Skocz do zawartości
Gość noize

[B5] Zawór N75 wymiana ?

Rekomendowane odpowiedzi

No kiedy ja i tak właśnie na dotyk go już też testowałem i ni hu hu;) ...jak bym miał stetoskop pod ręką to i po to bym pobiegł:D Dobra jutro zamienie te zaworki i zobacze co będzie. Tylko jeśli n18 w jego miejscu tez nie ruszy a na swoim ładnie cyka to już nie wiem co wtedy niby robić....:/:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ruszy a na swoim ładnie cyka to już nie wiem co wtedy niby robić....

zlogować statycznie w trybie Basic Settings grupę 003 a potem 011 i wkleić tu logi albo jak wcześniej pisałem na Output Test patrzeć czy sztanga przy turbo machnie góra-dół z kilka razy - jeśli machnie to N75 i N18 są sprawne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

po logach dynamicznych wyszło, że N75 prawodpodobnie uszkodzony. Więc wyjąłem je i próba regenracji. Niestety przy zdejmowaniu membrany trochę pękła i próbowałem ją ratować delikatnie podklejając pęknięcie (tymczasowy zabieg do zakupu nowej). niestety po podłączeniu zawórka kompletnie turbo nic nie działa. Passat zamulony w całym zkresie obrotów. Czy to możliwe, że jak membrana przepuszcza turbo nie zadziała? czy coś warto jeszcze sprawdzić?

a drugie pytanie znalazłem odpięty przewód idący od góry silnika przy wlewie oleju i czy on może mieć wpływ na prace silnika?

 

silnik 1.9 tdi AVF

Edytowane przez rainman777
przeniesiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalne, że jak membrana pęknięta to zawór żyje sobie swoim życiem i doładowania niet lub idzie na maxa. O jaki przewód Ci chodzi? Zrób fotkę, to będzie można się wypowiedzieć. To ma być przewód,czy może jakiś węzyk?

Pozdr.

Edytowane przez indyczes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak to jest wężyk, wychodzi z pod kopułki przy wlewie oleju silnikowego, a koniec jego jest przy pod zbiorniczkiem wyrównawczym. \

no a więc przy tej membranie tak bywa, że turba nie ma.. warto próbować na chwile zamienić to z n18? tylko któryś przewód trzeba zaślepić czy porpostu uszkodzony n75 przełożyć w n18?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamieniasz i zaslepiasz przewod co dochodzi do gruszki od egr-a...tylko jesli masz powyzej 2002 roku bedzie blad od egr-a:(A co do tego wezyka ...to jak jest z hamulcami?I jesli bedzie wezyk rozlaczony tez bedziesz mial problem z turbina,na oj chlopski rozum ten wezyk to zasilanie n18

Edytowane przez Gregoryyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jak w silniku AVB podejść do zaworka N75, od góry to trzeba rozbebeszyć wszystkie przewody a itak tylko 1 śrubę chwycę kluczem, od dołu da radę chwycić drugą czy chłodnicę trzeba odsunąć?

 

Generalnie raz juz próbowałem się do niego dobrać, rozebrałem wlot powietrza do turbiny wymieniłem węże podciśnienia chciałem go wykręcić ale ledwo jakoś jedną górną śrubę byłem w stanie złapać, zastanawiam się jaki tu macie patent.

Ktoś pisze że wymieniał go w 15 minut, ale chyba to nie w tym silniku albo był to n18 ten na filtrze powietrza...

Edytowane przez savoldelli
Uściślenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i sam sobie poradziłem, dla potomnych z silnikiem AVB 101ps i podobnych polecam wykręcić wentylator klimy. Robi się luźno i dostęp jest jak trzeba. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic kolego nie trzeba wykręcać, wymiana tego zaworka zajęła mechanikowi jakieś 10min- byłem i widziałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Jak w silniku AVB podejść do zaworka N75, od góry to trzeba rozbebeszyć wszystkie przewody a itak tylko 1 śrubę chwycę kluczem, od dołu da radę chwycić drugą czy chłodnicę trzeba odsunąć?

 

Generalnie raz juz próbowałem się do niego dobrać, rozebrałem wlot powietrza do turbiny wymieniłem węże podciśnienia chciałem go wykręcić ale ledwo jakoś jedną górną śrubę byłem w stanie złapać, zastanawiam się jaki tu macie patent.

Ktoś pisze że wymieniał go w 15 minut, ale chyba to nie w tym silniku albo był to n18 ten na filtrze powietrza...

 

wykrecenie go to max 5 min bez wykrecania zadnych wetylatorow lub innych rzeczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i sam sobie poradziłem, dla potomnych z silnikiem AVB 101ps i podobnych polecam wykręcić wentylator klimy. Robi się luźno i dostęp jest jak trzeba. Pozdrawiam

 

Kolego to żeś pojechał, nie trzeba żadnego wentylatora wyciągać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba rozmawiamy o dwóch innych rzeczach..., ja bez wyjęcia wentylatora nic nie byłem w stanie zrobić.

Nie chodzi mi o ten zawór nad filtrem powietrza który się ręką wyciąga z zatrzasku a ten najniżej pod turbo. No albo jestem noga choć myślałem że radzę sobię :P

 

ps. nie jestem mechanikiem, pracuję w biurzę i dla takich ludzi szukam porad :) mechanik nie szuka raczej po necie jak coś zrobić

Edytowane przez savoldelli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie wyjmowałem a własciwie lekko przesuwałem wentylator od klimy bo nie dało sie nawet reki wsadzic do n75 a co dopiero klucza, mam AVF i moze tam jest inaczej, jak wentylator wykrecam to fakt robota na 10minut ze złozeniem wszystkiego do kupy, i jeszcze osłona rozrządu tez ja wyjmowałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie ja mam podobny zawór jak n75 przy przepływomierzu powietrza co to za zawór i za co on odpowiada , passat b5 1.9 tdi AVB, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Steruje klapą gaszącą tą przy zaworze EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Steruje klapą gaszącą tą przy zaworze EGR.

 

N75 steruje zmienna geometria

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
N75 steruje zmienna geometria

 

czytanie ze zrozumieniem się kłania, kolega zapytał o inny zawór "podobny" do N75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
N75 steruje zmienna geometria

 

Dokładnie, a o ile mnie pamięć nie myli to symbol tego zaworu sterujacego klapa gaszącą to N239.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
N75 steruje zmienna geometria

No gratulacje, odpowiedziałeś na posty sprzed pięciu miesięcy, w dodatku bez sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest może ktoś w okolicy Tarnowskich Gór posiadający sprawny N75 który bym mógł sobie zamoncić na chwile do sprawdzenia?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności