Skocz do zawartości
lazym

Jak zamontować tempomat.

Rekomendowane odpowiedzi

okej ! która wiązka do mnie idzie :

1. http://allegro.pl/wiazka-tempomatu-golf-iv-leon-passat-b5-octavia-i-i4053745099.html

2. http://allegro.pl/wiazka-tempomatu-vw-bora-golf-iv-passat-b5-sharan-i4037841403.html

 

 

Sprzedający z pierwszego linku jest użytkownikiem naszego forum ,wiązka jest na oryginalnych kostkach,możesz zadać mu pytanie i pewnie wykona odpowiednią do twojego samochodu.

Z drugiego linku to samoróbka na kostce od dysku twardego i bez pinów z drugiej strony(do wlutowania).

Manetkę lepiej używaną ori kupić zgadza się ?

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem dołożyłem tempomat dokładnie ja wyżej opisane aktywowałem i nie działa tzn zapala się kontrolka ale nic więcej pomocy!!!!!!!!!

Kable podłączone:

z manetki -------> do kostki

PIN nr 6 -------> do czerwono - biały w kostce pomarańczowej (+12 po zapłonie)

resztę podłączamy do kostki białej

PIN nr 2 -------> do niebieski PIN nr 8

PIN nr 4 i 7 -------> do czarno- żółty PIN nr 10

PIN nr 3 -------> do czerwono - żółty PIN nr 9

PIN nr 5 -------> do czerwono - szary PIN nr 7

 

W VCDS czujniki hamulca i sprzęgła reagują prawidłowo (w bloku 06) przyciski manetki (blok22) także zresztą testowałem na dwóch manetkach a tempomat nie działa już nie wiem co robić?! No i oczywiście błędów brak ma ktoś pomysł co można jeszcze zrobić????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

kolejne pytania się mnożą jak tylko człowiek zaczyna coś działać w swoim pasku . Nabyłem kostkę przekaźnika wraz z częścią wiązki tempomatu, kierę multifunkcyjną i pytanie: u mnie z kostki czarnej tempomatu nr 8E0971980 (anglik) wychodzą tylko 3przewody (czerwono-biały, i dwa czarno-białe) odpowiednio z pola nr: 7, 4 i 6. Co ciekawe czarno-białe kończą się w metalowej tulejce, która jest wsunięta w plastikowy kapturek (rodzaj kondomu i stamtąd wychodzą z powrotem (2 sztuki) i są ucięte. Natomiast czerwony idzie samodzielnie do takiego samego kapturka ale wychodzą stamtąd aż 4 ucięte przewody czerwono-białe. I co ja teraz mam z tym zrobić? Postaram się cyknąć fotki tych zakończeń metalowo-plastikowych i wstawić, żeby to rozjaśnić. Czy powodem jest to, że manetka tempomatu jest ta nowsza: tylko pozycją on-off? Czy te odcięte gdzieś ciągnąć czy lepiej kupić całą nową wiązkę?

Edytowane przez Piotr1971

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej witam...

Nabyłem wszystkie potrzebne części czyli manetkę i prawidłową wiązkę (przyszła z Niemiec) do Passata 3BG. Ja posiadam passata 2.3 v5 2003 rok.Czy jest ktoś niedaleko Radomia kto mógłby się podjąć montażu tempomatu ? Oczywiście nie za darmo.Jak coś to proszę PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś zamontowałem tempomat w moim Passacie.

Wszystko poszło w miarę gładko. Poza tym w moim aucie po aktywacji tempomatu działa kontrolka na liczniku. Czyli w niektórych wersjach 3B ona występuje.

Ale w celu uściślenia tego tematu zrobię małe podsumowanie, gdzie co podpiąć.

 

PODPIĘCIE KABLI DLA PASSATA B5 przed 1998.

Auta posiadające 10 pinową białą kostkę oraz posiada 68- pinową wtyczkę komputera i drugą mniejszą.

Kable należy podpiąć w skrzynce na podszybiu.

 

z manetki ----->do kostki

PIN nr 6 -----> do czerwono- biały w kostce żółtej - PIN nr 8 (+12 po zapłonie)

PIN nr 2 -----> do niebieski w kostce żółtej PIN nr 1

PIN nr 4 i 7 -----> do czarno- żółty w kostce żółtej PIN nr 9

PIN nr 3 -----> do czerwono - żółty w kostce czarnej PIN nr 8

PIN nr 5 -----> do czerwono - szary w kostce brązowej PIN nr 1

 

Panowie wlutowałem się w kable tak jak na powyższym schemacie. Przyznam że nie sprawdzałem tylko pinu w żółtej kostce nr 8 czy ma +12 na zapłonie. Aktywowałem tempomat ale nie działa, VAG też go nie czyta. Wymieniłem manetkę gdyż myślałem że w niej tkwi problem ale nadal to samo. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a programowałeś odpowiedni kanał VAGiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, wyskakiwał w górnym lewym rogu że coś tam myśli czy. protokół jakiś tam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tam nie ma nic myslec i zadnymi protokolami sie nie bawisz. Musisz podlaczyc kabel do auta, wlaczyc ZAREJESTROWANEGO !! Vaga i zmienic blok danych na odpowiednim kanale. We wczesniejszych watka znajdziesz dokladnie ktory. Jezeli nie masz zarejestrowanego VAGa to nic nie uda Ci sie aktywowac, jedynie odczyty robic, ktore w tym wypadku nie beda wystarczajace.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG jest zarejestrowany. Robiłem dokładnie tak jak jest we wcześniejszych postach i nic :wsciekly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a próbowałeś robić odczyt z poszczególnych czujników? M.in. czujnik hamulca i sprzęgła jest tu ważny. Jesli nie to poszukam tabeli, też była gdzieś na początku tego tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem odczyt według tego:

Wszystko hula oprócz tempomatu tzn. nie czyta wcale tempomatu ^^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzałem odczyt według tego:

http://www.youtube.com/watch?v=zoS9YUzNFHg

Wszystko hula oprócz tempomatu tzn. nie czyta wcale tempomatu ^^

 

Skoro dzialaja wszystkie czujniki, zmieniaja sie bity przy przelaczaniu manetki w stan aktywnosci a ona dalej nie dziala to nie wiem. Ja bym stawiał, ze ktorys bit danych jest bledny. Jesli nie to to szukaj pomocy u kogos kto to juz podlaczal i podjedz niech swoim okiem rzuci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie przy naciskaniu przełączników na manetce jest 0 reakcji w VAG-u. Coś tam będę szukał :ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje wyjąć manetkę i przemierzyć ją czy ma przejscia na odpowiednich pinach przy wybieraniu wszystkich funkcji. Zdarza sie, ze uzywane juz nie stykają a nowe podróbki bywają kiepskiej jakości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 2 manetkach by tak było? Wymieniałem specjalnie manetkę żeby sprawdzić. Jutro siądę z kompem i popatrzę jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam zdemontowaną wiązkę od b5 3b 2.8 30v czy zdemontowana wiązka tempomatu podejdzie do mojego 1,9 Ajm bazując na fotkach z np. tego wątku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W 2 manetkach by tak było? Wymieniałem specjalnie manetkę żeby sprawdzić. Jutro siądę z kompem i popatrzę jeszcze.

 

Jeszcze jedna sugestia. Jestes pewien, ze zrobiles ten mostek? :

 

PIN nr 4 i 7 -----> do czarno- żółty w kostce żółtej PIN nr 9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że zrobiłem, rozkręcę to w czwartek i sprawdzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki mam pytanko, brat kupił manetkę tą nowszego typu ma on golfa 4 z 2003 roku czyli wiązka u niego też musi być do auta powyżej 2000 roku tak jak to jest u mnie w pasku tak? Czy on ma inne piny ( zaokrąglone)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności