Skocz do zawartości
Gość noize

[B5] Zawór N75 wymiana ?

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie zawiesza? N75 zawsze cyka na zapłonie i jałowych...

 

No właśnie nic się nie dzieje moim zdaniem. Tylko głośno "cyka" i wibruje w miejscu kostki.

Samochód przyśpiesza tak jak zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie zawiesza? N75 zawsze cyka na zapłonie i jałowych...

 

Mi tam nic nie cyka, a dziala prawidlowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi tam nic nie cyka, a dziala prawidlowo.

 

Mi się też wydaje że kiedyś nie "cykał" i ta wtyczka nie wibrowała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cykać powinien, ecu tak go wysterowuje. Jeśli na prawdę są jakieś wibracje, to bardzo dziwne, tam w środku nie ma co się wieszać, jedynie może pęknąć sprężynka, ale wtedy miałbyś problemy z ciśnieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cykać powinien, ecu tak go wysterowuje. Jeśli na prawdę są jakieś wibracje, to bardzo dziwne, tam w środku nie ma co się wieszać, jedynie może pęknąć sprężynka, ale wtedy miałbyś problemy z ciśnieniem.

 

Kolego rozbierz swoj N75 i zobaczysz jak on wyglada. Ja w swoim znalazlem olej np. Dlatego mialem notlaufy turbo. A moze sie wieszac ten tłoczek ktory jest w srodku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TO z łaski swojej zerknij, że Kolega pyta o N75 z AHU a nie AFN, a to, jakbyś nie wiedział dwa całkiem inne zawory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz, po włączeniu zapłonu nic nie cyka,

odpaliłem auto pochodził chwile i zgasiłem, włączam zapłon i zaczyna cykać znowu.

 

Nagrałem dzisiaj ten dźwięk. Wtyczka dalej wibruje.

N75 CYKA.AVI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę po raz ostatni.... N75 CYKA podczas pracy silnika, oraz chwilę po zgaszeniu. Nie wierzysz, kupuj nowe, rób filmiki, ale Twój zawór cyka jak najbardziej normalnie. Poczytaj sobie o sterowaniu PWM, to sam dojdziesz, dlaczego cyka.

 

PS. zawór N75 z pierwszej strony, którego kupił któryś Kolega jest tak badziewną podróbką, że nigdy nie wiadomo, czy będzie hulał czy nie...Sprawdziłem na wlasnej osobie, kupowałem 4 sztuki i na każdym było niedoładowanie, dopiero ORI używka po wymianie sprężynki spełnia swoje zadanie.

Edytowane przez polonez15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok na razie hula to nic nie będę robił skoro tak ma być, a u ciebie jak sobie dotkniesz tej wtyczki to wibruje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No czuję pracę zaworka, jeśli otwiera się i zamyka z częstotliwością +- 30 razy na sekundę to normalne, że będzie drgać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ,mam pytanie odnośnie podłączenia n75. passat b5 1.9tdi Afn wcześniej miałem zawór starego typu to znaczy też z kwadratową wtyczką z racji tego ze nowy zawór z tą wtyczką kosztuje ok 300zł kupiłem n75 z wtyczką okrągłą podobno takie same działanie ale niestaty nie działa. na wcześniejszym zaworku turbina łapała przełądowanie a na tym wogóle nie pracuje. wcześniejszy zawór był inaczej podłączony według zdjęcia na 1 stronie od dołu czyli białej strony do góry 1 krocic do gruszki, następny do czarnej okrągłej puszki 3 do filtra i n18( pominąłem wszystkie rozgałęzienia) w schemacie znalezionym w internecie inaczej podłączone są weże od gruszki i tej czarnej puszki, wiec jak to w końcu ma być podłączone?? na zaworku są opisy out vac wiec jak to idzie?? z góry dzięki za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podpinając się pod temat jakiej średnicy muszą być te wężyki od n75 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie bardzo prosze o pomoc (odpowiedź)

 

Mam AFN 110km. Dostałem dziś od kolegi zaworek N75 od AHU 90km. Gdzieś tam wyczytałem że wystarczy zmienić wtyczkę, czy podobny zabieg i te elektrozawory można stosować zamiennie

 

czy ktoś może w 100% rozwiać moje wątpliwości? Z tego co usłyszałem w jednym przypadku jest to zawór podciśnieniowy, w drugim ciśnieniowy. Więc ponoć zmiana podpięcia kabli rozwiązuje problem (czy tak jest faktycznie?), tylko czy reszta parametrów wtedy się pokrywa (jeśli faktycznie to ma w ogóle działać)

 

dziękuje za wszelkie próby pomocy mi, od paru dni nie moge dostać odpowiedzi na pytanie

pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc ponoć zmiana podpięcia kabli rozwiązuje problem (czy tak jest faktycznie?), tylko czy reszta parametrów wtedy się pokrywa (jeśli faktycznie to ma w ogóle działać)

 

Nie zamiana podpięcia kabli tylko wężyków. Wiem, że z powodzeniem można w miejsce N75 ciśnieniowego (w obudowie metalowo-plastikowej) zastosować N75 podciśnieniowy z białą główką lub N18 zmieniając konfigurację połączenia z wężykami i działa to prawidłowo (poparte logami dynamicznymi grupy 011) lecz jak to będzie odwrotnie to już nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć bo ani sam tego nie próbowałem ani nie widziałem przykładów na forach ale u Ciebie jest przecież możliwość wstawienia N18 w miejsce N75 bez żadnych kombinacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strasznie tani ale ogólnie to właśnie taki musisz zastosować. Nawet lepiej, że wszystkie króćce wychodzą z jednej strony. Nie pamiętam już jak on jest montowany w Passacie (chyba jest zwrócony wtyczką do góry więc i wszystkie króćce również będą od góry) - łatwiej jest wtedy podłączyć do niego wężyki podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strasznie tani ale ogólnie to właśnie taki musisz zastosować. Nawet lepiej, że wszystkie króćce wychodzą z jednej strony. Nie pamiętam już jak on jest montowany w Passacie (chyba jest zwrócony wtyczką do góry więc i wszystkie króćce również będą od góry) - łatwiej jest wtedy podłączyć do niego wężyki podciśnienia.

Dzięki Kolego za odpowiedź na każde moje pytanie:564:

Jeszcze takie pytanie, jak wyjmowałem zaworek przy wymianie przewodów sprawdzałem go na krótko i niby cykał sobie po podaniu napięcia z tym że w aucie robiąc testy wyjściowe cyka każdy poza tym właśnie... Błędu żadnego nie mam a stawiam że powinien się taki pojawić jeśli by była przerwa w obwodzie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem, jeśli byłaby przerwa w zasilaniu to Vag pokazałby od razu błąd. Jak już jest zamontowany w aucie to pewnie go nie słyszysz - wystarczy przyłożyć do niego palce to poczujesz jego pracę albo zauważysz machanie sztangą przy turbo w czasie testu jak zgaśnie silnik - sztanga po zgaszeniu silnika przy teście N75 powinna jeszcze kilka machnięć góra-dół wykonać przy sprawnym N75 i szczelnym układzie podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak muszę stwierdzić że nic nie cyka ten N75... :/: Moge sobie tam chwilowo zapakować N18 czy by cykał na jego miejscu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież słyszalne cykanie nie jest wyznacznikiem sprawności lub niesprawności tego elektrozaworu. Mojego N75 wcale nie słychać ale czuć po dotknięciu do niego palcami, że pracuje. Owszem, możesz wstawić w jego miejsce N18 jeśli to Cię uspokoi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności