Skocz do zawartości
Gość noize

[B5] Zawór N75 wymiana ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość noize

Witam,

Mam pytanko Panowie, czy trudno jest wymienic samemu zaworek N75, passat 98r, bo z tego co widze to chyba problemu nie powinno byc. I drugie pytanko te opaski na zaworku do 3 wezykow to sa 1-razowki?, mozna gdzies takie kupic ? Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te opaski są hmm... powiedzmy sobie - niepotrzebne w "normalnych" warunkach pracy. Krućce na N75 mają zgrubienia, więc nie ma mowy, żeby wężyk się sam zsunął. Ale jeśli gdzieś szarpniesz, pociągniesz albo będzie to pracowało długotrwale pod obciążeniem, to może się w końcu zsunąć... wystarczy try-trytką to spiąć i po problemie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość noize

a jak z wymiana , myslisz ze dam rade to wymienic sam? czy podjechac lepiej do kogos ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem gdzie jest N75 w dizlach, ale w 1.8T Mauro na zlocie 2x wymienił zaworek w ciągu 5 minut ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość noize

aha no to niedlugo zaczne operacje :) obym tylko nie pomylil wezykow :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość noize

wlasnie dostalem owy zaworek i w kmplecie byly jeszcze dwie takie jakby gumki twarde czerwona i niebieska i jeszcze jakby taka zaslepka zreszta zrobilem fotke . po co to ? :)

 

n75dy4.th.jpgthpix.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej te wszystkie gumki, załóż porządne opaski.

wymiana zajmie ci max 15~20 min, nie znam twoich zdolności manualnych.

Potrzebujesz kluczyk 10, nasadkowy a najlepiej grzechotkę, najpierw go odkręć a później wpinaj przewody "na podmiankę" tak, żeby nie pomylić ;) na końcu wtyczkę.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wlasnie dostalem owy zaworek i w kmplecie byly jeszcze dwie takie jakby gumki twarde czerwona i niebieska i jeszcze jakby taka zaslepka zreszta zrobilem fotke . po co to ? :)

 

n75dy4.th.jpgthpix.gif

Kolego ile dales za ten zaworek bo chyba tez musze go wymienic!!!!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za co odpowiada ten zaworek i jakie są objawy jego niesprawności?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za co odpowiada ten zaworek i jakie są objawy jego niesprawności?

witam.

patrząc po opisie u Ciebie ten zaworek nie występuje. ale służy do sterowania pracą turbiny a raczej WG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
patrząc po opisie u Ciebie ten zaworek nie występuje

 

występuje - pod inną nazwą, ale tym samym numerkiem ;) I służy do zmiany długości dolotu (zmienia geometrię kanału dolotowego wewnątrz głowicy) po przekroczeniu progu ok 4000 obr/min ;) Taka ciekawostka tylko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
występuje - pod inną nazwą, ale tym samym numerkiem I służy do zmiany długości dolotu (zmienia geometrię kanału dolotowego wewnątrz głowicy) po

przekroczeniu progu ok 4000 obr/min Taka ciekawostka tylko...

 

dzięki za oświecenie.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość noize

witam,

wymienilem zaworek meliscie racje nic trudnego, zajelo mi to 25 minut i oczywiscie kaska w kieszeni mojej a nie u mechanika:). Testowalem i chodzi elegancko juz nie mam stresa wyprzedzac samochod:D Pozdr. i dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tego zaworka to prościzna tylko nie pomylić wężyków. u minie po wymianie pasio od razu dostał kopa.:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy a gdzie jest ten zaworek

img1230ab.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

img1230ab.jpg

 

Na zdjęciu zaznaczony jest zawór N75, mam taki problem że jak włączę zapłon to zaczyna "cykać"

dosłownie jak w zegarku tylko, że głośniej.

Jak dotknąłem tej wtyczki podłączonej do N75 czułem wyraźne wibracje.

Nic się nie dzieje tylko tak "cyka" i "wibruje" wydaje mi się jak by było tam jakieś zwarcie.

Nie odłączałem tej wtyczki, żeby nie narobić błędów.

 

1. Czy to ma tak być? (Moim zdaniem nie)

2. Co muszę zrobić jeśli jest to usterka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Czy to ma tak być? (Moim zdaniem nie)

2. Co muszę zrobić jeśli jest to usterka?

 

No zaworek sie zawiesza w srodku. Musisz go zregenerowac lub wymienic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No zaworek sie zawiesza w srodku. Musisz go zregenerowac lub wymienic.

 

Jak się go regeneruje czy mogę go normalnie odłączyć, czy trzeba najpierw aku odpinać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie zawiesza? N75 zawsze cyka na zapłonie i jałowych...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności