maaju Zgłoś #41 Napisano 4 Marca 2013 No kiedy ja i tak właśnie na dotyk go już też testowałem i ni hu hu;) ...jak bym miał stetoskop pod ręką to i po to bym pobiegł Dobra jutro zamienie te zaworki i zobacze co będzie. Tylko jeśli n18 w jego miejscu tez nie ruszy a na swoim ładnie cyka to już nie wiem co wtedy niby robić.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #42 Napisano 4 Marca 2013 nie ruszy a na swoim ładnie cyka to już nie wiem co wtedy niby robić.... zlogować statycznie w trybie Basic Settings grupę 003 a potem 011 i wkleić tu logi albo jak wcześniej pisałem na Output Test patrzeć czy sztanga przy turbo machnie góra-dół z kilka razy - jeśli machnie to N75 i N18 są sprawne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrado001 Zgłoś #43 Napisano 4 Maja 2013 (edytowane) Witam. po logach dynamicznych wyszło, że N75 prawodpodobnie uszkodzony. Więc wyjąłem je i próba regenracji. Niestety przy zdejmowaniu membrany trochę pękła i próbowałem ją ratować delikatnie podklejając pęknięcie (tymczasowy zabieg do zakupu nowej). niestety po podłączeniu zawórka kompletnie turbo nic nie działa. Passat zamulony w całym zkresie obrotów. Czy to możliwe, że jak membrana przepuszcza turbo nie zadziała? czy coś warto jeszcze sprawdzić? a drugie pytanie znalazłem odpięty przewód idący od góry silnika przy wlewie oleju i czy on może mieć wpływ na prace silnika? silnik 1.9 tdi AVF Edytowane 4 Maja 2013 przez rainman777 przeniesiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #44 Napisano 4 Maja 2013 (edytowane) Normalne, że jak membrana pęknięta to zawór żyje sobie swoim życiem i doładowania niet lub idzie na maxa. O jaki przewód Ci chodzi? Zrób fotkę, to będzie można się wypowiedzieć. To ma być przewód,czy może jakiś węzyk? Pozdr. Edytowane 4 Maja 2013 przez indyczes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrado001 Zgłoś #45 Napisano 4 Maja 2013 no tak to jest wężyk, wychodzi z pod kopułki przy wlewie oleju silnikowego, a koniec jego jest przy pod zbiorniczkiem wyrównawczym. \ no a więc przy tej membranie tak bywa, że turba nie ma.. warto próbować na chwile zamienić to z n18? tylko któryś przewód trzeba zaślepić czy porpostu uszkodzony n75 przełożyć w n18? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #46 Napisano 4 Maja 2013 (edytowane) Zamieniasz i zaslepiasz przewod co dochodzi do gruszki od egr-a...tylko jesli masz powyzej 2002 roku bedzie blad od egr-a:(A co do tego wezyka ...to jak jest z hamulcami?I jesli bedzie wezyk rozlaczony tez bedziesz mial problem z turbina,na oj chlopski rozum ten wezyk to zasilanie n18 Edytowane 4 Maja 2013 przez Gregoryyy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
savoldelli Zgłoś #47 Napisano 6 Maja 2013 (edytowane) Witam, Jak w silniku AVB podejść do zaworka N75, od góry to trzeba rozbebeszyć wszystkie przewody a itak tylko 1 śrubę chwycę kluczem, od dołu da radę chwycić drugą czy chłodnicę trzeba odsunąć? Generalnie raz juz próbowałem się do niego dobrać, rozebrałem wlot powietrza do turbiny wymieniłem węże podciśnienia chciałem go wykręcić ale ledwo jakoś jedną górną śrubę byłem w stanie złapać, zastanawiam się jaki tu macie patent. Ktoś pisze że wymieniał go w 15 minut, ale chyba to nie w tym silniku albo był to n18 ten na filtrze powietrza... Edytowane 9 Maja 2013 przez savoldelli Uściślenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
savoldelli Zgłoś #48 Napisano 9 Maja 2013 No i sam sobie poradziłem, dla potomnych z silnikiem AVB 101ps i podobnych polecam wykręcić wentylator klimy. Robi się luźno i dostęp jest jak trzeba. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #49 Napisano 10 Maja 2013 Nic kolego nie trzeba wykręcać, wymiana tego zaworka zajęła mechanikowi jakieś 10min- byłem i widziałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DARA. Zgłoś #50 Napisano 11 Maja 2013 Witam,Jak w silniku AVB podejść do zaworka N75, od góry to trzeba rozbebeszyć wszystkie przewody a itak tylko 1 śrubę chwycę kluczem, od dołu da radę chwycić drugą czy chłodnicę trzeba odsunąć? Generalnie raz juz próbowałem się do niego dobrać, rozebrałem wlot powietrza do turbiny wymieniłem węże podciśnienia chciałem go wykręcić ale ledwo jakoś jedną górną śrubę byłem w stanie złapać, zastanawiam się jaki tu macie patent. Ktoś pisze że wymieniał go w 15 minut, ale chyba to nie w tym silniku albo był to n18 ten na filtrze powietrza... wykrecenie go to max 5 min bez wykrecania zadnych wetylatorow lub innych rzeczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #51 Napisano 12 Maja 2013 No i sam sobie poradziłem, dla potomnych z silnikiem AVB 101ps i podobnych polecam wykręcić wentylator klimy. Robi się luźno i dostęp jest jak trzeba. Pozdrawiam Kolego to żeś pojechał, nie trzeba żadnego wentylatora wyciągać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
savoldelli Zgłoś #52 Napisano 14 Maja 2013 (edytowane) Chyba rozmawiamy o dwóch innych rzeczach..., ja bez wyjęcia wentylatora nic nie byłem w stanie zrobić. Nie chodzi mi o ten zawór nad filtrem powietrza który się ręką wyciąga z zatrzasku a ten najniżej pod turbo. No albo jestem noga choć myślałem że radzę sobię ps. nie jestem mechanikiem, pracuję w biurzę i dla takich ludzi szukam porad mechanik nie szuka raczej po necie jak coś zrobić Edytowane 14 Maja 2013 przez savoldelli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambus1987 Zgłoś #53 Napisano 14 Maja 2013 ja u siebie wyjmowałem a własciwie lekko przesuwałem wentylator od klimy bo nie dało sie nawet reki wsadzic do n75 a co dopiero klucza, mam AVF i moze tam jest inaczej, jak wentylator wykrecam to fakt robota na 10minut ze złozeniem wszystkiego do kupy, i jeszcze osłona rozrządu tez ja wyjmowałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron Zgłoś #54 Napisano 15 Maja 2013 panowie ja mam podobny zawór jak n75 przy przepływomierzu powietrza co to za zawór i za co on odpowiada , passat b5 1.9 tdi AVB, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #55 Napisano 15 Maja 2013 Steruje klapą gaszącą tą przy zaworze EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambus1987 Zgłoś #56 Napisano 9 Października 2013 Steruje klapą gaszącą tą przy zaworze EGR. N75 steruje zmienna geometria Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #57 Napisano 10 Października 2013 N75 steruje zmienna geometria czytanie ze zrozumieniem się kłania, kolega zapytał o inny zawór "podobny" do N75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal Polak Zgłoś #58 Napisano 10 Października 2013 N75 steruje zmienna geometria Dokładnie, a o ile mnie pamięć nie myli to symbol tego zaworu sterujacego klapa gaszącą to N239. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #59 Napisano 10 Października 2013 N75 steruje zmienna geometria No gratulacje, odpowiedziałeś na posty sprzed pięciu miesięcy, w dodatku bez sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #60 Napisano 15 Marca 2015 Jest może ktoś w okolicy Tarnowskich Gór posiadający sprawny N75 który bym mógł sobie zamoncić na chwile do sprawdzenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach