Gość thermistor Zgłoś #1 Napisano 3 Listopada 2008 Witam wszystkich. Samochód kołysze się na wolnych obrotach podczas postoju i wolnym poruszaniu się, dodatkowo ostatnio zauważyłem "płytkie" sprzęgło (szybko puszcza, przy samej podłodze) i sporadyczny problem ze zmianą biegów (delkatny zgrzyt). Czy to wina koła dwumasowego (kołysanie) i sprzęgła, czy wymienia się sprzęgło z dwumasem i ile to kosztuje (części oryginalne a zamienniki)? Biorąc pod uwagę zgrzyty to chyba pilna sprawa. Proszę kolegów o poradę, komentarz, uwagi, doświadczenia. Z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #2 Napisano 3 Listopada 2008 zacznij od sprawdzenia czy obejmuje go akcja fabryczna wymiany koła zamachowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #3 Napisano 3 Listopada 2008 Znajomy właśnie wymieniał koło dwumasowe razem ze sprzęgłem przy golfie 5. Silnik 2.0 TDI 140KM. Objaw był taki że przy gaszeniu silnika mocno trzęsło autem oraz słychać było głośny metaliczny dźwięk w silniku, jakby stukot. Mówił mi również że części kupił na allegro bo w serwisie oczywiście kosmos cenowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bandi Zgłoś #4 Napisano 3 Listopada 2008 Witam Kolego thermistor ja miałem wymianę dwumasy sprzęgła i łożyska oporowego ale w pasku 1.9 TDI 105 PS trochę miałem inne objawy szarpanie przy ruszaniu z miejsca najlepiej gdzieś pod górę było to najlepiej wyczuwalne ja zakupiłem to z allegro od gostka tu ci podaję stronę: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=473024281 (to nie jest żadna reklama) musisz sprawdzić czy ma dostępne do twojego modelu, bo do mojego są dostępne aż dwie wersje (Sachs, Luk) kosztowało mnie to 1440zł dwumasa, sprzęgło i docisk + łożysko 85zł bodajże zarazem proponuje ci wymianę wszystkiego naraz acha dodam że wymieniał mi to znajomy mechanik więc po kosztach w serwisie kosztuje to majątek sam spytaj? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor Zgłoś #5 Napisano 3 Listopada 2008 Scoti u mnie właśnie "stuka" ale po uruchomieniu silnika z rana po nocy, jak popracuje i temp osiągnie 90 to jest ciszej, ale kołysze samochodem cały czas. Mam wrażenie, że jak auto pochylone jest do przodu to kołysze bardziej. No i przy zatrzymywaniu się na światłach/dojeżdżaniu do nich - kołysze tak, że robi mi się niedobrze Dzięki za info i za link Bandi. W aso jeszcze nie pytałem, nie mam odwagi , chociaż ciekawość chyba zwycięży i podzwonię. W InteCarsie koło kosztuje 1345 PLN Sachsa i 1055 Luka, do tego sprzęgło kompletne ok 1000 co daje niezłą sumkę. Na allegro można kupić komplet (dwumas+sprzęgło) za 1300 1400 PLN co daje niezłą oszczędność, ale czy jest to warte? Może ktoś looknie na aukcję http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=464924307 i podpowie. Dzięki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #6 Napisano 3 Listopada 2008 a sprawdzales po VIN czy nie jest z tej serii wadliwych dwumasowek do wymainy w ramach akcji fabrycznej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor Zgłoś #7 Napisano 3 Listopada 2008 Gdzie to można sprawdzić? Na stronie VW czy UOKiK'u? Możesz podesłać jakiś link, nr telefonu czy inną formę kontaktu do sprawdzenia VIN'u? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cniedzi Zgłoś #8 Napisano 4 Listopada 2008 Miałem to samo; zamiast "trzęsienia" samochodu miałem odgłos "mlaskania" na zimnym silniku, a właściwie to zimnej skrzyni (większy opór). Wymiana: części SACHSa (załatwione z kosmicznym rabatem, oczywiście nie w ASO): dwumasa + sprzegło i docisk + łożysko - 1600 PLN, robocizna: 350 PLN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #9 Napisano 4 Listopada 2008 Zadzwon do byle jakiego ASO, powiedz ze chcesz sprawdzic czy auto obejmuje akcja serwisowa na wymiane kola zamachowego podaj VIN i tam Ci to sprawdza. Masz 2005 rok wiec bardzo prawdopobne. Ja mialem wymienianie w ramach tej akcji i objawy byly takie same. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor Zgłoś #10 Napisano 4 Listopada 2008 Dzięki Wazzi, podzwonię. Chociaż robiłem pod koniec lipca przegląd w aso i pytałem o trzęsienie (wtedy dopiero sporadycznie występowało właśnie przy hamowaniu) ale stwierdzili, że jest ok. Wykonali mi przy tym jakieś trzy inne akcje (turbina, jakiś wężyk i czujnik ciśnienia) ale o kole nie wspomnieli. Wiem, że "jak nie ma potrzeby" to się klienta nie "namawia" bo to zawsze jak nie koszt to fatyga, ale nic nie mówili. Podzownię popytam i zobaczymy. Dam znać co dalej, dla potomnych . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #11 Napisano 4 Listopada 2008 No to kurcze jednak moze Cie nie obejmowac, o tej akcji raczej powinni poinformowac z racji ze konsekwencja nie wymiany tej wadliwej serii moglo byc zapalenie auta. Jedna z wiekszych wpadek VW to byla bo parenascie tysiecy aut w europie mialo wymiane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor Zgłoś #12 Napisano 5 Listopada 2008 Dzwoniłem do serwisu i "fabryka nie przewiduje dla mojego samochodu innych akcji ponad te, które już są wykonane". Więc d..pa zbita. Pan mnie pocieszył bo koła "ostatnio staniały" i koszt samego koła z wymianą to ok. 1700 PLN brutto. Muszę znaleźć trochę czasu na przemyślenie i rozejrzeć się za alternatywnym zakładem naprawczym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlin142 Zgłoś #13 Napisano 5 Listopada 2008 U mnie też silnik trząsł na wolnych . W serwisie upierali się na koło dwumasowe. Po podłączeniu do komputera i sprawdzenia pompowrysków okazalo się , że to jeden pompowtryskiwacz. Wymiana koła nic by nie dała oprócz 2 tys. w plecy. Podobno uszkodzone koło można sprawdzić po lekkim naciśnięciu sprzegła wyczuwalne są drgania na pedale. Mam DSG to mówię podobno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor Zgłoś #14 Napisano 5 Listopada 2008 Witam. Właśnie przy lekko wciśniętym sprzęgle czuję jak pedał "bije" w nogę. Poza tym sprzęgło łapie mi przy samej podłodze, dlatego stwierdziłem, że mam do wymiany koło i sprzęgło (chociaż co do drugiego to na 100% okaże się po rozebraniu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polson Zgłoś #15 Napisano 5 Listopada 2008 heh mi sprzeglo wlasnie bilo przy lekkim wcisnieciu, ale nic poza tym, serwis na gwarancjii podobno wymienil mi koło wraz ze sprzeglem jednak dalej mam to samo, wiec stwierdzili ze tak ma byc, ze niektore tak maja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrpl Zgłoś #16 Napisano 5 Listopada 2008 U mnie tez lekko czuc bicie na pedale sprzegla a auto ma 20000km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #17 Napisano 6 Listopada 2008 u mnie tez tak jest zarowno w borze jak i pasku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marelas Zgłoś #18 Napisano 6 Listopada 2008 W borze padlo mi kolo i drgan nie bylo. zmiena kola i drgan nadal nie bylo. obecnie w pasku sa drgania ale mysle ze kolo ok. Nie wiem skad te drgania? Niech ktos kompetentny sie wypowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konr11 Zgłoś #19 Napisano 12 Listopada 2008 U mnie tez czuc bicie jak sie delikatnie wcisnie sprzeglo moze to ten typ tak ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cniedzi Zgłoś #20 Napisano 13 Listopada 2008 U mnie tez czuc bicie jak sie delikatnie wcisnie sprzeglo moze to ten typ tak ma niestety nie ma.... U mnie było to samo i po wymianue sprzęgła+2masy bicia brak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach