Skocz do zawartości
master

Parktronic jak podłączyc...???

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie linki normalnie otwiera nawet na telefonie. Co do sprawdzenia omomierzem to wątpię bo te czujniki chyba mają już jakąś elektronikę sterującą wewnątrz. Jeśli się mylę to proszę kogoś bardziej w temacie o sprostowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie linki normalnie otwiera nawet na telefonie. Co do sprawdzenia omomierzem to wątpię bo te czujniki chyba mają już jakąś elektronikę sterującą wewnątrz. Jeśli się mylę to proszę kogoś bardziej w temacie o sprostowanie.

 

Sorki, faktycznie teraz w domu zdjęcia działają (widocznie w pracy coś blokują) :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś podesłać zdjęcie jak wygląda wiązka od czujników do modułu? Mam moduł i czujniki z wiązką, a brakuje mi wiązki od czujników do modułu. Chcę ją dokupić, a nie wiem jak wygląda... Z góry dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisz coś więcej, tzn czy chodzi o czujniki tylne, przednie czy jak? Piszesz że masz czujniki z wiązką a za chwilę że brakuje Ci wiązki. Napisz dokładnie bo coś zamotałeś.

 

Ze swojej strony mogę dodać że jeśli chodzi o dorobienie czujników na przód to ciężko będzie dorwać gotową wiązkę bo w passacie takiej nie było, chyba że już ktoś wcześniej tak jak ja dorabiał czujniki z przodu po czym zdecydował ich się pozbyć.

 

Ja kupiłem kawałek wiązki pod te czujniki na allegro z innego samochodu, byle by mieć potrzebne wtyki (cała wiązka wyszła taniej niż kupowanie osobno nowych wtyków) a następnie przedłużałem kabel jako że wiązka była za krótka gdy centralka w pasku jest przy wlewie paliwa a czujniki w przednim zderzaku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może chodzi o kabel pomiędzy wiązka czujników a modułem. Postaram się zrobić dziś zdjęcie i podesłać. Jakbym dziś nie zdążył to jutro wieczorem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie o tą wiazke o której wspomnia 'dracoone'

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie powpinać poszczególne przewody:

- brązowy (br) (z oczkiem) -masa

- szaro/czerwony (gr/ro) (z 1-pin kostką) - hak

- zielono/szary (gr/gn) - k-line

- brązowo/czarny ???

- niebiesko/czerwony (bl/ro) - wsteczny

 

Masa wiadomo- gdzieś z budy.

Hak- nie mam wiec pomijam

K-line - wiem że gdzieś w złączu diagnostycznym ale który pin :?

Wsteczny - w lampę czy gdzieś w okolicach nóg kierowcy/pasażera znajdę

brązowo/czarny - to zasilanie? jeżelo tak to +12 po stacyjce z zaciski 75x może być?

 

 

 

 

 

 

Cytat
PIN Funkcja Kolor

=============================

1 - 12V (15) - czarno/żółty (sw/ge)

2 - Głośnik - biało/brązowy (ws/br)

3 -

4 -

5 - HAK - szaro/czerwony (gr/ro)

6 - RF- wsteczny - niebiesko/czerwony (bl/ro)

7 -

8 - Masa - brązowy (br)

9 -

10 - Głośnik - biało/czerwony (ws/ro)

11 -

12 - K-line - zielono/szary (gr/gn)

13 -

14 -

15 -

 

 

moja wiązka do podpięcia

dafota.2.qgh1446987510k.jpg.IMAG3989.jpg

dafota.2.f6y1446987511h.jpg.IMAG3988.jpg

dafota.2.lcd1446987510m.jpg.IMAG3990.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- brązowo/czarny ???

To zasilanie sterownika, jak nie chce ci się ciągnąć przewodu do zacisku X75 to zmostkuj go razem z sygnałem wstecznego. :ok

Mi vipereeek tak zrobił bo mu zabroniłem rwać plastiki w aucie. :hyhy

Jedyna wada to to że połączysz się ze sterownikiem w celach diagnostycznych dopiero po wrzuceniu wstecznego.

K-Line podpinasz do gniazda diagnostycznego na PIN7 a sygnał wstecznego masz o identycznym kolorze przewodu ze wtyczce od lampy. :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie.. po zamontowaniu wszystkiego podpinam przewody i to już wszystko czy jeszcze coś trzeba vagiem kodować/adaptować?

 

 

edit.. 3

i druga sprawa - masę modułu moge wpiąć w masę( brazowy przewód) w kostce lampy tylnej?

Edytowane przez marcin_pesel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz nic kodować, k-line jest tylko do diagnostyki i regulacji głośności w sumie ten kabel nie musi być podłączony.

Masę możesz wpiąć do lampy ale wydaję mi się że lepiej jest założyć oczko i przykręcić do mocowania od siłownika otwierania wlewu paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jutro tę masę jeszcze poprawie, dzisiaj już nie chce mi się marznąć w garażu. A jutro powinna dojśc dokładka zderzaka i mam nadzieje zakończę ten temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

przepraszam ze odgrzewam taemat ale chciałem się dowiedzieć jak podlaczyc ten kabel od przyczepy?? szaro-czerwony ponieważ mam nieorginaly hak i mase na wtyczce mam z samochodu...ktoś rozwiazal ten problem??? proszę o wasze odp pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Możecie mi powiedzieć jaki rozmiar mają oryginalne czujniki parkowania? I czy lepiej zakładać ori czy jakieś np valeo. Mam kombi i chciałbym dokupić dokładkę i niej montować. Rozmawiałem z elektrykiem, który ostatnio zamontował mi tempomat i on mówił mi, żeby odpuścić sobie oryginalne. A jakie jest Wasze zdanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień elektryka, jak dla mnie tylko oryginalny zestaw zapewni Ci bezawaryjne i pewne działanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak właśnie zrobię. Już nawet zamówiłem sobie zestaw pdc do kombi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Greneralnie nowy dobry system valeo byłby chyba bardziej czuły i dokładny od ori, ale jednak montaż wygląd i spójność z autem to tylko OEM :-D

 

Wytapane z 1+3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile valeo kosztuje oraz OEM ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi elektryk powiedział za czujniki z montażem 230-250zł. Co do OEM to zależy za ile kupisz używane graty. Do sedana będzie trochę taniej, do kombi trzeba zmienić dokładkę. Myślę, że od 300zł w górę części plus robota

 

Ktoś z Was dokładał sobie pdc? Bo mam pytanie odnośnie wtyczki 4A0 972 883A do modułu. Trzeba nową kupować (nawet nie wiem czy jest dostępna) czy można ze starej i jakoś wykorzystać stare piny lub wsadzić tam nowe? I jak podpiąć/zakodować jeśli ma się hak. Co prawda obecnie go nie używam ale nigdy nic nie wiadomo.

Edytowane przez El_Comendante

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności