szczudlo6 Zgłoś #161 Napisano 16 Października 2009 po czym poznać że gaz jest elektroniczny a po czym że na linke? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #162 Napisano 19 Października 2009 jakby ktoś szukał wiązki tempomatu to do nabycia jest TU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel23sp Zgłoś #163 Napisano 20 Października 2009 Podłączę się pod temat. Wczoraj zamontowałem wszystko zgodnie z instrukcją od A do Z i tempomat nie działa. Po włączeniu przełącznika na ON świeci się tylko lampka na liczniku, ale auto nie trzyma prędkości. Ma ktoś może jakiś pomysł co może być nie tak??? Wiązkę mam taka http://www.allegro.pl/item758485505_wiazka_tempomatu_vw_passat_b5_octavia_i_inne.html a manetke taka jak pokazana w tej aukcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_82 Zgłoś #164 Napisano 20 Października 2009 Aktywowałeś tempomat?? U mnie bez aktywacji ikonka świeciła ale też nie działał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeus1982 Zgłoś #165 Napisano 20 Października 2009 po czym poznać że gaz jest elektroniczny a po czym że na linke? jesli gaz jest na lince to linka idzie do przepustnicy a elektroniczny jesli do przepustnicy ida tylko "kabelki" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel23sp Zgłoś #166 Napisano 21 Października 2009 Aktywowałeś tempomat?? U mnie bez aktywacji ikonka świeciła ale też nie działał. Aktywowałem (tak jak w instrukcji) ale po kolejnym wejściu w engine > login > są same zera. Może jest ktoś z łódzkiego co by mi w tym pomógł???? Oczywiście nie za free:zdrowko: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
caveman2009 Zgłoś #167 Napisano 31 Października 2009 witajcie, mam maly problemik, podlaczylem tempomat(nowy VW) wpialem sie w instalacje dokladnie jak instrukcja podaje i klops, lampka od tempomatu sie nie pali, co dziwne zapala (kiedy tempomat wlaczony) sie wtedy kiedy krece rozrusznikiem, o loginie nie wspomne, wpisalem 11463 i nic, na kanale 50tym (to jedyny z jakimis wartosciami) wyswietla sie disabled(ale co to jest nie wiem). jakies pomysly? ---------- Post added at 00:29 ---------- Previous post was at 20:35 ---------- co myslicie o tym Dla silnika benzynowego, przewód podłączony do kostki T10d (brązowa): 6 --------------- 8 Dalszą część opisu oprę na przykładzie mojego silnika (AWT - benzynowy 1.8T). Wycinek schematu instalacji przedstawiam poniżej: Postanowiłem, że sprawdzę poprawność schematu z instrukcją. J220 na schemacie to dłuższe złącze podłączone do ECU (sterownika silnika) a rozmieszczenie pinów wygląda tak: Jesli chodzi o podłączenia kostki białej (T15a) były zgodne z instrukcją. Natomiast ostatni przewód postanowiłem podłaczyć według schematu. Wedlug instrukcji przy silniku benzynowym przewód powinien być podłączony do kostki T10d (brązowa) do pinu numer 8. W schemacie ostatni przewód jest podłączony do pinu numer 3 złącza J220. Miernikiem znalazłem połączenie z tym pinem w kostce T10e (pomarańczowa) na pinie numer 4 (gubszy przewód). Ostatni przewód doprowadza do manetki +12V. Wydaje mi się, że nie ma większego znaczenia gdzie podłączymy ten przewód, ważne jest natomiast aby +12V pojawiało się dopiero po załączeniu zapłonu. Jeśli to jest możliwe warto się postarać aby to połączenie było zgodne z instrukcją bądź schematem, ja wybrałem schemat. znalazlem cosik takiego, jezeli ten kabelek czerw/czarn jest zasilaniem to widac u mnie ten kabelet ma prad podczas zalaczania rozrusznika??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
caveman2009 Zgłoś #168 Napisano 1 Listopada 2009 hahah, moj blad, zle sie podlaczylem do kostki brazowej, kabelek mial byc taki cienki czarny z czerwonym paskiem, a nie czerwony z czarnym paskiem:D, wszystko smiga, login wpisany, zadnej reakcji, nie bylo, rowniez po pojemnosci silnika nie pojawila sie literka G, literke G widac u mnie w lewej gornej rubryce jako ostatnia jednak byla widoczna zanim domontowalem cruise control. Sprawa rozwiazana wszystk odziala jak trzeba. AAA i ne jest to takie trudne jak kazdy opisuje , a zajelo mi to 1h i 14min + pomylka z kabelkiem 20min Do kolegi od paska z 1.8T, ktory nie dostal jeszcze odpowiedzi, przy gazie na linke mozna zamontowac tempomat ale jest to dosc skomplikowane i bedzie kosztowalo duzo wiecej niz w autkach z EPC, w twoim trzeba zamontowac pompke podcisnieniowa przy przepustnicy, czujniki na pedalach sprzegla i stopu, dalej wyglada to tak jak przy Elektronicznym gazie, czyli: manetka i okablowanie jezeli ktos chce zamontowac kierownice z cruise control i sterowaniem radiem, nalezy domontowac specjalny przekaznik, nie wiem jak to sie ma do radia moze juz chciec CAN do tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #169 Napisano 6 Listopada 2009 No i u mnie tempomacik już założony i gada ok. Szkoda tylko, że nie mam kontrolki na blacie, ale według mnie i tak zapala się ona nie wtedy gdy powinna. Według mnie lepiej by było gdyby zapalała się dopiero przy zadaniu stałej prędkości przyciskiem RES, a nie przy włączeniu tempomatu na ON. Ale to tak ode mnie. Ogólnie tempomat, to fajna sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Drak Zgłoś #170 Napisano 7 Listopada 2009 Ja także, przy okazji zmiany licznika i manetek, zamontowałem tempomat. Wszystko poszło bez problemu, uwagi i porady z tego tematu były bezcenne. Tempomat działa, kontrolka niestety nie :639:, chociaż fizycznie w liczniku ją widzę. Zastanawiam się, czy jest to problem braku połączeń, czy raczej braku jakiegoś specyficznego kodowania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krecha89 Zgłoś #171 Napisano 7 Listopada 2009 czy wszystkie b5 przed FL nie maialy kontrolki od tempomatu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #172 Napisano 7 Listopada 2009 a ja dalej mam problem z podlaczeniem sie... tempomat na kompie - zero reakcji. moze ktos podac numery pin zeby wpiac sie bezposrednio do wiazki idacej do kompa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
caveman2009 Zgłoś #173 Napisano 7 Listopada 2009 jak do wiazki?, podpinasz tempomat, zapala sie kontrolka jezeli ja masz na zegarach, potem podpinasz kabel pod obd2, wchodzisz na kanal 01-engine, potem w login, wpisujesz 11463 enter i powinno smigac co do literki G osobiscie u mnie takowa sie nie pojawila, ale wszystko dziala na szczescie bo do pracy mam 80km z czego 50 to autostrada, naprawde sie przydaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #174 Napisano 7 Listopada 2009 jak do wiazki? tak ze mam calkiem inne kolory kostek podanych w instrukcjach. mam w ECU 80 pinow i chce wiedziec pod ktore mam sie podpiac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #175 Napisano 8 Listopada 2009 jesli piny sa takie w kazdym aucie przy wtyczce od ECU tak jak pokazuje ponizszy rysunek to chcialbym tylko o wytlumaczenie ktory pin z wtyczki do ECU odpowiada pinowi wtyczki T10 do manetki. Numer 6 wiem ze ma miec 12V po zalaczeniu zaplonu ale reszte mam chyba zle polaczona dlatego chce bezposrednio polaczyc sie z duza wtyczka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
caveman2009 Zgłoś #176 Napisano 8 Listopada 2009 ale przeciez wszystko to jest w tym watku, a umiejscowienie kabli w bialej kostce zostalo opisane nie tylko kolorami czy numerami pinow w kostce, zostalo tez opisane za co kazdy z kabli jest odpowiedzialny, wiec jezeli masz inne kolory kabli w twoim polaczeniu wystarczy je sobie chociazby ponumerowac i sprawdzic w poprzednich watkach ktory kabel polaczony do manetki powinien wejsc w pin nr ... w kostce bialej, jezeli tak zrobisz to chyba nie powinno byc problemu. z kostki bialej przewody ida bezposrednio do ecu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #177 Napisano 8 Listopada 2009 jesli piny sa takie w kazdym aucie przy wtyczce od ECU tak jak pokazuje ponizszy rysunek to chcialbym tylko o wytlumaczenie ktory pin z wtyczki do ECU odpowiada pinowi wtyczki T10 do manetki. Numer 6 wiem ze ma miec 12V po zalaczeniu zaplonu ale reszte mam chyba zle polaczona dlatego chce bezposrednio polaczyc sie z duza wtyczka... kolego tu masz schematy elektryczne http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=63501 odnajdz swoj rocznik, model, silnik i po problemie. na schematach masz to ladnie rozrysowane ktory kabel jakiego koloru gdzie idzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #178 Napisano 8 Listopada 2009 t kolego tu masz schematy elektryczne http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=63501odnajdz swoj rocznik, model, silnik i po problemie. na schematach masz to ladnie rozrysowane ktory kabel jakiego koloru gdzie idzie. wlasnie w tym moze byc problem bo rocznika takiego tam nie ma silnik byl wymieniany i juz po kostkach przy podszybiu widze ze kable sa calkiem innych kolorow niz powinny byc dlatego chcialbym poprostu dowiedziec sie numery pinow przy wtyczce do ECU zeby bezproblemowo podlaczyc tempomat zreszta szczerze to tez niebardzo sie moge polapac w tych schematach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #179 Napisano 8 Listopada 2009 A tu czytałeś? : http://krzysztof-zaremba.fm.interia.pl/tempomat/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #180 Napisano 8 Listopada 2009 wlasnie w tym moze byc problem bo rocznika takiego tam nie ma silnik byl wymieniany i juz po kostkach przy podszybiu widze ze kable sa calkiem innych kolorow niz powinny byc jaki rocznik silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach