcja podaje i klops, lampka od tempomatu sie nie pali, co dziwne zapala (kiedy tempomat wlaczony) sie wtedy kiedy krece rozrusznikiem, o loginie nie wspomne, wpisalem 11463 i nic, na kanale 50tym (to jedyny z jakimis wartosciami) wyswietla sie disabled(ale co to jest nie wiem). jakies pomysly?

 

---------- Post added at 00:29 ---------- Previous post was at 20:35 ----------

 

co myslicie o tym

Dla silnika benzynowego, przewód podłączony do kostki T10d (brązowa):

 

6 --------------- 8

 

Dalszą część opisu oprę na przykładzie mojego silnika (AWT - benzynowy 1.8T). Wycinek schematu instalacji przedstawiam poniżej: awt.jpg

 

Postanowiłem, że sprawdzę poprawność schematu z instrukcją. J220 na schemacie to dłuższe złącze podłączone do ECU (sterownika silnika) a rozmieszczenie pinów wygląda tak:

 

j220.jpg

 

Jesli chodzi o podłączenia kostki białej (T15a) były zgodne z instrukcją. Natomiast ostatni przewód postanowiłem podłaczyć według schematu. Wedlug instrukcji przy silniku benzynowym przewód powinien być podłączony do kostki T10d (brązowa) do pinu numer 8. W schemacie ostatni przewód jest podłączony do pinu numer 3 złącza J220. Miernikiem znalazłem połączenie z tym pinem w kostce T10e (pomarańczowa) na pinie numer 4 (gubszy przewód).

 

Ostatni przewód doprowadza do manetki +12V. Wydaje mi się, że nie ma większego znaczenia gdzie podłączymy ten przewód, ważne jest natomiast aby +12V pojawiało się dopiero po załączeniu zapłonu. Jeśli to jest możliwe warto się postarać aby to połączenie było zgodne z instrukcją bądź schematem, ja wybrałem schemat.

znalazlem cosik takiego, jezeli ten kabelek czerw/czarn jest zasilaniem to widac u mnie ten kabelet ma prad podczas zalaczania rozrusznika???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hahah, moj blad, zle sie podlaczylem do kostki brazowej, kabelek mial byc taki cienki czarny z czerwonym paskiem, a nie czerwony z czarnym paskiem:D, wszystko smiga, login wpisany, zadnej reakcji, nie bylo, rowniez po pojemnosci silnika nie pojawila sie literka G, literke G widac u mnie w lewej gornej rubryce jako ostatnia jednak byla widoczna zanim domontowalem cruise control. Sprawa rozwiazana wszystk odziala jak trzeba. AAA i ne jest to takie trudne jak kazdy opisuje , a zajelo mi to 1h i 14min + pomylka z kabelkiem 20min

 

Do kolegi od paska z 1.8T, ktory nie dostal jeszcze odpowiedzi, przy gazie na linke mozna zamontowac tempomat ale jest to dosc skomplikowane i bedzie kosztowalo duzo wiecej niz w autkach z EPC, w twoim trzeba zamontowac pompke podcisnieniowa przy przepustnicy, czujniki na pedalach sprzegla i stopu, dalej wyglada to tak jak przy Elektronicznym gazie, czyli: manetka i okablowanie

jezeli ktos chce zamontowac kierownice z cruise control i sterowaniem radiem, nalezy domontowac specjalny przekaznik, nie wiem jak to sie ma do radia moze juz chciec CAN do tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i u mnie tempomacik już założony i gada ok. Szkoda tylko, że nie mam kontrolki na blacie, ale według mnie i tak zapala się ona nie wtedy gdy powinna. Według mnie lepiej by było gdyby zapalała się dopiero przy zadaniu stałej prędkości przyciskiem RES, a nie przy włączeniu tempomatu na ON. Ale to tak ode mnie. ;) Ogólnie tempomat, to fajna sprawa.:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja także, przy okazji zmiany licznika i manetek, zamontowałem tempomat. Wszystko poszło bez problemu, uwagi i porady z tego tematu były bezcenne. Tempomat działa, kontrolka niestety nie :639:, chociaż fizycznie w liczniku ją widzę. Zastanawiam się, czy jest to problem braku połączeń, czy raczej braku jakiegoś specyficznego kodowania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy wszystkie b5 przed FL nie maialy kontrolki od tempomatu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja dalej mam problem z podlaczeniem sie... tempomat na kompie - zero reakcji. moze ktos podac numery pin zeby wpiac sie bezposrednio do wiazki idacej do kompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak do wiazki?, podpinasz tempomat, zapala sie kontrolka jezeli ja masz na zegarach, potem podpinasz kabel pod obd2, wchodzisz na kanal 01-engine, potem w login, wpisujesz 11463 enter i powinno smigac co do literki G osobiscie u mnie takowa sie nie pojawila, ale wszystko dziala na szczescie bo do pracy mam 80km z czego 50 to autostrada, naprawde sie przydaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak do wiazki?

 

tak ze mam calkiem inne kolory kostek podanych w instrukcjach. mam w ECU 80 pinow i chce wiedziec pod ktore mam sie podpiac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli piny sa takie w kazdym aucie przy wtyczce od ECU tak jak pokazuje ponizszy rysunek to chcialbym tylko o wytlumaczenie ktory pin z wtyczki do ECU odpowiada pinowi wtyczki T10 do manetki. Numer 6 wiem ze ma miec 12V po zalaczeniu zaplonu ale reszte mam chyba zle polaczona dlatego chce bezposrednio polaczyc sie z duza wtyczka...

j220.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przeciez wszystko to jest w tym watku, a umiejscowienie kabli w bialej kostce zostalo opisane nie tylko kolorami czy numerami pinow w kostce, zostalo tez opisane za co kazdy z kabli jest odpowiedzialny, wiec jezeli masz inne kolory kabli w twoim polaczeniu wystarczy je sobie chociazby ponumerowac i sprawdzic w poprzednich watkach ktory kabel polaczony do manetki powinien wejsc w pin nr ... w kostce bialej, jezeli tak zrobisz to chyba nie powinno byc problemu. z kostki bialej przewody ida bezposrednio do ecu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli piny sa takie w kazdym aucie przy wtyczce od ECU tak jak pokazuje ponizszy rysunek to chcialbym tylko o wytlumaczenie ktory pin z wtyczki do ECU odpowiada pinowi wtyczki T10 do manetki. Numer 6 wiem ze ma miec 12V po zalaczeniu zaplonu ale reszte mam chyba zle polaczona dlatego chce bezposrednio polaczyc sie z duza wtyczka...

 

kolego tu masz schematy elektryczne http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=63501

odnajdz swoj rocznik, model, silnik i po problemie.

na schematach masz to ladnie rozrysowane ktory kabel jakiego koloru gdzie idzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

t

kolego tu masz schematy elektryczne http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=63501

odnajdz swoj rocznik, model, silnik i po problemie.

na schematach masz to ladnie rozrysowane ktory kabel jakiego koloru gdzie idzie.

 

wlasnie w tym moze byc problem bo rocznika takiego tam nie ma ;) silnik byl wymieniany i juz po kostkach przy podszybiu widze ze kable sa calkiem innych kolorow niz powinny byc :/ dlatego chcialbym poprostu dowiedziec sie numery pinow przy wtyczce do ECU zeby bezproblemowo podlaczyc tempomat ;)

 

zreszta szczerze to tez niebardzo sie moge polapac w tych schematach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wlasnie w tym moze byc problem bo rocznika takiego tam nie ma silnik byl wymieniany i juz po kostkach przy podszybiu widze ze kable sa calkiem innych kolorow niz powinny byc

 

jaki rocznik silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności