shred23 Zgłoś #21 Napisano 25 Marca 2012 Jakie zawiesza? N75 zawsze cyka na zapłonie i jałowych... No właśnie nic się nie dzieje moim zdaniem. Tylko głośno "cyka" i wibruje w miejscu kostki. Samochód przyśpiesza tak jak zawsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #22 Napisano 25 Marca 2012 Jakie zawiesza? N75 zawsze cyka na zapłonie i jałowych... Mi tam nic nie cyka, a dziala prawidlowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shred23 Zgłoś #23 Napisano 25 Marca 2012 Mi tam nic nie cyka, a dziala prawidlowo. Mi się też wydaje że kiedyś nie "cykał" i ta wtyczka nie wibrowała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #24 Napisano 26 Marca 2012 Cykać powinien, ecu tak go wysterowuje. Jeśli na prawdę są jakieś wibracje, to bardzo dziwne, tam w środku nie ma co się wieszać, jedynie może pęknąć sprężynka, ale wtedy miałbyś problemy z ciśnieniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #25 Napisano 26 Marca 2012 Cykać powinien, ecu tak go wysterowuje. Jeśli na prawdę są jakieś wibracje, to bardzo dziwne, tam w środku nie ma co się wieszać, jedynie może pęknąć sprężynka, ale wtedy miałbyś problemy z ciśnieniem. Kolego rozbierz swoj N75 i zobaczysz jak on wyglada. Ja w swoim znalazlem olej np. Dlatego mialem notlaufy turbo. A moze sie wieszac ten tłoczek ktory jest w srodku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #26 Napisano 26 Marca 2012 TO z łaski swojej zerknij, że Kolega pyta o N75 z AHU a nie AFN, a to, jakbyś nie wiedział dwa całkiem inne zawory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shred23 Zgłoś #27 Napisano 26 Marca 2012 Sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz, po włączeniu zapłonu nic nie cyka, odpaliłem auto pochodził chwile i zgasiłem, włączam zapłon i zaczyna cykać znowu. Nagrałem dzisiaj ten dźwięk. Wtyczka dalej wibruje. N75 CYKA.AVI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #28 Napisano 26 Marca 2012 (edytowane) Powtórzę po raz ostatni.... N75 CYKA podczas pracy silnika, oraz chwilę po zgaszeniu. Nie wierzysz, kupuj nowe, rób filmiki, ale Twój zawór cyka jak najbardziej normalnie. Poczytaj sobie o sterowaniu PWM, to sam dojdziesz, dlaczego cyka. PS. zawór N75 z pierwszej strony, którego kupił któryś Kolega jest tak badziewną podróbką, że nigdy nie wiadomo, czy będzie hulał czy nie...Sprawdziłem na wlasnej osobie, kupowałem 4 sztuki i na każdym było niedoładowanie, dopiero ORI używka po wymianie sprężynki spełnia swoje zadanie. Edytowane 26 Marca 2012 przez polonez15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shred23 Zgłoś #29 Napisano 26 Marca 2012 Ok na razie hula to nic nie będę robił skoro tak ma być, a u ciebie jak sobie dotkniesz tej wtyczki to wibruje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #30 Napisano 27 Marca 2012 No czuję pracę zaworka, jeśli otwiera się i zamyka z częstotliwością +- 30 razy na sekundę to normalne, że będzie drgać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamda89 Zgłoś #31 Napisano 23 Grudnia 2012 Witam, ,mam pytanie odnośnie podłączenia n75. passat b5 1.9tdi Afn wcześniej miałem zawór starego typu to znaczy też z kwadratową wtyczką z racji tego ze nowy zawór z tą wtyczką kosztuje ok 300zł kupiłem n75 z wtyczką okrągłą podobno takie same działanie ale niestaty nie działa. na wcześniejszym zaworku turbina łapała przełądowanie a na tym wogóle nie pracuje. wcześniejszy zawór był inaczej podłączony według zdjęcia na 1 stronie od dołu czyli białej strony do góry 1 krocic do gruszki, następny do czarnej okrągłej puszki 3 do filtra i n18( pominąłem wszystkie rozgałęzienia) w schemacie znalezionym w internecie inaczej podłączone są weże od gruszki i tej czarnej puszki, wiec jak to w końcu ma być podłączone?? na zaworku są opisy out vac wiec jak to idzie?? z góry dzięki za odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StefanTG Zgłoś #32 Napisano 23 Grudnia 2012 Koledzy podpinając się pod temat jakiej średnicy muszą być te wężyki od n75 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #33 Napisano 11 Stycznia 2013 Panowie bardzo prosze o pomoc (odpowiedź) Mam AFN 110km. Dostałem dziś od kolegi zaworek N75 od AHU 90km. Gdzieś tam wyczytałem że wystarczy zmienić wtyczkę, czy podobny zabieg i te elektrozawory można stosować zamiennie czy ktoś może w 100% rozwiać moje wątpliwości? Z tego co usłyszałem w jednym przypadku jest to zawór podciśnieniowy, w drugim ciśnieniowy. Więc ponoć zmiana podpięcia kabli rozwiązuje problem (czy tak jest faktycznie?), tylko czy reszta parametrów wtedy się pokrywa (jeśli faktycznie to ma w ogóle działać) dziękuje za wszelkie próby pomocy mi, od paru dni nie moge dostać odpowiedzi na pytanie pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #34 Napisano 15 Stycznia 2013 Więc ponoć zmiana podpięcia kabli rozwiązuje problem (czy tak jest faktycznie?), tylko czy reszta parametrów wtedy się pokrywa (jeśli faktycznie to ma w ogóle działać) Nie zamiana podpięcia kabli tylko wężyków. Wiem, że z powodzeniem można w miejsce N75 ciśnieniowego (w obudowie metalowo-plastikowej) zastosować N75 podciśnieniowy z białą główką lub N18 zmieniając konfigurację połączenia z wężykami i działa to prawidłowo (poparte logami dynamicznymi grupy 011) lecz jak to będzie odwrotnie to już nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć bo ani sam tego nie próbowałem ani nie widziałem przykładów na forach ale u Ciebie jest przecież możliwość wstawienia N18 w miejsce N75 bez żadnych kombinacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #35 Napisano 2 Marca 2013 Myślicie że to będzie dobre? http://allegro.pl/zawor-czujnik-egr-przetwornik-cisnienia-n75-vw-i3033335661.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #36 Napisano 3 Marca 2013 Strasznie tani ale ogólnie to właśnie taki musisz zastosować. Nawet lepiej, że wszystkie króćce wychodzą z jednej strony. Nie pamiętam już jak on jest montowany w Passacie (chyba jest zwrócony wtyczką do góry więc i wszystkie króćce również będą od góry) - łatwiej jest wtedy podłączyć do niego wężyki podciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #37 Napisano 3 Marca 2013 Strasznie tani ale ogólnie to właśnie taki musisz zastosować. Nawet lepiej, że wszystkie króćce wychodzą z jednej strony. Nie pamiętam już jak on jest montowany w Passacie (chyba jest zwrócony wtyczką do góry więc i wszystkie króćce również będą od góry) - łatwiej jest wtedy podłączyć do niego wężyki podciśnienia. Dzięki Kolego za odpowiedź na każde moje pytanie:564: Jeszcze takie pytanie, jak wyjmowałem zaworek przy wymianie przewodów sprawdzałem go na krótko i niby cykał sobie po podaniu napięcia z tym że w aucie robiąc testy wyjściowe cyka każdy poza tym właśnie... Błędu żadnego nie mam a stawiam że powinien się taki pojawić jeśli by była przerwa w obwodzie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #38 Napisano 4 Marca 2013 Owszem, jeśli byłaby przerwa w zasilaniu to Vag pokazałby od razu błąd. Jak już jest zamontowany w aucie to pewnie go nie słyszysz - wystarczy przyłożyć do niego palce to poczujesz jego pracę albo zauważysz machanie sztangą przy turbo w czasie testu jak zgaśnie silnik - sztanga po zgaszeniu silnika przy teście N75 powinna jeszcze kilka machnięć góra-dół wykonać przy sprawnym N75 i szczelnym układzie podciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #39 Napisano 4 Marca 2013 Jednak muszę stwierdzić że nic nie cyka ten N75... Moge sobie tam chwilowo zapakować N18 czy by cykał na jego miejscu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #40 Napisano 4 Marca 2013 Ale przecież słyszalne cykanie nie jest wyznacznikiem sprawności lub niesprawności tego elektrozaworu. Mojego N75 wcale nie słychać ale czuć po dotknięciu do niego palcami, że pracuje. Owszem, możesz wstawić w jego miejsce N18 jeśli to Cię uspokoi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach